00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הבלוג של גליקמן

למה אני נגד מרוצי מכוניות בגולן ?

(מסמך לישיבת מליאת מועצה 2.9.2007)
 
 מרוצי מכוניות
  1. סכנה -   אנשים נהרגים ונפצעים במרוצי מכוניות מידי שנה .       באינטרנט [קישור] ניתן למצוא רשימה שמית של מאות נהגי מרוצים שנהרגו באצטדיונים ברחבי העולם .   האסונות לא פוסחים גם על פגיעות בקהל ובצוותים מלווים. 
    עד היום,  בשנת  2007 נהרגו לפחות 4  נהגים  (למרות כל אמצעי הבטיחות)

Blewett, John (1973-2007)

McGarvie, Dan (1955-2007)

Medlen, Eric (1973-2007)

Phillips, Wanda (2007),

  1. רעש – מסלולי מרוצי מכוניות מהווים מפגש רעש לגרים בסביבה .
    ב 2006  הוציא שופט איטלקי, ע"פ בקשת תושבים הגרים בסמוך לאצטדיון הותיק למרוצי המכוניות במונזה (ע"י מילאנו) – צו סגירה  עקב נזקי רעש וכמה מרוצים בוטלו !
    נזקי הרעש לקיבוץ אפיק, לאליעד, לגשור ולנאות בגולן ברורים כבר היום. 
  2. בטיחות בדרכים  -  יש סתירה עצומה בין החינוך לבטיחות בדרכים לבין מרוצי מכוניות.
    "טענת ההכשר" לפיה: מסלולי מרוצים יכשירו נהגים לנהיגה נכונה ויכניסו את הנהגים הפירטים המסוכנים למגרשים, היא מגוחכת ומקבילה לרעיון שנקים חוות לתחרויות רודאו  בטענה  שילמדו במקום גם רכיבה נכונה ! 

פעילות המועצה

·        אין המדובר כאן ביזם המבקש להקים פרויקט כלכלי באופן פרטי על קרקע מנהל.

      כאן המועצה, באמצעות החברה הכלכלית,  היא זו שעתידה לחכור את הקרקע  ולהחכירו ליזם ואף ליהנות אולי מהרווחים .

 המועצה פעילה בפרויקטים כלכליים במגוון נושאים כמו: הרחבות ישובים, מפעל ביו-גז, הסעות תחבורה, מנחת מטוסים ועוד... אולם כל אחד מנושאים אלו קשור לשירות לתושב  ואילו מרוצי מכוניות הוא פרויקט כלכלי נטו (עם סכנות בצדו) ולכן אין זה מתפקידה של המועצה לעסוק ישירות בתחום.

·        מנחת מטוסים אפיק הוקם ע"י משרד התחבורה בעלויות של מיליוני ₪ במטרה שיהיה לתושבי הגולן מנחת מטוסים ולא מסלול מרוצים. אנו מקוים עדיין שבעתיד יחזרו הטיסות הסדירות.

אבל ע"פ החוזה – כל הרחבה מחדש של הטיסות ובפרט קו טיסות סדיר, "חייבת להיות בתיאום עם היזם" .  למעשה, ע"פ החוזה , המנחת הופך להיות תלוי יזם מסחרי .

רק בשנה האחרונה מקורקעות כל הטיסות לקריית שמונה עקב מחלוקות עם היזם במנחת .

 

פטור ממכרז

1.      על מנת שנדון ונאשר בקשה למשרד הפנים לפטור ממכרז את הפרויקט, החוזה חייב להיות מוצג מראש  בפני חברי המליאה.

2.      האמת היא  שאנו נדרשים לאשר בדיעבד חוזה שנחתם ללא מכרז כבר ב 5 נובמבר 2005 !

בחוזה האמור, הוצהר כאילו המועצה אישרה את ההתקשרות  והוצהר כי המועצה העבירה את ניהול המנחת לחברה הכלכלית .

שתי הצהרות אלו אינן אמת. (רק לאחר שעוררתי את הנושא –תפעול המנחת הועבר לחכ"ל 1/2007)

במצב זה של חוזה שנחתם עם יזם ללא מכרז, על סמך הצהרות שאינן אמת – לא ניתן להכשיר היום התקשרות זו.

 

לסיכום

 כל אחד מאתנו מרגיש אי נוחות עם מרוצי מכוניות בגולן (אפילו ראש המועצה הצהיר על כך) .

  האם דווקא הגולן חייב להיות מגרש המרוצים הגדול ביותר בישראל ?

 מכל הבחינות  שהוזכרו אין זה ראוי שנאשר את ההסכם הנ"ל

 גם אם יש סיכוי לתוספת מקומות תעסוקה החשובים כל כך – אנו נאמר "לא מדובשך ולא מעקצך"

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל GlikmanY אלא אם צויין אחרת