00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מאבד מידע

ים - יבשה

קורבנות אופנה


קורבנות אופנה
 
על מה אתם חושבים כשאתם נכנסים לתוך חנות בגדים? אם זה לראות, למדוד, להשוות ואז לקנות אז יש מי שחושב אחרת. מסתבר שיש מי שרוצה שהמושג "חוויית קנייה" יקבל משמעות אחרת לגמרי כשזה מגיע לאופנה. זה אולי נשמע מעט הזוי אבל כשמחברים את חלקי הפאזל, מקבלים תמונה מפחידה ומרושעת העולה על כל דמיון. יש לציין שגם אנו במערכת "מאבד מידע" הגבנו לסיפור זה בסקפטיות ולכן חשוב לנו לציין, התמונות, הצילומים, קטעי השיחות וההתרחשויות, גם אם לעיתים קשים לצפייה ואף יותר לתפיסה - הם כולם אכן התרחשו במציאות ואומתו ע"י מערכת "מאבד מידע".
 
הימים ימי תחילת תכנית התנתקות, ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, מוביל מהלך מדיני חסר תקדים ומעורר מחלוקת אדירה בעם. באותם ימים בתאריך 6/6/2005 השתתפו כמה מראשי רשתות האופנה הגדולות בישראל, במפגש סודי אשר התנהל במרתפו של אחד ממרכזי הקניות הגדולים בארץ. במפגש זה הם לא דנו בהתנתקות או בענייני המדינה ואף לא בתנועות וטרנדים חדשים בעולם האופנה גם לא בהשוואת נתוני מכירות ואף לא בשווי החברות שבבעלותם, אלא בשאלה (יש המוסיפים "הרת גורל") אחת:
איך להתעלל בלקוחות בצורה האכזרית ביותר?
 
בפגישה נכחו הנציגים הבאים:
א` אסטרו - מנכ"לית רשת "אסטרו"
ה` ביזבז - מנכ"ל רשת "פוחס"
ס` פירחי - מנכ"ל רשת "מכוער"
ח` פרן - מנכ"לית רשת TAT
י` קרן - מנכ"לית רשת "הונאה-גמן"
 
סדרת הדיונים ערכה כמעט יום שלם, כמעט ללא הפסקות, בנחישות והחלטיות אשר מאפיינים בדרך גנרלים נחושים וחדורי אמונה. הדיונים נוהלו ע"י א. אסטרו אשר משמשת יו"ר לחבורה והיא אחראית על מהלך הדיון ורישום ההחלטות. ה` ביזבז הוא האחראי על התיעוד ועל האבטחה של המקום ומבדיקה שערכנו עולה שיום הדיונים סומן אצל חמשת המשתתפים כיום סידורים פרטי ועובדי החברות הונחו שלא לנסות ליצור קשר עימם בשום דרך. גם אם תנסו, לא תשמעו פה צחוק מרושע כמו בדיונים מסוג זה הנראים בסרטים ולמעשה אין פה כמעט הפגנת רגשות, הדיון מתנהל בקור רוח יוצא דופן שהופך לאכזרי במיוחד כאשר מבינים שבקצה כל החלטה עומדים בני אדם אשר כל מבוקשם הוא לקנות בגד. במערכת הצטברו במשך השנתיים האחרונות עדויות מצמררות שבהתחלה התקבלו בפיקפוק רב, אך כשהגיעו למערכת צילומי הוידאו של הדיונים הספק הוסר לחלוטין. הנה למשל תמלול שיחת הפתיחה כפי שתועדה במצלמה שהייתה במקום:
 
אסטרו: "גבירותי ורבותי אנחנו מתכנסים כאן שוב על מנת לדון בנושא התעללות בלקוחות. בפגישה הקודמת הוסכם פה אחד על הגדלת התוויות שעל הבגדים לגודל מגוחך אשר בסופו של דבר יגרום ללקוחות לתלוש את התווית ולגרום נזק בלתי הפיך לבגד."
ביזבז: "רק שתדעו שאני הוראתי למפעלים שלי לחזק את התפרים באזור התוויות וליצרה מחומר מיוחד אשר מקשה על החיתוך"
קרן: "רעיון מצוין! רשמתי"
אסטרו: "הנושא הבא לדיון הוא רעיון שהעלה ח`"
פרן: "חברים בדקנו בחנויות שלנו תיאוריה חדשה האומרת שאם משמיעים ללקוחות מוסיקה גרועה בעוצמה לא הגיונית המחשבה שלהם מתערפלת וכושר השיפוט וההחלטה יורדים משמעותית דבר הגורם להם להסכים לרכוש בגדים מכוערים"
פירחי: "יש נתונים מדויקים?"
פרן: "אכן כן, השמענו בחנויות שלנו מוסיקת טראנס טיפשית במיוחד שעשה ילד בן 13 במחשב ביתי והתוצאות היו מרשימות. אצל כ- 43% מנחקרים נרשמה ירידה בינונית עד חזקה, אצל 20% נרשמה ירידה דרסטית ואצל 25% נרשמה ירידה בינונית עד חלשה"
ביזבז: "ומה עם 12 האחוזים הנותרים? מה יהיה איתם?"
פרן: "לצערנו הם יצאו מייד מהחנות וחלקם אף נמנע מלהכנס לחנות, אבל שימו לב שהקבוצה שהושפעה בצורה חזקה קנתה אפילו את המכנסיים המכוערות ביותר שלנו וחולצות מכוערות עוד יותר"
אסטרו: "חברים נא להצביע!"
 
בשלב זה לאחר שהועלתה הצעה מסוימת ונבחנו כל ההיבטים של ישומה, מצביע כל אחד הנוכחים לגבי ההחלטה. באופן די מפתיע כל החברים מצביעים פה אחד בעד ההצעה הנוגעת למוסיקה וללא הפסקה ממשיכים הנוכחים להעלות עוד הצעות ולדון בהן.
 
וידויים מתא ההלבשה
 
קרן: "לדעתי חייבים להעסיק בחנויות מוכרות אנטיפטיות"
ביזבז: "אני מסכים בעקרון להצעה אבל אני מעסיק רק מוכרות שלא יודעות מה פירוש המילה אנטיפטי"
פירחי: "נהדר! איך לא חשבתי על זה קודם?!"
קרן: "עוד דבר שהציע אחד מנהלי הסניפים שלי, ח` פיפניק, הוא להנחות את המוכרות לשקר כמה יותר בקשר להתאמת בגד מסוים, אימצתי את ההצעה שלו ויישמנו אותה בכל הרשת"
פרן: "ההצעה שלי היא פשוטה יחסית אבל יעילה מאוד. אני ממליצה להקטין את מספר תאי ההלבשה, לצמצם באופן כללי את גודלם, להסיר את כל המתלים שבתאים, להתקין וילון קצר וקטן שלא ניתן לסגור אותו עד הסוף משני הכיוונים וכמובן לשים רק מראה אחת באזור תאי ההלבשה"
אסטרו: "רעיון פשוט לביצוע ואכזרי לא פחות, אני בעד!"
 
לאחר עוד מספר הצעות והצבעות יוצאים המשתתפים לראשונה מחדר הדיונים לאחת ההפסקות היחידות ביום זה. מנהלי רשתות האופנה עולים לסיור באחת מחנויות רשת "אסטרו" בהדרכתה של המנכ"לית השאפתנית וסוקרים במו עיניהם ישומים ואת התנהגות הלקוחות. כשחוזרת החמישיה לחדר הדיונים מציגה א` אסטרו נתוני מחקר מקיף שערכה לקראת הפגישה.
 
אסטרו: "גבירותי ורבותי, זהו מחקר שנערך במשך השנה האחרונה בכמה סניפים של הרשת והוא ראשון מסוגו. במחקר ניסינו לייצר בגדים במידות קטנות במיוחד ולנסות למכור אותם ללקוחות ע"י שיכנוע שהבגד אכן נראה טוב"
פירחי: "אני לא מאמין זה מסביר הרבה דברים שראיתי בשנה האחרונה"
פרן: "זה כמעט אכזרי מידי!" (יש לציין שזהו גילוי החרטה היחידי שנשמע מפי אחד המשתתפים במהלך כל הדיון - מ"מ)
אסטרו: "בהתחלה זה סתם רעיון שהועלה ע"י מעצבת הבית שלנו א. נורקסית אבל החלטתי לנסות וזה פשוט הצליח"
קרן: "אני זוכרת ששמעתי על זה משהו וגם ראיתי חבורות של נשים שמנסות לדחוס על עצמן ג`ינסים במידות לא הגיוניות וחולצות בטן - גאוני!"
ביזבז: "אני חושב שיישום הרעיונות שהועלו פה היום יסמן את תחילתו של עידן חדש בתחום האופנה. אני מקווה שהחשאיות שהפגנו עד לשלב זה תמשך גם בעתיד!"
אסטרו: "כאן, בסרט שמייד תראו, תוכלו לראות נערות אשר עברו את התהליך המלא של התכנית, כולל כל הסעיפים עליהם דיברנו".
 
בשלב זה מוקרן על מסך הסרט המתעד את התוצאות התהליך. לראשונה אנו עומדים להקרין סרט זה בפומבי אך ראשית עלינו להזהיר - התמונות קשות ואינן מומלצות לצפייה!
 
 
 
הלקוח תמיד סובל
 
קצת קשה להאמין איך השינויים הקטנים האלה הוכנסו כמעט מבלי שאנחנו, הלקוחות, נשים לב לכך בכלל. את השנתיים וקצת שעברו מאז אותה פגישה, העבירו רשתות האופנה בישום דקדקני וחסר פשרות של התכנית שרקחו, זאת תוך כדי שמירה על חשאיות מקסימלית. קשה לתפוס את היקף התופעה ואף יותר מכך את האכזריות העולה רק מעצם המחשבה על לעולל דבר שכזה.
 
חשוב להבהיר, ישנם עדיין מספר פרטיים ועדויות סותרות אשר מעלות סיכוי אפשרי שכל הפרשה הזו הנה רק קונספיקציה בדיונית והומוריסטית של לקוח מתוסכל ואנו מבטיחים לעקוב אחר הנושא ולרדת לעומקו. אך גם אם פרטי הדיונים והפגישות אינם אלא סיפור דמיוני, עם העובדה שקניות ברשתות האופנה המוזכרות אינם חווייה חיובית כמו שהיינו מצפים.
אז בפעם הבאה שאתם נכנסים לאחת מחנויות של רשתות האופנה הללו, עצרו לרגע אחד, חישבו טוב ודעו שיתכן ויש מי שחושב על להפוך את חוויית הקנייה שלכם לחווייה שלא תרצו לזכור.
 
 
 
* מערכת מאבד מידע מזמינה אתכם הקוראים להגיב ולשתף אותנו בחוויות דומות שעברתם. כמו כן במידה ואהבתם את הפוסט אתם יודעים בדיוק איפה ללחוץ.
 
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

8 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אה ידשע ראסטמן אלא אם צויין אחרת