00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מאבד מידע

ים - יבשה

האיש הגדול מהרדיו - קוטנר חוזר

05/01/2008
 
האיש הגדול מהרדיו
חזרתו של יואב קוטנר לגלי האתר
 
יש הרבה שהופתעו מחזרתו של יואב קוטנר לרדיו, לא אני. בתור אחד שהרדיו היה ביתו במשך 30 שנה, היה נראה זה כמעט בלתי נמנע שקוטנר יחזור, השאלה היחידה שנשאלה היא מתי והיכן.

א
ת דרכו החל קוטנר בגלי צה"ל כעורך מוסיקלי ומאוחר יותר כמגיש, הוא הגיש מספר רב של תכניות שחלקן הפכו לתכניות מיתולוגיות בתרבות הישראלית Photobucketויחד איתן הפך להיות שם נרדף לכל מה שקשור במוסיקה איכותית וחדשנית. כך דרך עבודתו העמיק קוטנר את חיבורו בכל מה שקשור במוסיקה ורוק ישראלי ואף היה שותף ליצירת מספר שירים ובינהם "האיש הקטן מהרדיו" עם מאיר אריאל שזכה לחידוש ושיתוף פעולה באלבום האחרון של קוואמי והחלבות. בנוסף לעבודתו ברדיו ניצח קוטנר על מספר פרויקטים טלווזיונים (כמו סוף עונת התפוזים המספרת את סיפורו של הרוק הישראלי) וכן על עריכת החלק העברי של אתר Mooma. אחרי כל אלה החל קוטנר את אחד הפרויקטים השאפתניים והקשים בחייו - הקמת ערוץ מוסיקה ישראלי.
 
כך החל משנת 2003 הקדיש קוטנר את כל מרצו בהקמת ופיתוח ערוץ המוסיקה הישראלי - "ערוץ 24". הערוץ החדש שלא כולם ידעו איך לאכול אותו, נתן במה ייחודית למוסיקה ישראלית על מסך הטלוויזיה (שעד אז נאלצה להסתפק בחסדיהן של תכניות אירוח) וגרם לכך שקליפים ישראלים יראו יותר טוב מהפקת בר מיצווה זולה. למרות תרומתו, הערוץ זכה לא פעם לביקורות קשות על התנהלותו ועל אופי השידורים. אך למרות כל התלונות, אין ספק שקוטנר ועמיתיו עשו עבודת קודש שנעשתה מכל הלב והקימו מאפס ערוץ מוצלח וחשוב מעין כמוהו שתרומתו למוסיקה ולתרבות בישראל ענקית. על כך מגיע לקוטנר כבוד גדול.
  
אחרי שנים של עשייה, תרומתו של קוטנר לתרבות בישראל אינה ניתנת למדידה. הוא השפיע על הטעם המוסיקלי של דורות רבים ודאג שתהיה לנו כאן בארץ מוסיקה טובה, שונה, איכותית, בועטת, מעניינת וחדשנית (או בקיצור כל מה שהוא לא גלגל"צ).
ואכן בכל מדיום שבו היה מעורב קוטנר הוא עשה את המיטב כדי לשנות ולחדש ובתוך העשייה הענקית הזאת במשך שנים, נראה שקוטנר הוא "פס הקול" של הרוק הישראלי, הוא תמיד שם, מלווה, מפרש, מסקר, מקדם ונהיה מזוהה עד מאוד עם כל מה שקשור בתעשייה הזו. אך הרדיו תמיד היה (וככל הנראה גם תמיד יהיה) השטח הטבעי של קוטנר וכך לפני מספר חודשים התבשרנו על עזיבתו של קוטנר מערוץ המוסיקה וחזרתו לרדיו ברדיו תל אביב (102FM).
 
אז למה דווקא רדיו?
 
היום אנחנו בעידן אחר בתקשורת והרדיו נאלץ להתמודד עם לא מעט אתגרים. הקושי העיקרי בהתמודדות הוא החידוש, לעומת הטלוויזיה (ושאר המדיות הויזואליות) שמהווה פלטפורמה Old radioעתירת פיתוחים, הרדיו נשאר ביסודו זהה לרדיו המקורי, כן אומנם המכשיר קטן יותר, קולט יותר טוב, יש לו ממשק יותר נוח אבל בסופו של דבר - לא הרבה השתנה. דבר נוסף שאיתו מתמודד הרדיו הוא עומס התדרים, דבר ההופך בעייתי במיוחד בישראל. עקב כך, כל פתיחה של ערוץ רדיו חדש מלווה בתהליך לא פשוט העובר דרך אינספור בירוקרטיות ורגולציות.
 
כוחו של הרדיו מגיע דווקא מהאוטנטיות והישירות שלו. ללא עומס גרפי וללא אמצעי קליטה מסובכים הרדיו הוא האמצעי הזמין ביותר והוא נמצא שם כשאנחנו נוסעים, מנקים, וסתם בעשייה שמשאירה את חוש השמיעה שלנו פנוי בשטח. למרות רדידות בעשייה ופופליזם זול שמאפיינים תחנות רבות, הצליח לשמור הרדיו הותיק על התדמית שלו. לכן אין זה מפתיע שאנשי תקשורת רבים כגון: גבי גזית, אילנה דיין ואברי גלעד, המופיעים בטלוויזיה ובשאר אמצעי התקשורת לא מוותרים על הרדיו ונשארים נאמנים לשורשים.
 
אז מה נשמקס?
 
אחרי תוכנית פתיחה ניתן להגיד "נשמע טוב!"
זה נשמע כאילו קוטנר מקבל הרבה כבוד ברדיו תל אביב, החל בקידום מסיבי של התכנית ועד להפסקת פרסומות מקוצרת על מנת שלא לקטוע יותר מידי את השטף הכל כך אופייני והחיוני לתכנית.
 
אורחיו בתכנית הראשונה של קוטנר היו אהוד בנאי וברי סחרוף שבין ביצועים משותפים ומרגשים לשירים מכל הזמנים (במיוחד הביצוע ל"סוף של יום"), גם היו שותפים להתרגשות של קוטנר בשידור. השיחות הקטנות והחברותיות ובינהן קצת עקיצות על גלי צה"ל, עשו אווירה טובה בשידור. לפני ואחרי השמיע קוטנר מגוון מוסיקה מרשים ומרענן.
כוחו האמיתי של קוטנר בא מהיכולת ליצור הרכב שירים מהנה ומעניין שמצליח לתת הרגשה של משהו מוכר ובו זמנית גם לחדש.
 
אז זהו, תתרגלו לזה שוב כי קוטנר חזר.
 

 
Photobucket"האיש הקטן מהרדיו"
רצועה יומית 14:00 - 16:00
102FM רדיו תל אביב
107.5 רדיו חיפה

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

15 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אה ידשע ראסטמן אלא אם צויין אחרת