00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

את ואני מבשלים צבעוני

כדורי שוקולד ותמרים

17/01/2014

ט"ו בשבט הגיע, חג לפירות היבשים! המתכון הזה הוא מהיר להכנה ואפשר לגוון עם שלל פירות יבשים ואגוזים למיניהם. 

חומרים: 

1 חבילה תמרים מגולענים (500 גר`)

1/2 כוס טחינה

4 כפות קקאו

קוקוס טחון לציפוי

הכנה: 

מניחים את התמרים בקערה ושופכים מעליהם את הטחינה. 

מועכים את התמרים והטחינה ביחד עד שהעיסה מתאחדת. 

מוסיפים את הקקאו וממשיכים לאחד.

שופכים את הקוקוס לצלחת. 

קורצים עיגולים בגודל זית ומגלגלים אותם בכפות ידיים לחות. 

מגלגלים את הכדורים בקוקוס. אפשר לשים במנג`טים קטנים. 

גיוונים ותוספות: 

אפשר להוסיף לתערובת 1/4 כוס שקדים או אגוזי פקאן קצוצים. לא מומלץ, אם יוגשו לילדים מתחת לגיל 5. 
אפשר לערבב עם התמרים פירות יבשים נוספים כמו משמשים, צימוקים וחמוציות קצוצים.

אז מה יש בכדורים?

בפירות יבשים תכולת הסיבים גבוהה, ולכן הם מצויינים לעיכול. יש בהם כמויות גבוהות של סידן ברזל. עם זאת, בגלל היבוש, תכולת הנוזלים בהם יורדת וריכוז הסוכר עולה, ולכן יש לאכול מהם במידה. בגלל הייבוש גם ריכוז הויטמינים יורד, ו-ויטמין C אין בכלל (בניגוד לפירות הלא מיובשים).  בפירות יבשים יש גם חומרי שימור, כמו גופרית, ולכן מומלץ לאכול פירות יבשים אורגניים. 

בטחינה יש סידן ומגנזיום וכן מעט ברזל, אבץ ואשלגן, וכן חומצות שומן חד בלתי רוויות, שמסייעות להעלות את ה- HDL ("הכולסטרול הטוב"). בטחינה מלאה יש גם סיבים תזונתיים שמסייעים לעיכול. 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

20 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל יעל ענבר1 אלא אם צויין אחרת