00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

השפעת עסקת "פוקס-דיסני" על שוק הטלוויזיה בישראל ובעולם

בחודש יולי האחרון נפל דבר: בעלי המניות של חברות דיסני ופוקס אישרו את עסקת המיזוג ברוב של 99%.

מוקדם יותר פרש תאגיד התקשורת הגדול בעולם קומקאסט,  מן המרוץ לרכישת אולפני פוקס, והותיר את הבמה לדיסני.

שבוע לאחר מכן התקבלה עסקת הרכישה רשמית על ידי דירקטוריון פוקס. 

למרות שזה נראה כעוד עסקה בשוק התקשורת מתברר שיש לו השפעות על איך שהטלוויזיה שלנו תראה בעתיד הקרוב.

נתחיל בהכרת הנפשות הפועלות

                                          תקציר האירועים

1: אולפני פוקס הם שם כולל לשורה ארוכה של נכסי תקשורת ענקיים, המוחזקים בידי משפחת מרדוק באמצעות תאגיד News Corp.

בין היתר כוללת אימפריית   פוקס את: אולפני הקולנוע של פוקס המאה ה-21, אולפני האנימציה של פוקס המאה ה-21, אולפני הבוטיק פוקס סרצ'לייט, רשת הטלוויזיה של פוקס (אחד מרשתות הברודקאסט הגדולות של ארה"ב), רשת הבוטיק FX, תאגיד החדשות פוקס (הנצפה והמצליח ביותר בארה"ב), פוקס ספורטס (המחזיקה בבלעדיות בזכויות השידור של ליגת ה-NFL, ליגת הבייסבול האמריקאית ושלל רב של זיכיונות נוספים בענפים רבים), רשת ערוצי ספורט מקומיים, רשת נשיונל ג'יאוגרפיק, אולפני המוזיקה פוקס מיוזיק (בה חתומים בין היתר מייגן טריינור וג'ון וויליאמס), חברת פוקס דיגיטל (המתמחה בייצור משחקים ואפליקציות, והביאה לעולם בין היתר משחק זניח בשם "אנגרי בירדס") והרשימה רק נמשכת עוד ועוד (יש לציין שלא כל הנכסים האלה יעברו לידי דיסני: פוקס ניוז, פוקס ספורטס ורשת הטלוויזיה נשארות בידיה של News Corp).

דיסני היא תאגיד הבידור המשפיע, החזק (ויש שישתמשו במילים הרבה יותר אגרסיביות בהקשרים האלה) בעולם. רשימת הנכסים האינסופית שלה כוללת פארקים ומלונות, רשתות מסחר, רשתות קולנוע ועוד ועוד. סדרת הכתבות הזאת מוקדשת לתוכן, אז נדבר על דיסני בהקשר הזה.

מלבד אולפני הקולנוע והאנימציה המצליחים מאוד שלה, דיסני מחזיקה כיום במארוול, לוקאספילם ("מלחמת הכוכבים", "אינדיאנה ג'ונס"), פיקסאר, רשת ABC, ענקית הספורט ESPN ו-30% מהבעלות על רשת הסטרימינג הולו (כן, בדיוק כמו פוקס).

3: קומקאסט היא תאגיד כבלים ותקשורת אדיר, בעולם שבו האפיל של טכנולוגיה שכזו הולך ופוחת.

חותכי הכבלים והסטרימינג הם העתיד - הם זולים יותר, מציגים ממשק פתוח ומאפשרים לאנשים לצרוך תוכן בכל זמן ובכל מקום.

חברות חפצות חיים נדרשות להתאים את עצמן למציאות הזו תוך כדי תנועה.

כאן נכנסים לתמונה הנכסים של פוקס. רשת FX האיכותית ("אטלנטה", "אימה אמריקאית", "האמריקאים", "פארגו" ועוד ועוד) הייתה עשויה לסייע לקומקאסט לייצר חבילת תוכן אטרקטיבית ומגוונת, שתתווסף לרשת NBC בה היא כבר מחזיקה, לתכני אולפני יוניברסל ודרימוורקס, ול-30 האחוזים הנוספים של רשת הולו, שהיו עשויים להפוך אותה לבעלת השליטה בחברה (מאחר והיא כבר מחזיקה ב-30 אחוז כעת).

                                     המלחמה על רכישת אולפני פוקס

חברת דיסני-פוקס המאוחדת, לכשתקום, תחזיק ברשותה בין 40-45 אחוז מסך ההכנסות הכולל של הקולנוע בעולם.

לשם השוואה, ב-2017 עמד הסכום הזה על כ-40 מיליארד דולר. 

ועוד לא דיברנו על מרצ'נדייז (שם נמצא הכסף הגדול באמת), כל זה רק מכרטיסים.

המשמעות של הולו היא משולשת: ראשית, מדובר בחברת הסטרימינג הגדולה האחרונה שעדיין מחזיקה בזיכיונות יוקרתיים לתוכן של רשתות אחרות, בצמוד לשידור או קרוב מאוד לכך (בעבר נטפליקס הייתה גם כזו, אבל מאז היא מאבדת זיכיונות בקצב מסחרר.

אפרופו, תיפרדו לשלום מ"המרחב" ומהעונה השלישית של "ריק ומורטי"). בעולם שבו כל רשת מתבצרת בשירות משלה עם נכסים משלה, הולו היא קצת כמו הלונה פארק האחרון.

שנית, הולו מאוד פופולרית עם למעלה מ-20 מיליון לקוחות - וזאת לפני שנפתחה גלובלית כמו נטפליקס ואמזון.

שלישית, ניתן לשלב בה בקלות את כל התכנים שפורטו כאן בעבר.

לעומת כל אלה, פוקס היא עדיין ענקית בתחומי החדשות והספורט.

עם תחילת נשיאותו של דונלד טראמפ הגיעה פוקס ניוז לשיא כל הזמנים ברייטינג, וזה חתיכת הישג כשמדובר ברשת הפופולרית ביותר בארה"ב בפער משמעותי.

כבר 200 חודשים ברציפות היא נמצאת במקום הראשון של רשתות חדשות הכבלים בארה"ב.

חשוב לציין כי פוטבול ובייסבול הם שני ענפי הספורט הפופולריים ביותר בארה"ב, ובפער גדול, ומאחר וספורט וחדשות הם תחומי התוכן היחידים שאי אפשר לצרוך שלא בשידור חי, המשמעות הכלכלית שלהם היא עצומה.

ההתמקדות ביתרונות הללו תאפשר לפוקס להישאר דומיננטית ורזה, בלי עודפים מיותרים, בשוק האכזרי של היום.

                                      פירוט העסקה בין דיסני לפוקס

בחודש דצמבר האחרון הגישה דיסני לדירקטוריון פוקס הצעת רכישה בסך כולל של 52.4 מיליארד דולר.

פוקס קיבלה את העסקה עקרונית, ומכאן החל מסע מפרך של אישורים רגולטוריים שאיפשר לקומקאסט להגיב.

נדרשו לקומקאסט שישה חודשים כדי להגיש לפוקס הצעה נגדית בסך 65,000,000,000 דולר .

 דיסני לא המתינה יותר משבוע וחזרה עם ההצעה האחרונה שניצבת על השולחן - 71.3 מיליארד דולר בתוספת מניות.

ההערכות בתעשייה מיד לאחר מכן היו שמלחמת הסחר הזאת תימשך, וכולנו נמשיך לתפוס את הראש כשסכומים דמיוניים יותר ויותר יונחו בכל פעם על השולחן.

                                    שחקנים נוספים בעסקה הסיבובית

קיימות שתי שחקניות נוספות שהן חברת "טיים וורנר" ,וחברת "AT@T" 

א: חברת "טיים וורנר" היא ענקית מדיה שכבר ידעה ב-1990 מיזוג ענק בין שתי חברות (טיים ו-וורנר, כמובן) ומחזיקה בנכסים כמו אולפני וורנר, רשת ה-CW, רשת HBO, רשת CNN, רשת TNT, חברת הקומיקס DC ו-10 אחוז משירות הסטרימינג הולו.

ב: חברת "AT@T" היא חברת הטלקומוניקציה הגדולה בעולם עם למעלה מ-150 מיליון לקוחות טלפוניה, מובייל, טלוויזיה בלוויין, טלוויזיה בכבלים ומעורבות בשווקים כמו אבטחת מידע, ניהול ספורט, משחקי וידאו, הפקה וכל כך הרבה נוספים.

ביוני 2016 הניחה AT&T בפני ראשי טיים וורנר הצעת רכישה בגובה 85 מיליארד דולר, בעסקה שתאפשר לה להפוך למפלצת שמחזיקה מצד אחד בתשתיות תקשורת והפצה, ומנגד גם על התוכן שמשודר בהן.

אפשר לדבר רק על המשמעויות של העסקה הזאת במשך שעות, מבחינת ההשלכות האתיות, היצירתיות, הכלכליות וכו' של מהלך שכזה.

רק לשם הדוגמה: AT&T יכולה לייקר משמעותית את המחיר של צפייה בסדרה כמו "משחקי הכס", משום שהיא מחזיקה הן בתשתית והן בתוכן, וכל חברה שתרצה לשדר את הסדרה, או צרכנים שירצו לצפות בה, לא יוכלו לפנות לאלטרנטיבה זולה או נוחה אחרת.

                                         תגובת משרד המשפטים האמריקאני למהלך זה

של השאלות והחששות שעלו מהעסקה הזאת, רבים בנו על כך שמשרד המשפטים והממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב יפנו לבית המשפט ויבקשו לפסול את העסקה, על בסיס פגיעה בתחרות בשוק התקשורת בפרט ,והטלוויזיה בכלל.

משרד המשפטים לא אכזב ,והוא בחר להציג  בפני בית המשפט טיעונים לפגיעה בתחרות במשך שישה שבועות באביב האחרון, אך בחודש יוני האחרון ,קבע השופט הפדרלי ריצ'רד ליאון כי המדינה נכשלה בניסיונה להציג הוכחות אמיתיות וממשיות לפגיעה בתחרות.

בסופו של דבר החליט השופט ליאון לאשר את העסקה, אך באמצע חודש יולי הודיע משרד המשפטים כי יגיש על-כך ערעור.

                                 השפעת המהלך על שידורי הטלוויזיה

המציאות שבה תוכן הוא עניין של בלעדיות עברה הלכה למעשה מן העולם.

אין כיום שום תוכנית, באף רשת, שמחזיקה בכוח לקוחות קיימים, או לחלופין, מנסה להעביר אליה העביר לקוחות חדשים שהיו ברשת אחרת.

ההורדות הפיראטיות הבטיחו את המצב הזה כבר מזמן, אבל הסטרימינג לוקח אותנו למציאות שונה לחלוטין.

בעולם של טלוויזיות חכמות, אפליקציות ומערכות פתוחות כמו אנדרואיד TV - אנחנו רחוקים מרחק קצר מאוד מסיטואציה שבה כל התוכן יהיה זמין וקיים לבחירתנו: HBO, דיסני, נטפליקס, אמזון ואחרות יצטרכו למצוא דרכים יצירתיות כדי לשכנע אותנו לשלם דמי מנוי דווקא עבור התוכן המקורי שלהן (כלומר, בכל שלב יכול הלקוח לעבור לחברה אחרת).

הימים של ספריות VOD בלתי נגמרות (לפחות במובן האיכותי של המילה.

כך, למשל, חברת נטפליקס,  מוכיחה שאפשר למלא את המאגרים בהרבה מאוד תוכן (לאו דווקא אטרקטיבי) והפיץ אותו רק על גבי סטרימינג מבלי שהופיע בפלטפורמה אחרת.

                           המהפך שתעבור חברת "דיסני" בעקבות העסקה

 בהנחה שעסקת דיסני תצא לדרך ללא תקלות בלתי צפויות, אנחנו צפויים כבר בשנה הקרובה (2019) למאבק סוער ומסקרן בנוף הטלוויזיוני שלנו.

בעוד חברת "דיסני" כבר עמלה להקים  שירות סטרימינג משלה, שצפוי להגיע לקראת סוף 2019 ולהתבסס בשלב ההתחלתי על תכני דיסני (סרטים וסדרות אנימציה ולייב אקשן).

נכון לשלב ההשקה, מרבית התכנים החדשים של מארוול, פיקסאר ומלחמת הכוכבים לא מתוכננים להיות כלולים בספריית התכנים מאחר שזכויות הסטרימינג והשידור שלהן נמצאות אצל גופים אחרים.

יחד עם זאת, היא תכלול את סרטי הספרייה של מארוול ופיקסאר, כמו גם שלל הסרטים העתידיים של דיסני בשנים הקרובות (ובהם העיבודים החדשים של "דמבו" ו"מלך האריות" וכן "לשבור את הקרח 2" "קפטן מארוול" וסרט "הנוקמים" החדש).

חשוב לציין, כי כבר כיום נחשבת חברת "דיסני"  מעצמה אדירה בתכני ילדים, וצפויה לגדול משמעותית עם שלל סדרות חדשות שיתווספו להשקה.

אחת מהן תהיה סדרת לייב אקשן מיקום "מלחמת הכוכבים" (העלילה תתרחש מעט אחרי מאורעות "שובו של הג'דיי"), שעלות הפקתה מוערכת ב-100 מיליון דולר ותבוים על ידי ג'ון פאברו ("איירון מן").

סדרה חדשה נוספת מהיקום הזה מפותחת על ידי דיוויד בניוף וד. ב. וייס (יוצרי "משחקי הכס").

יכולות ההרחבה של מותגי מארוול ומלחמת הכוכבים בסדרות אנימציה ולייב אקשן היא אינסופית, כולל כאלה שייצרו נקודות ממשק עם פלטפורמות אחרות.

אפשר להסתכל על העוצמה הזאת גם הפוך כמובן, כיוון שלאף אחד מהמתחרות של דיסני לא יהיו התכנים הללו בקטלוג.

זהו חיסרון משמעותי מאוד, שצרכנים ברחבי העולם יצטרכו להתמודד עמו מהר הרבה יותר מהר משנדמה.

                                השפעת המהלך על חברת נטפליקס

מאחר שהפלטפורמה הייעודית החדשה צפויה, על פי ההערכות, להיות שמרנית בעיקרה, יהיה מעניין לראות כיצד דיסני תתמודד עם תכנים כבדים, פרובוקטיביים וביקורתיים יותר.

לפי המסתמן, זרוע המיינסטרים המרכזית תהפוך להיות הולו עם סדרות בהפקה יוקרתית כמו "סיפורה של שפחה", שיתמודדו ראש בראש מול סדרות הדגל של HBO ונטפליקס, בלי "ללכלך" את המותג הייעודי לכל המשפחה.

כאן יכולה גם להינתן יד חופשית גדולה יותר ליוצרים ויצירות, ולהקנות לדיסני יוקרה ביקורתית וברנז'אית ושלל פסלונים בטקסי הפרסים ההוליוודיים. דיסני כבר הודיעה שסרטים המדורגים R יהיו אף הם נחלת שירות הולו.

סדרות מארוול של נטפליקס יישארו בשלב הנוכחי אצל המתחרה הגדולה, אבל קשה להאמין שדיסני תמשיך לייצר עונות רבות נוספות לסדרות כמו "ג'סיקה ג'ונס" ו"דרדוויל" שיעשירו את הקטלוג של נטפליקס.

"דיסני" כבר הודיעה כמובן שכל תכניה האחרים יוסרו מנטפליקס בתחילת 2019, ועד תום אותה שנה צפויים גם החוזים עם חברות הסטרימינג הגדולות האחרות להסתיים.

אך עם סיום התהליך, סביר להניח שגם לתכנים הללו יימצא המקום בתוך משפחת דיסני המתרחבת.

על אחת כמה וכמה בתחום גיבורי העל, שיאפשר כעת לדיסני לשחק עם עולם שלם של דמויות וקווי עלילה שבהם הייתה מנועה מלגעת במשך השנים שבהם היו בחזקתה הבלעדית של פוקס.

המלחמה כאן היא על תוכן, והוא הגביע הקדוש שאליו כולם נושאים עיניים במהלך שנה זו (2018).

                                המהלך של חברת קומקאסט

אחרי שהפסידה בקרב על אולפני פוקס לחברת דיסני, החליטה ענקית הכבלים מפנסילבניה "קומקאסט" להסתער בכל כוחה על השליטה ברשת סקיי הבריטית.

39 אחוז ממניות סקיי שייכות לפוקס, ובמשך 10 שנים תמימות ניסה רופרט מרדוק להשלים את העסקה ולהשתלט על היהלום הבריטי.

זאת ,על רקע שערוריית האזנות הסתר של הצהובון News of The World ב-2011 (שהיה בבעלותו של מרדוק ונסגר אחרי 150 שנים של פעילות בעקבות הפרשה), והחשש של גורמים רגולוטוריים מההשפעה של מרדוק השמרן על הסיקור העיתונאי של פוקס ניוז - הורידה פוקס את הצעתה מהשולחן, אך השנה התחדשו התקוות.

                                                פרטים אודות תאגיד "סקיי"

סקיי, הוא תאגיד תקשורת בינלאומי אדיר עם שירותי לווין, כבלים, סטרימינג, סלולר וטלפוניה.

בכך הוא הופך להיות  שירות הפרימיום הגדול והמצליח ביותר באירופה עם 23 מיליון מנויים בבריטניה, איטליה, הולנד ואירלנד, וכעת גם בשוויץ ספרד.

חשוב לציין שהבעלים רופרט מרדוק הוא גם הבעלים של חברות הפקה מצליחות וחברת חדשות יוקרתית ומשפיעה. 

תקציב ההפקה של סקיי זהה כמעט לזה של נטפליקס ועמד בשנה האחרונה על 8 מיליארד דולר - כולל שיתופי פעולה עם מותגי פרימיום אמריקאיים שהניבו יצירות כמו "פטריק מלרוז" (עם שואוטיים), הפקת הענק "בריטניה" (עם אמזון פריים וידאו) ומספר פרויקטים משותפים עתידיים עם HBO.

אבל הדוגמה הטובה ביותר לעוצמה של סקיי מגיעה מההסדר אליו הגיעה לאחרונה עם נטפליקס הגדולה.

חשוב לציין, כי עד עכשיו  שירותים שביקשו להטמיע את נטפליקס בתוכם נדרשו לפתח פלטפורמות בהם תוכל להיות מותקנת האפליקציה של נטפליקס. אולם ממיר הסטרימינג המוביל של סקיי (Sky Q) סגור לאפליקציות חיצוניות ואינו מאפשר ללקוחות להוסיף את נטפליקס, גם תמורת תשלום.

אחרי עבודה קשה ומאומצת, הכריזו סקיי ונטפליקס בתחילת השנה על מהלך אינטגרציה, שיוסיף את תכני נטפליקס אל תוך ספריית ה-VOD של סקיי.

כלומר, המשמעות היא שלקוחות סקיי יוכלו לצרוך את כל תכני נטפליקס לצד תכנים אחרים, בלי להירשם לנטפליקס עצמו - זפזופ ותו לא. 

המאבק על הרשת הגדולה החל כאשר אולפני פוקס הציעו סכום  בגובה 32.5 מיליארד דולר, שזכתה להצעת נגד של 34 מיליארד מצד קומקאסט באוגוסט האחרון.

כאן מגיע הקאץ', שכן כאמור פוקס היא בעלת מניות מובילה בסקיי וניצלה את מעמדה כדי למשוך את הדדליין להצעת נגד עד השבוע, כשמאחוריה עומד כעת כוחה של דיסני.

הנהלת סקיי החליטה לסיים את המאבק במכרז עיוור (מעטפות סגורות) בן שלושה סיבובים. כשהמעטפות נפתחו התברר שקומקאסט זכתה להניח את ידיה על סקיי תמורת 40 מיליארד דולר.

חשוב לציין כי העסקה טעונה עדיין אישור רשמי של בעלי המניות, אך לכל דבר ועניין זוהי בשורה דרמטית ובעלת השלכות מרתקות. 

                                            השפעת מהלכי המיזוג על השוק הישראלי

בישראל קיימות מספר חברות שבדרך כלל מתבדלות זו מזו בתכנים שהן רוכשות. זה קורה על אף שהרגולטור אסר על חוזים בלעדיים, כך שעקרונית אין מניעה לרכוש תכנים שמשודרים אצל המתחרות.

הסיבה שבכל זאת yes, למשל, אינה רוכשת את "סיפורה של שפחה", היא הרצון של הספקים לשמור על יחסים טובים עם הגוף הרוכש בישראל, וכן רצונן של החברות הישראליות להימנע מלחזור על מלחמת המחירים הפרועה של תכני וורנר בתחילת המילניום, שהזיקה לכולם ובעטיה ירדו מהמסך בישראל סדרות כמו "ER", "הבית הלבן", "הסופרנוס" ורבות אחרות. כך בכל זאת נשמר ממד של בלעדיות אצל החברות, אף שעל פי חוק הוא אינו מעוגן בחוזה.

על פי רוב גם המתחרות יכולות לרכוש את הסדרה; אם לא את העונות החדשות, אז את קודמותיהן. בלעדיות - אאוט. חלון הפצה ראשון - אין.

המודל הזה החל להשתנות עם המהפכה באסטרטגיה של נטפליקס. השירות שהתחיל כמשלוח DVD בדואר, בנה את עצמו בתחילה במודל של VOD אינסופי - ומתוקף כך חתם על חוזים עם מרבית אולפני וגופי הטלוויזיה והקולנוע בארה"ב.

ככל שנטפליקס הלכה והתעצמה, כך גם החשש של אולפנים ממנה התעצם בהתאם והנכונות להעניק לה תכנים חדשים הלכה ופחתה. נטפליקס החליטה לשנות את המודל, ועברה לייצור מאסיבי של תכנים מקוריים ורכש של תכנים מקוריים אחרים (למשל בפסטיבלים גדולים).

וכעת, כשמודל הסטרימינג מוביל כל גוף גדול להתבצר עם תכניו המקוריים, הגענו לנקודה שבה החוזים מול גופים מקומיים הולכים ונעלמים מן העולם.

זהו תהליך הדרגתי שצפוי להימשך בשנים הקרובות, בעיקר מכיוון שחוזים ישנים שנחתמו ימשיכו עד תומם.

כך, למשל, זכויות השידור של העונות החדשות של "כתום זה השחור החדש" מצויות בידי HOT, ולכן מנויי נטפליקס לא יוכלו לצפות בעונות הללו עד שהחלון הבלעדי של החברה הישראלית יסתיים.

בשלב הראשון מתכוונת חברת "דיסני"  להשיק את שירות הסטרימינג שלה בארה"ב ורק לאחר מכן להיפתח אל העולם, כך שחוזים קצרי טווח עם חברות מקומיות עדיין עשויים להיחתם בשנים הקרובות.

אך עם זאת, לא סביר שהיא תתמיד בגישה הזאת לאורך זמן, ככל ששאיפות ההתפשטות העולמיות שלה ילכו ויתממשו, שלל התכנים החדשים שצפויים ללוות את השקת השירות החדש (בין היתר: סדרות חדשות מהעולם של "לשבור את הקרח", "מלחמת הכוכבים", סרטי אנימציה חדשים ועוד) הם כבר כעת בלעדיים, ובשוק כל כך תחרותי אין סיבה שדיסני תמשיך לחזק את יריבותיה על ידי מכירת תכנים יוקרתיים.

המשמעות מבחינת צופי הטלוויזיה בישראל, אם כן, היא שהשנים הקרובות יציגו הידלדלות הולכת וגוברת בכל הקשור לתכני רכש משמעותיים בקרב חברות טלוויזיה ישראליות.

הסדרות הגדולות החדשות צפויות להפוך למנת חלקם של שירותים גלובליים, וכולנו נצטרך לבחור לאיזה מהם להתחבר.

מצד אחד, התחרות על לבנו ועינינו תהיה עזה מאי פעם, והאפשרות לעבור מחברה אחת לאחרת תהיה קלה במיוחד.

מנגד, כאב הראש באשר לאיזה מהשירותים כדאי להצטרף כדי ליהנות מאיכות מקסימלית - צפוי לגבור.

ההערכות בתעשייה היא שככל שהזמן יעבור החזקים והטובים ישרדו ואילו השירותים הפחות טובים יצטרכו לבסוף להיעלם או להתמזג לתוך אחרים. 
                                      השפעת המהלך על הקולנוע בישראל

מבחינה קולנועית קשה להאמין שנרגיש בהבדל כלשהו אחרי השלמת עסקת פוקס-דיסני, בפרט מאחר שמי שמחליט מה יוקרן בישראל הם האולפנים עצמם, ובכל מקרה דיסני ופוקס מופצות בישראל על ידי אותו גורם - פורום פילם. 

אם מבחינה טלוויזיונית, ישראל צפויה להיות חלק משינוי עולמי נרחב, שיתרחש בשנים הקרובות ויעביר את הטלוויזיה כפי שהכרנו אל עתיד חדש שבא לידי ביטוי במעבר מזכיונות לרישיונות, , הסיפור היה פשוט למדי: אולפני קולנוע וטלוויזיה חתמו על הסכמי שידור או רישיונות עם חברות טלוויזיה בעולם, ואפשרו להם להציג את התוכן שלהם.

                                                 השפעת המהלך על שידורי הספורט

דיסני אמורה להציג שירותי סטרימינג חדשים הקשורים לתחום הספורט שנקרא :"ESPN+" .

הסיפור של +ESPN מסקרן לאו דווקא בגלל מה שיציע ללקוחות עם השקתו, אלא מבחינת הפוטנציאל שהוא מגלם בראייה עתידית.

חברת "דיסני" כבר הודיעה שמחיר השירות החדש יעמוד על 4.99 דולר לחודש, אך כשמסתכלים על התכנים שצפויים להיות כלולים בו, אין הרבה מקום להתפעלות.

את הנכסים היוקרתיים באמת (ליגת ה-NBA, ליגת ה-NFL, ליגת ההוקי NHL, ליגת הבייסבול האמריקאית, ליגות המכללות בכדורסל ובפוטבול, הליגה האנגלית והספרדית בכדורגל, ליגת האלופות, טורנירי הגרנד סלאם בטניס ועוד) החליטה דיסני להשאיר מחוץ לשירות החדש, וזה לא מקרי.

האסטרטגיה הנוכחית של דיסני היא לייצר מוצר נלווה לערוצי הפרימיום של ESPN, בהם ישודרו הנכסים שהזכרנו, ולא כזה שיאפשר להחליף אותם בפלטפורמה דיגיטלית שעלולה לגזול מהם לקוחות פוטנציאליים.

על אף הרייטינג המעולה של אירועי הספורט ב-ESPN, הרשת מהווה את הסיבה העיקרית לכך שדיסני מחפשת מקורות הכנסה חדשים.

הסיבה לכך היא מהלכים שאי אפשר לא לתהות על קוצר הרואי שלהם: הרשת חתמה על כמה חוזים מאוד יקרים למשך 40 שנה.  

וכך, מה שהיה מאוד רווחי עד לפני כמה שנים, הפך פחות משתלם לנוכח השוק המשתנה.

                              מה ישודר בפלטפורמה זו?

בפלטפורמה זו ישודרו משחקי בייסבול והוקי שלא ישודרו בשירות הפרימיום, ליגת הכדורגל האמריקנית, גולף, קריקט, רוגבי וספורט אקסטרים - ולצדם עוד שכבת תוכן שמיד נתייחס אליה.

אז למה כל זה מעניין, ולמה הדגש על בינתיים? ובכן, בראש ובראשונה אין שום דבר שמונע מדיסני למזג את ESPN ו-+ESPN בכל מועד שתחפוץ בכך, בוודאי אם תחליט להפוך אותו לגלובלי ולא רק לנחלת הצופים בארה"ב.

המשמעויות של מהלך כזה הן עצומות, משום שספורט כיום הוא מוצר שנמכר בדמות חבילות לזכיינים מקומיים.

זה אומר שצ'רלטון, לדוגמה, מחזיקה בזכויות לשידור המשחקים, התקצירים, תוכניות האולפן ועוד פיצ'רים רבים שמגיעים עם זכויות השידור של הליגה האנגלית - ויכולה לעשות בהם כרצונה.

היא יכולה לשדר רק חלק מהם, היא יכולה למכור את חלקם לערוצים אחרים, היא יכולה להציב אותם בערוץ פרימיום נפרד שיעלה יותר ועוד.

עכשיו תחשבו על תסריט אפשרי שבו ערוץ הספורט האמריקאני ESPN מציעה את חבילת הספורט שלה גלובלית, ומאפשרת לקבל את כל התכנים שהוזכרו כאן יחד במחיר קבוע, עם כל התוכן שכלול בהם, לצפייה בכל זמן ובכל מקום ועם שלל פיצ'רים מתקדמים.

בעתיד תוכל חברת "דיסני" לרכוש זכויות של אירועי ספורט עתידיים ,(דבר שיהפוך אותו למונופול בתחום שידורי הספורט בפרט,והתקשורת בכלל).

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

החוקים החדשים שאשרה אופ"א

30/09/2018

הנה עוד כמה דברים שצריך לדעת בתחום הספורט

1: זה היה באוויר זמן רב ,והיום (ה') הודיעה התאחדות הכדורגל האירופאי אופ"א כי החל מעונת המשחקים הבאה ב-2019/20 הוחלט לעשות שימוש בטכנולוגיית ה-VAR (שופטי המוניטור) במשחקי ליגת האלופות.

על פי התכנית, מערכת ה-VAR תיכנס לשימוש כבר במהלך משחק הסופרקאפ האירופי בקיץ הבא וכן גם ביורו 2020, בליגה האירופית החל מעונת 2020/21 ומשחקי הגמר של ליגת האומות ב-2021.

                                                הרקע להצלחה

אחרי ההצלחה הכבירה במונדיאל האחרון, קולות רבים קראו לאופ"א לאמץ את ה-VAR ולהשתמש בו גם במשחקים הרשמיים בזירות האירופיות

חשוב לציין כי בתחילת הנוכחית אמצו מדינות כמו  ספרד, גרמניה, איטליה והולנד את השימוש במערכת ה-VAR (כאשר הליגה האנגלית היא הליגה הבכירה היחידה שאינה משתמשת במערכת),והחל מהעונה הבאה היא תגיע למפעלים הבכירים ביבשת.

על-כך אמרו חז"ל : "מוטב מאוחר מאשר אף-פעם לא".

2: אחרי שאופ"א החליטה בצעד חסר-תקדים לקיים את טורניר יורו 2020 במספר מדינות במקביל (דבר שיקשה על האוהדים ואנשי התקשורת לעקוב אחר הטורניר), הטורניר הבא כבר יהיה במדינה אחת.

התאחדות הכדורגל האירופאית "אופא" הודיעה היום (ה') כי גרמניה תארח את טורניר יורו 2024 ,כאשר הצעתה גברה על זו של תורכיה.

כזכור, גרמניה ארחה לאחרונה את טורניר יורו 1988 בו זכתה במפתיע הולנד ,וכן את מונדיאל 2006 בו נבחרתה סיימה רק במקום השלישי.

מיותר לציין שאת שני האירועים,היא אירחה בהצלחה מרובה.

3: ועדת המשמעת של אופ"א החליטה להרחיק את שחקנה של יובנטוס ונבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונלדו ממשחק אחד בלבד בעקבות הכרטיס האדום הישיר שהוא ספג במשחק מול ולנסיה במסגרת מחזור הפתיחה של ליגת האלופות.

כלומר, משמעות החלטה זו היא שרונלדו יפספס את משחק הבית של יוסנטוס שייערך בשבוע הבא מול אלופת שוויץ יאנג-בויז ברן ,ויוכל לשחק מול מנצ'סטר יונייטד במחזור  השלישי.

4: בשבת יתקיים משחק העונה הראשון בין שתי המובילות בליגה האיטלקית,כאשר האלופה ומוליכת הטבלה יובנטוס תאטרח במגרשה הביתי את סגניתה והשנייה בטבלה נאפולי .

לקראת משחק זה החליטה הנהלת יובנטוס שאוהדי נפולי שגרים במחוז אומבריה בו נמצאת העיר נפולי לא יוכלו להגיע לאיצטדיון בטורינו, אלא רק אוהדי נאפולי שגרים בשאר חלקי איטליה.

ההחלטה כנראה באה כתוצאה מכך שאוהדי נאפולי אשר גרים בעיר הנם יותר אלימים מאשר עמיתיהם הגרים בכל איטליה. 

 

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

נתונים חדשים אודות סכנת האופניים החשמליים

זה לא סוד שהאופניים החשמליים הולכים והופכים פופולריים יותר – וכך גם התאונות בהן הם מעורבים:  מתחילת השנה נהרגו 16 רוכבים על אופניים חשמליים, האחרון שבהם בתחילת השבוע  כאשר הנער ארי נשר ז"ל, הלך לעולמו יום אחד בלבד לאחר יום הולדתו ה-17, ומספר ימים לאחר שנאבק על חייו בבית החולים אחרי שנדרס.

כלי התחבורה הזה, שנועד להיות כלי ירוק וחיובי בסך הכל, הפך לכלי הרג - ורבים נפצעים או מוצאים את מותם כתוצאה מהשימוש בו.

הרוכבים, רובם הם בני נוער שלא יודעים את חוקי התנועה, עולים על הכביש עם אופניים ממונעים שמגיעים עד ל-50 קמ"ש, ולא תמיד חובשים קסדה.

חשוב לציין כי רכיבה על אופניים חשמליים לא מצריכים רישיון, אין עליהם הגבלת גיל או חובת הרכבת קסדה.

                                        נתוני עמותת "אור ירוק"

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי במהלך שנת 2017 נפצעו בהן 2,185 בני אדם, פי שלושה מכמות הפצועים בשנת 2014.

מבין הפצועים 80% הם גברים, כשליש מתחת לגיל 19 ו-11% מתחת לגיל 16  - גיל בו בכלל אסור לרכב על האופניים הללו.

ואילו מתחילת השנה נהרגו כבר 15 רוכבי אופניים חשמליים – יותר מכפול ממספר ההרוגים בכל 2017.

כלומר, רוב רוכבי האופניים לא חובשים קסדה וחושפים עצמם לפגיעות ראש, ומצד שני,הם מפחדים לרכב בכביש בגלל החשש שידרסו ממכוניות,אך הם לא פוחדים לפגוע בהולכי-הרגל היות וברוב הערים בישראל אין שבילי אופניים ייעודיים.

לפי סקר של עמותת אור ירוק, רק בחמישית מהיישובים בישראל ישנם שבילי אופניים ייעודיים, מה שמוביל לכך שכ-40% מהרוכבים נוסעים על המדרכה בניגוד לחוק.

וכן, 82% מהם לא חובשים קסדה, רבע מהם לא מצייתים לרמזורים ותמרורים ו-20% מהם משתמשים בטלפון נייד בזמן הרכיבה.

רבים מרוכבי האופניים מעדיפים לנסוע על המדרכות ולהסתכן בקנס של 250 שקל, כי עדיף הקנס מאשר הסכנות על הכביש.

התוצאה היא עגומה :  הולכי רגל תמימים שנפצעים מפגיעת האופניים החשמליים.

                                         האכיפה בחלק ממדינות העולם

במדינת קליפורניה שבארצות-הברית ,למשל, קיימת הגבלת מהירות ,שמי שעובר אותו נקנס על-ידי שוטרים בסכומים גבוהים של 300-200 דולר .

בקליפורניה, למשל, יש הגבלת מהירות ושוטרים קונסים נוסעים שעוברים את המהירות המותרת בסכומים גבוהים של 200 ו-300 דולר.

חשוב לציין כי ביבשת אירופה יש הרבה יותר אופניים מאשר בישראל, אבל הם לא מונעים בחשמל.  

בבריטניה, לדוגמה, אין כמעט אופניים חשמליים - והחוקים על רכיבה על אופניים רגילים הם נוקשים מאוד.

כך, למשל, אסור לרכוב על מדרכות, הרכיבה מותרת רק בצד השמאלי של הכביש - עם כיוון התנועה, ולא נגדה וחובה לציית לכל התמרורים ולכל הרמזורים.

                                                       המצב כיום בישראל

על פי הערכות שונות, במדינת ישראל ישנם כ-200 אלף אופניים חשמליים, והמעורבות שלהם בתאונות דרכים רק הולכת וגוברת.

רק בחלק קטן מהמקרים הנפגעים הם הולכי רגל, אבל ברוב המקרים- 78% - הפצועים הם הרוכבים עצמם, והפציעות עלולות להיות גם קשות מאוד.

בישראל אין אכיפה מסודרת לגבי נסיעה בכלי-רכב ממונע, כך שכל אדם יכול  לנסוע על אופניים או קורקינט חשמלי לאן שהוא רוצה, באיזה נתיב שהוא רוצה - על הכביש או על המדרכה, עם או בלי קסדה. 

אין ספק בכך, שמשרד התחבורה נושא באחריות למצב ,מאחר שכל כלי-רכב חייב להיות כפוף לחוק ,ולחייב את מי שרוכב עליו לחבוש קסדה.

בנוסף, חשוב ללמד את הבחורים הצעירים כיצד לרכב על כלי-רכב זה, וכן להכניס את תחום בטיחות הדרכים למערכת החינוך.

יהיו כאלו שיאשימו את המפקח על הביטוח במשרד האוצר לשעבר אשר החליט להעלות את מחיר הביטוח לקטנועים קטנים וזולים, ושלח את הצעירים לחפש פתרונות אחרים.

וכן גם הטענה שאין בישראל תחבורה ציבורית הולמת ,היא זו שמובילה את הנערים לרכב על כלי-רכב חשמליים.

אם לא מוצאים פתרון למצב אשר ימנע סיכון חיים הן מצד הרוכב, או לחילופין מצד הולך-הרגל ,אזי צריך להוריד את כלי-הרכב החשמליים מהכביש ,ולהישאר רק עם אופניים רגילים, אופנועים, וקטנועים.

                                          התכנית של משרד התחבורה

אם לא יהיו שינויים אז ביום ראשון הקרוב תאושר תוכנית חדשה שתעלה את רף הענישה נגד עברייני האופניים.

רכיבה ללא קסדה, הרכבה של אדם אחר, רכיבה על מדרכה - כל אלו יזכו את הרוכבים בקנסות, והסכומים הולכים וגדלים.

                                           פירוט התכנית

קנס של עד 1,500 שקל יוטל על הרכבת נוסע נוסף ואילו על נהיגה בשכרות או שימוש בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה יוטל קנס של 700 עד 1,000 שקל.

לראשונה תהיה חובת לבישת אפוד זוהר בזמן רכיבה בערב ובלילה  אך טרם הוחלט על קנס בעניין זה.

הקנס שיקבל הרוכב על הרכבת נוסע נוסף יהיה בין 750 לאלף שקל

מעבר באור אדום עם האופניים החשמליים יוביל גם כן לקנס של 1,000 שקל.

                               מטרת התכנית

המטרה המרכזית של התוכנית של משרד התחבורה היא להגביר את האכיפה, לכן הדגש בה הוא דווקא על קנסות.

שני הקנסות המרכזיים בתוכנית היו קיימים בעבר, אך כעת המחיר שישלמו העבריינים עלה.

קנס על רכיבה ללא קסדה יעלה מ-250 שקל לאלף וקנס על רכיבה על המדרכה יעלה בסכום לא ידוע.

 

 

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

סימנים ראשוניים לאבחון ילדים מחוננים

26/09/2018

אפתח בוידוי קטן: הייתי ילד מחונן , אך בשל העובדה שאמא שלי לא רצתה שיהיו לי בעיות ביצירת קשר עם חברים , פרשתי מהתכניות הללו בגיל צעיר.

חשוב לציין כי ילדים שמוגדרים "מחוננים" הם מי שמפגינים רמות מצוינות של כישרון או כשירות בתחום אחד או יותר, והקריטריונים לבחינת יכולות יוצאות דופן קצת יותר חמקמקות ולא תמיד ניתן למדוד אותם במבחן.

הסימנים הבאים יכולים להעיד על אינטליגנציה יוצאת דופן שהצלחתם להעביר בתורשה ואולי יקרבו אתכם להבנה אם יש סיכוי שהילד יצליח למצוא את התרופה המיוחלת לסרטן ויסב לכם נחת בכל מפגש חברתי שתגיעו אליו.

חשוב להדגיש שלמרות ההתלהבות הגדולה מגידול ילדים מיוחדים, כדאי לזכור שגם ילדים מחוננים יעשו טעויות, לא יתנהגו כראוי ויסבלו מקשיים לימודיים מדי פעם.

אחרי הכל, אנחנו שוכחים שהם עדיין ילדים.

הם יכולים "רק" להפליא בנגינת פסנתר ולהיות גרועים בהבנת הנקרא, לפתור משוואות מסובכות במתמטיקה ולסבול מלקות למידה בתחום אחר, או להצטיין בענף ספורט אהוב ולהרגיש שהם לא מוצאים עצמם בלימודים.

המפתח הוא לספק להם תמיכה, לעודד אותם להביע את עצמם ולספק את יצר הסקרנות המפותח שלהם.

                                                        פירוט הסימנים 

1:                                         כישורי מנהיגות

סביר להניח כי ילדים גאונים ייהפכו בעתיד הקרוב למנהיגים, זאת בשל העובה שהם אינם מפחדים לקחת אחריות כדי למצוא טאת הפתרון היעיל ביותר לפתרון הבעיה כבר בגיל צעיר.

ולכן, ניתן לומר שהם יטו בדרך-כלל להוביל את הקבוצה בה הם לוקחים חלק בתחושת ביטחון ובאמונה תוך צדקת דרכם המקצועית.

סממן אחר שיכול להתחבר ליכולתם להוביל היא גם היכולת להציע פתרונות ייחודיים משלהם, דפוסי מחשבה מקוריים מחשבות ותובנות שיגרמו ללסת שלכם להישמט לעיתים קרובות מדי.

ילדים גאונים תמיד מחפשים דרכים חדשות לפתור בעיות או להסתכל על העולם. 

2:                                          סקרנות

ילדים חכמים מתעניינים בעולם שסביבם, אבל לגאונים אמיתיים יש סקרנות שאינה יודעת גבול ורצון עז לברר איך כל הדברים עובדים.

כך ,למשל, אם הבת שלכם שואלת בלי הפסקה על הרגלי האכילה של כל החיות בגן החיות ומתעקשת לפרק לכם את הטוסטר כדי למצוא את מנגנון ההפעלה שלו, היא כנראה בדרך הנכונה לזכייה בפרס נובל.

3:                                        נטייה להתחבר לאנשים מבוגרים על-פני ילדים אחרים

ילדים חכמים במיוחד יכולים להרגיש משועממים בכיתה כי הלימודים קלים מדי עבורם או כי השיחה והמשחקים עם החברים לא מספיק מאתגרים אותם.

לכן סביר מאוד שהם יתחברו לקבוצה בוגרת יותר ויעדיפו לשהות בחברת מבוגרים.

אם הבחנתם ביכולת יוצאת הדופן הזו אצל ילדיכם, יכול להיות שזכיתם בכל הקופה.

ילדים מחוננים מאופיינים לעיתים קרובות ביכולת התמדה בלתי רגילה במשימה או עד שישיגו יכולת מסוימת.

לילדים מחוננים יש בדרך כלל דרייב ויכולת מיקוד יוצאת דופן בגילאים צעירים מאוד. 

4:                                        בעלי ידע נרחב בתחום מסוים 

ילדים מחוננים נוטים להציג ידע יוצא דופן בתחום מסוים.

כלומר, הם יוכלו להגיד לכם מה שמו המלא של כל דינוזאור או להסביר איך מנוע המכונית פועל.

לכן, לא משנה מה הנושא שילד הפלא שלכם אוהב, הוא יכיר אותו על בוריו לא פחות ממומחים מבוגרים בתחום.

יכולת זו מתחברת לסימן נוסף שקל יותר לזהות: הם אוהבים לקרוא, ולכן, הם גם לומדים לקרוא במהירות ומוקדם יותר מאשר ילדים אחרים באותו גיל וליהנות מאוד מקריאה מבלי שתצטרכו לרדוף אחריהם ברחבי הספרייה.

5:                                            השגת קריטריונים מתאימים

אחד הסימנים הראשונים לכך שאתם מגדלים גאון מופיע בשלב מוקדם מאוד בחייו של הילד.

כלומר, השגת אבני דרך התפתחותיות לפני הזמן מאפיינת ילדים יוצאי דופן. 

סימן נוסף הוא היכולת של ילדים מחוננים לזהות דפוסים וחזרות כבר מגיל צעיר.

חשוב לציין כי לא מדובר רק בדוגמאות של צבעים או צורות שתופסות את העין. 

 

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

סיפורים נוספים מליגת הכדורסל הטובה בעולם

הנה כמה סיפורים שבאו מליגת הכדורסל הטובה בעולם:

1: ביום שלישי האחרון (18\09\18) הודיעה קבוצת פילדלפיה סיקסרס שתמנה את שחקן העבר אלטון ברנד לג'נרל מנג'ר של הקבוצה.

ברנד בן ה-39 מגיע מתוך המערכת של הסיקסרס והוא הצליח לגבור בתהליך החיפוש, די במפתיע יש לומר, על מועמדים הרבה יותר מנוסים ומוכרים ממנו.

הוא יהפוך ל-GM של הקבוצה המבטיחה מעיר האחווה שנתיים בלבד לאחר שפרש מכדורסל.

                                          הסיבה להתפטרותו של בראיין  קולאנג'לו 

פילדלפיה שהייתה אחת ההפתעותץ המרעננות של האזור המזרחי , וכן היא הגיעה בפלייאוף האחרון עד חצי גמר המזרח, שם הפסידה 4:1 לבוסטון, נאלצה לחפש זמן קצר לאחר סיום העונה הקודמת ג'נרל מנג'ר חדש, לאחר שבריאן קולאנג'לו התפטר בעקבות תחקיר של אתר "The Ringer", שהוביל לחשיפת חשבונות טוויטר שתוחזקו על ידי אשתו של קולאנג'לו, העבירו ביקורת על שחקנים בקבוצה וחשפו פרטים עליהם.

חשוב לציין כי מאז ההתפטרות, מי ששימש כג'נרל מנג'ר הזמני, כולל במהלך הדראפט האחרון, היה המאמן ברט בראון, שהיה גם מעורב בתהליך בחירתו של ברנד.

                                פרטים אודות הקריירה של אלטון ברנד

כזכור, ברנד היה השחקן שנבחר ראשון בדראפט 1999,הוא  החל את הקריירה בשיקגו וכעבור שנתיים עבר לקליפרס, שם שיחק במשך שבע עונות.

הוא הגיע לפילדלפיה ב-2008 ורשם ארבע עונות במדיה לפני שהמשיך לדאלאס ואטלנטה וחזר לעונת פרישה עם הסיקסרס.

2: בתחילת השבוע שעבר הודיע שחקן הכדורסל דוויין וייד כי הוא יחזור בעונה הקרובה לקבוצתו "מיאמי היט" בה הוא התחיל את הקריירה המקצוענית שלו כדי לסיים את הקריירה בצורה הכי טובה שאפשר.

עבור וייד בן ה-36 זו תהיה העונה ה-16 בליגה, כאשר כמעט את כולן, מלבד עונה בשיקגו וחצי עונה בקליבלנד, הוא העביר במדי ההיט.

וייד אמר במסיבת העיתונאים ,שבמשך ארבעת החודשים האחרונים הוא התלבט האם לפרוש, אך לבסוף החליט לשחק שנה נוספת ויחתום השבוע על חוזה מינימום, 2.4 מיליון דולר לעונה.

כזכור, וייד הוא מלך הנקודות, האסיסטים, החטיפות והמשחקים של מיאמי ועומד על 22.5 נקודות בממוצע למשחק לאורך הקריירה, אך בעונה החולפת קלע רק 11.2 נקודות למשחק עבור הקאבס ואז 12.0 עבור מיאמי, אליה חזר בטרייד באמצע העונה.

ברגע מסוים עלתה האפשרות שהוא יעבור ללייקרס ויחבור בפעם השלישית בקריירה ללברון ג'יימס, אך לבסוף הוא בחר להישאר בבית.

חשוב לציין כי בעונה שעברה סיימה ההיט במקום השישי במזרח והודחו בסיבוב הראשון של הפלייאוף מול הקבוצה המרעננת של האזור המזרחי פילדלפיה סיקסרס.

3: בתחילת השבוע, הודיעה קבוצת מיניסוטה טימברוולס כי היא מעריכה את חוזהו של השחקן הצעיר בן -22 קרל אנתוני טאונס.

כזכור, טאונס, הבחירה מספר 1 בדראפט 2015, רוקי העונה לשעבר, נכלל בעונה החולפת לראשונה במשחק האולסטאר ואף נכנס לחמישייה השלישית של העונה.

טאונס קלע בממוצע  21.3 נקודות והוריד בממוצע -12.3 ריבאונדים , כך הוא עזר למינסוטה להעפיל לפלייאוף, לראשונה מאז 2004.

אלא שיחסיו של KAT עם באטלר לא היו טובים במיוחד ובימים האחרונים צצו דיווחים לפיהם הסנטר אמר לקבוצה לבחור את אחד משניהם.

חשוב לציין כי בסופו של דבר, מינסוטה כאמור, עשתה את הבחירה שלה.

4: זה לא סוד שהרבה זמן לא ראו בעיר השדה מיניאפוליס כדורסל טוב.

חלפו 14 שנים מאז הקבוצה הייתה בפלייאוף בפעם האחרונה (אז אלו אלו היו ימיו של כדורסלן העבר  קווין גארנט).

אבל אחרי רצף הנצחונות של חודש ינואר אשתקד , שכלל בין-השאר ניצחונות בהפרשים דו ספרתיים גם על ניו אורלינס, קליבלנד (99:127 ענק), אוקלהומה סיטי והניקס, האופטימיות הייתה בשיאה.

הוולבס הציגו מאזן נהדר (16:29, שישה משחקים מעל פורטלנד), איימו על המקום השלישי במערב ושמעו את הקהל צווח "MVP, MVP" בכל פעם שבאטלר ניגש לקו העונשין.

נשאלת השאלה:  איך יכול להיות ששמונה חודשים לאחר אותה ריצה חלומית ושנייה לפני שמינסוטה מתחילה באימונים לקראת העונה החדשה, באטלר, שקיבל אישור לא להתייצב ליום התקשורת ולפתיחת האימונים, נפגש השבוע עם המאמן טום ת'יבודו וביקש לעבור בטרייד?

                                         התשובה לשאלה

מתברר שהצרות החלו בפגרת האולסטאר.

עוד קודם לכן באטלר החמיץ כמה משחקים וראה איך החבר'ה מקרטעים בלעדיו, אבל אחרי שישב על הספסל לכל אורך משחק הכוכבים בגלל פציעה, הוא ניסה לחזור במשחק מול קבוצת יוסטון רוקטס.

באטלר  הבין שהוא לא יכול להמשיך לשחק, והוא החליט לעבור ניתוח ברגלו אשר השבית אותו מסוף חודש פברואר ועד לשלושת משחקי הסיום של העונה.

בלעדיו, מינסוטה צברה בתקופה הזו רק שמונה ניצחונות מול תשעה הפסדים וראתה איך הפלייאוף הראשון מזה עשור וחצי עומד לברוח לה כאשר דנבר החלה לסגור עליה.

כמו בסיפורי האגדות,גם כאן היה סוף טוב:באטלר חזר בזמן להציל את המצב.

הוא עזר לוולבס לנצח את הלייקרס ואת ממפיס ואז, במשחק סיום העונה, קרב ישיר מול הנאגטס על הכרטיס השמיני והאחרון לפלייאוף המערב, התעלה באטלר עם 31 נקודות בדרך לניצחון בהארכה.

בחמש דקות תוספת הזמן של ההארכה, הוא קלע שבע נקודות, שתיים יותר מדנבר כולה ושבע יותר מקארל אנתוני טאונס, הנמסיס החדש שלו והסיבה בגללה "ג'ימי באקטס" רוצה לעזוב.

כשבאטלר ישב בחוץ במשך חודש וחצי, כל הדברים הקטנים שהפריעו לו לאורך העונה עד לאותו רגע, הפכו פתאום לגדולים וברורים יותר בעיניו.

הוא ראה איך טאונס, כוכב מגיל צעיר, הבחירה מספר 1 בדראפט, לא מתאמץ מספיק, לא נותן את כל מה שיש לו, בניגוד לבאטלר.

כנ"ל לגבי הכישרון הצעיר הנוסף של הקבוצה  אנדרו וויגינס, עוד בחירה 1 בדראפט ועוד פוטנציאל בלתי ממומש של הוולבס (תראו למטה איך הגיב אחיו של וויגינס לדיווח על הטרייד שבאטלר דרש, ותבינו את המצב בין השניים).

ההתנהלות הזו לא התאימה לבאטלר בכלל וההתקפלות המהירה של הקבוצה כולה ושלו בפרט בסדרת הסיבוב הראשון מול יוסטון לא עזרה לרף העצבים של הכוכב.

מינסוטה חטפה תבוסה של 4:1 קליל ובאטלר, שנעלם בשני המשחקים הראשונים והיה לא רע בשני הבאים, סיים את הסדרה עם 8 נקודות בלבד במשחק 5 אנמי מאוד.

נדמה היה שבאותו רגע הוא "ויתר על הקבוצה".

                               ההתנהלות של המאמן טים ת'יבודו 

 המאמן ת'יבודו אשר  מחזיק גם במשרת סגן הנשיא לענייני כדורסל נמצא בהיררכיה מעל הג'נרל מנג'ר, סקוט ליידן, מצב שמייצר בלגן מתמיד במינסוטה והוביל לכך שבפגישת בעלי הקבוצות שנערכה השבוע, הבעלים של הוולבס, גלן טיילור, הודיע לעמיתיו שבאטלר יעבור בטרייד למי שיגיש הצעה טובה ושאם הם לא מצליחים להגיע לסיכום מול ליידן, שיתקשרו אליו.

ליידן מצדו, עושה את מה שהבוס הישיר שלו ת'יבודו אומר והמאמן הבהיר שלמרות הבקשה של באטלר, הוא ממש לא מעוניין להעביר אותו בטרייד, גם אם זה אומר לאבד אותו בחינם בסוף העונה הקרובה.

כזכור, לפני שנתיים ניסה ת'יבודו לשקם ולבנות מחדש את שיקגו המצוינת של תחילת העשור, אך  בשלב מסוים, זה כבר הפך לבדיחה וכל שחקן שעבר בבולס של המאמן הוזכר בקיץ הזה כאופציה למינסוטה, שמלבד באטלר, תיכנס עונה גם עם לואל דנג, טאג' גיבסון ודרק רוז .

המאמן ת'יבודו מאמין שהאופי הקשוח של שחקני הבולס ההם,אשר הוביל אותם להיאבק ברצינות בלברון במזרח, יכול לחשל את שני היהלומים הצעירים והבעייתיים של מינסוטה, אלא שבאטלר החליט שהוא לא מוכן להיות חלק מהתהליך הזה.

                                        ההחלטות הצפויות של באטלר ומיניסוטה 

בליגה בה קיירי אירווינג וקוואי לאונרד, כוכבים פחות או יותר באותו סדר גודל של באטלר, דורשים טריידים ומובילים את עצמם בכוח לסיטואציה טובה יותר, או לכל הפחות אחרת, באטלר לא רוצה לבזבז שנה מתוך שנות השיא של הקריירה שלו.

ההערכה היא נכון לעכשיו שבאטלר יעבור בטרייד לקבוצת לוס-אנג'לס קליפרס ,שם הוא עתיד לבנות את הקרקע להצטרפותו של כוכב גדול בקיץ הבא (ממש כמו שעושה לברון ג'יימס ביריבה העירונית לוס-אנג'לס לייקרס), או לחילופין לעבור למיאמי היט ולשחק לצד הרכז דוויין ווייד בעונת הפרישה שלו.

עוד לפני תחילת האימונים מיאמי חיפשה לשלוח בטרייד שחקנים כמו חסן ווייטסייד, טיילר ג'ונסון ודיון ווייטרס וכעת ייתכן שתנצל זאת על מנת לצרף לשורותיה את אחד הכוכבים הגדולים בליגה.

באטלר עצמו הגיש לטום ת'יבודו רשימה שכוללת את הקבוצות הבאות: ניו יורק ניקס, ברוקלין נטס, והלוס-אנג'לס קליפרס,ועכשיו ניתן להוסיף לרשימה גם את מיאמי היט'. 

מינסוטה מצדה, הבהירה במי היא בוחרת, כאשר באמצע הבלגן סגרה על הארכת חוזה ענקית עם טאונס וקשרה את עתידה בזה שלו. היא יכולה לקבל על באטלר כמה כלים לא רעים ולצאת בשלום יחסי מהתסבוכת אליה נקלעה. הבעיה מבחינתה היא ששחרור של באטלר משמעותו, כנראה, חזרה של כמה צעדים לאחור והתחלה מחדש של המסע הקשה לפלייאוף במערב, מסע שהפך לעוד יותר מסובך .

 

 

 

 

 

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל יואב 230 אלא אם צויין אחרת