00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

עבודות חשמול המסילות באזור תל-אביב והרצליה

בשבוע הקרוב יחלו עבודות החשמול שבסופן יפעל הקו המהיר מירושלים עד תל אביב, ולא רק עד תחנת נתב"ג.

חידוש מבורך זה יגיע אחרי חודשים רבים של קו מהיר שפועל בחלקו בלבד, אבל לצד זאת הדבר יוביל גם לביטולי רכבות בקווים באזור המרכז.

בעקבות זאת, בימי שישי הקרובים - ועד להודעה חדשה - לא יהיו רכבות באזור תל אביב.

ניתן לראות כי מרבית עבודות התשתית יהיו במקטע המסילה שבין תחנת תל אביב ההגנה לתחנת תל אביב סבידור מרכז.

בין היתר ייפגעו הנוסעים שמשתמשים ב"קו הנגב המערבי" בין העיר באר שבע לעיר רעננה, וכן נוסעים באזור תל אביב בסופי השבוע.

שינויים אלו נוספים לשינויים הקיימים כבר היום, כמו סגירת תחנת נתב"ג בסופי השבוע לטובת עבודות החשמול.  

עבודות אלו צריכות להימשך כשנה בערך.

                               תיאור עבודת החשמול הראשונה

החל מיום ראשון (19\01\06)  ועד להודעה חדשה יחלו שינויים בתנועת קו רכבת הנגב המערבי מרעננה לבאר שבע.

כלומר, הקו יפסיק לפעול בכל יום חול (מראשון עד חמישי) בין השעות 21:00 ועד ל-04:00 ביום למחרת.

בשעות אלו יגיעו רכבות מאזור הדרום עד לתחנת ההגנה בתל אביב ומשם גם ייצאו הרכבות דרומה.

ואילו רכבות בקו זה שייצאו מאזור הצפון יגיעו עד לתחנת סבידור מרכז,כאשר מתחנה זו יוכלו ציבור הנוסעים גם לנסוע צפונה בשעות אלו.

נשאלת השאלה איך ייערכו לכך הנוסעים?

                                              היערכות ציבור הנוסעים בתקופה זו

נוסעים בקו הנגב המערבי שיהיו מעוניינים להגיע צפונית לתחנת ההגנה, או דרומית לתחנת סבידור מרכז, יצטרכו לבצע החלפת רכבות בתחנות אלה, ולהשתמש בשירותי הקווים האחרים שיפעלו כסדרם.

בנוסף, ברכבת ישראל מבטיחים להפעיל מערך היסעים, ללא תשלום, עבור נוסעי הרכבות המאוחרות בקו זה.

האוטובוסים יפעלו בשני הכיוונים, כאשר בנסיעה דרומה הם יעברו בתחנות תל אביב סבידור מרכז עד ראשל"צ משה דיין, וצפונה בין תחנת תל אביב ההגנה, לתחנת רעננה מערב.

                                                      תיאור עבודת החישמול הנוספת

 בנוסף, החל מיום שישי הקרוב (19\01\11) ובכל יום שישי עד הודעה חדשה, תיפסק גם תנועת הרכבות במקטע שבין תחנת ההגנה לתחנת סבידור מרכז בתל אביב.

הסגירה תחל בחצות הלילה שבין חמישי לשישי בכל שבוע ותימשך עד מוצאי שבת לזמן בלתי מוגבל.

למעט הרכבות בקו רעננה-באר שבע, כל הרכבות שיגיעו מדרום לעיר יסיימו את נסיעתן בשעות אלו בתחנת לוד.

רכבות שייסעו לאזור הצפון ,או לחילופין יגיעו מאזור הצפון יחלו או יסיימו את נסיעתן בתחנת סבידור מרכז.

נשאלת השאלה: מה הפתרון שנוקט משרד התחבורה כדי למנוע את הכאוס הצפוי?

                                           הפתרון שמציע משרד התחבורה

בחברת רכבת ישראל הוחלט להעמיד לרשות ציבור הנוסעים מערכת היסעים ללא תשלום בשני הכיוונים בין תחנות לוד ושלוש מתחנות תל אביב (קרי:ההגנה, השלום וסבידור מרכז).

שאטלים נוספים יפעלו בין תחנות תל אביב סבידור מרכז, נתב"ג ומודיעין מרכז, בשני הכיוונים.

מחברת רכבת ישראל נמסר כי בכוונתם להרחיב את מערך ההיסעים לחיילים המופעל על ידי משרד הביטחון וכי משרד התחבורה יתגבר את מערך קווי האוטובוס הסדירים.

עבודות אלו נעשות כדי לחבר את הקו המהיר הנוסע כיום מנתב"ג לירושלים לאזור הערים תל-אביב והרצליה.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

דחיית רפורמת החלב

ההערכה היא נכון לעכשיו שהקדמת הבחירות תוביל לדחיה ואולי אף לביטול ברפורמת החלב.

                                      תקציר הפרקים הקודמים

כזכור, עמדו 3 סוגיות משמעותיות על הפרק במשך השנה האחרונה בכל הנוגע למשק החלב: הראשונה, זו שנוגעת במחיר לצרכן, שסביבה התנהל העימות הפומבי בין המחלבה הגדולה בישראל "תנובה",  לבין ראשי משרד האוצר.

זאת, בעקבות ההמלצה של ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות לייקר את מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 3.4%.

הסוגיה השנייה היא מחירו של החלב הגולמי, שעלה מתחילת 2017 באופן ניכר וכעת היה אמור לרדת בכ-10 אגורות לליטר (שיצטרפו להוזלה שכבר התרחשה ברבעון הקודם);

הסוגיה השלישית, שהייתה אמורה לטמון בחובה פתרון לשתיים הראשונות, היא הסדרת שינוי החקיקה במשק החלב.

    נשאלת השאלה: איך הדבר יפגע בכיסו של הצרכן הישראלי?

                                     הפגיעה בכיסו של הצרכן הישראלי

הכיס של הצרכן הישראלי צפוי להיפגע, זאת מאחר וההערכות של האוצר לפיהן מחיר החלב הגולמי יוזל בכ-10 אגורות לליטר בינואר הקרוב (כלומר החל מאמש) התבדו. 

משק החלב אמנם התייעל באופן שאפשר הוזלה של כ-10 אגורות, אך התשומות האחרות שמשפיעות על הנוסחה עלו, ובפועל מחיר החלב הגולמי יוזל נומינלית רק ב-2.56 אגורות וירד ריאלית רק ב-6.13 אגורות לליטר חלב.

ירידה נוספת, של שתי אגורות נוספות, נדחתה רק לרבעון הבא ומחזקת את ההצדקה של המחלבות מבחינתן להמשיך ולדרוש את העלאת מחירי החלב המפוקחים.

בקרוב תמלא שנה להמלצה של ועדת המחירים לייקר את מוצרי החלב המפוקחים ב-3.4%, זאת על רקע עליית מחיר החלב הגולמי (מחיר המטרה), וחצי שנה מאז העתירה שהגישה תנובה בנושא נגד שר האוצר.

בכל אופן, בדיון שהתקיים בבג"ץ לפני כ-10 ימים נדרשה תנובה להגיש עתירה מתוקנת אחרי שינוי העמדה של שר החקלאות אורי אריאל בנושא.

בהחלטת בג"ץ נקבע כי לעתירה המתוקנת יאושר מראש צו על-תנאי, והמדינה תידרש להגיב בתוך 30 יום ממועד הגשת התיקון.

ואולם במציאות הנוכחית בה הכנסת מתפזרת, ואין ממש היתכנות לחקיקה בנושא בחודשים הקרובים, כנראה שליועץ המשפטי לממשלה יהיה קשה להמשיך ולהגן על עמדת האוצר בנושא.

חשוב לציין בהקשר זה כי הנימוק של השרים לסירוב החתימה מול בג"ץ היה למנוע תנודתיות במחיר לצרכן, מתוך הנחה שהסכם מתווה החלב שיכנס באמצעות שינוי החקיקה יביא גם לירידת מחירים.

כך, באוצר אמנם קיוו כי במהרה תתבצע החקיקה שתביא לירידת מחירים שתייתר את העתירה, אבל משום שהכנסת התפזרה לא יהיה שינוי חקיקה בחודשים הקרובים.

ומכיוון שהחקיקה תידחה, כנראה שגם ההוזלה המתוכננת תיאלץ להידחות.

בואו נראהמה הייתה מטרת הרפורמה.

                                     מטרת הרפורמה שנדחתה

הפתרון הזה היה אמור לתת ודאות לציבור הרפתנים מבחינת השקעות עתידיות, אבל גם לפגוע קשות ברפתנים המושביים.

הוא היה אמור לבלום את עליית מחיר החלב הגולמי, וגם להקטין או לעצור את עליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים.

אחרי למעלה משנה של משא-ומתן רווי דם רע בין הרפתנים למשרדי האוצר והחקלאות, הושגו לפני חודשיים החתימות המבוקשות.

על-פי התכנון המקורי של האוצר, ההסכם היה אמור להיכנס לתוקף כבר ב-2019 וכביכול לתת מענה לעתירה של תנובה לבג"ץ, ובין היתר, להוזיל בשנים הבאות את מחירי החלב הגולמי ולהרחיב את יבוא מוצרי החלב בישראל באמצעות הוזלת המכס שמוחל עליו.

אולם מתברר כי התוכניות הללו יורדות כעת לטמיון: משום שהכנסת התפזרה, רק חוק שהספיק לעבור בקריאה ראשונה יכול לחול עליו דין רציפות, והוא ימשיך לכנסת הבאה (זאת בתנאי שחבר הכנסת שהגיש את ההצעה ייכנס לכנסת).

לכאורה נמצא אז הפתרון המוסכם על כולם והצדדים סתמו את הגולל העל המחלוקות.

ואולם עם ההכרזה בשבוע שעבר על הבחירות ופיזור הכנסת, בדומה ללא מעט יוזמות חקיקה אחרות, נפל הפור גם על גורלו של מתווה החלב, לפחות בלוח הזמנים המקורי מתוכנן שלו, והוכרע כי הוא לא יוכל לצאת לפועל, לפחות במה שנוגע למחצית הראשונה של 2019.

                                      

                                    

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

הסכנות שבאי-הוצאת עדשת המגע מן העין

זה לא סוד שסבתא שלי מזהירה את סבא שלי שלא יילך לישון מבלי שהוא מוציא את העדשה מהעין .

מסתבר שיש לכך הסבר הגיוני: 

                                  ההסבר לתופעה זו

הקרנית, שהיא השכבה החיצונית והשקופה של העין, חייבת לקבל חמצן.

במהלך שעות הערות שלנו התחלופה מתבצעת ללא בעיה אך בכל פעם שאנחנו סוגרים את העיניים בזמן השינה, אספקת החמצן יורדת מפני שהעפעף משמש כמחסום.

כך אם האדם נרדם מבלי שהסיר את עדשות המגע, הן עלולות להוות מכשול נוסף.

כלומר, ללא מספיק חמצן, עשויה להתפתח מעט נפיחות בקרנית וסדקים זעירים עשויים לצוץ על פניה.

סדקים אלה מגבירים את הסיכון שחיידקים יחדרו דרכם פנימה ויגרמו לזיהום.

לילה אחד של שינה עם עדשות מגע, אפילו מדי פעם, מעלה את הסיכון פי 6.5 לסבול יותר מדלקות של הקרנית או ממחלות קרנית נדירות כמו Acanthamoeba Keratitis, שגורמת לכך שאמבות, יצורים חד תאיים החיים לרוב במאגרי מים ובמערכות הביוב, פולשות לקרנית העין ומזהמות אותה.

התנאים להיווצרות המחלה הזו קשורים לשימוש לקוי בעדשות כמו הרכבה למשך זמן ממושך הרבה יותר ממה שהן נועדו לו, שימוש בעת הרחצה במקלחת או בבריכת השחייה וניקיון העדשות במי ברז.

זיהום קשה יכול לצלק את העין, ולגרום לנזק קבוע ובלתי הפיך לראייה, ולעיתים אף להוביל לצורך בהשתלת קרנית ובמקרים קיצוניים גם לעיוורון.

נשאלת השאלה: מה עושים במקרה זה?

                                     הפיתרון לבעיה

חשוב לזהות סימפטומים אפשריים של זיהום הקרנית כמו למשל עיניים אדומות, יובש ושינוי באיכות הראייה, כמו למשל תחושת צריבה כשמביטים במקור אור כמו מנורת החדר או אור השמש.

במקרים כאלה יש ללכת לרופא העיניים לצורך קבלת  טיפול מתאים.

אפילו אם אתם מקפידים על שגרה בריאה ולא ישנים עם העדשות כדאי להקפיד לאוורר את הקרנית לעיתים קרובות, אפילו אם עדשות המגע מתאימות לתקופות ממושכות יותר.

מומחים ממליצים להסיר אותן באופן קבוע לפחות פעם בשבוע, כדי להפחית את הסיכוי לדלקת קרנית ולהקפיד על ניקיון הידיים בעת החזרתן אל העין.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

שדרוג ושיפור התחבורה הציבורית בגוש-דן

על רקע עומסי התנועה הכבדים וכשבע שנים לאחר הרה-ארגון מעורר המחלוקת בתחבורה הציבורית בתל אביב ובגוש דן, החל מיום שישי הבא (4 בינואר), תצא לדרך תכנית משולבת, הכוללת תוספת של 11 קווי אוטובוסים חדשים והגדלת התדירות של קווים קיימים.

במשרד התחבורה ציינו, כי התכנית תביא ללמעלה מ-1,500 נסיעות יומיות חדשות, תגבור תדירות של קווים ישירים, שיפור תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה וקיצור קווים מאספים.

עלות התכנית המשופרת אודות  בתחבורה הציבורית בגוש דן מוערכת בכ-60 מיליון שקלים בשנה.

                                     הצגת קווי האוטובוסים החדשים של החברות השונות

חברת "דן" תפעיל חמישה קווים חדשים: קו המחבר בין הכרמלית לרכבת השלום בתל אביב (קו 23א); שני קווים נוספים יחברו בין הכרמלית לקרית שאול, דרך המשתלה (קו 28) ודרך תל ברוך צפון בתל אביב (קו 28א); קו ישיר מרמת גן לאזור התעסוקה עתידים דרך הרחובות הירדן והרא"ה (קו 32); וקו ממסוף רידינג לאלוף שדה ברמת גן, דרך רכבת השלום ודיזינגוף (קו 62).

חברת "אפיקים" תפעיל שני קווים חדשים: קו ישיר חדש המחבר בין אזורי חן לפתח תקוה דרך בית החולים בילינסון, עתידים ואוניברסיטת תל אביב (קו 20); וקו פנימי בפתח תקווה מחניון החרש, דרך בית החולים בילינסון, בית עלמין ירקון לרכבת קרית אריה (קו 35).

חברת "קווים" תפעיל קו חדש ממסוף רידינג לגני תקווה דרך רכבת השלום ואבן גבירול (קו 256).

חברת מטרופולין תפעיל שלושה קווים חדשים: קו המחבר בין קרית החינוך בצפון-מערב תל אביב לאזור התעסוקה עתידים, דרך רכבת האוניברסיטה (קו 12); קו המחבר בין בית ברבור במזרח העיר למסוף וולפסון, דרך שכונת התקווה, רכבת ההגנה, שפירא, קרית שלום, נוה עופר ויפו (קו 15); וקו נוסף המחבר בין התחנה המרכזית בתל אביב לרמת השרון, דרך עתידים, אבן גבירול, אבא הלל, צהלה והבורסה ברמת גן (קו 21).

                                         תדירות ואיכות השירות

במקביל להפעלת הקווים החדשים, ישופרו המסלולים והתדירות של קווים רבים, בהם קו 6 מעתידים לרכבת האוניברסיטה (כעת, תפעיל את הקו חברת "מטרופולין"), קווים 8 ו-8א' דרך נווה שרת ואוניברסיטת תל אביב, קו 13 מהאוניברסיטה לבית החולים וולפסון, קו 22 מכרמלית לעתידים, קו 23 מהכרמלית למרכז רמת גן דרך רכבת השלום, קו 33 מרידינג לאצטדיון וינטר דרך האוניברסיטה, קו 36 ממסוף האוניברסיטה עד אור יהודה, דרך אבן גבירול ורכבת השלום.

וכן, יתוגברו קווים קיימים, בהם קו 24 הנוסע מהכרמלית לרמת השרון דרך האוניברסיטה (כעת, תפעיל את הקו חברת "מטרופולין" ) קו 41 הנוסע מתחנה מרכזית חדשה בתל אביב לבית החולים וולפסון, קו 46 הנוסע מרכבת מרכז לבת ים דרך רכבת ההגנה, קו 63 הנוסע מהכרמלית למחלף אלוף שדה דרך קניון עזריאלי, קו 64 הנוסע מתחנה-מרכזית פתח תקוה לתחנה מרכזית בתל אביב, דרך רכבת השלום ושד' רוטשילד, קו 122 הנוסע ממסוף הכרמלית, דרך דיזנגוף למסוף עתידים, קו 137 הנוסע ממסוף תחנת האוניברסיטה למסוף יהוד, קו 204 הנוסע ממסוף רידינג למחלף הטייסים דרך רכבת ההגנה, קו 236 מאור יהודה לתל אביב, קו 238 הנוסע משכונת הדר גנים בפתח תקווה לכרמלית דרך דיזינגוף סנטר, קו 239הנוסע ממסוף רידינג למחלף הטייסים, וקו 304 הנוסע משכונת התקוה לרכבת ההגנה.

כמוכן, ישופר מסלולם של קווים קיימים: כמו למשל,קו  45 הנוסע ממסוף רכבת האוניברסיטה לוינטר, יעבור דרך הבורסה ברמת גן, קו 52 הנוסע מתחנה המרכזית בתל אביב לעתידים, קו 54 הנוסע ממסוף כרמלית עד מסוף עתידים ייסע דרך רכבת ההגנה ויגאל אלון, קו 61 הנוסע ממסוף הכרמלית דרך הבורסה למסוף עמידר ברמת גן, קו 65 הנוסע מתחנת רכבת מרכז לתל השומר, קו 89 הנוסע משיכון דן לחולון, דרך בית חולים איכילוב, קו 266 הנוסע מתחנה -מרכזית פתח תקוה למסוף עתידים, קו 279 הנוסע ממסוף האוניברסיטה עד מחלף הטייסים, קו 304 ממסוף הכרמלית למחלף הטייסים וקו ישיר 524 הנוסע מרעננה לתחנה המרכזית תל אביב, דרך הרצליה.

במסגרת שדרוג הקווים, קווים 15, 46 ו-279 הנוסעים ממסוף רידינג עד מסוף כרמלית יחליפו את קו 11 (שיבוטל); קו 23 מכורזין לבן גוריון יחליף את קו 15 (שיבוטל); קווים 6 ו-12 מרכבת האוניברסיטה דרך רמת אביב ותל ברוך יחליפו את קו 113 (שיבוטל); קווים 28 ו-28א וקו 35 החדש (אפיקים) מהתחנה המרכזית בתל אביב לתחנה המרכזית בפתח תקוה יחליפו את קו 127 (שיבוטל) ; קווים 7 ו-65 מבני ברק לתל השומר יחליפו את קו 134 (שיבוטל); קווים 21 ו-28 מדבורה הנביאה לכרמלית יחליפו את קו 220 (שיבוטל); קווים 20 ו-266 מפתח תקוה לעתידים יחליפו את קו 366 (שיבוטל); וכן יבוטל קו 141 הנוסע כיום ממסוף עתידים לבית עלמין בת -ים.

במקביל לשיפור והוספת קווי האוטובוס תחל גם רפורמת מוניות השירות.

                                     רפורמת מוניות השירות

במקביל לרפורמה זו,  יימשך הליך הוצאת מכרזים למוניות שירות בגוש דן, שייסעו גם בסופי שבוע.

חשוב לציין כי שלושת המכרזים הראשונים הסתיימו והזוכים יפעילו קווי שירות בין תל אביב לרמת גן וגבעתיים.

בנוסף, במשרד התחבורה ינסו להאיץ את הקמת נתיבי התחבורה הציבורית.

עם זאת, בחלק מהרשויות מתנגדים לתכנית, בטענה שיווצרו עומסי תנועה כבדים ומצוקת חנייה קשה בשל הצורך לגרוע נתיבים ומקומות חנייה רבים.

בעיריית גבעתיים דורשים כתנאי לסלילת נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות ויצמן וכצנלסון הקמת חניונים תת קרקעיים, במימון המדינה.

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

נתונים על שוק העבודה הישראלי

בימים אלו אני מחפש עבודה ,לכן חשוב לי לדעת איך נראה שוק העבודה הישראלי בתום השנה האזרחית .

רגע לפני ששנת העבודה מסתיימת, מתפרסמים נתונים מסקרנים על העובדים ומחפשי העבודה בישראל בשנה החולפת.

דוח מצב שוק התעסוקה של AllJobs מגלה באילו תחומים חלה הצמיחה הגדולה ביותר בכמות המשרות, כמה זמן לוקח למצוא עבודה בישראל, מהם התפקידים הכי מכניסים - וכמה מאיתנו באמת אוהבים את העבודה שלנו? 

                                                        הנתונים המעניינים

                                                            המשרות המכניסות הרבה כסף

המחקר התבסס על מיזם השכר "כמה אתם שווים" של AllJobs, המבוסס על למעלה מ-300 אלף עובדים ועובדות, מתפרסמים נתונים אודות התפקידים עם השכר הכי גבוה והכי נמוך במשק: התפקיד המכניס ביותר בשנה החולפת היה של ארכיטקט/ית תוכנה: משכורת של 32,370 שקלים בממוצע בחודש, אחריו - ארכיטקט/ית מערכת חומרה עם שכר של 29,830 שקלים.

במקום השלישי בטבלת השכר הגבוה - ראש צוות פיתוח, עם משכורת של 28,070 שקלים. תפקידים נוספים שהתברגו לצמרת רשימת התפקידים המכניסים ביותר: פיתוח אלגוריתמים (שכר של 24,970 שקלים בממוצע), ניהול מוצר בתוכנה (24,700 שקלים) ומהנדס מערכת - תוכנה (23,700 שקלים בחודש).

                                                              המשרות המכניסות הכי פחות כסף

הנתונים מגלים גם מהם התפקידים עם השכר הכי נמוך במשק בשנה החולפת: קופאים וקופאיות הם בעלי השכר הנמוך ביותר - 5,630 שקלים בממוצע בחודש בלבד.

אחריהם - אורזים ואורזות - 5,810 שקלים, מתדלקים/ות - 5,860 שקלים, סייעות ומטפלות עם שכר של 5,870 שקלים, עובדי דלפק - 5,880 שקלים ומדריכים שיקומיים שמרוויחים 5,930 שקלים בממוצע בחודש.

                                                         השכר הממוצע במשק

מהנתונים עולה כי השכר הממוצע בישראל ב-2018 עמד על 11,300 שקלים. השכר הממוצע לגברים - 12,990 שקלים, והשכר הממוצע לנשים, לעומת זאת, היה רק 9,380 שקלים.

בין המינים יש פער ממוצע של 38% בגובה השכר, כשכמעט בכל מקצוע במשק - גברים מרוויחים יותר מנשים.

גם לעבודה באזורים שונים בארץ יש השפעה על גובה השכר: במרכז, השכר הממוצע עומד על 12,240 שקלים - בצפון 10,540 שקלים בממוצע ובדרום - 9,440 שקלים בממוצע בלבד. 

                                                    העבודות שחפשו הישראלים בשנה זו

הצניחה הגדולה ביותר בכמות המשרות הייתה בתחום הספורט, הכושר ואורח החיים (25% פחות משרות), תיירות ומלונאות (24%-), אמנות, בידור ומדיה (19%-), אבטחה, שמירה וביטחון (17%-) ויופי, טיפוח וספא (17%-).

התחומים שבהם הכי הרבה ישראלים חיפשו עבודה בשנה האחרונה הם אדמיניסטרציה - 36,943 איש, עבודה כללית - 30,514, מכירות - 29,505, כספים וכלכלה - 22,138, הוראה והדרכה - 19,736 ו-13,947 איש חיפשו משרות כנהגים, שליחים ובתחום ההפצה.

בהתאמה לכך, לתחומים אלה נשלחו גם הכי הרבה קורות חיים ב- 2018: משרות אדמיניסטרציה (2,288,554), עבודות כלליות (1,788,885), מכירות (1,730,445) וכספים וכלכלה (1,636,647).

למשרות שירות לקוחות נשלחו 1,040,971 קורות חיים, למשרות בתחום הייצור והתעשייה נשלחו 861,226 טפסי קורות חיים ולתחום התוכנה - 782,559 טפסים.

                                                 זמן מציאת עבודה בישראל

בשנת 2018 עמד הזמן הזה על תקופה של 3.4 חודשים בממוצע. למשרות בתחום הניהול הבכיר לקח 4.7 חודשים, בתחום העיצוב 3.9 חודשים, בייצור ותעשיה 3.7 חודשים, וברפואה ופארמה 3.6 חודשים. בתפקידים בהם נדרשים פחות ידע וניסיון, זמן החיפוש קצר יותר. כך למשל בתחומי המכירות (3 חודשים) ותפקידים של נהגים, שליחים והפצה ואדמיניסטרציה (2.7 חודשים).

הנתונים מגלים גם נתונים מסקרנים על התנהגות הישראלים בכל האמור לשגרת היום-יום ולחיפוש עבודה: 56% מהישראלים מחפשים עבודה תוך כדי עבודה ורק 27% אוהבים את העבודה שלהם.

63% מגיעים לעבודה עם אוטו פרטי ורק 30% מנצלים את התחבורה הציבורית. 

40% לא מוכנים לנסוע יותר מחצי שעה ביום למקום העבודה שלהם.

החלום הגדול של העובד הישראלי הוא לעבוד מהבית וההטבה המבוקשת ביותר בקרב העובדים היא רכב צמוד.

                                איפה עובד הישראלי הממוצע?

הכי הרבה ישראלים נוסעים לעבודה בתל אביב - העיר שבה כמות המשרות הגדולה ביותר (101,623 משרות).

אחריה מדורגות הערים הבאות:  פתח תקווה עם 50,135 משרות ורמת גן נמצאת במקום השלישי עם 39,578 משרות.

נתניה והרצליה, ערים עם אזורי תעשיה גדולים, חוו גידול קל בכמות המשרות בשנה החולפת.

זה לא מפתיע שאף ישוב מהפריפריה אינו נמצא בעשירייה הפותחת.

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל יואב 230 אלא אם צויין אחרת