5858
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בלוג הבית

תגיות או לא להיות

חלק ממאפייניה הבולטים של תקופת ה- ווב 2.0 הוא השימוש ההולך וצובר תאוצה בתגיות. כיום, כל אתר שמכבד את עצמו מאפשר לגולשים להצמיד תגיות לכל פריט מידע: הודעה בפורום, רשומה, מתכון, תמונה או סרטון וידאו.
אבל מסתבר שאנשים רבים לא יודעים ממש מה עושים עם תגיות ולמה הן משמשות.
ניב קלדרוןמנהל הקומונות והאלבומים בתפוז, פרסם בבלוג האישי שלו רשומה מצוינת המסבירה איך להשתמש נכון בתגיות. הוא גם היה אדיב מספיק בשביל לאשר לי לפרסם אותה מחדש בבלוג הבית. תגובות, שאלות והצעות בהקשר לתגיות ניתן להפנות לכל אחד מאיתנו.
 
 

מה אתה רוצה לחפש לעומת מה אתה רוצה למצוא 

נתחיל מההתחלה. 

תגיות (תג בזכר, תגית בנקבה, tag באנגלית, איך שבא לכם) הן למעשה מילות מפתח חכמות המשויכות לפיסת מידע באינטרנט כמו טקסט, תמונה או וידאו, המתארות את המידע הזה, מאפשרות את סיווגו ומיונו של המידע (classification) ומאפשרות למנועי חיפוש להגיע לתוצאות שאנו מבקשים גם לפי הקונטקסט (ההקשר) של המילה, כלומר, מנוע החיפוש יודע כבר מהנסיון ש"נסארללה" קרוב ל"מלחמת לבנון השנייה", ל"חיזבאללה" וכך הלאה.  

 

מה יש בתגיות שהוא כל כך חשוב? 

היום בעידן ה-RSS ודפי התוכן המותאמים אישית ע"י הגולש אנחנו יכולים לקבל את המידע שלנו דרך מיונו בצורה אחרת לגמרי מפעם, והפעם היא לא כל כך מזמן. אם פעם היינו (ועדיין) עושים מנוי לבלוג של מישהו, או נרשמים לניוזלטר של עיתון בחו"ל, המנוי לא היה מבטיח שהכתוב בהכרח יעניין אותנו. מי יודע על מה יכתבו שם הפעם, גם אם זה בלוגר שאנחנו מאד אוהבים. היום, בשונה מפעם, בזכות התגיות (וה-RSS) אנחנו יכולים לקבל בדיוק את המידע שאנחנו רוצים מבלי להיות תלויים עוד באנשים שאנחנו קוראים ולהכיר מגווני כתיבה חדשים של אנשים חדשים, המסווגים את הכתיבה שלהם עם התגיות.  

 

הנה דוגמה, דמיינו- אתם אוהבים את מסע בין כוכבים, העולם גדול ויש הרבה כתיבה בנושא אבל קטונתם מלהכיר את כל הבלוגרים הנחשבים וגם הם לא כותבים כל הזמן על הנושא האהוב שלכם ואתם קצרים בזמן והעידכונים רבים מדי. עכשיו יש דרך להשיג בדיוק את מה שאתם רוצים ולא דברים אחרים, כלומר לפלח את מה שמעניין אתכם וללכת להשיג רק אותו. אתם רוצים מסע בין כוכבים, טכנורטי (או כל שירות אחר) ימצא לכם את כל הפוסטים המתוייגים עם המונח הזה ואם תרצו תוכלו להירשם לשירות שיזרים לכם לתוך המחשב רק את הפוסטים בנושא הזה, מכל מקום שיבואו. כלומר- אם פעם היינו כותבים בגוגל מה אנחנו מחפשים ומתחילים לגלול למטה את התוצאות, התגיות הפכו את עולם החיפוש לשטוח ואת החיפוש לכזה שנכתוב את מה שאנחנו רוצים למצוא.  

 

 SEO או אופטימיזציה של אתרי אינטרנט למנועי חיפוש

 

מנועי חיפוש יודעים לקרא את התגיות שאתם משאירים על הטקסט שלכם  הם סורקים את כל הטקסט מילה מילה ואחר כך סורקים את התגיות שהשארתם. התגיות שלכם אמורות להתאים אחת לאחת לטקסט שכתבתם. רבים מהגולשים חושבים שהצפה של תגיות רק תעודד את מנועי החיפוש להגיע לטקסט שלהם. למשל, אם תכתבו רשומה על פינוקיו ותוסיפו את התגית סקס, הגיוני שאם מישהו יחפש סקס הוא יגיע לבלוג שלכם באיזשהו שלב דווקא בגלל זה, נכון?

לא נכון. ההפך דווקא.

 

גולשים המשתמשים לרעה (Abuse) בתגיות עבור הרשומות שלהם נלמדים על ידי מנוע החיפוש. גוגל הוא פינקסן מתוחכם. אם ניקח את האיפיון המוכר של גוגל- הפייג` רנק,  שנותן ציון לעמודים באינטרנט- בין שאר מאפייניו נמצאים כמות הקישורים הנכנסים לעמוד, כמות ההפניות המחוברות בהקשר המדובר של הדף, והקשר בין המטאדאטה לטקסט. שמעתם נכון, מטא-דאטה. במטא דאטה של אתר מספר מנהל האתר למנוע החיפוש (וכך לגולשים) מה קיים באתר שלו ולמה אפשר לצפות. כשאין מיתאם בין המידע הזה לבין התוכן הנמצא באתר, מנוע החיפוש נותן לך בעצם נקודות רעות, הופך אותך לפחות מהימן בעיניו וכך שם אותך במקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש, דבר שמשפיע על התנועה לאתר שלך וכך הלאה. אדגים לכם: אם כתבתם פוסט אחד על סרט של שוורצנגר, פוסט אחד על מסע הקניות האחרון שלכם, פוסט אחד על הביקור האחרון בים ופוסט על האוטו החדש של אחיכם ובכולם הוספתם את התגית סקס, אתם מתחילים להבין למה מנוע החיפוש יתחיל לחשוב שאתם לא אמינים, נכון? 

 

ההקפדה מצידכם צריכה להיות עד כדי כך גדולה עד שאם יש לכם בפוסט את המשפט "סרט של שוורצנגר" כיתבו "סרט של שוורצנגר" באותה הטיה, באותן מילים. "סרט של שוורצנגר" אינו זהה ל"סרטו של שוורצנגר" גם אם זו רק הטיה של מילה אחת מתוך המשפט. הטיפ הטוב ביותר שאני יכול לתת לכם הוא פשוט להעתיק את המילים עם העכבר ולא לכתוב אותן שוב. "סרט של שוורצנגר" יכול לצאת לכם בטעות "סרט של שורצנגר"- וזה פשוט לא יהיה זה, וחבל.  

 

ברשת התפתחה מעין תרבות שהופכת את התגיות למעין תוספת לפוסטים. יש כאלה שיכניסו מיקומים, שעות ודמויות ראשיות כדי להסביר במי מדובר ויש כאלה שיכתבו את הסאבטקסט של הקטע שלהם בתור משפט אחד ארוך. אך בעוד אי אפשר להילחם בתרבות הזו כמו שאי אפשר להילחם בשפה המדוברת (הסלנג) אפשר להסביר לאותם הגולשים שלכתוב משפטים שלמים לא עוזר לקידום הרשומות במנועי החיפוש השונים ולא עוזר בקידום או סיווג הטקסט, ההפך, הוא יוצר סאב קטגוריה שולית במיוחד שהרשומה נקלעת אליה. זה אולי יפה מבחינה ספרותית אבל זה חסר ערך לחלוטין, שלא לומר בעל ערך שלילי מובהק לכיוון המינוס.

 

הקפידו על התגיות שלכם, הן ישפרו את מצבכם, יעזרו לגולשים להגיע אליכם ולמנוע החיפוש לאהוב אתכם.

 יותר תגיות מדויקות יותר תנועה.  

תחשבו על זה.

אין לקדם פוסט זה

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

26 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל הנהלת הבלוגים אלא אם צויין אחרת