00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אי-שם על הקשת

זכויות יוצרים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות לסולה שלי, למעט מקרים ספציפיים שלגביהם מצוין בגוף הרשומה כי הם מהווים ציטוט מדברי אחרים.

אין לאף גורם, גם לא לתפוז אנשים, זכות להעתיק רשומה זו או חלקים ממנה, ללא קבלת רשות מפורשת מן היוצרת סולה שלי.

ניתן להתייחס לכתוב ברשומה זו ע"י הפנייה (לינק) אליה.

II.א. משמעותה וחשיבותה של קבלה

מתוך המאמר: לקבל הלכה למעשה: מטרות קצרות-טווח וארוכות-טווח לילדים אוטיסטים

מטרות ארוכות טווח עבור ילדים

חינוך מנסה לאפשר הגשמה עצמית והשגת מטרות ארוכות-טווח ע"י מתן ארגז כלים ותיבת אוצרות לילד. עלינו ללמד את ילדינו לא רק מיומנויות שימושיות (כלומר כלים) כדי להשיג עצמאות, אלא גם להאציל עליהם מן ה"אוצרות": יחסים משמעותיים, ערכים ותרבות. האחרונים, בהיותם בחירות אישיות, ייתכן שהבוגר הצעיר – התוצאה של תהליך החינוך – ישמור עליהם או ישליכם, אבל בחירה היא משמעותית רק אם יודעים מהן האפשרויות. יתר על כן, גם אם האדם בסופו של דבר מחליט לחפש מערכת יחסים, תרבות וערכים אחרים לגמרי ממה שהוריו ניסו להעניק לו, הוא עדיין רכש את המושגים החשובים: המושג של יחסים, המושג של היות חלק מתרבות, המושג של ערכים משמעותיים.

משמעותה וחשיבותה של קבלה.

קל לראות, מדוע קבלה חשובה כדי למצות את מרב הפוטנציאל של הילד. קבלה משמעותה להכיר במהות האדם, ולהגיב בהתאם. פוטנציאל בדרך כלל משויך לכישרונות, וקבלה פירושה להכיר, בין השאר, בכישרונות המיוחדים של הילד ולעזור לו לפתחם. קבלה גם מקדמת למידה יעילה, ע"י הכרה בסגנון הלמידה הייחודי של האדם והתאמת שיטות ההוראה לסגנון זה.

אבל חשיבות הקבלה היא מעבר לכישרונות ולמיומנויות. כדי לפתח מניע לספק צרכים בקטגוריות גבוהות יותר, צריך הילד לחוות תחושה בסיסית של בטיחות. קבלה נותנת לילד הרגשה שיש לו מקום בעולם, ותחושת חופש ללכת למקומות אליהם לוקחת אותו רוחו, ואפילו החופש לטעות. מצד שני, אם מעבירים לילד את המסר (בין אם באופן מפורש ובין אם לא) שהוא רע באופן בסיסי ועליו להשליך חלק חשוב ממי שהוא כדי להיות ראוי, התוצאה תהיה פחד, שנאה עצמית וחוסר בטחון עצמי. ילד זה ימשיך לעסוק בניסיון לספק את הצורך בביטחון ולא יהיה בשל לשאוף לצרכים גבוהים יותר.

תגובה בהתאם לייחודיות של הילד יכולה גם להגביר את תחושת הזהות שלו, ע"י שיקוף המאפיינים הייחודיים של הילד ויצירת מובחנות בן הילד וזולתו (כולל המטפל המקבל את הילד). ללא קבלה, ניסיון לשיקוף ולמובחנות יביאו לתוצאה ההפוכה של בלבול וניכור. קבלה היא גם הבסיס לפיתוח יחסים משמעותיים. אם אנו רוצים שהילד יחווה הדדיות ושיתוף, עלינו להיות מוכנים לקבל את הילד, לפני שאנחנו דורשים ממנו לקבל אותנו; אנו חייבים לחלוק איתו במה שמשמעותי לו, לפני שאנחנו מבקשים ממנו לחלוק איתנו במה שמשמעותי לנו.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

תמונות מן המאמר
מכתש רמון
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל סולה שלי אלא אם צויין אחרת