00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

Vered´s

מהישרדות לשייכות (ממתח לנינוחות)

הישרדות מהי- וכיצד ניתן לצאת ממנה?

 

 

ד"ר דיוויד שרייבר בספרו "ללא פרויד וללא פרוזק" טוען כי במוח ישנו חלק, אותו הוא מכנה, –

"מוח רגשי."

לדבריו ,מוח זה אינו  מודע. צורתו, מבנהו ואופן ארגון התאים בתוכו, וכן תכונותיו הביוכימיות שונות משאר המוח.

עוד מוסיף הוא כי זהו מעין מוח בתוך מוח שתפקידו הוא לזהות מצבי סכנה להגיב מיידית,להיות מהיר תגובה והוא מותאם לתגובות החיוניות להישרדות(שמירה והגנה).

בחלק זה גם נאגרת כל האינפורמציה הרגשית שנחוותה בעבר ופעמים רבות,לפני שמסתיים תהליך "עיבוד הנתונים ואיסוף המידע" במוח הקוגניטיבי –משחרר "המוח הרגשי",על בסיס חלקי אינפורמציה בלבד תגובה שאינה מותאמת.

 

ומה זה אומר ?

 

כאשר קיימת סיטואציה עכשווית, לעיתים היא מעוררת זיכרון של רגשות כבדים מהעבר.

זאת אומרת ,כי פעמים רבות, פרשנות רגשית שניתנה לאירועים בעבר, מיושמת על החיים בהווה .

 

במצב כזה, קיים קושי לזהות ולהפריד בין המציאות הנוכחית הרלוונטית לבין העבר, הרגשות לוקחים את המושכות, אובדת השליטה על זרם המחשבות ונחווה מצב של לחץ ומתח (סטרס)רגשי.

מאחר ורגשות מרגישים בגוף –(מתח פנימי יוצר תחושה של אי נוחות בגוף ורגיעה יוצרת מצב של נינוחות).המוח הרגשי (הישרדותי) מזהה מצב של מתח ולחץ כאיתות לאפשרות שנשקפת סכנה כלשהי,הוא מכניס את הגוף לדריכות (לזכר ימי הג`ונגל) לוקח את השליטה על התפקוד המנטאלי ומפנה את כל האנרגיה להגנה ושמירה מרבית- בנסיבות אלו הוא חייב לפעול מתוך אינסטינקט, באופן מיידי ובמהירות על מנת להרחיק את הסכנה -אין זמן להיסוסים,לשם כך הוא משתמש באחת משלוש הדרכים הידועות לו להימלטות מסכנה-תקיפה ו/או בריחה ו/או שיתוק וזאת, למרות שבפועל לא נשקפת סכנה אמיתית.

פעמים רבות הוא מזהה סכנה על סמך פרשנות העבר, (למרות שלא קיימת כזו בפועל),ומשחרר תגובה המושתתת על זיהוי לא נכון ולכן אינה מותאמת למצב הנוכחי.

 

תגובה כזו מכונה תגובת "הישרדות". מהותה היא - הגנה ושמירה.

 

רק לאחר ששוככת הסערה הרגשית,אפשר להתפנות ולבחון את המצב/הסיטואציה –ופעמים רבות מתברר כי בחירת ההתנהלות הייתה לא רלוונטית, חסרת התאמה  ויתכן אף גרמה לנזק.

כאשר זה כך, מתחיל סיבוב נוסף של מתח פנימי בו נערכת "בקרת נזקים" זאת באמצעות שיפוטיות וביקורת עצמית ,או לחילופין בדיקת התפקוד של הצד השני המעלה את הלחץ הפנימי שוב.

זהו גלגל המסתובב כמעט ללא הרף.

 

חלק מהתוצאות הנחוות בחיים כאשר מערכת זו דומיננטית:

 

אי שביעות רצון מהאופן בו מתנהלים החיים .,לחץ,מתח מתמיד,תחושה שדברים הולכים קשה,

קושי בקבלת החלטות,קושי בביצוע החלטות,קושי להתמיד וריכוז ירוד,עייפות רבה,מערכות יחסים שאינן מספקות,תחושות של החמצה ופספוס,הימנעות מנקיטת פעולות עקב חשש מתגובת הצד השני.

אי מימוש מקצועי,שיפוטיות ובקורת עצמית,מחשבות טורדניות.ועוד...

 

 

 

אבל הבשורה הטובה היא כי ניתן לשנות זאת!!!!

 

איך?

 

באמצעות מסלול אימון ייחודי  המבוסס על שיטה וטכניקה המתבססת על "עדכון התוכנה הפנימית" (הטייס האוטומטי).

 

כל אחד יכול לאפשר לעצמו לצאת ממעגל זה, ללמוד להכיר ולזהות מצבים בהן משתלטת מערכת הרגשית (ההישרדות), לשנות זאת בזמן אמת , לבלום ולעצור את התגובה המיידית,לווסת ולאזן את הרגשות ,להשיג שקט ושליטה פנימית,לחזור ולהתמקד להשיג ולהגיב בתגובה מותאמת.

 

שינוי זה מאפשר מעבר לחיים של שביעות רצון ,התנהלות בטוחה ונינוחה , הפניית המשאבים הפנימיים ליוזמה ועשייה,והתקדמות ויציאה לחיים מספקים רגשית ומקצועית.

 

 

 

לפרטים נוספים, ניתן לפנות אלי ואשמח להיפגש ולהסביר ביתר פירוט על מסלול אימון זה.

 

 

 

 

בברכה,

 

ורד בן-צבי

מייל vered_bn@netvision.net.il

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מאמנת לחיים אלא אם צויין אחרת