00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

איילת

בלוג חינוכי

מהו בלוג חינוכי?

  

בלוג חינוכי הוא בלוג המעביר ידע בנושאים שונים ומגוונים ומלמד את הגולשים באינטרנט חומר היכול לסייע להם בתחומים רבים.

   בלוג חינוכי עוסק בנושא מסוים המוגדר כתחום לימודי והתכנים המועברים בו יכולים לסייע לקורא. בבלוג יופיעו קטעי מידע בנושא, המלצות, השערות, סיפורים מהשטח, בקשות, הכול לפי נושא הבלוג ולפי סגנונו.

 

ישנם סוגים שונים של בלוגים חינוכיים:

 

1. בלוגים חינוכיים שנכתבו על-ידי מחנכים או מורים המביאים ידע לימודי או חינוכי כדי להעשיר את המורים המעוניינים בתחום. כך המורים יכולים לקבל הצעות מעניינות לפעילויות חינוכיות או לשיעורים מעניינים בנושאים שונים; יש בלוגים של מורים המביאים סיפורים מהשטח כדי לתת למורים שעוברים אותם אירועים רעיונות להתמודדות או להיפך, לקבל ממורים עצות להתמודדות. בלוגים אלו עוסקים בדילמות חינוכיות ומסייעים למורים בעניינים חשובים בחינוך.

 

2. בלוגים חינוכיים שנכתבו על- ידי תלמידים כחלק ממטלות החובה בבית- הספר. בבלוגים אלו התלמידים מציגים תחום לימודי אותו המורה ביקש, מזווית הראיה שלהם, תוך חקר התחום בספרים, אנציקלופדיות ובאינטרנט והצגת סיכומים בבלוג. על-ידי הבלוג התלמיד יכול לפתח את הכתיבה שלו ואת יכולת הביטוי העצמי שלו.

 

3. בלוג בית-ספרי או בלוג כיתתי הנכתבים על-ידי מורים או תלמידים. בבלוג בית-ספרי יועברו הודעות בין המורים, רעיונות ודיווחים על הנעשה בבית- הספר בין המורים, כשכל מורה יכול להוסיף תגובות משלו. בלוגים אלו יכולים להיות יומנים מקצועיים ומקור הודעות ממוחשב לעדכון כל סגל המורים. בבלוג כיתתי יהיה אינטראקציה בין התלמידים לגבי תחומים הקשורים לכיתה, העברת הודעות, דיווחים, חוויות ועוד.

 בעל הבלוג יכול להוסיף קישורים לאתרים נוספים באינטרנט הקשורים לתחום החינוכי של הבלוג, סקרים, סרטים חינוכיים ועוד כמו בכל בלוג רגיל.

 

כמה דברים על בלוגים חינוכיים... 

הבלוגים מאפשרים לפתח עימותים ודיונים כיתתיים במגוון נושאים. השיחות המתאפשרות במסגרת של בלוג ,בניגוד לכיתה, הן בטווח רחב מאוד ותורמות ליצירה של קהילות לומדים. הלומדים זוכים להכיר אחד את השני טוב יותר ע"י קריאת בלוגים של חבריהם ומגלים בדרך לא מאיימת את השוני והדמיון ביניהם. כל האמירות והדעות מקבלות תשומת לב בניגוד לכיתה ממשית בה יש תלמידים ביישנים או קולניים וכך נוצרת אווירה שוויונית.

ניתן ליצור תקשורת בין יוצר הבלוג לקוראיו. תגובות, חיזוקים והערות. כך נוצר תהליך למידה אינטראקטיבי. מתוך התגובות, לומדים לשנות ולשפר בהתאם.

כותב הבלוג יכול ליצור אינטראקציה עם כותבי בלוגים אחרים על ידי התייחסות ביומן שלו, הבלוג שלו. בצורה כזו, נוצר דו-שיח מקביל בין כמה כותבים.

החשיבות של הדיאלוג בהקשר זה הוא ביצירת התודעה לדעות ולעמדות של אחרים. אנו מתייחסים לבלוגים אחרים ובכך מעניקים להם ערך, כך אפשר גם להקנות ערך לתלמידים אחרים המתבטאים בבלוגים שלהם. כאשר אנו מתייחסים למישהו אחר בבלוג שלנו אנו מעצימים אותו ומעניקים לו ערך ותשומת לב. התלמידים חשים שלא רק המחנך שלהם רואה את מה שכתבו בבלוג, אלא גם כל העולם והדבר מעצים אותם.

מורים מעידים כי רמת המוטיבציה של תלמידים לכתוב ולעדכן את הבלוג שלהם עולה על כל התנסות מתוקשבת אחרת הזכורה למורים מזה 15 שנה.

מאחר ולתלמידים אין בעצם שום כוח בכיתה ובביה"ס הם חשים שכתיבת הבלוג מעצימה אותם. הם חשים שהם נמצאים באותו "מגרש משחקים" עם עולם המבוגרים.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל איילת232 אלא אם צויין אחרת