66
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

קולינריא

לחמניות רכות ללא גלוטן/סויה/חלב - מלווה בסרטון הדרכה

הלחמניות! סוף כל סוף... לחמניות מושלמות לצליאקים וגם לבני משפחתם. לקרוא היטב את ההוראות, אין הרבה סיבוכים וגם המצרכים נפוצים במרבית הבתים שמי מדייריהם צליאקי. לבצע שלב שלב בסבלנות ומבטיחה לכם (בהבטחה הכי איתנה שיש) שהתוצאה תגרום לכם להישאר פעורי פה.
לחמניות ספוגיות ורכות, טעם שמזכיר במקצת את הלחמניות המתוקות הרגילות, קשה להאמין שהמוצר אינו על בסיס קמח (הילדים שלי, הלא צליאקים, טרפו מהן: האחד עם קוטג` השני הכין כריך עם פסטרמה וירקות - ונשארו המומים לשמע העובדה שמדובר בלחמניות ללא גלוטן).
הדגש בהכנה הוא על המכלול: טכניקה ושלבים, שילוב ממלאים במה שאוהבים - עם נקניקיה זה הולך מצוייןהקמחים במינון המתאים וכן חשיבות מרובה לזמן המוקדש להתפחה. לא להיבהל מהעובדה שהבצק דביק - זה בסדר וזה חשוב למרקם, הקימוח משתלט על בעייה זו ונלקח בחשבון בהקצאת הקמחים בבצק עצמו.
לחמניות למליות מתוקות או אחרות (נקניק/חביתה/נקניקיות וכו`) והן מעדן גם בלי כלום.
באות בצורה אובאלית אך ניתן, במיומנות בסיסית, להאריך את גליל הבצק וליצור לחמניית קשר. 
הקימוח: ניתן להשתמש בקורנפלור או בתערובת קמח לעוגות/לחם מוכנה.
בנוסף לתמונות, צירפתי סרטון קצר המלווה את ההכנה על כל שלביה. כפי שתוכלו להיווכח, התהליך ברובו מורכב מזמני התפחה ארוכים אולם ההכנה עצמה, אינה כרוכה למעשה בהשקעה ממשית של זמן.
 
 
 
 
 עדכון מאוחר: ניתן להכין גם חלות נפלאות מהבצק הזה.
 
כן התווספה, לבקשתכם, טבלת ערך תזונתי בסוף המתכון, כפי שנותח ע"י הדיאטנית הקלינית והתזונאית גליה פינקל.
 
 
המצרכים (12 לחמניות)
  1. 300 גרם תחליף קמח נ"ג
  2. 60 גרם קמח חומוס
  3. 60 גרם קמח תירס
  4. 60 גרם קמח תפא"ד
  5. 1 כף שמרים יבשים
  6. 1 כף משפר אפייה 10
  7. ½1 כפיות קסנטן גאם
  8. 400-500 מ"ל מים
  9. 3 כפות מרגרינה לייט (מזולה) בטעם חמאה
  10. ½ כפית מלח
  11. 2 חלמונים
  12. ¾ כף סוכר
  13. להברשה: 1 ביצה טרופה, 1 כף שומשום
ההכנה
  1. מערבבים בקערת מערבל את כל החומרים היבשים (מלבד הסוכר) ויוצרים גומה במרכז
  2. יוצקים שני שליש מכמות המים לגומה שבחומרים היבשים ומערבלים עם וו לישה במהירות בינונית, מוסיפים את יתרת המים בהתאם לצורך ולבסוף, תוך כדי לישה,  את המזולה והמלח ולשים לקבלת בצק אחיד ומוצק
  3. מכסים את קערת הבצק בניילון נצמד ומשהים במקרר להתפחה (שעתיים לפחות)
  4. מקטינים את הבצק ומוסיפים את הסוכר והחלמונים, מפעילים שוב את המערבל במהירות בינונית לדקה או שתיים רק עד קבלת בצק אחיד ודביק. מקמחים היטב משטח עבודה בקורנפלור/תערובת קמחים ומעבירים את הבצק ב-12 כדורים למשטח המקומח
  5. כל כדור מגלגלים במשטח המקומח כך שיסגר מכל צדדיו ולא יידבק לידיים, משטחים עם כפות הידיים לצורת עלה עגול ומגלגלים בריפרוף לצורת לחמניה.
  6. מברישים לפיזור עודפי קמח ומניחים בתבנית מרופדת נייר אפייה להתפחה שנייה במקום חמים (כ-40 דקות, נתון שמאוד משתנה בהתאם לטמפרטורת החדר - חשוב להבחין שהנפח הוכפל)
  7. מברישים בביצה הטרופה ומפזרים מעט שומשום (לא חובה אך מומלץ)
  8. אופים 30 דקות בחום בינוני (180°C ) - בתנור שחומם מראש, מוציאים מהתנור ומכסים במגבת עד לצינון מוחלט
הלחמניות יוצאות ספוגיות ורכות ושומרות על איכותן ומרקמן הספוגי גם לאחר מספר שעות בחוץ (בשקית ניילון) - כאשר מקפיאים, רצוי להפשיר קודם שמחממים
חימום בטוסטר אובן יתן אפקט של לחמניה שאך זה נאפתה - מומלץ יותר!
 

ולצפייה בסרטון ההכנה - הקליקו על ה Play (המשולש במרכז התמונה)


טבלת ערכים תזונתיים והערות

 

למתכון

ללחמניה (לפי חישוב של 12 לחמניות)

אנרגיה (קק"ל)

2182.40

181.50

חלבונים (גר`)

29.80

1.95

פחמימות (גר`)

439.34

36.61

שומנים (גר`)


שומן רווי

40.08


10.12

3.34


0.84

שומן חד בלתי רווי


שומן רב בלתי רווי

10.07


13.51

0.83


1.12

כולסטרול (מ"ג)

484.80

40.40

סיבים תזונתיים (גר`)

27.31

1.77

נתרן (מ"ג)

2275.00

189.58

סידן (מ"ג)

75.60

6.30

ברזל (מ"ג)

22.22

1.85

מגנזיום (מ"ג)

40.09

3.34

ויטמין A (מק"ג)

767.08

63.90

זרחן (מ"ג)

444.30

3.52

אשלגן (מ"ג)

1024.10

85.34

פוליאצין (מ"ג)

513.64

42.80

 

בברכה

גליה פינקל, דיאטנית קלינית B.Sc

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

98 תגובות

טעימה בתמונות
בתרמומיקס
לתשומת לב הצליאקים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Tami661 אלא אם צויין אחרת