00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

צליל מכוון

על מקוריות בשירה, בגידה וחזי לסקלי.

 

תחת שקיעה גופריתית
משוטטת  מורעבת, בעיניים חיוורות מאהבה

היא מחליטה

הגבר הרביעי  שיעבור מתחת לברוש

אותו תכבוש הלילה.

 

שיר? לאו דווקא. סתם מילים שנשרו ממוחי הקודח בשעה שטיילתי עם הכלב.

אין שום דבר מקורי בשורות האלה.

למעשה השורות האחרונות הן פראפרזה על שתי שורות בשירו של חזי לסקלי, "המחול השלישי".

 

"אהבתי אותך      ונכנסתי לתוכה של כל מרצדס כתומה שעצרה לי

בדרך אליך."

 

הרווח במקור, הרווח מורה על פאוזה, רווח של מילה, השקט שנשמע כשקוראים את השיר בקול .

"אהבתי אותך", אהבה בזמן עבר, הכי פשוט ואין צורך להכביר מילים.

העניין טמון בחלק השני המדבר על בגידה, השרירותיות שבבחירת נשוא הבגידה.

כמה מכוניות מרצדס (באופן היפותטי כמובן) פגש הדובר בדרכו אל האהוב?

כמה מהן עצרו לו?

כמה מתוך המכוניות שעצרו לו  היו כתומות?

ותחשבו על זה.

בחירה שרירותית שכזו מאיינת את האפשרות לבגוד. "כל מרצדס כתומה" מרמז על זנותיות, על חופש טוטאלי, אבל כשבודקים לעומק את השורה, חוסר האפשרות לבגוד נראה לעין.

 

במילים שכתבתי על "הגבר הרביעי שיעבור מתחת לברוש" נתתי לעצמי מרחב פעולה עצום, יחסית לדובר בשיר של לסקלי.

אבל אני חייבת להוסיף שירד גשם, היה קפוא, ובמשך 45 איש לא עבר מתחת לברוש.

ותחשבו על זה.
 

והדבר השני שרציתי לומר בהקשר הזה, השורה הזו של חזי לסקלי כמה שהיא פשוטה, ככה היא גאונית ומורכבת. זה מסוג המשפטים שנחרטים בנפש, ולא משאירים מקום לחידושים,כאילו שהיו בעולם עשרה, או מאה, או אלף משוררים שכבר טבעו כל אמירה שירית אפשרית והותירו מקום רק לחיקויים חיוורים.

ורק לעתים נדירות אני נתקלת באיזה צירוף לשוני ונפשי שמעתיק את נשימתי ושאינו הומאז` למילים שכבר נכתבו.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

96 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל הר הקסמים אלא אם צויין אחרת