00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

crafty fairy

משחקי הנדסה עם הקולוזל

לפני שלושה ימים הזכרתי ברשומה שלי  את המורה המיתולוגית ללשון הגברת שולמית שמידט.
חיכיתי לראות מי מקוראי יקום ויגיד: " אני מכיר!!!"
אף אחד לא קם!!!
זה אומר שאף אחד מכם לא היה חנון מספיק כדי להגיע לבית הספר הכי הכי חנוני בכל איזור המרכז.
 
למדתי בבית הספר התיכון הכי הכי חנוני בכל אזור המרכז!!!
היגיעו לשם בני נוער מהרצליה בצפון ועד ראשל"צ בדרום . מתל אביב במערב ומפתח תקווה במזרח.
 
היינו טובים וממושמעים.
למדנו עם טובי המורים , היו לנו המעבדות הכי משוכללות של התקופה ההיא והשתמשנו באופן שוטף  במתקנים של אוניברסיטת תל אביב  כמו סטודנטים מן המניין.
הרגשנו מאד מאד שובבים ומתוחכמים כשהחלטנו כלתלמידי  הכיתה להרשם לבחינה הפסיכומטרית  רק כדי לתכמן את המורים ולהפסיד יום לימודים בבית הספר.
מי יודע מה חשבו  המורים על התלמידים שהעדיפו לשבת 5 שעות בבחינה ( ככה זה היה פעם) במקום ללמוד בכיתה.
"מעשה הקונדס" הזה התברר כמשתלם בימים בהם הפכתי סטודנטית ענייה ( בפקולטה מאד לא נחשבת מבחינת האמנה הלא כתובה של בית הספר)  ויכולתי לפרנס עצמי בקלילות כמדריכה בקורסי הכנה לפסיכומטרי ב"קידום" ולהרוויח שכר שכל סטודנט של הימים ההם היה יכול רק לחלום עליו  תוך כדי צליחת תואר בהצטיינות יתרה כולל מלגת דיקאן בלי יותר מידי מאמץ.
 
לאלחנן אילת , מנהל בית הספר היה חשוב מאד לגדל את הדור הבא של האנשים שישפיעו על מדינת ישראל ומבחינות רבות הוא הצליח.
 
הוא אהב להתגאות ולשנן בפנינו את הנתונים הסטטיסטיים של בוגרי בית הספר שרובם מדענים , רופאים, מהנדסים וטייסים.
 
 
אני בחרתי בדרך שונה.
אני תמיד אומרת שקברניטי בית הספר היו שמחים למחוק את הפרופיל שלי מתמונת המחזור של בית הספר כדי שלא אקלקל את הסטטיסטיקה שהם כה מתגאים בה ,  אבל להגנתי אני יכולה להגיד , שהחשיבה האנליטית שרכשתי שם  שימשה ומשמשת אותי  עד היום בפיתוח יכולות אבחון , ניתוח וטיפול חדות וייחודיות במקצוע  הטיפולי שבחרתי בו.
 
 
כל ההקדמה הזו באה כדי להסביר לכם למה אני אוהבת משחקי הנדסה.
מי שלמד מתמטיקה עם המורה המופלא למתמי-טיקה  צבי ליבר לא יכול שלא לאהוב את המקצוע הזה.
 
ליבר ( אנחנו היינו מכנים את המורים שלנו רק בשמות המשפחה שלהם) היה  מגיע לבית הספר  בכל מזג אויר לבוש בחולצה קצרה ומכנסי ג`ינס.
בימי גשם היה מרים את תיק ג`יימס הבונד שלו מעל לראש וכך חוסך את הצורך במטריה.
 
הוא היה נכנס בריצה לכיתה שבה ישבנו כולנו עטופים במעילי דובון והיה מצווה מיד "תפתחו  חלונות , חם כאן"
 
אנחנו היינו מגניבים צחקוקים ו....פותחים חלונות.
 
למי שתוהה בקשר לדובונים אז  הנה וידוי:
כן, זו היתה האופנה בבית הספר  דובון צבאי ופטריוטי והיינו יושבים איתו בכיתה כי  לא היו מזגנים או אמצעי חימום למרות כל השכלולים האחרים .
 
 
ברגע שנפתחו החלונות וליבר היה יכול לנשום את האויר הקפוא שמגיע מבחוץ הוא מתגלה במלוא  כשרונו: כלהטוטן בקרקס היה רץ וקופץ בכיתה, מלהטט בתרגילי מתמטיקה והנדסה, מלהיב אותנו בטריקים מתמטיים "בואו תראו איזה טריק לא נורמלי יש לי ללמד אתכם היום..." ומכניס את כולנו לעולם של משחקי מספרים.
 
הוא היה משחק במתמטיקה בהתלהבות של ילד קטן.אולי זו הסיבה שבחרתי י לעסוק במקצוע שבו אני חוקרת את דרך לימוד התנועה של תינוקות קטנים. משהו בהתלהבות שלהם מהלימוד מרתק אותי.
 
איזו מתודיקה מרהיבה של הדרכה היתה לו למורה ליבר!!!.....
 
איזה תענוג צרוף!!!!
 
אי  אפשר שלא להידבק בהתלהבות שלו ובאמת באמת שמיד היה  לכולנו חם ויכולנו לפשוט את הדובונים שעטפו אותנו  ולהצטרף להתלהבות הכללית ששרתה בכיתה.
 
 
פלא שעד היום אני נהנית לשחק  עם מספרים סרגלים ושבלונות?
פלא שההכרות שלי עם הקלוזל היתה אהבה ממבט ראשון?
 
מיהו קולוזל?
 
 
הקולוזל למי שלא מכיר הוא כינוי לערכה שמכילה משטח חיתוך רק, סכין חיתוך קטנה , חמודה ומסתובבת ומבחר שבלונות  חיתוך בצורות שונות .
 
היא מאפשרת לחתוך בצורה פשוטה ומדוייקת  והיא קלילה ולא מסורבלת לאחסון ולשימוש.
היא אפילו לא יקרה כמו מכשירי חיתוך אחרים וכל שבלונה שלה מכילה יותר מצורה אחת .
בקיצור מושלמת!!!!
 
אז איך אפשר שלא להתאהב בה?
 
ניקח לדוגמא את שבלונת  הריבועים:
 
אפשר לחתוך ממנה ריבוע בגודל הרצוי
 
 
ואפשר לחתוך עם הסכין   קווים של שני ריבועים בגדלים שונים ולקבל מסגרת בעובי הרצוי:
 
 
 
ומה עוד אפשר??
 
 
אפשר עוד המון אז  כמו שמורי צבי ליבר היה אומר " בואו היום נשחק ואגלה לכם טריק נהדר..."
 
תראו מה קורה כשמחליטים לחתוך רק חלק מהריבוע:
 
הנחתי סרגל מתכת מעל לשבלונה כדי לסמן את האזור שאני רוצה לחתוך.
אני מתכננת לחתוך את הדף הצבעוני אבל אני הנחתי את הריבוע עם חותמת הינשוף מעליו כדי שאוכל להחליט על גודל המסגרת הרצויה לי וכדי שיהיה לי קל למקם את סרגל המתכת כך שיחצה את הריבועים.
 
 
חתכתי רק את חלקי הריבוע שאינם מוסתרים ע"י הסרגל ואחר כך  הסרתי את השבלונה והחזרתי את הרגל כדי לחתוך לאורכו:
 
 
 
הנה מה שיצא לי:
 
 
התחשק לי להכין עוד מסגרת כזו גדולה יותר אז הנחתי את הצורה שהכנתי על דף לבן ומלמעלה הנחתי את השבלונה:
 
 
 
קודם רוחבו של סרגל המתכת היה שווה לרוחב הרצועה אבל הפעם אני רוצה רצועה רחבה יותר ולכן אני מניחה את הסרגל כך שחלק מן הדף הצבעוני בולט לי מלמטה .
הכי קל להסתמך על הקויים של השבלונה כקווים מנחים ולהניח על אחד מהם את הסרגל:
 
 
עכשיו חתוך החלק העליון של הריבוע יאפשר לי בניית מסגרת רחבה יותר.
 
לפני שעברתי לחתוך את החל` התחתון של הריבוע  הורדתי את הסרגל למטה  כך שהפעם בדף הצבעוני יבלוט לי מלמעלה :
 
 
חזרתי על אותם שלבים של הסרת השבלונה והחיתוך עם סרגל המתכת והרכבתי לי כרטיס גברי  לאח שלי שמבחינתו גברי זה כהה וקצת מלוכלך
 
 
עכשיו אחרי כל ההסבר הזה אני מקווה שברור לכם שזה לא עובד רק עם שבלונת הריבועים אלא גם עם שבלונות אחרות.
אם מישהו זקוק לדוגמה אז הנה כרטיס השהכנתי עם שבלונת העיגולים  והפעם בצבעים נשיים ובהירים :
 
 
נכון שמשחקי הנדסה זה דבר נחמד??
יש עוד המון רעיונות למשחקים של איך לנצל בצורה טובה יותר את שבלונות הקולוזל שלכם.
אם הנושא הזה מענין אתכם אתם יודעים מה צריך  לעשות:
פשוט תכתבו לי  בתגובות  שגם אתם אוהבתים הנדסה ואני מבטיחה לשתף אתכם בעוד משחקים כאלה .
 
יש יתרונות בלהיות חנון.
נכון?

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

35 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל פיית מרציפן אלא אם צויין אחרת