בלוג צילום - מצלמה חוצה גבולות

מצודת נמרוד ומפל הבניאס

לפני כחודשיים אני ואהובתי ג`נסיס יצאנו לטיול קאמפינג. לקחנו אוהל, מזרון, גזייה ונרגילה ויצאנו לכיוון צפון. הגענו למפל הבניאס.  מעיין בניאס בוקע למרגלות החרמון, ומימיו זורמים בעוצמה רבה באפיק קניוני. לאורך שלושה וחצי קילומטרים. בדרכו יוצר הנהר את מפל הבניאס, מפל גועש ושוצף, המפל העז והמרשים בישראל. לאחר זרימה של תשעה קילומטרים, נחל חרמון נפגש עם נחל דן והשניים מתמזגים לנהר הירדן. [מתוך אתר רשות הטבע והגנים].

מפל הבניאס

שצף הנהר

אח"כ נסענו לגן לאומי מבצר נמרוד. גן לאומי מבצר נמרוד הוא אתר מרשים השוכן במדרונות החרמון, מעל למעיין בניאס. מכל פינה במבצר נראים גיאיות מיוערים ונופים נפלאים.  המבצר נבנה ע"י הסולטן אל-כמאל שישב במצריים וע"י אחיו אל-מועט`ם שליט דמשק בשנת 1227 כדי להגן על הדרך המובילה לדמשק. המבצר נבנה בצומת דרכים מאוד חשוב בין העיר צור השוכנת לשפת הים התיכון דרך צפון בקעת החולה והבניאס עד לדמשק.  פלישת המונגולים מאסיה בשנת 1260 הביאה להרסה המבצר בקרב עין חרוד. עם כניעת הצלבנים וגירושם הסופי מארץ ישראל במאה ה-13, ירדה קרנו של המבצר, מאז הוא שימש כבית כלא ואח"כ נינטש.

מצודת נמרוד

זווית נוספת. צולם ע"י ג`נסיס.

האמת, אני לא ממש זוכר איפה בדיוק צולמה התמונה הזאת. משהו יודע?

לקראת הערב מיקמנו את עצמנו בחורשת טל שם הקמנו אוהל, חיממנו אוכל, התקלחנו, קישקשנו והלכנו לישון. למחרת בבוקר נסענו לכיוון מטולה ונגלה לפנינו מרכז קנדה. זהו פארק גדול הכולל בתוכו מספר דברים: החלקה על הקרח, מגלשות מים, באולינג, סנוקר בריכה ועוד. שכרנו זוג מחליקים והתחלנו להחליק. היה ממש כיף.

סרטון קצר שצילמתי במרכז קנדה

גם אם אין לכם כוח להגיב, לא בא לכם או פשוט איו לכם מה לומר, תוכלו ללחוץ על הלחצן "אהבתי" כך לפחות אדע שאהבתם את הרשומה.תודה!