00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אי-שם על הקשת

זכויות יוצרים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות לסולה שלי, למעט מקרים ספציפיים שלגביהם מצוין בגוף הרשומה כי הם מהווים ציטוט מדברי אחרים.

אין לאף גורם, גם לא לתפוז אנשים, זכות להעתיק רשומה זו או חלקים ממנה, ללא קבלת רשות מפורשת מן היוצרת סולה שלי.

ניתן להתייחס לכתוב ברשומה זו ע"י הפנייה (לינק) אליה.

IV. המהות של טיפול בזולת ושל טיפול עצמי

מתוך המאמר: לקבל הלכה למעשה: מטרות קצרות-טווח וארוכות-טווח לילדים אוטיסטים
IV. סיכום: המהות של טיפול בזולת ושל טיפול עצמי

כאשר אנשים שומעים שיש לי ילד עם צרכים מיוחדים, אני אומרת להם שהורות לילד עם צרכים מיוחדים זהה במהותה להורות לילד עם התפתחות רגילה, אבל רבה בעוצמתה: אני עומדת בפני אותן הדילמות, אבל בצורה חדה יותר. כל מטפל מתמודד עם חוסר וודאות, הכנת ילד לחיי בוגר בעתיד לא ידוע. אבל לגבי ילדים נכים, חוסר הוודאות גדול יותר, גם במונחים של היכולות המתפתחות של הילד וגם במונחים של זמינות השירותים כאשר הילד יגדל.

מטפלים צריכים להיות מודעים מאוד לעצמם, ולבדוק תדיר את החלטותיהם והתנהגותם: האם אני פועל לטובת רווחת הילד? דרך פעולה טובה היא לקבל את הילד באופן פעיל, ע"י למידה על הנכות שלו, הכרה בשונות בין הילד והמטפל עצמו, וכיבוד שונות זו.

טיפול בילד כרוך באיזון עדין בין התלות של הילד במטפל והמטרה ארוכת-הטווח של ללמד את הילד להיות עצמאי. דרך אחת לעשות זאת היא להראות לילד אפשרויות שונות, ללמד את הילד מה התוצאות של כל אפשרות, ולתת לילד להחליט.

שמים של שקיעה

קבלה ומטרות הם מושגים שעוזרים גם לבוגרים אוטיסטים. ראשית, אני מקבלת את עצמי כפי שאני וכך מכירה את העיבוד הפנימי שלי. אז, אני מחפשת איזון בין היותי עצמי, לצורך לתפקד בעולם נוירוטיפיקלי, כדי למצוא את הדרך שתאפשר לי בצורה הטובה ביותר להשיג את המטרות האישיות שלי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

תמונות מן המאמר
מכתש רמון
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל סולה שלי אלא אם צויין אחרת