00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אינטרנט : מידע , שירות , מכירה , שיווק ופרסום

מקו - זה קורה !

אתר מקו מבית קשת עלה לאוויר אתמול. (www.mako.co.il  )

קשת אינטראקטיב (זרוע האינטרנט של קשת) עובדים על האתר כשנתיים והושקעו בו מיליוני שקלים.

ההשקה של אתר מקו נדחתה שוב ושוב כבר כחצי שנה כתוצאה מתקלות שונות בהם נתקלו לקראת ההשקה.

האתר החדש שלהם אינו "האתר של קשת הטלוויזיונית" , אלא אתר תוכן מלא לכל דבר ועניין שיש בו גם תכנים הקשורים לטלוויזיה .

 

אני חושב שהאתר יכול להיות מתחרה ראוי לאתרי התוכן הקיימים בארץ ומייצר אלטרנטיבה תוכנית נוספת, רלוונטית ועדכנית.

ככה צריכים להיבנות אתרים בשנת 2008-9. מקווה לראות את מקו מתרומם לחמישייה הראשונה, בצמוד לוואלה, גוגל וynet.

 

כמה מילים על התרשמות ראשונית בכל אחד מהתחומים העיקריים באתר:

 

עיצוב:

אפור... (האפור זה הלבן החדש?)

נעים, מרווח, מסודר, לא חדשני ולא קריאטיבי (ואני מציין את זה לטובה)

 

טכנולוגיה:

שימוש בכלים טכנולוגיים אינטרנטיים חדשניים (כמעט לא קיים באתרים ישראלים אחרים, אולי בגלל שהם ישנים), שימושים יפים בפלאש דינאמי – ראוי לציון האובייקט הראשי שמציף תכנים בעמוד הבית.

מערכת תוכן – וינייט (מערכת התוכן של אתר  ynet בין היתר)

 

תוכן:

תחומי קטגוריות התוכן רחבים במיוחד – 16 ערוצי תוכן

התוכן מסתמן כרחב: הרבה כתבות, הרבה תוכן, איכשהו הצליחו שלא יראה מאוד עמוס.

קשת הצליחו למצוא קטגוריות תוכן חדשות שאף אתר תוכן לא טיפל בהם קודם והן מספיק רחבות ומעניינות כדי להצליח ( בעיקר:  גברים / נשים, בית ומשפחה )

 

הופתעתי לטובה לגלות שמקו משתמשים בכלים אינטראקטיביים שעוזרים לגולש לעכל את התכנים לצידם בצורה חוויותית ומעניינת יותר.למשל: בכתבה על נושא הקרינה ממכשירים ביתיים המסוכנת לילדים שלנו השתמשו מקו בפלאש אינטראקטיבי שנותן לגולש לבחור באיזה חדר הוא רוצה לראות את המכשירים שפולטים קרינה בצורה ויזואלית ולבחירתו של הגולש. יישום פלאשי פשוט שאף אחד מאתרי התוכן לא נוהג להשתמש בו היות ודורש תחזוקה והפקה מיוחדת.

המבחן הגדול של מקו יהיה ביומיום האפור. האם יצליח להמשיך לייצר כלים כאלו ביומיום ? נקווה שכן.

 

תכני רוב הכתבות כתובים בצורה קלילה. (קלילה בהרבה מכתבות באתר ynet למשל), הטקסטים פחות רשמיים – נותן תחושה יותר קרובה ל"מגזין" מאשר למערכת עיתונות חוקרת.

 

 

תקלות עיקריות בהם נתקלתי:

לא הצלחתי להירשם

האתר לא עלה

הבאנרים לא הוצגו (אקספלורר 8)

כשנכנסים לאתר ללא ה  WWW ( כלומר: mako.co.il  ) מגיעים לאתר הישן של קשת ולא למקו...

עמודי שגיאה מכל הסוגים והמינים

גיפים שבורים (תמונות שלא עולות)

(אני כמובן מייחס אותם למחלות ילדות של אתר בן יום, אך קריטי שקשת יטופלו בהן בשבוע הקרוב. יש רק הזדמנות אחת לרושם ראשוני..)

 

 

קהילות:

150 קהילות בנושאים שמשתדלים להיות מקוריים וימים יגידו האם באמת מספיק מעניינים.

מערכת הפורומים נראית נוחה, למרות שלא ממש ניסיתי.

ניתן לכתוב בפורום רק לאחר הרשמה .לא ניתן לכתוב כאנונימי.

חבל שקשת לא השכילה להביא קצת טראפיק ראשוני לפורומים ע"י גיוס אנשי מפתח בכל אחד מתחומי הקהילות שיתחילו לעורר דיונים. חלק גדול מהפורום ריק לגמרי – לא עושה חשק להיות ראשון שם.

 

רישום וזיהוי:

פעמיים ניסיתי להירשם, אך העמוד כולו קיבל סוג של שגיאה ולא נתן לי להתקדם לאחר הכנסת הפרטים שלי.

בניסיון להיכנס כמשתמש רשום, הטקסט קצת לא ברור "לביצוע הפעולה עליך להיות חבר באתר mako". לחצתי על כפתור שמראה שאני חבר שרוצה להזדהות... משהו בטקסט לא מדויק...

לא ראיתי אפשרות לשחזר יוזר אם שכחתי את היוזר איתו נרשמתי (איפוס סיסמה קיים).

חסר איזשהו טקסט הסבר שמסביר לי למה כדאי לי להירשם... (מה זה נותן)

 

כלים אינטראקציה:

ניתן למצוא בראש כל כתבה סטריפ ובו חיווי על מספר הצפיות באותה הכתבה – רעיון מצוין שעוזר לי כגולש לקבל כלי נוסף להערכת התוכן (כמה הוא פופולארי), כמו כן באותה הרצועה חיווי על מס` התגובות (טוקבקים) על אותה הכתבה (מצוין ! , חוסך את הגלילה המיותרת מטה) וכן אפשרות שלח לחבר משודרגת המאפשרת לשלוח במקביל לכמה כתובות ולבחור האם השילוח יתבצע באמצעות אתר מקו או באמצעות תוכנת הדוא"ל האישית במחשב הגולש.

האתר כולו משתמש בתגיות -  מוכר לנו מאוד מאתרי web2 , יישום מתקדם שעוזר בניווט לתכנים נוספים שמעניינים את הגולש (נמצא בסוף כל כתבה).

מערכת הטוקבקים נוחה, מאפשרת גם לגולשים שלא רשומים לאתר להגיב על התכנים כ"גולש מבקר".

 

סה"כ אני חושב שיש כאן בשורה גדולה לשוק אתרי התוכן בישראל.

המבחן הגדול הוא מבחן היום-יום. קשת אולי סיימה להקים פרויקט גדול בקנה מידה, אבל המבחן האמיתי הוא לא בניית האתר , אלא תפעולו לאורך זמן. מדובר בהרבה עבודה אפורה (בגווני האתר) שתקבע האם הוא יהיה מעניין ונוח לגולשים, או... לא.

לא פחות מעניין האם השקעה כזו בתוכן יגרום לשחקני התוכן האחרים באינטרנט לזוז שלא בנוחות על הכסא המאוד נוח שלהם ולפתח את האתרים שלהם לשנים הבאות.

 

www.mako.co.il

 

אסף דותן - ייעוץ וליווי אסטרטגי באינטרנט | [email protected]

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אסף דותן אלא אם צויין אחרת