נמש ואני

חופשה בצפון

חזרתי מיומיים חופשה בצפון.
היה מושלם.

היו נתוני פתיחה מרשימים:
בית קטן,
גינה מוצלת עם רוח נעימה,
ערסל,
ה` חברתי הטובה,
י`, חברתה הטובה של ה`,
רעש עדין של ים,
3 דקות הליכה ויש את הים עצמו.
חתולה לבנה - נינג`ה,
(לא תאמינו כמה הפרווה שלה רכה... ממש שפנתולה מקצה האף עד קצה הזנב)

חתולה מנומרת - סנר,

וחתולה טריקולורית - ראשה.

(נשמה טובה עם פרווה רכה...)

מה עוד אפשר לבקש?

כחלק מעסקת החבילה, קיבלתי גם אחר צהריים עם ארבעת האחייניות החמודות של ה`. הלכנו לים, צילמתי את השקיעה הכי קיטשית שאי פעם ראיתי, צפיתי בעורבים תופסים דגים ואפילו צילמתי כמה תמונות שלהם עפים.

(ואפילו תפסתי צילום של מטוס ה"חמקן" הסודי...)

בישלנו לנו ארוחת ערב שווה במיוחד. היה טעים ממש.

בערב הלכנו לפאב של המושב, וצחקתי כמו שלא צחקתי כבר הרבה מאוד זמן. צחקתי עד שכאבה לי הבטן, והראייה היטשטשה מדמעות של צחוק.
זה היה כל כך במקום.

בבוקר שאחרי, אני זוכרת מתוך ערפילי השינה שנשאלתי אם אני רוצה לבוא לים.
התהפכתי וחזרתי לישון. התעוררתי מאוחר יותר לקול יללותיה של נינג`ה, החתולה הלבנה המהממת. לפי איך שהיא ייללה, היה נשמע כאילו היא צופה במשפחה תאילנדית ניזונה מהמשפחה שלה...

יצאתי לגינה, והתמקמתי בערסל עם הספר שלי. מהר מאוד הנחתי את הספר בצד ופשוט התנמנמתי לי בשמש. בשלב כלשהו סנר המתוקונת באה להתפנק איתי... כל כך כיף. ערסל, כתמי שמש, וחתולה מגרגרת.
(כזאת מתכרבלת ומתלטפת... וגם דוגמנית חתולים בפוטנציה...)

בהמשך היום ה` ואני יצאנו לראות סרט אמריקאי מטופש, אכלנו, שתינו, שיגענו מלצרים של בית קפה שלם... היה מצחיק.

אבל אז הגיע הרגע המכונן של הטיול - המקום עם החצילים.
בחיים שלי לא ראיתי כאלה חצילים. תתרשמו בעצמכם...

(מצד ימין - חציל שנולד ממפגש לילי בין חציל לפומלה. בצד שמאל - חצילון שנולד ממפגש לילי בין חצילה לקישוא...)

יצאנו די מאוחר חזרה לכיוון המרכז. סנר בכלוב שלה, על הברכיים של ה`, מייללת באומללות. עד חיפה היה לה די קשה להירגע, אבל אז השתמשתי בנשק הסודי שלי להרגעת חתולים בנסיעות - הדיסק של ההופעה החיה של עברי לידר. יש לזה השפעה מרגיעה באופן משונה למדי. גם נמש הולך לישון לצלילי הדיסק הזה באוטו, וגם את סנר הפסקנו לשמוע כבר באמצע השיר הראשון. חידה.

בלילה, מאוחר, אני שוכבת במיטה ונמש לצידי. אני מניחה עליו את הלחי שלי, שואפת עמוק את הריח החתולי שלו שאני כל כך אוהבת. אני מעבירה את האצבעות בפרווה הרכה שלו, והוא מגרגר מתוך שינה.