00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בלוג בשניים

רמי פורטיס- סוף סוף הפסיק מישהו להאמין בדיסקים!

04/08/2007
קראתי בעבודה כתבה כלשהי בגלובס, כשלפתע צדה עיני את פורטיס בצד העמוד. הקלקתי והגעתי לכאן.
 
הכותרת היא:
רמי פורטיס כבר לא מאמין בדיסקים: "אמכור שירים ישירות לצרכן באינטרנט"
 
נצחון הרשת! המטרה של פורטיס היא להגיע למספר מאזינים גבוה ככל שניתן...
אתם ואני, כידוע, מבקרים בחנויות דיסקים רק כשצריך לקנות מתנה למישהו.
במתנה- חשובה האריזה. כשאנחנו מאזינים למוסיקה טובה.... לפעמים אנחנו בכלל עוצמים את העיניים...
 
האם ישנה עטיפת דיסק שיכולה להכיל כמות מידע גדולה מהרשת?
פעם היו עטיפות תקליטים שהן יצירת אומנות בפני עצמה:
Led Zeppeln III- עם ציור התקליט הפסיכודאלי שניתן לסובב.
Phisycal grafitty- עם תבליט החלונות.
The song remains the same- ממש ספר עם תמונות מהסרט!
Queen- התמונה הענקית של חדר החזרות והתמונה של הבחורות הערומות על האופניים (Jazz, ו... לא זוכר)
 
יש עוד המון דוגמאות.
 
היום, בעידן הדיסקים, הם לא יכולים לתת לנו משהו שאנחנו לא יכולים להדפיס על A4 בנוחיות על גבי המדפסת הביתית.
וה-כ-ל נמצא ברשת (מילים, תמונות, אקורדים, השירים עצמם!).
 
יש משהו אחד שמרגיז אותי במיוחד במשך שנים ארוכות!
עדיין מסרבות חברות התקליטים להכיר בעובדה שאני, הצרכן שמשלם שקל וחצי לאמן והון לאופרציה שמייצרת ומפיצה אלי את הדיסק, אינני הגנב בכל הסיפור הזה.
 
הוד מעלתו, הדיסק המיוחל, הוא מדיה מחורבנת שנשרטת ומתכלה בקלות בלתי נסבלת (נפל לכם פעם דיסק על הרצפה?). האם הטיפוסים האלו, שמפיצים פרסומות המציגות צורבי דיסקים כגנבים, יתנו לי עותק דיגיטאלי של הדיסק?
לא ולא! יש לי מאות עטיפות דיסקים ותקליטים ישנים ששולמו במלואם, אולם התוכן של העטיפה ריק/שרוט/פגום.
 
בכל פעם שמחליפים את המדיה (עוברים מתקליטים לקלטות, מקלטות לדיסקים, ומדיסקים לקבצים) עלי לרכוש מחדש את כל אוסף האלבומים שיש לי? הם מוכנים להחליף לי את מאות התקליטים שיש לי?
 
מה? ביום בהיר אחד ארז, ששילם באופן חוקי לאורך כל השנים, הפך להיות גנב בן בליעל?
 
וכמה עולה להפיק דיסק?
עשיתי את זה לחבר בכמות מזערית של 250 דיסקים (עם הדפסה צבעונית מקצועית על גבי הדיסק [לא מדבקה], באריזת נייר/צלופן פשוטה)- האמת אני לא ממש זוכר, אבל מספר שקלים בודדים (אם הייתי מרחיק לצפון, מגדיל מעט את הכמות ומסכים להמתין עוד שבוע- הייתי מוזיל גם את זה).
  
ומה אומר רמי פורטיס בתגובה לשאלה: "בדקת איזשהו מודל רווח"?

"זה מאוד פשוט. 3,000 איש שיורידו את האלבום ברשת תמורת 25 שקל, זה 75 אלף שקל נטו בשבילי. בלי להתחלק עם חברת התקליטים, בלי עמלת סוכן 25%, 40% אחוז הפצה, כשבסוף אני נשאר ביד עם שקל וחצי".

ואת זה אומר אחד מבכירי האמנים בשוק- מה יגידו אזובי הקיר שאותם מגרזנות חברות התקליטים והסוכנים?
 
פורטיס פותח כאן דף חדש וחשוב מאד:
אנחנו נקבל קבצי קול איכותיים (ולא כמו הג`אנק באימיול) שאותם נוכל לצרוב על גבי דיסק, להעביר ל-Mp3Player, לשמור במחשב או על גבי הרשת בגמישות מירבית ונשלם על התענוג הזה 25 ש"ח.
 
מחיר הוגן ללקוח וגם לאמן.
 
אני מתכוון לקנות את הדיסק הזה, אפילו אם פורטיס רק יזמזם את המילים וינגן על אקורדיון!
ואני מקווה שעוד אמנים (בעיקר הבכירים שבהם) יצאו עם מודלים דומים. אני גם קורא לכולם לרכוש את הדיסק הזה!
 
האמת שלא קראתי מתי הוא יוצא...
אני בטוח שמישהו יספק את הפרט הזה, או שפורטיס עצמו יתארח כאן ויעדכן אותנו... (-: WOW זה יהיה גדול! אבל איך נדע שזה באמת הוא? הוא ייאלץ לתת סימנים מזהים, או להצטלם עם העיתון של היום .
 
ישנה גם תחושה כזו, כאילו בתעשיית המוסיקה הפסיקו לחשוב על מודלים חדשים להכנסות- כל עסק עושה את זה לפחות אחת לרבעון ואצלם זה קורה אחת לרבע מאה- מזל שחברות הסלולר מדרבנות את התעשיה הזו, אבל אני יכול לעשות הערכה גסה שמכל עשרה רינגטונים, פורטיס מקבל משהו כמו 45% משקל וחצי- במקרה הטוב.
 
מודלים חדשים... סתם מחשבה מהבוקר באמבטיה:
יש היום טכנולוגיות הצפנה רבות עוצמה. נניח שעם הורדת הדיסק אני מקבל מפתח אלקטרוני, מעין Token שאני צורב על דיסק או מעתיק אותו לסלולארי שלי, שנותן לי במחיר 89 ש"ח גם כרטיס כניסה להופעה של פורטיס (מתישהו בשנה הקרובה) וגם את קבצי הדיסק- איזו מתנת יומולדת מגניבה זו יכולה להיות?!?!?! יש לך את הדיסק עם השירים, אתה שומע ומכיר אותם לקראת ההופעה- נוח.
ואיזו חשיפה זה נותן לאמן...
 
20% ממקבלי המתנה יהיו קהל חדש. 20% מתוכם גם יקנו את המתנה הזו לחברים אחרים- במהלך לא יותר מחודשיים אחרי ההופעה.
 
ויש כאן עוד יתרונות שיווקיים עקיפים רבים- רק את הקונספט הזה לבדו אפשר, עם מעט מחקר, לפתח לשניים או שלושה מוצרים שמכניסים כסף ליוצר וגם מביאים מודל חדש ומעניין לקהל שלו.
 
אז אני חייב את הדיסק הזה כשייצא-
כל הכבוד לפורטיס!
גדול!
 
 
 
[ומסר לנטע- אני מזמין אותך להופעה... עבר יותר מדי זמן מאז שהפקרנו את עצמנו למוסיקה בדציבלים גבוהים...]

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

23 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל נטע וארז אלא אם צויין אחרת