00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אי-שם על הקשת

זכויות יוצרים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות לסולה שלי, למעט מקרים ספציפיים שלגביהם מצוין בגוף הרשומה כי הם מהווים ציטוט מדברי אחרים.

אין לאף גורם, גם לא לתפוז אנשים, זכות להעתיק רשומה זו או חלקים ממנה, ללא קבלת רשות מפורשת מן היוצרת סולה שלי.

ניתן להתייחס לכתוב ברשומה זו ע"י הפנייה (לינק) אליה.

הנה אני מתחילה, או: תוכן העניינים

ביוני 2005 הרציתי בכנס אוטריט על גידול ילדים אוטיסטים. נלווה להרצאה, מאמר בספר הכנס שכותרתו לקבל הלכה למעשה: מטרות קצרות-טווח וארוכות-טווח לילדים אוטיסטים. במאמר פירטתי את העקרונות שבבסיס גישתי להורות בכלל להורות לילד אוטיסט בפרט, וכן דרכים ליישום עקרונות אלה בסוגיות השונות העומדות בפניהם של הורים לילדים אוטיסטים.

אחרי שחזרתי מאוטריט, השתלבתי במשך תקופה מסוימת בכמה דיונים בפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD באתר תפוז (המכונה בקיצור גם "פורום ההורים"). מצאתי שוב ושוב, שתגובות שרציתי לכתוב בפורום בעצם מנוסחות כבר בצורה מסודרת ומנומקת במאמר שלי. אולם, ניסיונות להשתמש במאמר לא עלו יפה. לאחר כחודשיים של תסכול מחוסר היכולת שלי לבטא את עמדתי במדיום של הפורום, עלה בדעתי שבלוג יתאים יותר (פירוט על כך, ברשומה שפרסמתי בפתיחת הבלוג). כללתי בקוביית קישורים הפנייה למאמר, והמשכתי להתייחס אליו ברשומות שונות ובתשובות למגיבים בבלוג. אבל, לכדי דיון אמיתי בתוכן המאמר ועמדות לא-סטנדרטיות המובעות בו, לא הצלחתי להגיע.

מאוחר יותר נפתחה מערכת פורומים באתר אס"י. אני מוצאת את הדיונים שם הרבה יותר מעמיקים וכנים מכל מה שהתנסיתי בו לפני כן; מה שמגביר עוד יותר את התסכול, מפני שהמצבים שבהם מתחשק לי פשוט לצטט קטעים מן המאמר, קורים לעתים יותר ויותר קרובות. בדומה לעבר, ניסיון להביא קישור למאמר כדי לקבל התייחסות לתוכנו לא ממש הצליח. אני בטוחה שזה לא מחוסר רצון או אכפתיות. אולי המאמר ארוך מדי, "כבד", "תיאורטי" (אגב מה שמאוד אופייני לרבים מאיתנו). אולי קריאת טקסט ארוך באנגלית קשה או מעייפת מדי, גם למשתתפים שנזקקים לאנגלית בתחום המקצועי שלהם (ואז אולי לא נשאר להם כוח להשקיע בקריאת אנגלית מחוץ לפעילותם המקצועית). מה שבטוח, אם מחמד עדיין לא בא להר, הוא גם לא יבוא... אז אולי צריך להביא את ההר למחמד, או להחליף בין הנמשלים למחמד ולהר... כמו בהרבה תחומים בחיי, התשובה הטובה ביותר לתסכול היא עשייה. אתמול בלילה התחלתי לתרגם, ובימים הקרובים, אני מקווה להביא כאן, בחלקים, את המאמר מתורגם בשלמותו. כדי לשמור על חוט המחשבה, אני מביאה כאן את תוכן העניינים. במשך הזמן, יתווספו קישורים מן הכותרות אל הרשומות המהוות את התרגום של הסעיפים המתאימים.

לקבל הלכה למעשה: מטרות קצרות-טווח וארוכות-טווח לילדים אוטיסטים

 

I. מבוא: זהות, ערכים ומשמעויות

II. מטרות ארוכות-טווח עבור ילדים
II.    א. משמעותה וחשיבותה של קבלה
.
II.    ב. זהות לעומת שינוי
II.    ג. יישום עבור ילדים עם לקויות קוגניטיביות
II.    ג. 1.    גישות לנכות בקרב מטפלים

II.    ג. 2.    גישתה של קהילת הנכים
II.    ג. 3.    קבלתו של ילד נכה
II.    ד. מטרות ארוכות-טווח עבור ילדים אוטיסטים
II.    ד. 1.    מה – למה – איך

II.    ד. 2.    נורמאליות
II.    ד. 3.    מיומנויות חברתיות
II.    ד. 4.    תקשורת

III. עבודה עם ילדים אוטיסטים לקראת מטרות ארוכות-טווח
III.    א. שיקולים הקשורים לאוטיזם בסוגיות של גידול ילדים
III.    א. 1.    התפתחות על פני פרקי-זמן שונים

III.    א. 2.    מערכות יחסים משמעותיות 
III.    א. 3.    הוראת מיומנויות 
III.    ב. בחירת התערבויות
III.    ב. 1 פרדיגמות טיפוליות

III.    ב. 2.    טיפולים  
III.    ב. 3.    התערבויות ביוכימיות  
III.    ג. בחירת מסגרות חינוכיות  
III.    ג. 1.    מסגרת חינוכית לעומת טיפולית  

III.    ג. 2.    שילוב לעומת הפרדה  
III.    ג. 3.    לימודים לעומת הכשרה מקצועית  
III.    ד. חיי יומיום  

IV. סיכום: המהות של טיפול בזולת ושל טיפול עצמי


 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

תמונות מן המאמר
מכתש רמון
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל סולה שלי אלא אם צויין אחרת