00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אודי גוזלן מסביר כיצד להבין את התוכנית השיווקית

אודי גוזלן איש העסקים ובעליו של סופר דניה בירושלים מסביר כי לאחר איסוף הנתונים ניתן להתחיל בהכנת התוכנית. תוכנית שיווקית מציגה אלמנטים חשובים בתוכנית העסקית של המיזם החדש. שתי התוכניות אמורות לתת תשובה ליזם לאן הוא רוצה להגיע. תוכנית שיווקית – מפת דרכים . היא עונה על שאלות: היכן היינו(רקע על חברה, כוחות וחולשות, הגדרות איומים והזדמנויות)? לאן אנו רוצים להגיע?(לטווח משנה עד 3 שנים) ואיך להגיע לשם?(אסטרטגיה , תחומי אחריות).תוכנית שיווקית היא תוכנית הדרכה להחלטות שיווקיות ולא תוכנית כללית. כל שנה על היזם להכין תוכנית שיווקית שנתית לפני כל החלטה שקשורה שייצור , שינויים אישיים, מקורות מימון, . תוכנית היא מקור ההיבטים העסקיים ותוכניות פיתוח שנתיות.

מאפייני התוכנית השיווקית 

אמורה לתאם  לחזון של החברה

השלכות התוכנית אמורות להיות מוצגות

אמור להיות המשכיות כך שתוכנית שנתית תוכל להתבסס על זה, ולשרת את מטרות החברה לטווח ארוך 

אמורה להיות קצרה ופשוטה. 

הצלחת התוכנית יכולה להיות תלויה בגמישותה. 

תוכנית שיווקית מציינת חשיבות השיווק לכן חשוב מאוד להבין את חשיבותו של מערך השיווק .

מערך שיווקי מזהה את המרכיבים החשובים החיצוניים והפנימיים של החברה, שמאפשרים לחברה לספק את שירותיה ומוצריה בהצלחה. תמונה 8.2 מסכמת את כל המרכיבים של המערך השיווקי. הסביבה החיצונית והפנימית של החברה משחקת תפקיד חשוב בפיתוח תוכנית שיווקית . הגורמים (סביבה חיצונית ופנימית) חשובים מאוד ולא ניתנים לשינוי אך חשוב לזהותם כחלק מתוכנית שיווקית.

הגורמים הפנימיים על פי אודי גוזלן :

משאבים פיננסיים- התוכנית השיווקית חייבת להתייחס ליכולות פיננסיים , כמות המקורות להסגת המטרות והיעדים של החברה .

צוות ניהולי- חלוקת סמכויות, צוות ניהול יעיל

ספקים- לבסס מספר גורמים- מחיר, זמן הספקה, איכות המוצרים, וסיוע בניהול. לספקות בודדות של חומרי גלם יכולת השפעת מחיר נמוכה, מחירים וזמני הספקה משפיעים מאוד להחלטות השיווקיות.

יעדים ומטרות- מדריכים את החברה ומהווים בסיס להחלטות החברה לטווח ארוך.

תמהיל שיווקי מצרף של מוצר, מחיר, קידום מכירות והפצה ופעילויות שיווקיות אחרות וחיוניות לעמידה ביעדי השיווק. 

החלטות שיווקיות לטווח קצר מורכבות מ4 משני שיווק, מוצר או שירות, מחיר, הפצה, וקידום מכירות.

אודי גוזלן

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

אודי גוזלן - הבעלים של סופר דניה ירושלים

אודי גוזלן הינו הבעלים של סופר דניה שנמצא בתחנת הדלק פז ברמת דניה, ירושלים. איש עסקים אשר החליט לפתוח סופר בהחלט אמיצה.

אודי גוזלן

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אודיגוזלן אלא אם צויין אחרת