00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

המדיטציה הטרנסנדנטלית בבנימינה ובחיפה

ד"ר דניאל גליקר

טלפון: 052-3385234.

מייל: dani_gl@netvision.net.il

המדיטציה הטרנסנדנטלית

 Transcendental Meditation – TM

 

 

דורות חלפו מהעולם בחפשם את הידע שאנחנו מציעים

מה חשוב לכם להשיג בחיים?

אושר?

    בריאות?

        הצלחה?

             שלווה?

                 יצירתיות?

                    יעילות?

                        כושר ריכוז? 

                            איזון נפשי?

למה להסתפק בחלק מאלה כשאפשר ליהנות מכל אחד ואחד מהם?

 

בהרצאה - מבוא למדיטציה הטרנסנדנטלית של מהרישי תגלו איך.
(כניסה חופשית. )

איך לפתח את מלוא היכולות שלנו.

המנטאליות.

      הגופניות.

           החברתיות.

                 הסביבתיות.

 

אין אלה משאלות לב בלבד, כל אלה הוכחו במאות מחקרים מדעיים אובייקטיביים שנעשו ב-250 אוניברסיטאות ומכוני-מחקר בלתי-תלויים ב-32 מדינות, רוכזו ב-7 כרכים.

 

 

מדיטציה טרנסנדנטלית שונה מכל סוג אחר של מדיטציה.

היא קלה, פשוטה ולגמרי טבעית.

מלמדים אותה מורים מקצוענים שהוסמכו אישית על ידי מהרישי מהש יוגי,
מי שהביא מדיטציה זו למערב לפני למעלה מ-50 שנה.

  

üמפתחת חשיבה בהירה, אינטליגנציה, יצירתיות

üמשפרת את הזיכרון ואת יכולת הלמידה
üמשחררת מתחים, עייפות וחרדה
üמשפרת מאוד את הבריאות
üמשפרת יחסי אנוש, ומרחיבה את יכולת האהבה
üמעניקה שמחת חיים ושקט נפשי
üמשרה על הסביבה רוגע והרמוניה

 

בקרו באתר שלנו:

 

Site in English:

 

או קבלו פרטים בטלפון: 052-3385234.

הזמנה להרצאת מבוא (כניסה חופשית):

בבנימינה, בחיפה, בתל אביב, במקומות אחרים.

 
לדף הרשומה

פאקורה

 ד"ר דניאל גליקר

טלפון: 052-3385234.

מייל: danielglu@gmail.com

המדיטציה הטרנסנדנטלית

Transcendental Meditation

 

כידוע אני חובב גדול של אוכל הודי.
כמעט כמו שאני אוהב אוכל איטלקי.
מידי פעם אני מפנק את עצמי בסוגי אוכל טעימים משני המטבחים.

הנה מתכון לפאקורה - ירקות שונים שמטוגנים בתוך בלילה.

אשתי ואני מצאתנו את עצמנו לפני הרבה שנים בקפריסין, בפסח.

משום שאנחנו לא אוכלים חמץ בפסח, וכן לא דגים, בשר או עוף בכל ימות השנה, נכנסנו לכל המסעדות שמצאנו שם ושאלנו: "מה יש לכם בלי בשר ודגים ובלי קמח?"
אתם יכולים לתאר לעצמכם איך הסתכלו עלינו.


מצאנו בסוף מסעדה הודית קטנה, אבל מעולה.
אוכל הודי אמיתי (לא אוכל שהודו סיגלה לעצמה במאות שנים של שלטון זר), הוא כמובן צמחוני.
ההודים מרבים להשתמש בקמח חומוס (לא חיטה).
כך שכשהשאלה הופנתה לבעלים של המסעדה, הוא פשוט השיב "ה-כ-ל"!!!
ואכן בילנו שם ימים באוכל טעים, בריא ובלי אותם מרכיבים בהם לא רצינו.

 

מתכון לבלילה:
1 כוס קמח חומוס
1 כפית מלח
1/2 כפית פפריקה חריפה (או מתוקה, לפי טעם)
1 כפית מיץ לימון
1 כוס מים

לערבב היטב לבלילה חלקה. לכסות בניילון נצמד עד השימוש.

שמן לטיגון עמוק

לחתוך ירקות שונים (פרוסות או רצועות או פרחים במקרה של כרובית): גזר -
אפשר לרצועות או פרוסות לא עבות, זוקיני או קישוא - רצועות או פרוסות,
חצילים - לפרוסות, כרובית - לפרחים לא גדולים, בטטה - פרוסות דקות מאוד,
תפוחי אדמה - פרוסות דקות מאוד או קוביות, דלעת - פרוסות דקות וכד'.
למלא קערה גדולה במים ולשים בה כף מלח. להשרות את הירקות במי המלח לשעה
לפחות (מביא גם לריכוך).
לייבש את הירקות במגבת מטבח נקיה.
לחמם את השמן (לא רותח אלא חם)
לטבול את הירקות בבלילת קמח החומוס, בכל פעם חלק ובעזרת מזלג להעביר
לשמן, לטגן מספר דקות עד שמזהיב היטב.
אם יש צורך, להפוך את הירקות.
להוציא מהסיר בעזרת כף סינון ולהעביר לנייר סופג. 

לאכול בתיאבון ובהנאה.

לדף הרשומה

שבעה מצבי התודעה – מאמר שישי - אחרון

 ד"ר דניאל גליקר

טלפון: 04-6181141; 052-3385234.

מייל: dani_gl@netvision.net.il

המדיטציה הטרנסנדנטלית

 Transcendental Meditation - TM

 זהו המאמר השישי בסדרה על מצבי תודעה - המאמר האחרון.
במאמר זה אנסה להסביר עד איפה יכולה התודעה האנושית להגיע.

במאמר הקודם ראינו, איך נראים חיינו במצב התודעה השישי.

כל התנסות מורכבת משלושה מרכיבים:
המתנסה (היודע – בסנסקריט הרישי), אובייקט ההתנסות (זה אותו יודעים – בסנסקריט – הצ'אנדאס) ותהליך ההתנסות (או תהליך הידיעה – בסנסקריט הדוואטה).

אחרי החיים בתודעה הקוסמית מתחיל תהליך עידון חושי ההבחנה.
מתחיל קשר יותר ויותר הדוק, יותר ויותר אינטימי בין 3 המרכיבים האלה.
חושי ההבחנה מתחילים לחוות את העולם סביבנו ברבדיו היותר ויותר מעודנים.
רבדים אלה הם יותר ויותר שמימיים (celestial).

למעשה העידון החושי מתחיל עוד עם תחילת התירגול של המדיטציה הטרנסנדנטלית.
כל מתרגל של המדיטציה הטרנסנדנטלית, גם מתרגל חדש בימיו הראשונים של התירגול שלו, חווה את זה.
אנחנו מסיימים את תירגול המדיטציה, וכל הסביבה שלנו שונה.
מתרגלים רבים חשים אחרי המדיטציה, שהעולם יפה יותר (פיזית).
הצבעים יותר מודגשים, עמוקים ויפים.
הצלילים ונקולות ערבים יותר.
הריחות נעימים ומקסימים לאף.....
באחד מקורסי המגורים (קורס בו מתרגלי המדיטציה הטרנסנדנטלית נוסעים לכמה ימים לבית מלון כדי להעמיק ולעדן את ההתנסויות שלהם ולזכות במנוחה שלא הכירו קודם לכן) שהעברתי, במלון 'נוף גינוסר', הלכנו, כהרגלנו לאחר הארוחות, לטיול קצר.
ליד הכנרת.
התחיל אז 'קוצנרט' של צפרדעים.
זו הייתה המוסיקה הערבה ביותר באותו רגע, ששמעתי מימי.

אנחנו מתנסים במה שמחוץ לנו ברבדים היותר שמימיים שלו.
היותר שמימיים.
עוד יותר שמימיים.
מתקרבים והולכים לעבר השמימי ביותר.

במצב השישי של התודעה, אנחנו (שאת העצמי שלנו כבר הגשמנו במלואו במצב התודעה החמישי – תודעה קוסמית), מתחילים לחוות את הזולת, את מה שמחוץ לנו, ברמות יותר ויותר מעודנות, עד שאנחנו חווים את הכל, ברמה המעודנת ביותר ביחסי.
מצב של תודעה אלוהית.

כאן יכולה להישאל השאלה האם  נראה שיש סיכוי כלשהו להתקדם הלאה.
למצבי תודעה גבוהים יותר.
הלוא, אנחנו הגשמנו את המוחלט שבנו, את המוחלט בחיינו, כבר בתודעה הקוסמית.
בתודעת אלוהים הגענו להעריך את זולתנו, את החומר, ביחסי המעודן ביותר בתפיסה שלנו את הסביבה.
האם ניתן לחוות את הזולת ברמה הטרנסנדנטלית המוחלטת?
או שמכאן לא נראה שיש עוד מקום להתפתחות.

כן. ניתן לפתח את עצמנו יותר.
ניתן להגיע למצב בו אנחנו חווים את הזולת, לא במצב המעודן ביותר ביחסי, אלא חווים אותו במוחלט.
באותו מוחלט שאנחנו הגשמנו בעצמנו, במצב החמישי של תודעה - תודעה קוסמית.
אותו מוחלט הופך מציאות החיים של כל דבר, לא רק בנו, אלא בכל הסביבה שלנו.

זהו המצב השביעי של תודעה, מצב של תודעת אחדות.
תודעת בראהמאן במצב המורחב ביותר שלה.
מצב תודעה שנקרא בראהמי צ'טאנה.
אהאם בראמהאסמי – אני הוא זה.
למעשה, לא רק אני הוא זה, אתה הוא זה, כל מה שקיים איננו אלא זה.
הכל הוא אותו זה, מוחלט, טרנסנדנטלי, לא-משתנה, נצחי.

אחדות שלמה בין רישי דוואטה וצ'אנדאס.
הקשר השלם בינהם נקרא בספרות הוודית הסאמהיטה.
הסאמהיטה שבין רישי, דוואטה וצ'אנדאס.

מכאן לא נראה שיש יותר אפשרות להתפתחות.
זהו המצב הנעלה ביותר של תודעה.

בעבר מהרישי אמר שהדרך מתודעה אלוהית לתודעת אחדות היא אוטומטית.
לאחר מכן הוא הוסיף, שמאוד חשוב כדי לחיות תודעת אחדות , לתרגל באופן סדיר את הטכניקות המתקדמות של המדיטציה הטרנסנדנטלית - טכניקות הסידהי - כולל התעופה היוגית.

זהו המצב התודעה שהוא הזכות מלידה של כל אדם.לכן נבראנו בצלם אלהים.
הלוא לאלוהים אין גוף, לא הצורה החיצונית שלנו היא זו שמקבלת על עצמה את הזהות האלוהית.
התודעה שלנו הופכת למה שהיא יכולה להיות.
בפנים ובחוץ.
לא לחיות במצב זה, או לפחות לא להתקדם באופן המהיר ביותר לעבר מצב זה, הוא פשוט החמצה, ביזבוז של החיים.

ג'יי גורו דב – הברכה למורה העילאי.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

שבעה מצבי תודעה - חלק חמישי

 ד"ר דניאל גליקר
טלפון: 04-6181141; 052-3385234.
מייל: dani_gl@netvision.net.il
המדיטציה הטרנסנדנטלית
  Transcendental Meditation - TM

 

במאמר זה אנסה להרחיב יותר את הדיבור ולהסביר את נושא ההארה.
במשך אלפי שנים היה בלבול וחוסר הבנה בנושא של מצבי תודעה בכלל והארה בפרט.
היה נהוג לחשוב שהארה היא נחלתם של בודדים בלבד.
מתאפשרת רק ליחידי סגולה.
שהדרך להארה היא קשה.
דורשת פרישה והסתגפות.
צריך להשקיע שעות על גבי שעות במשך שנים ארוכות, של תירגול שיטות קשות שאינן זמינות לכל אחד.

לפני כחמישים שנה בא מהרישי והפך את הקערה על פיה.
"לא!" הוא אמר "הדבר אינו כך".
כשיש בידך המפתח המתאים, דלת ההארה יכולה להיפתח בפניך בקלות.
מהרישי לא הסתפק רק בדיבור על הארה.
הוא סיפק את המפתח.
הוא החל ללמד טכניקה פשוטה וקלה שפורשת את מלוא השימוש ביכולות.
המדיטציה הטרנסנדנטלית.
שמפתחת בכל אחד הארה מלאה.
בקלות, באופן פשוט וטבעי.

ראינו, במאמר הקודם, איך נראים חיינו במצב התודעה החמישי, תודעה קוסמית.

אדם בתודעה קוסמית, חי 24 שעות ביממה בצורה מודעת בשדה המאוחד של כל חוקי הטבע.
חי 24 שעות ביממה במשכן כל חוקי הטבע, במוחלט, בסאמאדהי.
חי את המקור של האינטליגנציה היצירתית הטהורה שאחראית לכל מעשה הבריאה.
תודעה קוסמית היא המצב הראשון של הארה.

אדם כזה איננו טועה.
כל מעשיו מניבים את המירב לעצמו ולכל הסביבה שלו.
הרצונות שלו כולם מתגשמים מיד.
הוא חי את החיים כפי שהם נועדו לנו - לנו כבני-אדם שנבראנו בדמות ובצלם האלהים.

האם ניתן לפתח את התודעה שלנו מֵעבר למוחלט?

נכון, כלאחר-יד נראה שלא.
וכי מה יכול להיות יותר מהמוחלט?
האדם, בהגיעו למצב של תודעה קוסמית חי 24 שעות ביממה בטרנסנדנטלי.
בנירוואנה, במוחלט.
מה ניתן לפתח עוד?

בתודעה קוסמית הגשמנו בחיינו את הערך העליון ביותר.
הדבר אותו ניתן עוד לפתח הוא הקשר שלנו עם הסביבה שלנו.
הקרובה, הרחוקה והרחוקה מאוד.
מלבד ההגשמה העצמית שלנו, ישנו גם הקשר שלנו עם כל מה ש-"איננו אנחנו".

כל התנסות מורכבת משלושה מרכיבים:
•   המתנסה.
•   אובייקט ההתנסות.
•   תהליך ההתנסות או תהליך הידיעה.

בספרות הוודית שלושה מרכיבים אלה, בהתאם, נקראים רישי, דוואטה וצ'אנדס.
המתנסה –הרישי - הוא האני.
נניח שמישהו אוכל תפוח.
יש המתנסה, האוכל.
מי הוא האוכל?
אני - המתנסה.
יש אובייקט ההתנסות –הדוואטה - התפוח.
יש תהליך ההתנסות הצ'אנדס – עצם אכילת התפוח.

במצב התודעה הקוסמית המתנסה, האני, חי את המוחלט.
כל הזמן.
אבל, הוא חווה את הסביבה שלו בדיוק כמו שחווה כשחי בעולם היחסי.
הוא רואה, שומע, מריח, טועם וחש הכל באותה צורה בה חווה אותם לפני המצב של תודעה קוסמית, במצב התודעה של ערנות.

מֵעבר לתודעה הקוסמית מתחיל התהליך של עידון חושי ההבחנה של האדם.
חושי ההבחנה מתחילים לחוות את העולם סביבנו ברבדיו היותר ויותר מעודנים.
רבדים יותר ויותר שמימיים (celestial).

כל מתרגל של המדיטציה הטרנסנדנטלית, גם מתרגל חדש, חווה את זה.
פעם יותר ופעם עוד יותר.
אנחנו מסיימים את תירגול המדיטציה, וכל הסביבה שלנו שונה.
הצבעים נראים עמוקים יותר, הריחות מודגשים ונעימים יותר, הקולות ערבים ויפים....
אנחנו מתנסים במה שמחוץ לנו ברבדים היותר שמימיים שלו.
עוד יותר שמימיים.
מתקרבים והולכים לעבר השמימי ביותר.

במצב השישי של התודעה, אנחנו (שאת העצמי שלנו כבר הגשמנו במלואו במצב התודעה החמישי – תודעה קוסמית), מתחילים לחוות את הזולת, את מה שמחוץ לנו, ברמות יותר ויותר מעודנות, עד שאנחנו חווים את הכל, ברמה המעודנת ביותר ביחסי.

זהו בלי ספק מצב תודעה חדש.
שישי.

מהרישי קורא למצב זה 'תודעה אלוהית'.
כדי להבין את השם, מהרישי נותן דוגמה של אמן דגול.
תארו לעצמכם אמן ידוע ומוכר, ששומע על מעריץ בעל יכולת לחוות את האמנות שלו בדיוק כפי שהוא יצר אותה.
אותו מעריץ מבין לפרטי-פרטים את כל מה שהוא שם ביצירה שלו.
את כל הסיבות מדוע היצירה נעשתה בדיוק כמו שהיא.
למה נבחרו הצבעים הללו.
משחקי האור והצל.
הפרופורציות.
העומק.
הפרספקטיבה.
אותו אמן ירצה להכיר את מי שכל כך מיטיב להבין את האמנות שלו.
באותו עומק בדיוק כמו שהוא תכנן ובצע אותה.
הוא יבוא אל אותו אדם וילחץ את ידו.

אדם במצב של תודעת אלוהים, חווה את כל מעשי הבריאה ברמות המעודנות ביותר, בדיוק כמו שהם תוכננו ועוצבו על-ידי הבורא.
הוא מבין, מההתנסות שלו את כל 'הלמה' 'והכיצד' לא רק שלו עצמו, אלא של כל מה שמחוץ לו.
ואז יבוא בורא היקומים, שברא הכל וילחץ את ידו.

מהי הדרך?
מהן הטכניקות שנדרשות כדי לפתח את החושים שלנו ממצב של תודעה קוסמית למצב תודעת
אלוהים?

כאן איש בשורה אנוכי.
לא צריך לעשות דבר.
פשוט.
לחיות תודעה קוסמית.
זהו תהליך שקורה מעצמו.
הוא איננו דורש כל מדיטציה או שיטה רוחנית או טכניקה.
הוא מתפתח עם התפתחות רמות מעודנות של הלב.
די לחיות בתודעה קוסמית כדי שזה יתממש.

זהו.
כאן ממש כבר לא נראה שניתן להתקדם הלאה, למצבי תודעה גבוהים יותר.
הלוא, אנחנו הגשמנו את המוחלט שבנו, את המוחלט בחיינו, כבר בתודעה הקוסמית.
בתודעת אלוהים הגענו להעריך את זולתנו, את החומר, ביחסי המעודן ביותר בתפיסה שלנו את הסביבה?
מכאן לא נראה שיש עוד מקום להתפתחות.

אבל.
האם בכל זאת ניתן לפתח משהו מֵעבר לכך?
האם ניתן לחיות אחדות עם ה-כ-ל?

על כך בחלק השישי.
נפי שזה נראה, האחרון .

לדף הרשומה

סמוסה במילוי תפוחי אדמה ואפונים

 ד"ר דניאל גליקר

טלפון: 052-3385234.

מייל: danielglu@gmail.com

המדיטציה הטרנסנדנטלית –  Transcendental Meditation

סמוסה במילוי תפוחי אדמה ואפונים

 הכמות:  8 סמוסות


לבצק:
1 כוס קמח = 140 גר'
1  כפית שמן חמניות
1  כפית מלח
מעט יותר מ-1/2 כוס מים רגילים

יש לשים בקערה קמח, ליצור בו גומה ולהכניס לתוכה מלח ושמן, להוסיף מים בהדרגהולהרטיב את כל הקמח.

כשכל הקמח רטוב לתחיל ללוש את החומרים לבצק גמיש אך לא דביק.

במידה והבצק יצא דביק, להוסיף מעט קמח, במידה ויבש, להוסיף מעט מים. להניחאת הבצק בצד.

מלית:
תפוחי אדמה בינוניים מבושלים על קליפתם
חצי כוס אפונים (אם הם קפואים, להפשיר או לחלוט אותם לדקותיים במים רותחים)
חופן עלי כוסברה קצוצים דק
כפות שמן
כפית גרגירי קימל או גרגירי חרדל
1/2 כפית פלפל שחור
כפית פפריקה (אפשר 1/2 כפית פפריקה מתוקה ו-1/2 כפית פפריקה חריפה או יחסים אחרים אם אוהבים יותר חריף)
1/2 כפית כורכום
1/2 כפית שבבי צ'ילי(לפי מידת החריפות שרוצים)
כפית שטוחה מלח או לפי הטעם


שמן לטיגון

הכנה:
לקלוף את תפוחי האדמה ולחתוך לקוביות, הטוב ביותר לחתוך בידיים לפיסות לא גדולות.
במחבת גדולה לשים שמן ולטגן בה את התבלינים, למעט המלח והכוסברה, במשךכדקה, תוך ערבוב.

להוסיף את תפוחי האדמה, האפונים, הכוסברה והמלח ולטגןתוך ערבוב כדקה-שתיים.

 

לכבות את האש ולצנן לחלוטין.
לחלק את הבצק ל-4 חלקים שווים.

על משטח מקומח קלות לרדד חלק של הבצק לעלה עגול בקוטר כ-12 ס"מ. לחלק בסכין חדה את העיגול לשניים.

להרטיב את האצבע במעט מים ולעבור על שולי מחצית העיגול מסביב.
ליצור קונוס (להעזר ביד הנגדית ליד שעובדים איתה) מכל חצי עיגול ולדאוג
שקצוות הקונוס מודבקים היטב.

 

למלא כל קונוס כזה בשתי כפות בערך ממילוי תפוחי האדמה.

שוב להרטיב מעט את שולי הפתח ולהניח חלק אחד על החלק השני, כך שבסופו של דבר יווצר כיסן דמוי קונוס (חרוט) מלא במילוי ודבוק היטב.
להניח את המשולשים על משטח מקומח עד הטיגון.

לחמם שמן במחבת ולהניח בעדינות את הסמוסה, לאחר כשתי דקות להפוך לצד השני
ולטגן עד שזהוב. להניח על מגבת נייר סופגת.

ראיטה מלפפונים (מנה אישית):
1כוס יוגורט מאיכות טובה, רצוי אורגני
1 מלפפון מגורר דק
 1כפית מלח

 

לערבב היטב ולהגיש ליד הסמוסה.

לדף הרשומה
12345
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דניאל גליקר אלא אם צויין אחרת