00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אי-שם על הקשת

זכויות יוצרים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות לסולה שלי, למעט מקרים ספציפיים שלגביהם מצוין בגוף הרשומה כי הם מהווים ציטוט מדברי אחרים.

אין לאף גורם, גם לא לתפוז אנשים, זכות להעתיק רשומה זו או חלקים ממנה, ללא קבלת רשות מפורשת מן היוצרת סולה שלי.

ניתן להתייחס לכתוב ברשומה זו ע"י הפנייה (לינק) אליה.

III.ג. בחירת מסגרת חינוכית

מתוך המאמר: לקבל הלכה למעשה: מטרות קצרות-טווח וארוכות-טווח לילדים אוטיסטים
הפרק הקודם
III.ג. בחירת מסגרת חינוכית

הסעיפים הבאים דנים בכמה פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים מסגרת לילד האוטיסט, בנוסף לשיטות הטיפול הנהוגות במסגרת בהן ולמטפלים שהיא מעסיקה. חשוב לאסוף מידע על התוכנית, אבל לזכור ששמות שיטות הטיפול ייתכן שלא יתארו במדויק את ביצוען בפועל. גננת רגישה ובעלת ראש פתוח ב"תוכנית התנהגותית" ייתכן שתעזור לילד יותר מאשר מטפלת בעלת דוקטרינה קשוחה המצהירה שהיא מקבלת את הילד כפי שהוא.

III.ג.1 מסגרות חינוכיות לעומת טיפוליות

מאחר שאוטיזם אינו מחלה וילדים אוטיסטים זקוקים לחינוך וללמידת מיומנויות יותר מאשר להחלמה, מסגרת חינוכית (בית ספר או גן) נראים יותר מתאימים מאשר מסגרת טיפולית (למשל מעון-יום פסיכיאטרי). כפי שהוזכר קודם, צריכים לבדוק האם בית ספר מיוחד באמת מתמקד בהוראה ולא במילוי היום בטיפולים שונים. מצד שני, מסגרות לפעוטות המכנות את עצמן גנים טיפוליים דומות למעשה לגנים רגילים, אבל עם כיתות קטנות יותר, צוותים שהוכשרו לנושא האוטיזם, ותגבור של טיפולים נוספים. אלה, ייתכן שיהיו טובים יותר לילדים צעירים הזקוקים להרבה הוראה יחידנית.
הכל במידה
להמשך המאמר

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

תמונות מן המאמר
מכתש רמון
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל סולה שלי אלא אם צויין אחרת