אור קטן גדול

לונדון חיכתה לנו ...ועוד איך

06/08/2016

לונדון ....30 שנה חלפו מאז הפעם הראשונה והיחידה שהייתי בלונדון שהשאירה בי חותם שלילי ....הדבר היחידי שזכור לי ממנה היה הרצון שלי לחזור הביתה, אפרורית ודכאונית ...לא, לא אני, לונדון cheeky....

לכן, כשהוחלט על טיול בנות  (אני ושתי בנותיי הבוגרות) הנטייה היתה לנסות לשקם את תדמית העיר האפרורית כפי שהצטיירה בעיניי.

התחלנו בבחירת המלון ....שפע מלונות בעיר, מקומים שונים, טווחי מחירים שונים ....היה לי חשוב קרבה לתחתית ולמקום מרכזי יחסית. מצאנו את מלון The Cumberland הממוקם ממש ליד ה- Marble Arch , תחנת Underground ממש לידו ו....Primark ענק בקרבתו (ועל זה עוד נדון בהמשך). חדר מרווח, ארוחת בוקר מגוונת ביותר , בקיצור - מוצלח.

איך נגיע למלון משדה התעופה? נסיעה ראשונה שלי לבד ללא הזוגי שתמיד דואג לכל הפרטים ולכן היה ברור לי שלא אתעסק עם מוניות/רכבת/אוטובוס -הוזמנה הסעה עם Nahagos - אורי, ישראלי שחי בלונדון, חיכה לנו עם הנחיתה, הסביר ונתן טיפים במהלך הנסיעה . התענוג עולה ....77 פאונד לשלושה אנשים, אך הוא היה שווה כל אגורה (או פאונד, במקרה הזה cheeky)

זהו, נחתנו ....הגענו למלון מוקדם מאוד והחדרים אינם מוכנים ולכן שמנו פעמינו לעיר - תחילת הסיור ב- Pret a Manger שליד המלון , רשת שנבלה בה עוד הרבה ...כוס קפה, ארוחה קלה ואנחנו מוכנות להמשך .....

קניית כרטיס האויסטר בתחנת התחתית - לא קנינו כרטיס שבועי אלא הטענה רגילה - התברר כרעיון טוב שכן בדיעבד התברר שלא הגענו לסכום השבועי ואם היינו עושים אותו לא היינו מקבלים החזר (הזדכינו ביום חמישי בלילה כשטרם חלף לו שבוע מלא).

שמנו פעמינו ל- Camden Market הססגוני

התחנה השנייה שלנו בסיור, לאחר שהגענו לקבלת החדרים, היתה Little Venice איזור מקסים של תעלות ובהן סירות המשמשות למגורים והשיטוט בסימטאות ועל גדות התעלה משובב את הנפש. אפילו פגשנו את הדב פדינגטון

אחרי יום ארוך שבנו למלון ונפלנו חלל .

יומו השני של הטיול

התחלנו את הבוקר ב- Tower of London - ההתייצבות מוקדמת ממש לפני פתיחת הקופות (09) היתה החלטה נכונה, שמנעה המתנה ארוכה בתור ובכניסה למצודה ואיפשרה סיור במצודה ללא עומס והמולה בלתי נסבלים (כפי שנוכחנו כשיצאנו משם).

מחיר הכרטיס כולל בתוכו "תרומה" והקופאים מציינים זאת ומאפשרים לא לשלמו אולם מי יעשה זאת? אני בוודאי שלא.

על גשר הזכוכית של גשר המצודה לא עלינו ....מפחיד ...תארו לכם שהגשר ייסדק ......בררררר

משם הליכה רגלית דרך Boro Park ושוק האוכל - המוני דוכני מזון שונים ומגוונים לאכילה במקום.

הליכה על טיילת המלכה , שלאורכה פזורים כסאות נח ססגוניים ועליהם שרועים בריטים סופגי שמש , צפייה אל עבר גשר לונדון שאכזב בפשטותו וסתמיותו לאור ההילה שנקשרה אליו. הנה,תראו את תגובת הבנות אליו....cheekycheeky

חציית גשר המילניום שממנו נשקף נוף נהר מדהים

והליכה אל עבר כנסיית סט. פול

אל הכנסייה עצמה בנותיי לא רצו להכנס אך אתם, אל תפסידו ותכנסו ...עלו במדרגות אל התצפית - אומרים שהנוף הנשקף משם מדהים.

המשך היום היה בשוק העתיקות של Portobelo בשכונה הציורית של Notting Hill  חיפשנו את יו גרנט כל הדרך אבל לא מצאנו אותו.

השוק עמוס מאוד ולעיתים אף התקשינו בהליכה שם.

חזרנו למלון עייפות אך מרוצות.

יומו השלישי של הטיול היה יום ראשון בשבוע ואותו החלטנו לקחת ברוגע.

התחלנו בשכונת Shoreditch הציורית , עם חנויות הפופ אפ (שלא זכינו לראותן פתוחות שכן הן נפתחות רק בשעות הצהריים המאוחרות. הסתכלו סביב על הגרפיטי המהממים שמעטרים את השכונה ועל שווקי עתיקות נמצאים גם כאן לאוהבי הז'אנר.

ארוחת ביניים קלה אכלנו במאפיית הבייגל'ס השכונתית, מאפייה ותיקה הנקראת Beigel Bake .

פינה מעניינת נוספת היא חנות השוקולדים המקומית המתהדרת גם בשוקולדים טבעוניים

המשך היום היה טיול איטי ברחבי Regent`s Park הירוק מסביב משכיח שמדובר בפארקים בלב עיר סואנת , הסנאים שמתקרבים אל קהל המבקרים- שלווה אמיתית.

ו - Kensington park בואכה אתר ההנצחה לנסיכה דיאנה, שאישית, זעזע אותי בהמוניות ובלכלוך ששרר שם.

ביום הבא כבר חזרנו לסיורים בעיר ....את הבוקר התחלנו בהחלפת המשמרות בארמון בקינגהאם. כהרגלינו בקודש הגענו מוקדם ואפילו לא היינו לבד . אט אט התאספו עוד ועוד תיירים. היתרון בהגעה מוקדמת היה באפשרות לבוק צילומים הן לנו והן לסביבה ללא מליוני אנשים בתמונה. יתרון נוסף היה תפיסת מקום אסטרטגי לצילומי המצעד (לקחנו בחשבון שאת ההחלפה עצמה בתוך הארמון יהיה קשה לראות בכל מקרה בגלל הגדרות).

ההחלפה הפעם הפתיעה אותנו כאשר לאחר מצעד רשמי וכניסה לרחבת הארמון התזמורת החלה לנגן את Happy והקהל ריקד לו וקיפץ.....אז מי אמר שהאנגלים מרובעים וללא חוש הומור? הטקס נמשך כשעה ולאחריו צעדנו אל עבר בתי הפרלמנט דרך האורוות המלכותיות

ביג בן

וכנסיית וסטמיניסטר אבי המדהימה

סיומו של היום היה ב- London Eye שלגביו יש לי השגות/תהיות ועוד.... אנחנו הזמנו flexi fast track  לתאריך מסויים ללא התחייבות לשעה מסויימת.

דבר זה כשלעצמו היה נהדר שכן לא היינו בלחץ להגיע בשעה מסויימת , נכנסנו תוך פחות מ- 10 דקות לקרונית - נפלא. על מה יש לי השגה? ישנו בניין shard שממנו רואים את הנוף באותה מידה והעלויות פחותות ואינכם מוגבלים בזמן השהייה.

למחרת  היה מזג אוויר סגרירי והחשש מגשם היה גדול ....לכן שמנו פעמינו מוקדם יחסית, די כרגיל, אל עבר ה- british museum - הכניסה אליו ללא תשלום ולכן היה מזל שהגענו מוקדם ...לא היינו היחידים שחששו מהגשם אבל לפחות סיימנו את הסיור עוד בטרם העומס הגדול.
במוזיאון יש אפשרות לשלושה סיורים עצמאיים לפי פרקי הזמן שמוקצבים לכם (כל אחד ואהבתו/סבלנותו) . אנחנו החלטנו לעבור את הסיור של השעה שלקח לנו בערך שעה וחצי .....

המשכנו לכיכר פיקדילי (תמונת הכיכר לקראת שקיעה צולמה ביום אחר...)

ולכיכר טרפלגר הצבעונית והתוססת , על אומני הרחוב השונים, להקות שמופיעות שם ובכלל ....

ביקור  ב- covent garden הציורי

להיות בלונדון ולא ללכת להצגה? לא בא בחשבון ....אז היינו ב- Wicked ונהנינו מכל רגע . גם כאן, הזמנו כרטיסים מהארץ כי רצינו יום מסויים ולא השארנו מקום לחשש שלא יהיו כרטיסים.

לכל מי שחשש שאין זמן קניות אז...הגיעו ימי הקניות שלנו ....התחלת היום בחנות הענקית של Primark ׁ( זוכרים, היא ממש ליד המלון...) , פרקנו סחורה והמשכנו במסע הרגלי במעלה רחוב אוקספורד , בונד (ויקטוריה סיקרט) וריגנט ....

במחציתו השנייה של היום נסענו לכיוון חנות יצירה מהממת שנקראת Hobby craft  - ממוקמת ב- Greenford - הגעה בקו התחתית האדום (central) והליכה של 5 דקות מהתחנה .

אתנחתא נוספת היתה בקניון Westfield הענק הממוקם ב- Shepherds bush - עדיין על קו ה- central האדום.

ארוחות בלונדון - את ארוחות הביניים אכלנו ב- Pret a manger הממוקמים בכל רחבי העיר והיוו פתרון נהדר לשתייה/אוכל וצרכים נוספים (והמבין יבין).  ישנו סניף של WOK TO WOK לארוחה קלה באמצע היום.

מסעדות לא חסרות בעיר , לקח לנו יום להבין שהן ממוקמות ברחובות היוצאים מאוקספורד ....ישנה כיכר סט כריסטופר שבה מגוון רחב מאוד של מסעדות.

על כמה מסעדות מעולות אני יכולה להמליץ :

Hard rock cafe שאנחנו מקפידים לא לפספס באף עיר שהיא קיימת -אמנם חיכינו בתור שעה וחצי שחלפו במהירות אך היה שווה.

מסעדת Angos שלה מספר סניפים - מסעדת בשרים עם מגוון מנות צמחוניות (שלנו היה חשוב) .

מסעדת Prezzo - מסעדה איטלקית . אנחנו אכלנו בסניף הנמצא ליד המלון .

ו..... The Palomar - המסעדה של אסף גרניט ... אם לא לאכול במחניודה אז לפחות בפלומר - היה טעים מאוד אך חייבים להזמין מקום לפחות שבועיים טרם ההגעה לעיר.

בטח שמתם לב שבמרבית התמונות שלנו מופיעים שמיים כחולים והשמש מאירה ....מזג אוויר מעולה, 26 מעלות (לי היה נעים, הבנות קצת קיטרו) והבריטים השתגעו....הכרוז בתחתית הפציר באנשים לשאת עימם בקבוק מים ולשתות ולפנות לעזרה במידה והם חשים ברע. בכל תחנה הופיע השלט הבא: