00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

לינקדאין – כל מה שרציתם לדעתם ופחדתם לשאול

בימינו, רשתות חברתיות הן חלק מחיי היום היום שלנו. למטרות בידור, להתעדכן בחדשות וגם כדי למצוא עבודה.
כעולים חדשים ודוברי שפות זרות, ייתכן שחלקכם מכירים את לינקדאין וייתכן שחלקכם לא.
אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין את לינקדאין טוב יותר ואיך בדיוק הכלי הזה יכול לעזור לכם למצוא את העבודה הבאה שלכם בישראל.
תזכרו שישנם מגייסים והאד-האנטרים רבים שמחפשים מועמדים בלינקדאין, כך שגם אם אתם לא מחפשים עבודה בצורה אקטיבית, עדיף לעדכן את פרופיל הלינקדאין שלכם מכיוון שאף פעם אי אפשר לדעת מתי עבודת חלומותיכם בישראל תגיע לדפוק בדלת.
 

1. תמונת פרופיל
בואו נתחיל בבסיס – התמונה שלכם. בדומה לפרופילים ברשתות חברתיות אחרות, גם כן מומלץ להעלות תמונת פרופיל עדכנית ומחמיאה שלכם. לעומת זאת, בשונה מרשתות חברתיות אחרות שאתם מכירים כמו פייסבוק, אינטסגרם וכו', פחות מומלץ להעלות תמונה שלכם ממועדון לילה או מחוף הים.
הרבה אנשים סבורים שמכיוון שלינקדאין היא רשת חברתית-עסקית, הם חייבים להתלבש בצורה מאוד פורמאלית, מה שיכול להיראות מעט מוזר או שהתלבשתם בצורה רשמית מידי, במיוחד בישראל שבה מקובל בהרבה חברות להגיע לעבודה בג'ינס וטישריט.
עדיף להשאיר את תמונות החתונה שלכם מחוץ לפרופיל הלינקדאין שלכם – העלו תמונה פשוטה, חדשה, עם אוריינטציה עסקית – התאימו אותה לתפקיד שלכם (לדוגמא, אם אתם מנכ"לים/ות, העלו תמונה בחליפה ואם אתם בעולם הפיתוח תמונה שלכם באאוטפיט הרגיל שלכם תהיה מספקת).


2. הצמדו לאמת
אנשים רבים מרגישים חופשים 'לשדרג' את עצמכם ואת ההישגים והניסיון המקצועי שלהם, אנא הימנעו מכך.
אם פרופיל הלינקדאין שלכם יכלול מידע אודותיכם שאינו נכון, והאד-האנטרים ומגייסים יצרכו אתכם קשר – הם בוודאי ישאלו אתכם בנוגע למה שכתבתם בפרופיל ואז תצטרכו לומר את האמת, מה שיגרום לכם להיראות כלא אמינים.
כנות בעלת תפקיד מפתח בנטוורקינג.
אל תהיו צנועים מידי מכיוון שזה גם עלול לגרום לכם להראות לא טוב, אך הקפידו להיצמד לאמת ולא להגזים בתיאור המקצוע שלכם ובהישגי הקריירה שלכם.
מקום העבודה המשולם עבורכם יקבל אתכם בדיוק כפי שאתם – עם הניסיון התעסוקתי והכישורים שבאמת יש לכם.


3. עדכנו את הפרופיל שלכם
חשוב מאוד להקפיד לעדכן את פרופיל הלינקדאין שלכם – האם רכשתם יכולות חדשות? סיימתם קורס מקצועי כלשהו? קודמתם בעבודה? מעולה, עדכנו את פרופיל הלינקדאין שלכם מיד. המגייסים וההאד-האנטרים שלכם ייחשפו פרופיל שלכם ויקראו אותו כמו קובץ קו"ח רגיל, לכן חשוב שכל המידע שכתבתם יהיה עדכני ורלוונטי.


4 חפשו אנשים מוכרים (חברים, קולגות, קולגות לשעבר וכו')
כמו בכל רשת חברתית אחרת, לינקדאין ידרגו אתכם בהתאם למספר החברים, העוקבים והקשרים שלכם. זה לא אומר שעליכם לשלוח בקשת חברות לכל אדם רנדומלי שתראו, אבל בהחלט לא כדאי לכם לפספס הזדמנות ליצור קשרים חדשים עם אנשים רלוונטיים מהתעשייה שלכם, מעסיקים פוטנציאלים או אפילו להתעדכן בנוגע לקולגה ממקומות העבודה הקודמים שלכם. עדיף להיות מחוברים לכמה שיותר אנשים – כך שאם אם אתם מכירים מישהו, אפילו אם ברמה שטחית, מומלץ להוסיפם למעגל הקשרים שלכם

5 התאימו את התוכן שלכם ללינקדאין
בשונה מרשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר, החיים האישיים שלכם פחות רלוונטיים בעולם הלינקדאין, בזמן שהחיים המקצועיים והקריירה שלכם תופסות את הבמה.
התקמדו בנושאים הרלוונטיים – אל תתלוננו על מערכת היחסים שלכם או על הבירוקרטיה הישראלית. אם אתם מחפשים עבודה בישראל – תפרסמו את זה! אם אתם עולים חדשים או דוברי שפות – כמו למשל – דוברי אנגלית, גרמנית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, ערבית, רוסית, יפנית, סינית או כל שפה זרה אחרת – תפרסמו גם את זה. מי יודע מהיכן תגיע הצעת העבודה הבאה שלכם בישראל?

6 אל תהססו לבקש המלצות
לינקדאין מאפשרת לכם אופציה נהדרת – לכתוב ולקבל המלצות.
הרגישו חופשי לכתוב המלצות לקולגות שלכם (קיימים או לשעבר), אפילו אם הם לא בישראל. הם יכתבו עליכם המלצה בחזרה בפרופיל שלכם (ואם הם לא – זה בסדר לבקש מהם להחזיר את הטובה) וזה בהחלט ישפיע על הדרך שבה המגייסים וההאד-האנטרים יבחנו את הפרופיל שלכם (זכרו שרוב הסיכויים שתתבקשו לספק ממליצים בכל אופן).
המלצות חמות ומקצועיות מקולגות ומעסיקים לשעבר שלכם יראו את היכולות שלכם לעבוד בצוות ואת הכישורים החברתיים שלכם, ותהיו בטוחים שהמעסיקים הפוטנציאליים שלכם מאוד יתעניינו לקרוא אותן.

7 סיכום
הסיכום בעל חשיבות רבה. תוודאו שהסיכום שלכם מספק מידע רלוונטי לקוראים אודותיכם ועל הקריירה שלכם – התפקיד, הכישורים, הניסיון שלכם וכו'.
הסיכום מוגבל ל40 תווים בלבד, אז בחרו את המילים שלכם בצורה חכמה.
השתמשו במילים שיעלו בחיפוש שמגייסים והאד-האנטרים מבצעים בחיפוש אחר מועמדים עם ניסיון דומה לשלכם – מילים כמו מכירות, מרקטינג, מנכ"ל/ית וכו'.

 


אתם עולים חדשים? דוברי שפות זרות? דוברי אנגלית / צרפתית / גרמנית / איטלקית / ערבית / רוסית / ספרדית / סינית / יפנית או שפה זרה אחרת? 

היכנסו עכשיו לאתר שלנו www.uwork.co.il לטיפים ומאמרים שימושיים עבורכם!

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל UWORK אלא אם צויין אחרת