99
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

קולינריא

חיתוכיות ריבה ופירורים פריכים - ללא גלוטן, ללא סוכר

איך לפעמים דברים, במקרה שלנו, רגישויות לרכיב מסויים, נראים לנו קשים ומסובכים עד ש... נתקלים במקרים היותר קשים: רגישות לגלוטן, לסויה, כולסטרול גבוה, סכרת... וואאאווו... זה הולך ומסתבך כאשר דווקא עם ההגבלות מתפתחת תאווה למתוקים ומאפים מהימים של טרום הגילוי. זה ידוע, אפילו אני למדתי את העניין הזה ש"מרמים" גם כאשר יודעים שה"תשלום" לא יתבושש להגיע.
טוב, אז כבר נכנסתי לעניין הזה... יותר נכון "נשאבתי" ואני אפילו לא יודעת איך - אך זו עובדה קיימת וכשמבקשים ממני, במיוחד ילדים ומקרים "קיצוניים", קשה לי לסרב - לפחות לנסות... תוך שימוש בידע ובשאר הכלים העומדים לרשותי.
אחד המתכונים בקטיגורייה הזו, בכפיפות מירבית להגבלות המוזכרות לעיל, הוא המתכון הבא לאוהבי העוגיות היבשות, כאלו שכיף ללוות איתן את הקפה, התה או סתם אחרי הארוחה כשחייבים... אבל חייבים משהו מתוק (מוכר, נכון?)
חיתוכיות ריבה ופירורים מבצק אגוזים פריך - ללא גלוטן וללא סוכר (דלות בשומן רווי, פרווה)
 
שומן דומיננטי בעוגיות הללו מגיע מ- 150 גרם טחינת אגוזי ברזיל. קצת על טחינת אגוזי ברזיל כולל הערכים התזונתיים (מצוטט מן האריזה):
"טחינת אגוזי ברזיל" מצטיין בתכולה גבוהה של מינרלים חיוניים כגון: ברזל, סידן, מגנזיום ובמיוחד סלניום. מינרל זה התגלה לאחרונה כמונע חשוב בהתפתחות גידולים ממאירים וכן הוא עשיר בחלבון וויטמין B."
ערכים תזונתיים ב-100 גרם:
קלוריות - 654 קק"ל; חלבון (גר`) - 14.3; פחמימות (גר`) - 11; שומן (גר`) - 50 מתוכם רווי (גר`) - 13; כולסטרול - 0; נתרן (מ"ג) - 0.6; סלניום (מ"ג) - 100; ברזל (מ"ג) - 3.4; זרחן (מ"ג) - 692; מגנזיום (מ"ג) - 250.7; סידן (מ"ג) - 185.
למי שאין בעייה של סוכר, יכול להמיר את התחליף בסוכר האמיתי.
 
כמות לכ- 60 עוגיות (גודל 3.5X3.5)

המצרכים

ההכנה
 
  1. ½ כוס Just like sugar
  2. 1 כוס קמח קונדיטור
  3. ½ כוס קמח תירס
  4. ½ כוס קמח אורז 
  5. 1 שקיק אבקת אפייה
  6. 80 גרם אגוזי מלך טחונים
  7. קורט מלח 
  8. ¼ כפית אבקת וניל
  9. 1 ביצה + 2 חלמונים
  10. 150 גרם טחינת אגוזי ברזיל (לצורך עירבוב אחיד יש לחמם בכלי בתוך כלי עם מים חמים)
  11. ¼ כוס (50 מ"ל) שמן קנולה
    לשכבה העליונה
  12. צנצנת (284 גר`) מעדן משמש ללא סוכר
  13. 3 כפות מהבצק הפירורי שהכנו

1-8 לערבב בקערה את כל החומרים היבשים (1 עד 8) וליצור גומה במרכז


 9-11 לרכז בגומה שבחומרים היבשים את הביצים, הטחינה והשמן וללוש היטב את הבצק (מתקבל בצק פירורי שרק בהידוק חזק הוא מתאחד). להפריש 3 כפות בערך מהבצק לשימוש בשכבה העליונה. את יתר הבצק להדק היטב על שטח תבנית תנור סטנדרטית מרופדת בנייר אפייה.
12-13 למרוח את הריבה על הבצק המהודק בתבנית ולפזר מעל את פירורי הבצק.

לאפות 35 דקות בתנור שחומם מראש בחום בינוני 175ºC

להוציא מהתנור וכשהעוגה עדיין חמה לחתוך בעזרת גלגלת משוננת מעויינים (גודל אולטימטיבי: 3X3 ס"מ)

   לצנן היטב ולהעביר לקופסת איחסון אטומה - הטעם משתבח כעבור יום לפחות כשכל הטעמים מתמזגים ונספגים

 
 

טבלת ערכים תזונתיים והערות

 

למתכון

למנה (לפי חישוב של 60 יחידות – 17.40 גר` כל מנה)

אנרגיה (קק"ל)

3366.80

56.00

חלבונים (גר`)

56.10

0.93

פחמימות (גר`)

247.16

4.00

שומנים (גר`)


שומן רווי

184.30


32.60

3.00


0.54

שומן חד בלתי רווי


שומן רב בלתי רווי

42.11


46.30

0.70


0.77

כולסטרול (מ"ג)

725.56

12.10

סיבים תזונתיים (גר`)

129.00

2.15

נתרן (מ"ג)

2733.00

45.50

סידן (מ"ג)

403.50

6.72

ברזל (מ"ג)

28.60

0.47

מגנזיום (מ"ג)

207.50

3.45

ויטמין A (מק"ג)

330.42

5.50

זרחן (מ"ג)

972.40

16.20

אשלגן (מ"ג)

936.60

15.60

סלניום (מ"ג)

150.00

2.50

סה"כ גרמים

1044.00

17.40

הערות: 

הסיבים התזונתיים מגיעים רובם מ just like sugar  שזה ממתיק טבעי המופק מצמח העולש ומכיל ברובו המוחלט סיבים, אלה לא מתפרקים במערכת העיכול ולכן אינם מספקים קלוריות. רכיב זה מעלה את הערך התזונתי של המתכון.

טחינת אגוזי ברזיל מביאה יתרון חדש- סלניום. הסלניום הינו מינרל חשוב.  שכיום נמצא בחסר בתזונה. למינרל זה מיחסים תכונות חשובות של מניעת סרטן, חיזוק מערכת החיסון, נוגד חמצון פוטנטי , הגנה מפני טרשת עורקים ועוד. כמו כן הטחינה מכילה גם ברזל, אך בכמות קטנה.

המלצות צריכה לסובלים מבעיות מיוחדות:

מנה אחת של פחמימה לאדם סכרתי - ניתן לאכול 4-5 יחידות מאפה.

 

בברכה

גליה פינקל, דיאטנית קלינית B.Sc

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

6 תגובות

טעימה בתמונות
בתרמומיקס
לתשומת לב הצליאקים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Tami661 אלא אם צויין אחרת