00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

סיכומים

פרק שני : למידה - הגישה הקוגניטיבית

 
 
החוקרים ההתנהגותיים (ביהוויוריסטים) התעלמו מהתהליכים הפנימיים שמתווכים בין הגירוי לתגובה בטענה שלא ניתן לצפות בהם ולמדוד אותם ולכן המסקנות ביחס אליהם גם לא תקפות. לעומתם, תיאוריטיקנים ששייכים לאסכולה הקוגניטיבית טוענים שתיאוריות ההתניות (קלאסית ואופרנטית) מסבירות רק טווח קטן של הלמידות ובייחוד אצל בני אדם. לדעתם יש לנסות לפענח את המתרחש בתוך המוח או `הקופסא השחורה`.
קוגניציה = כל התהליכים הפנימיים של עיבוד המידע הכולל תפיסה, זכירה וחשיבה המתווכים בין הגירוי לתגובה.
עפ"י הגישה הקוגניטיבית קיימת אפשרות שתתרחש למידה ללא ביטויים התנהגותיים, כמו לדוגמא - נערה שלמדה לפתור משוואות מתמטיות ולא השתמשה בכך לאחר התיכון.
לעיתים הפרשנות שאנו נותנים לאירוע מסוים תהיה שונה מאשר פרשנות של אדם אחר או פרשנות שונה בזמנים שונים של אותו מקרה. לא ניתן להתייחס רק להתנהגות הנצפית ולא ניתן להסבירה ללא התהליכים המתווכים -תהליכי עיבוד המידע במוח.
מכאן אני רואים שהשפעת החיזוק או העונש היא לא אוטומטית כמו שסקינר אומר אלא תלויה בפרשנות שהלומד נותן.
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל La Toosh אלא אם צויין אחרת