00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

סין: בחזרה למשבצת הראשונה

ללכת על המים

 
המיתולוגיה היוונית מספרת על דדאלוס, אחד האומנים והממציאים הידועים בזמנו, ובנו איקרוס, המבקשים להימלט ממלך כרתים, מינוס, שדן אותם לשבי ניצחי במבוך שבנו בעצמם.

בעזרת שעווה הם מחברים נוצות ציפורים ומכינים להם כנפיים כדי שיוכלו להמריא אל החופש. במהלך מנוסתם, איקרוס לא שועה לתחינות אביו לעוף נמוך יותר, ובנסיונו לגעת בשמש, הוא מוביל את עצמו למותו שלו, כשהשמש הלוהטת ממיסה את הכנפיים שבנה לו אביו.

איקרוס הפך במשך השנים לסמל לפזיזות והרפתקנות, ואני מוסיף, סמל לרצון האדם לשלוט בטבע.

ב-12 למאי 2008, התרחשה במחוז סצ`ואן שבסין רעידת אדמה בעוצמה הבלתי יאומנת של 8 בסולם ריכטר. רעידת האדמה השאירה כ-70,000 הרוגים, עשרות אלפי פצועים, וכ- 7 מליון בני אדם ללא קורת גג, כשכל רכושם אבד לעולמים.

כשנתיים קודם לכן, במאי 2006, הסתיימה בנייתו  של "סכר שלושת הערוצים" במחוז סצ`ואן, שמטרתו חסימה וניתוב מקורות מים כדי ליצור לחץ מים אדיר להנעת טורבינות וגנרטורים בתחנת כוח, שיספקו בבוא היום כ-22.5 ג`יגה ואאט, ל-9 מחוזות בסין כולל שאנגחאי. הפרויקט  ארך כ-12 שנים, והוא נקודת ציון נוספת ברשימה ארוכה של פרויקטים מגאלומנים סינים, כמו החומה הגדולה, והתעלה הגדולה (לחיבור היאנגדזה עם הנהר הצהוב).

הנזק האקולוגי שיצר הפרויקט הוא מדהים לא פחות. השטח המוצף שנוצר, כ-630 ק"מ רבועים (בערך פי 12 משטח השיפוט של העיר תל אביב), כלל בתוכו כ-1,500 כפרים ועיירות שפונו, כ-1,300 אתרים ארכיאולוגים, אינספור מיני צמחים ובעליי חיים, ביניהם דולפין הנהרות שכיום נחשב לחיה נכחדת. הסכר מהווה סכנה ממשית לבצורות באזור וכן נחשב בעצמו לגורם ייתכן בגרימת רעידות אדמה בעתיד, שלא להזכיר את הסכנה הגלומה בנזקים לסכר והשיטפון שיבוא בעקבותיו.


הגשר הימי הארוך בעולם

 

בעוד שעבודת הקמת תחנת הכוח ארכה 12 שנים, לבניית הגשר הימי הארוך ביותר בעולם (כ-35 ק"מ) נזקקו הסינים רק ל-5 שנים, והוא נפתח לתנועה ב-1 במאי 2008. 

לפני כשבועיים יצא לי לנסוע על הגשר ,בשמו  המקורי "הגשר הגדול של מפרץ האנגדזואו" (Hangzhou wan da qiao 杭州湾大桥). הגשר מהווה קפיצה בין הערים שאנגחאי ונינגבו (שתייהם בעשרייה הפותחת של נמלי הים הגדולים בעולם), ובפועל מחבר בין העיר Cixi לעיר-Jiaxing - קיצור הנסיעה המקורית מ-4 שעות לשעתיים וחצי. מבחינתי, מדובר בנסיעה של 3 וחצי ממשרד למשרד, לעומת 3 שעות ממשרד למשרד בטיסה, והוזלה של פי 6 במחיר הכרטיס. משתלם, אחול משתלם !

 המילה "גשר" חוטאת במעט עם המבנה האינסופי שנראה ומרגיש יותר כמו כביש על פני המים החומים של מפרץ Hangzhou. שלושה מסלולים לכל כיוון נסיעה, ללא תחנת אגרה, עם נקודות יציאה מהגשר למעבורת ונקודות גבוהות המאפשרות מעבר ספינות: הן רק חלק מחווית הנסיעה הזאת.
 

 

נסיעה קצרה על הגשר - הרצון להגיע לשמיים


מבחינתי מהווה הגשר גם את המעבר שלי מנינגבו לשאנגחאי, שיושלם סופית כנראה בסוף יולי 2008. אחחח, שאנגחאי, רק שעתיים וחצי על הגשר הארוך בעולם, אבל יקום המתקיים במקביל לשאר החרא בסין.

עבודה ניתן למצוא בכל מקום בסין, אך בשאנגחאי ניתן לעבור סוף שבוע, הכולל מסיבת יום הולדת בבית של צרפתים שאתה לא מכיר, להמשיך לדרינקים ב-HIP HOP LOUNGE עם סיניות ותורכים, לשבת לשחק shit head באחד מאזורי הבילוי היפים בעולם, לצפות בחברך כשאנגלייה יפיפיה פורצת בבכי ממשמע דבריו, להתפעל מכמיות הביצים שיש בארץ (ולא להזכיר את אלו שבהן משתמשים להכין מיונז או הלקה ששמים על הבורקס), לאכול בראנץ` בחברת מפקדת פלוגה סינית,  לדון ביתרונות שיש לארוחה זוגית ב-700 RMB אל מול פסטה ביתית ב-70 RMB, לפגוש לקוח בפאב ב-4 בבוקר, ועוד רבים וטובים יותר, או טובים פחות...

בדרך חזרה לניגבו, אני מביט אל תוך מימיו החומים של מפרץ Hangzhou ותוהה על כוחו של הטבע. כשאני נכנס לביתי בנינגבו ריח המוות מכה בי, אני סותם את האף וחש לכיור. שאריות טחינה שהשארתי שם לפני שבועיים נראו כמו מעבדת ביולוגיה אחרי ניסוי מתקדם בשואה גרעינית של המורה נאווה מכיתה ו` בבית ספר נורדאו. הייתי זקוק ליומיים לסלק את הריח לחלוטין, ואני חושב שהטבע עוד יצא איתי בסדר. 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

11 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Omiz אלא אם צויין אחרת