00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

המחשמלת

המדריך השלם למשתמש המתחיל - חלק ראשון

10/08/2008
 
רבים וטובים הם המשתמשים שניסו לפצח את דרכם לליבם של התומכים, וחשוב מזה - לגלות איך להתחבב עליהם מספיק כדי לזכות בעוד כמה מגות בתיבה, או בגישה מלאה לפייסבוק מהמחשב במשרד.
המדריך נכתב בהשראת סדרת הפוסטים המשובחים של d@vidi שכתב מדריכים מפורטים לעובדי היי-טק. כשירות לציבור, את המדריך הבא עם תלונות המשתמשים הנפוצות ביותר אני כותבת כדי לעזור לכם להבין איך להיות משתמשים טובים יותר.
 
הערה קטנה רגע לפני שמתחילים: אני יודעת שהעיצוב של פוסטים עם תמונות יוצאים משובשים מעט בפיירפוקס. לצערי אין לכך פתרון מלבד שימוש ב- IETab.
 

"המחשב שלי איטי"
 
תחסכו לעצמכם את המאמץ. אם אתם חשים שהמחשב שלכם איטי מהרגיל, וחושבים להתקשר לתמיכה, אל. הרי גם אם תקבלו מחשב עם 4 ליבות, זיכרון של 2 ג`יגה והארדיסק של 500 אתם תתלוננו שהמחשב איטי, הורכב בתקופת האבן ובכלל, הרשת בארגון פשוט זוועה.
במילא בסוף אנשי ההלפדסק ישתלטו על המחשב שלכם רק כדי לגלות שלא עשיתם ריסטארט מהיום שהגעתם לחברה, אתם עובדים בכל רגע נתון עם 17 חלונות זהים לחלוטין של אותו מסמך ומייל באופיס, ולפני שהשתלטנו שכחתם לסגור את המשחק שהצלחתם להתקין בעזרתו של המבין התורן (ע"ע).
 
 
 
"יש לי תקלה ונראה לי שזה בגלל שהServer קרס, אין מספיק מקום ב- CPU וה- Operating System על הפנים.. למה אתם לא עוברים לLinux?"
 
המשתמש הנודניק, הידוע גם בכינויו המבין התורן הוא הסיוט של כל תומך. הוא משתדל להכניס לתיאור התקלה שלו כמה שיותר מונחים טכניים ללא שום הקשר הגיוני בליווי ניסיון נואש למבטא אמריקאי, מציע הצעות ייעול, "מטפל" בתקלות של חבריו למשרד ושואל יותר מדי שאלות.
הוא בטוח שהעובדה שהוא הצליח לפרמט את המחשב בבית מקנה לו מקום של כבוד בין אנשי התמיכה, אבל בפועל, אנחנו נעשה הכל כדי להתחמק מהשיחות שלו.
זוכרים מה תמיד אומרים בסרטי מאפיה לפני שמחסלים מישהו?
"הוא ידע יותר מדי".
זה תקף גם לגבינו.
 
 
 
"תחליפו לי את המחשב"
 
ברור אדוני. הרי ככה זה עובד: ברגע שנתקלת בתקלה במחשבך, התקשר לתמיכה. לפני שאתה מתאר את התקלה, הצהר שנמאס לך, רצוי בצעקות. זה תמיד משכנע אותנו.
אל תסכים בשום פנים ואופן לתת פרטים על התקלה לתומך מהצד השני של הקו, זה רק יפגע במטרת העל.
לאחר כעשר דקות שבהן התשת את התומך מבלי למסור שום פרטים על התקלה, אמור את משפט המחץ: "תחליפו לי את המחשב".
חשוב מאוד לא להיכנע, לא להסכים למסור מידע קונקרטי במהלך השיחה ולהתרצות רק כאשר מובטח לך מחשב חדש, רצוי בתוספת מסך LCD 19".
כשתשיג את מבוקשך ויגיע טכנאי להתקין את המחשב, גלה לו שהסיבה להחלפה היא שהאופיס קרס לך כל הזמן באמצע העבודה.
 
 
 
"שלום, את יכול להעביר אותי למישהו מהתמיכה?"
 
 זו כנראה הטעות הגדולה ביותר שיכול לעשות המשתמש המצוי כשהוא מדבר עם תומכת. לא, אני לא מזכירה וכן, אני יודעת את העבודה שלי למרות שהיא כוללת עבודה - אמא`לה - עם מחשבים. העובדה שאישתך לא יודעת לתפעל את הממיר הדיגיטלי ואתה "איש הטכנולוגיה" בבית שיודע להתקשר לאינטרנט זהב כשהוא לא מצליח להתחבר לאינטרנט (כי המודם מנותק מהחשמל) לא אומרת שגברים טובים יותר בתחום מנשים. היא אומרת שאישתך טכנופובית, ואתה אידיוט.
 
 
 
 
תזכורת: אני מחפשת עבודה, אז אם אתם יודעים על משהו במרכז בשביל תומכת טכנית/הלפדסק/טכנאית PC ורשתות מנוסה ומלאת מוטיבציה, אתם יודעים עם מי לדבר.
במקביל אני מחפשת גם משהו בתחום התוכן - כתיבה, עריכה וכל מה שמסביב בעיתון, אינטרנט או טלוויזיה. גם הפקה באה בחשבון. ולמרות שאני לא עושה קפה לאף אחד, את המוצא הישר אני מבטיחה להזמין להפוך עלי.
  
 
המחשמלת
ElectricE.T@gmail.com

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

37 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Electric E אלא אם צויין אחרת