00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אי-שם על הקשת

זכויות יוצרים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות לסולה שלי, למעט מקרים ספציפיים שלגביהם מצוין בגוף הרשומה כי הם מהווים ציטוט מדברי אחרים.

אין לאף גורם, גם לא לתפוז אנשים, זכות להעתיק רשומה זו או חלקים ממנה, ללא קבלת רשות מפורשת מן היוצרת סולה שלי.

ניתן להתייחס לכתוב ברשומה זו ע"י הפנייה (לינק) אליה.

II.ג.3 קבלתו של ילד נכה

מתוך המאמר: לקבל הלכה למעשה: מטרות קצרות-טווח וארוכות-טווח לילדים אוטיסטים

II.ג.3 קבלתו של ילד נכה

קבלה אין פירושה אי הצבת דרישות ליחיד. האמונה ביכולת של ילדים נכים ללמוד ובזכותם לקבל את החלטותיהם כרוכה באחריות ללמד אותם מיומנויות הנחוצות לחיים בחברה, למשל מיומנויות חברתיות. לילדים הלומדים לשלוט בהתנהגותם יש יותר אפשרויות ליהנות ממשאבים בחברה ולשאוף למטרות אישיות.

קבלה של ילד נכה פירושה לא רק להכיר במאפיינים האישיים של הילד, אלא ללמוד על הנכות של הילד. תובנות על אופייה של הנכות ועל שירותים המוצעים לאנשים עם נכות זו, חשובות להכרה בפוטנציאל של הילד ובפיתוח מטרות ארוכות-טווח. הדרך הטובה ביותר לקבל תובנה זו היא בהקשר של קהילת בוגרים החולקים נכות ספציפית זו. למידה על קהילה זו ועל תפקידה בחייהם של חבריה, קריאה של כתביהם ושיח איתם, יכולות לספק מידע לא רק על עניינים מעשיים בחיים עם נכות, אלא על האופי של המודעות העצמית של נכים בוגרים ושל המטרות האישיות שלהם.

לבסוף כאשר קובעים מטרות ארוכות-טווח, יש לזכור שלמידה מתרחשת לכל  אורך החיים. זה נכון לכל אדם, אבל חשוב במיוחד אצל אנשים עם לקות קוגניטיבית. החשש שהנכים המתבגרים או הבוגרים הצעירים לא יהיו מוכנים לחיים של בגרות מועלה לרוב ומשמש כטיעון בזכות אימון מקצועי או הוראה של מיומנויות יומיום על חשבון השכלה כללית, או כדי להגדיר את מידת העצמאות שהאדם הנכה מסוגל לה, בהתבסס על רמת התפקוד בגיל מסוים. בגלל שמסלול ההתפתחות של אנשים עם נכות קוגניטיבית ייתכן שיהיה שונה באופן משמעותי מן הנורמה, אין לצפות שאדם יגיע לאבני דרך חשובות באותם גילים כמו אנשים נורמאלים. למשל, אם לאיש בגיל 20 אין מיומנויות הנחוצות כדי לטפל בתקציבו, אין להסיק מכך שאיש זה תמיד יזדקק לפיקוח פיננסי. אם האיש שואף ליותר עצמאות בניהול תקציבו, אז מטפלים יכולים לעבוד יחד עימו לקראת מטרה זו.

לסיכום, קיומה של נכות לא צריך להשפיע על העקרונות של גידול ילדים, וגם לא צריך להגביל מטרות ארוכות-טווח לקיום פיסי וללימוד מיומנויות יומיום. מצד שני, יש לכלול נכות בתהליך החינוכי לא רק בהקשר של התאמת שיטות ההוראה, אלא גם כמרכיב חשוב של זהות.

כביש בשמורת הר מירון

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

תמונות מן המאמר
מכתש רמון
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל סולה שלי אלא אם צויין אחרת