00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בלוג צילום - מצלמה חוצה גבולות

המסע ללהאסה ברכבת הגבוהה בעולם

08/11/2007

הפרק האחרון בסדרת הפוסטים על המסע לסין בקזחטן עסק בדיונות החול המזמרות של דונחואנג. לאחר הביקור בדיונות נסענו לבקר במערות מוגאו (mogao, נקראות גם "מערות אלף הבודהה") החשובות הנחשבות כתגלית הארכיאולוגית השנייה רק לחיילי הטרקוטה בסין, ובעולם כולו מבחינת כתבים שנייה רק למגילות הגנוזות. המערות מתוארכות לתקופת ווי (wei) הצפונית ו-ווי המערבית ודזואו הצפונית. זהו אתר מערות בודהיסטיות שנחצבו בין השנים 336 - 1400 בתוך מצוק סחף, וביניהן מערות עם פסלי בודהה ענק, בעירוב סגנוני של בודהיזם הודי עם סיני, ואף מערה עם ציורים אירוטיים. המערות נתגלו ע"י נזיר סיני אך במהרה הגיעו חוקרים מערביים והבריחו את רוב הממצאים למוזיאונים באירופה. צילמתי בערך 3 תמונות במקום עד שפקיד סיני אמר לי שהצילום אסור והחרים לי את המצלמה עד סוף היום.
 
אחת מ-3 התמונות שהספקתי לצלם במערות אלף הבודהה לפני שהחרימו לי את המצלמה.
 
לאחר מכן המשכנו במסענו והיעד הבא היה טיבט. עד לפני שנתיים היו  2 דרכים להגיע לטיבט: בטיסה או באוטבוס. אך לפני כשנה וחצי ביולי 2006 נפתח קו הרכבת החדש מבייג`ינג ללהאסה. זהו קו הרכבת הראשון אשר מחבר בין סין גופא לבין האיזור האוטונומי של טיבט.קו הרכבת בין גולמוג ללאסה הוא מהגבוהים בעולם וכלל את תחנת הרכבת הגבוהה בעולם בגובה של 5042 מטר (תחנת טאנגולא)
 
נתונים נוספים לפי ויקיפדיה:
 
  • עלות סלילת המסילה מוערכת ב-3.6 מיליארד דולר.
  • אורכה של המסילה מסינינג ללהסה הוא 1957 ק"מ. ומביג`ינג עד להסה 4064 ק"מ.
  • זמן הנסיעה מבייג`ינג עד להסה: 47 שעות ו-28 דקות.
  • התחנה הגבוהה ביותר בקו: תחנת טאנגולא (Tanggula) - בגובה של 5,072 מטרים מעל פני הים. היא נחשבת לתחנת הרכבת הגבוהה ביותר בעולם.
  • המנהרה הגבוהה ביותר בקו נמצאת בגובה של 4,905 מטרים מעל פני הים.
  • יותר מ-25 אחוז ממסילת הרכבת נבנו על קרקע קפואה לעד, ובגלל תופעת ההתחממות הגלובלית, נבנתה רשת של צינורות בתוך הקרקע שאמורים לשמור על האדמה קפואה וכך לא לפגוע בתשתית של המסילה.
  • אנחנו נסענו ברכבת מתחנת גולמוד עד ללהאסה. המסע היה אמור לקחת כ-18 שעות אך לבסוף לקח כ-24 שעות מפני שהרכבת התעקבה עקב מפגש רכבות. מפני שהרכבת עוברת בגובה כה רב היא מצויידת במסיכות חמצן לכל נוסע (*רק בתאי השינה היקרים יותר) בעוד שבקרון הנוסעים יש צינור חמצן משותף לכל הקרון.

    מסדרון תאי השינה של הרכבת
     
    קרון המסעדה
     
    קרון המסעדה המפוארת יותר
     
    שניים סינים שפגשנו בתחנת הרכבת טאנגולה הגבוהה בעולם בגובה 5072 מטר. זוג הסינים התלהבו מאוד מהרכבת, כנראה אחת מהפעמים הבודדות שראו אחת כזו. [כנראה היו טיבטים למעשה]
     
    תחנת הרכבת המודרנית בלהאסה.
     
    ארמון פוטאלה - המבנה המרשים ביותר בכל להאסה הניצב בגאון במרכז העיר וניתן להבחינו מכל מקום.
     
    אחד הרחובות הראשיים בלהאסה, ניתן להבחין בארמון פוטאלה ברקע, באינספור המכוניות המזהמות, השלטים והפרסומות וההתמסחרות הגדולה - כל זאת בעקבות פתיחת קו הרכבת החדש אשר העלה משמועתית את הגירת הסינים למחוז הטיבטי ופוגע מחליש ומדכא את האוכלוסייה הטיבטית.
     

    המסע לסין וקזחסטן לפי הסדר:
    1.קזחסטן - מידע ותמונות
    2. עד קצה גבול היכולת בסין וקזחסטן
    3. אוהל היורט האוייגורי במרכז אסיה
    4. קאשגאר ואורמצ`י
    5. דונחואנג - הרי החול המזמרים ואגם הסהר
     
    גם אם אין לכם כוח להגיב, לא בא לכם או פשוט איו לכם מה לומר, תוכלו ללחוץ על הלחצן "אהבתי" כך לפחות אדע שאהבתם את הרשומה.תודה!

    הוספת תגובה

    נשארו 150 תוים
    נשארו 1500 תוים

    39 תגובות

    נשארים מעודכנים

    מנוי במייל

    קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
    יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
    ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
    *שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
    © כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל tamax אלא אם צויין אחרת