התנין

מנווה צוף לזית רענן עם דודאחיקם

בתקופה האחרונה אנחנו עדים לגל טיולים עם דודאחיקם שיוצאים מזית רענן או מסתיימים בגוש טלמון. יש לזה סיבה אבל לא נכתוב אותה פה. במסגרת הגל הזה יצאנו היום מנווה צוף והלכנו לזית רענן. ההזמנה לטיול יצאה רק ביום חמישי וכנראה בגלל זה חלה בה תקלה קטנה. נאמר בה שהטיול הוא למיטיבי לכת בינוני ואורכו רק 10 ק״מ. באותה שעה בדיוק ואפילו באותו איזור התקיים טיול של ״עמיתים לטיולים״. בהזמנה של העמיתים נכתב שהטיול שלהם מיועד למיטיבי לכת בינוני אך יש עליות קשות והתמודדות עם סבך וטרסות, מה שלא נאמר בהזמנה של דוד ואחיקם. בשל כך, יצא איתנו, עם קבוצת דוד ואחיקם גם אחד ממטיילי העמיתים (שגם לי יש כמובן את הכבוד הגדול להמנות עליהם) שלא לקח בחשבון שאצל דודאחיקם יש רק עליות קשות, ירידות קשות והתמודדות עם טרסות (הפעם בלי סבך). בשל כך נאלצנו לבצע נוהל נטישה כמקובל.

בכל אופן, התחלנו במצודה של נווה צוף תוך התרעמות קלה על התנהגות המועצה בקשר למדרשה ... ירדנו אל נקודת התצפית לכיוון מזרח ומצאנו את האבן שעליה חרט חייל בריטי את שם יחידתו. בקישור הבא יש דיון אודות הכתובת הזו: http://1914-1918.invisionzone.com/forums/index.php?/topic/121552-263-fab-–-which-unit-in-the-palestine-1918-front/. ירדנו למטה ועלינו למעלה. סקרנו חורשת אלונים ירושלמיים נחמדה ומלאה זבל, כדרכם של המתנחלים הערבים. ירדנו עוד ירידה. בדרך ראינו משפחה של מתנחלים מנסרים עצי הסקה מהאלונים בואדי. עלינו לכיפה הבאה והגענו לחירב׳ת פידיה. שם מצאנו הריסות רבות, מערת קבורה ואת אחד המקוואות מהשניים שנמצאו על ידי אהרון טבגר ודביר רביב בסקר שלהם. בדרך אכלנו פה ושם חרובים.

אחרי החורבה התפצלנו. שלושה המשיכו לכיוון המטווח של נחליאל במטרה להקיף אותו ולהגיע למעיינות שלאורך הכביש מנחליאל לטלמון. אחד המטיילים שרצה לקצר ירד והלך ישר לכניסה לנחליאל.

במטווח התבצע ירי ולכן וויתרנו על הכוונה לעקוף אותו והלכנו לאורך הואדי דרומה עד לשלוחה הבאה. סקרנו את שורת המעיינות של נחליאל, שרק אחד מהם ראוי כרגע לטבילה, הגענו לכביש ותפסנו טרמפ עד לצומת של זית רענן.

חזרנו לרכב ממש בזמן המקובל - 12:30.