00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

חדשנות רדיקלית

בהרצאה השלישית הזכרנו את המושג "חדשנות רדיקלית"

בקורס "שיווק מוצרים חדשניים" שמעביר ד"ר גיא יוגב הוא מלמד כי יש מאפיינים מסוימים שעוזרים לנו להגדיר איזה מוצר נתפס רדיקלי:

  • מוצר שפותח קטגורית מוצר חדשה, הוא רדיקלי, זו כמעט ההגדרה של רדיקלית.
  • מוצר שהומצא במעבדה, כלומר מישהו לקח רעיון ושילב לתוכו את הטכנולוגיה במעבדה, ולא עלה מהשטח (השוק). למשל האייפון הראשון – שום לקוח לא אמר שרוצים מסך מגע, זה לחלוטין רעיון שפותח בתנאי מעבדה.
  • נובע מהתפתחות טכנולוגיות ושינויים בסביבה, למשל עכשיו כשיש רכבות חשמליות (התפתחה טכנולוגיה) ישנם מוצרים שבנו את הרצון אליהם – כמו רחפן לבקרה של תשתיות חשמל. זה רדיקלי.
  • קושי בהגדרה מיהו קהל יעד, כלומר לא ידוע למי המוצר יימכר קודם. זה לא מוצר טריוויאלי שמתבקש על ידי אוכלוסייה מסוימת.
  • אם המוצר משבש את השוק, הוא רדיקלי

מידת החדשנות לא נמדדת אמפירית, לא ניתן לעשות ניסוי ולדעת מה מידת החדשנות של המוצר. המאמץ (לקוח) הוא זה שמחליט כמה המוצר הוא רדיקלי. על מנת להעריך כמה מוצר חדשני, ניתן להשתמש במאפיינים אלו.

מוצר רדיקלי הינו מוצר שעונה על רצון שלפעמים לא ידענו שקיים אצלנו, לא על צורך ולא על דרישה ספציפית. ההבדל בין צורך, רצון ודרישה:

  • צורך זה משהו עמוק, יסודי, כמו צורך בביטחון, חברה וכו'. טכנולוגיות חדשות ומוצרים חדשים לא יוצרים צרכים חדשים.
  • רצונות הן צורה רצויה ע"י הלקוח לתת מענה לצרכים ולבעיות. רצונות חדשים מתעוררים לאור שינויים בסביבה, בטכנולוגיה, מגמות חברתיות ופעילות שיווקית. מענה לרצונות חדשים נוטה להיות חדשנות מהפכנית. זו הקטגוריה עליה נדבר בקורס.
  • דרישות הן תצורה ספציפית, במונחי תכונה של מוצר או שירות. דרישות חדשות עולות כאשר יש מודעות לבעיה ממוקדת והן ספציפיות. החדשנות לגביהן תהיה פחות מהפכנית ויותר אינקרימנטלית.

 

נתונים אלו עוזרים לנו להגדיר בצורה מעט יותר קלה, אם כי לא חד משמעית, איזה מוצר הוא רדיקלי.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

RSS

במהלך השיעור האחרון שוחחנו על טכנולוגית ה-RSS (ראשי תיבות של Really Simple Syndication או Rich Site Summary).

RSS  זוהי טכנולוגיה המשתמשת בפורמט XML המשמש לפרסם תוכן מעודכן בתדירות גבוהה מהאינטרנט. ה-RSS מכיל רק את הכותרות, גוף הטקסט והתמונות של הכתבה.

העיקרון הוא ריכוז של אתרי האינטרנט המועדפים עליך, ממקורות מרובים, במקום אחד. העדכונים מגיעים מבלוגים, אתרי חדשות ובכלל כל אתר התומך בטכנולוגיה. ניתן לצפות בעדכונים דרך הדפדפן או באמצעות תוכנות ייעודיות במחשב.

RSS הוא נוהל תכנות המאחד כמה תקני XML, שמאפשר לשרת תוכן, בדרך כלל אתר אינטרנט, לשלוח ללקוח את קטעי המסמך שעודכנו לאחרונה כשהם מנותקים מהתוכן הקבוע של המסמך.

כבר לא צריך לחזור לאתרים עם התכנים הרלוונטיים לנו כל יום או אפילו כמה פעמים ביום, אין צורך בשימוש בסימניות (bookmarks), נמנעים מפרסומות והמתנה לטעינה של עמודי אינטרנט.

RSS מעבר להיותו חוסך זמן יקר, הוא משאב ניהול ידע מצוין בשיטת pull, כיוון שלאחר רישום ומתן אינדיקציה מהם הערוצים הרלוונטיים לנו, הוא "דוחף" לנו את התכנים, וכל שעלינו לעשות הוא להישען אחורה ולצרוך אותם.

לקריאה נוספת:

https://www.lifewire.com/what-is-rss-2483592

לצפייה בסרטון הסבר:

https://www.youtube.com/watch?v=0klgLsSxGsU

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

עידן הידע\המידע

עידן הידע\המידע

ההסבר מדוע משנת 1980 אנו נמצאים ב"עידן המידע" הוא שמידע זה הדבר שמרבית האוכלוסייה עושה מרבית הזמן, בעוד שבעבר היינו בעידן הצייד, העידן החקלאי והעידן התעשייתי.

על פי פרסום של מכון ויצמן למדע, אנו חווים הגמול וההנאה מהמידע.

ההסבר המדעי שאנו חווים עלייה בהפרשת המוליך העצבי דופמין באזורים במוח הקשורים לגמול והנאה. העלייה בדופמין רק מתווכת את התמריץ לקבל תגמולים חדשים, כך שההתמכרות היא בעצם פעולת החיפוש אחרי התגמול.

מחקרים שהוכיחו כי המידע מפיק בגופנו תחושת הנאה מסבירים מדוע אנו פעמים רבות מוצאים את עצמם יושבים מול המחשב או כל מכשיר חכם אחר וגוללים בלי מטרה בין דפים, אתרים ואפליקציות. הדוגמה הבולטת ביותר - עצם הפעולה של החיפוש אחר משהו "חדש" מושכת אותנו לרענן פעם אחר פעם את עמוד הבית שלנו בפייסבוק.

באוניברסיטת קוריאה ערכו מחקר שהשווה את הצורך ב"ידע" להתמכרות: "באנלוגיה להתמכרויות לסמים קונבנציונליים, הרגישות לחומר הנצרך יורדת עם הזמן וגורמת למתמכר לצרוך עוד ועוד סם". עם זאת, נראה כי התגמול של האינפורמציה קשה במיוחד למימוש, שכן לעתים קרובות איננו מסתפקים בידיעה בודדת או בתמונה מצחיקה ברשת, וכך המוח שלנו ממשיך לצרוך יותר ויותר אינפורמציה, בקצב גובר והולך.

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל שובל כספי אלא אם צויין אחרת