00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

צליל מכוון

נאהבים באמנות

  

הרשומה הזו מוקדשת ל סמדרי ,  שהסבה את תשומת לבי לעובדה שבסצינות הסקס שבחרתי בפוסט על הקולנוע יש בעיקר סקס פרופר ולא עשיית אהבה.

אז הנה, סמדרי,ביקשת אהבה, קיבלת אהבה.

ובלי פרה-רפאליטים, מבטיחה!

 

 

ונתחיל בוינה של תחילת המאה העשרים עם אגון שילה. 

שילה מצייר דמויות מיוסרות, בעלות גוף חד וזויתי, גם כשהוא מצייר זוגות או משפחות יש תחושת חלחלה  וסבל בציוריו, הנובעת מהצבעוניות האופיינית לו ומשיחת המכחול הפראיות.

יש משהו טורפני ומטריד ונואש באהבה הזו, השיער המתערבב שלהם  הנראה כמו נחשים, המצעים המקומטים, בעלי הקפלים הברורים שנראים כמעט כמו שיניים חדות, הרקע הסוער, גווני הצבע השונים בגופם, כל אלה יוצרים תחושת אי נוחות.

 

 

בערך באותה תקופה אנו פוגשים את אוסקר קוקושקה, גם הוא צייר וינאי ידוע. המאפיין העיקרי של ציוריו הוא משיחות המכחול הסמיכות היוצרות תחושה של תנועה בעבודותיו.

לקוקושקה יש כמה ציורי זוגות, הידוע בהם הוא "כלת הירח", עם אהובתו אלמה מאהלר. בחרתי להביא כאן ציור אחר שלו שאני מאד אוהבת.

 

 

  1909 Kokoschka Oscar - Portrait of Hans Tietze and Erica-Tietze-Conrat,

 

זהו ציור של זוג סוחרי אמנות שצויר בהזמנה אישית. המבט של כל אחד מהם מופנה לכיוון אחר מכיוון שהם ישבו לפניו בנפרד. ידיו מושטות אליה, כמעט נוגעות אבל לא. הרווח שבין כפות הידיים הוא מרכז הציור, והוא היוצר את העניין שבו. סימני הציפורניים שחרט קוקושקה מסביבם יוצרים מתח וריגוש. הגוונים הזהובים האדמונים החמים בציור של קוקושה יוצרים תחושה של חום ותשוקה.

 

  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

כן, אני יודעת שאתם מצפים לנשיקה המפורסמת של קלימט אבל נמאס לי נורא מהציור הזה.
במקום זה נעבור למגריט.
 
  
The lovers - Rene Magritte 
 
מגריט צייר כמה ורסיות של "הנאהבים". 
הזוג המתנשק בפנים רעולות, מעורר שאלות  על האינטימיות שבקשר זוגי,  היכולת להיות יחד ולא להכיר זה את זה, חוסר ההבנה הבסיסי של האחר.
ובעיקר מעורר בי הדים לוירטואליה.
מה מסתתר מאחורי המסיכות שלנו?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
ונעבור לפיקאסו.
 
 
  Figures Au Bord de la Mer, 1930 - Pablo Picasso -
 
למרות שהזוג על חוף הים מזכיר מיסבים כדוריים או מכונות מסוג כלשהו, יש בהם עדינות רבה, המודגשת על-ידי הנוף החלומי והצבעים הרכים.
לפיקאסו היה יחס בעייתי לנשים, ניתן לראות זאת ברבים מציוריו, בעיקר ביחסי צייר-דוגמנית.
ברישומיו האחרונים הוא מצייר את דמות הצייר בפרופורציות מוזרות, כשהצייר קטן מול גופה  הגדול של הדוגמנית, וערוותה בממדים לא אנושיים כמו באמנות אירוטית יפנית.
 
והנה הנשיקה של פיקאסו, נשיקה די מדכאת הייתי אומרת.
שימו לב לצבעים הקרים ולעיניים הפקוחות בהבעת אימה.
 
 
 1969 Picasso  - The Kiss
 
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
הצייר הבא הוא פליקס נוסבאום, צייר יהודי-גרמני שניספה באושוויץ.
תוכלו לקרוא עליו  כאן.
 
 

הציור של פליקס נוסבאום אפל גם בגלל נסיבות הציור. זהו פורטרט עצמי של פליקס נוסבאום עם בת אחותו.
הזוג מתאחד נגד כוחות חיצוניים. הגבר מהסה את האישה, הפחד ניכר בעיניו. ניתן לראות שהם נמלטים, פיסת העיתון מאששת את ההשערה של הצופה המודע לרקע הביוגרפי שהם בורחים מאימת הנאצים.

 
 
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
ואחרונה חביבה, אם כי לא ממש מתאימה מבחינת התקופה, היא פרידה קאלו.
 
 
Frida Kalo - Love Embrace of the Universe,1949
 
בציור הזה מובלט הצד האימהי של פרידה. דייגו היה אגוצנטרי וילדותי ועורר בפרידה רגשות אימהיים. ביומנה היא כותבת:"בכל רגע הוא ילדי, ילדי הנולד בכל רגע, יומן, מתוך עצמי".
 
בציור היא נושאת אותו בזרועותיה, כשהיא עצמה נישאת על-ידי אלת אדמה הדומה לאליל פרה-קולומביאני. דייגו הוא התינוק והיא האם המזינה. ברקע נופה האופייני של מקסיקו ושורשים המסמלים את חוזקה של אהבתם.
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
תם ונשלם חלק א.
 
אין לקדם פוסט זה

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

94 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל הר הקסמים אלא אם צויין אחרת