00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

כיצד לבחור חברה לפיתוח תוכנה

כיצד לבחור חברה לפיתוח תוכנה המשלבת קידום אתרים מקצועי , היא אחת השאלות הראשונות שעולות ליזמים ובעלי רעיונות, פרטיים וארגונים המעוניינים ליעל את יכולות השירות והעבודה שלהם. הצורך לפיתוחי תוכנה חדשים ואי הסתמכות על המוצרים הקיימים גובר משמעותית בתקופה האחרונה ולא בכדי, הדרישות בתחום נעשות יותר ויותר אינדיבידואליות וייחודיות, והפתרונות בפלטפורמות הקיימות והנפוצות אינם עונים על כל הצרכים המתבקשים.

עוד לפני השאלה של כמה יעלה לי לפתח מוצר או כל שאלה אחרת, השאלה שמאגדת את כל החששות היא השאלה של כיצד לבחור חברה לפיתוח תוכנה ואילו קריטריונים אנחנו צריכים לדעת על מנת לגבש החלטה מושכלת לגבי המוצר שאנחנו רוצים להזמין.

חשוב להבין שפיתוח מוצר – תוכנה, עורכת זמן רב ודורשת קשר רציף בין המפתחים ללקוחות על מנת ליצור שילוב ידיים וסיעור מוחות שיוביל בסופו של דבר לתוצאה הרצויה של הלקוח תוך שמירת סטנדרטים מקצועיים גבוהים כיאה לבית תוכנה אמיתי שרוצה לשמור על הניסיון והמוניטין שלו.

צריך להבין, בצד של בית התוכנה ישנו אינטרס שכל מוצר שהיא תפתח תהיה הטובה והאיכותית ביותר בתחומה, שתהיה ידידותית למשתמש עם חווית שימוש גבוה, ללא תקלות ונראות מודרנית ומקצועית. כל מוצר שיוצא מתחת ידי המפתחים הוא פרסומת מהלכת שפעמים יכולה לה כיצד לבחור חברה לפיתוח תוכנה חשף למספר רב של אנשים \ משתמשים, ובמקרים של תוכנות WEB או אפליקציות למובייל הדבר יכול לקבל תפוצה אדירה ולהתברג בשיח החברתי, דבר שעלול להשפיע לרעה במקרה שהמוצר נתפס לא כל כך טוב בעיני ציבור המשתמשים, ואף לפגוע בהכנסות של הלקוח מזמין התוכנה.

גם המחיר כמובן הוא פונקציה מרכזית בשאלה של כיצד לבחור חברה לפיתוח תוכנה כאשר מחיר נמוך מידי מורה על חברה שרעבה ללקוחות או שאינה יכולה לאפשר לעצמה לדרוש סכום גבוה אם משום שאינה מוכרת בשוק ואין לה עבודות קודמות להציג ללקוחות פוטנציאלים ואם משום שפשוט אינה יודעת לספק שירות ברמה גבוה ולכן המחיר משתקף בהתאם.

שירות הלקוחות של בית תוכנה הוא דבר קריטי ומרכזי, וזאת משום שלאחר שהמוצר סופק ללקוחה – החברה או האישיות הפרטית המזמינה של התוכנה, עלולה להיתקל בקשיים או בדרישות לבצע עדכוני התאמה לפי ההכרות של הלקוח עם התוכנה החדשה שלו ובמקרה של טלפון שבור הדבר עלול להגיע לתסכול גדול.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

בית תוכנה בישראל

בית תוכנה בישראל היא אחת ממוקדי המשיכה היותר מבוקשים בתחום ההייטק העולמי. עצם ההכרה של חברות שונות בעולם, בעלי עניין ומוסדות ממשלה ברחבי העולם בפיתוחים המתקדמים של חברות ישראליות, בעיקר בתחום התוכנה או השילוב של הפיתוחים השונים בחומרה ביחד עם תוכנה, נותנים לבתי התוכנה שבישראל מעמד של כבוד.

מול ההיצע הגדול של בתי תוכנה בישראל, נשאלת השאלה כיצד לבחור בית תוכנה מתאים לדרישות שלנו ולמטרות שאליהם אנחנו מעוניינים להגיע. משום שלא כל בית תוכנה בישראל מציע את אותם שירותים למרות שבעין בלתי מקצועית ניתן לחשוב שכולם אותו דבר.

למעשה זו לא שאלה של מי יותר מקצועי, למרות שזהו מדד חשוב ביותר, אלא מה הוא תחום התמחותו של אותו בית תוכנה או מהם תחומי ההתמחות של המתכנתים באותו בית תוכנה ואילו פיתוחים הם כבר התנסו בשנים האחרונות.

עד שנת 1995 היו בתי התוכנה בישראל חברות גדולות ומפורסמות בעלי תקציבים לא קטנים שהווה חלק ניכר משוק ההייטק הישראלי. כל בוגר של תואר למדעי המחשב או הנדסת תוכנה שהיו רוצים להשתלב בשוק העבודה היו צריכים להתחרות על כל משרה והטובים או בעלי המזל הגדול ביותר היו מצליחים לפתח קריירה איכותית בתוחם ההייטק.

עם התפתחות התחום הפריצה לשוק הבין לאומי, והידיעה העולמית שישראל היא מקום למוחות מבריקים, החלה הממשלה לאשר תקציבים ומלגות לחברות הזנק – "סטרטאפים", וכך נוצרה הזדמנות להרבה מאוד ישראלים מוכשרים להפגין את היכולות שלהם, אם בהקמת עסק מבריק משלהם, ואם בהשתלבות במשרות של חברות הייטק קטנות.

אין ספק שאחד מההתפתחויות הגדולות של תחום הייטק בארץ הוא הענף של בית תוכנה בישראל שמזמין אליו עוד ועוד לקוחות עם ציפיות שונות ורעיונות שונים אשר רוצים לממש את החזון שלהם אם זה עסק, ניהול עמותה, רעיון של פתרון בעיה שתביא הקלה באופן התפקוד של מוסד מסויים ועד פיתוח משחקים וכדומה.

בתי תוכנה בעצם מספקות שני סוגים של פיתוחים – צד שרת וצד לקוח. חשוב שכמתענינים תדעו להבדיל בין שני הסוגים הללו, משום שישנם בתי תוכנה בישראל שמציעים רק את אחד מסוגי הפיתוח, אם משום שזו ההתמחות שלהם ואם משום שזה מה שהם יודעים לעשות, אך על כל פנים ישנם בית תוכנה לא מעטים שמספקים את שני הצדדים הללו. ניתן להתקשר לחברת SeoWho בניית אתרים וקידום

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

קורס קידום אתרים מקצועי

קורס קידום אתרים מקצועי אינו כשאר קורסים הפזורים ברחבי הארץ במקומות שונים. ישנה נטייה לחשוב שהמקצוע של קידום אתר כל שהוא הוא כעין הפעלת ווינדוס או שינוי שם לאיזה שהוא קובץ. באמת כמובן זה כלל לא כך, ויש פה שילוב של תחומים רבים על מנת להביא אתר או כל דף לעמוד הראשון בגוגל ולמיקום שיבלוט לעיני הצופים והמבקרים במנוע החיפוש המונופולי הזה על כל הביטויים הרלוונטיים.

מאחר וכך, יש צורך למי שהתמקצע ועבר קורס קידום אתרים מקצועי ומעמיק, לדעת ברמה האפשרית כיצד פועל האלגוריתם של גוגל, לנסות לחוש אותה ולתת שירות חזק על מנת לבנות מערך כישורים נכון ואמיתי ולשלב את כל הכלים הקשורים לתחום ה SEO ולהביא את האתר של הלקוחות למקום הראשון.

אך לא די בכך, משום שגם אם אתר כזה או אחר הגיע למקום הראשון בגוגל לאחר עבודה רצינית של בניית מעמד לאותו אתר בעיני גוגל, יש צורך לשמר את ההישג הזה מידי יום ממש, משום שהמלחמה היא חזקה ושאר המתחרים מן הסתם עובדים יומם ולילה על מנת לשבור את ההישג שלנו ולעקוף אותנו בתוצאות.

חשוב כשמבצעים קידום לעשות אותו בדגש על חווית גלישה ותוכן איכותי על מנת שהטרפיק של המבקרים באתר רק ילך ויתחזק וכך ישמר המעמד של אתר שהגיע למקום הראשון. זהו לא ההערכה היחדה שגוגל עושה בעניין אך הוא בעיני החשוב מכולם, כמובן לאתר כזה שכבר נמצא בגוגל.

כמו שכבר כתבתי, ניתן ללמוד קידום אתרים במגוון של צורות וצבעים, אפילו מצפיה של סרטונים שונים ברשת, אך בסופו של דבר במבחן התוצאה, כאשר המשימה היא לעמוד מול מקדמי אתרים תותחים שיודעים לעשות את העבודה הזו ועושים אותה כבר הרבה שנים, ומתעדכנים בכל עדכון ושינוי ומאמר מקצועי בתחום, אי אפשר להתיישב מול המחשב ועם כמה טיפים לחשוב שנוכל לקדם אתר כל שהוא.

זו הסיבה שהעניין של קורס קידום אתרים מקצועי הוא כל כך נחוץ למי שרוצה להיות לפני כולם, מקצועי מכולם. אחד כזה שקיבל את מלא ההכשרה האיכותית והתנסה הלכה למעשה במגוון הכלים המתקדמים לקידום אתרים של לקוחות אמיתיים בחברת לקידום אתרים.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

אפיון בתי תוכנה ללקוחות הישראליים

פיתוח תוכנה הוא אחד מתחומי הייטק שנמצאים בחזית הקדמה הטכנטלוגית כיום, אך למרבה הפלא, לפחות שלי, אין כלל מודעות למקצוע החשוב הזה בקרב משתמשי התוכנות השונות – שזה כולל כמעט כולם היום.

למעשה במדינת ישראל קמות להם זו אחר זו חברות קטנות כגדולות אשר מציעות שירותים שונים למגוון של בעלי עסקים, עמותות, מוסדות חינוך וממשלה, במגוון של פתרונות ואפשריות יעול בכל תחום ותחום, מניהול לקוחות, ניהול יומן בית הספר, תוכנות לניהול החשבונות של העסק וכדומה.

אחת הנקודות החדשות שצצה לה בזמן האחרון היא הביקוש הגובר של בעלי עניין בתוכנה בהקשר למובייל, והנגשה של כל מוצר דיגיטאלי לכל כף יד רלוונטית. שימו לב שלא מדובר על פיתוח אפליקציות בלבד, אלא על מארך התאמה של בית העסק וכו' לצד הלקוח והנגשת החברה לכל אחד ואחד. דבר זה כמובן התפתח ממכשירי המובייל החכמים שקנו את מקומם בכלל האוכלוסייה העולמית, ובעלי העסקים אכן מבינים את משמעות הדבר ומשקיעים מכספם סכומים רבים על מנת לא להשאר מאחור ביחס למתחרים.

כאשר בוחרים בית תוכנה ממגוון האפשרויות הקיימות בשוק כיום, יש לקחת בחשבון את הניסיון והמוניטין החשובים כל כך והמשפיעים באופן ישיר על המקצועיות של המפתחים והמריצים של התוכנות שמפותחות באותו בית תוכנה. חלק ממגוון ההתמחויות שרצוי שיהיו בידי מפתחי התוכנה כולל גם את הצורך להבין ולזהות את הצורך המדויק של הלקוח המזמין, ולהתאים את הפיתוח באופן מקצועי ביותר למכלול המאפיינים של מזמין התוכנה. פעמים רבות הלקוחות בעצמם אינם מביאים את רשימת המשאלות שלהם ובעל המקצוע צריך לאפיין בכוחות עצמו מהם בסופו של דבר המטרות שלמה מזמינים תוכנה חדשה, למי היא מיועדת ומי אמור להשתמש בה, כך שפיתוח תוכנה לחברה מסויימת יכולה להיות שונה מאוד מפיתוח תוכנה של חברה אחרת, וכל זאת למרות ששתיהן הזמינו תוכנה לאותה מטרה – נניח תוכנה לניהול לקוחות וכדומה.

בהזמינכם תוכנה יעודה בבית תוכנה, חשוב להבין שפיתוח תוכנה אינו פרוייקט של מה בכך, אלא הוא סיעור מוחות של אנשי מקצוע מומחים בתחומם, והדבר לוקח זמן, לכן במקרה שינו תאריך יעד, חשוב לפנות וליצור קשר עם בית תוכנה מוביל מספיק זמן מראש על מנת להתאים את ההזמנה למועד המבוקש  - במקרה ויש באמת אילוץ כזה.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

המעבר של העסקים למרחב הוירטואלי

ההתלבטות הצבורית

השאלה של האם כדאי להיות שכיר או עצמאי היא שאלה שפוגשת כל אחד שנמצא או מצטרף למעגל העבודה, ולא מעט אנשים בוחרים לנסות את מזלם ואת עמידתם בפתיחת עסק בסדר גודל כזה או אחר עם רמות סיכון כאלו ואחרות. כמו שכבר ידוע לכולם, רובם של העסקים בישראל נסגרים תוך כשנה במקרה הטוב, ואם לא אז תוך שנתיים או שלוש. במדינה שבה מספר התושבים הוא יחסית קטן כל עסק נלחם על מספר לקוחות מצומצם והתחרות כה גדולה שמן הסתם רק הגדולים ביותר או בעלי הכיסים הרחבים ביותר שורדים. האם פתיחת עסק הוא תחום שכדאי להתרחק ממנו? מה העתיד של העסקים בישראל ומה מייעצים אלו שעשו את הדרך הארוכה לייצוב מבטיח של עסק חי ומשגשג?

ישנם סוגים שונים של עסקים. לאו דווקא בהיבט התחומי, אלא בשיטות השיווק והפרסום, והפנייה לקהל היעד. בימים עברו קידום העסק במקומון האזורי, כבר עשה לבעלי העסקים את העבודה, ואל החנות או המשרד היו מגיעים לקוחות או פניות בטלפון, ובסופו של דבר העסק בדרך כלל הפך להיות רווחי. לא כן היום במציאות שריבוי בעלי הרעיונות והכשרונות, וכל בעל מקצוע או תואר רוצה לפרוץ לעולם הגדול, ובכל פלטפורמה עיתונאית, ולא נדבר על טלוויזיונית שמחירה שמור לתאגידים גדולים, מלאה עד אפס מקום בקולגות ובמתחרים בכל התחומים. המלחמה על כל לקוח פוטנציאלי מצריכה מימון שלוב אינו בנמצא לסתם אזרח ישראלי מן השורה, והמציאות הזו מצריכה אותנו להיות קצת יותר יצירתיים ואפקטיביים, אבל מה שבטוח אין מקום לוויתורים.

הצעה לגטימית

הפתרונות הטכנולוגיים המאפשרים להגיע בפינצטה לכל אדם באשר הוא שם שחשף את עצמו לרשת האינטרנט, שזה בעצם כל אחד שכבר לא מדליק אש בעזרת הכאת אבנים זו בזו, מאפשרות לבעלי עסקים קטנים כגדולים, וכן לכאלה שעדיין לא עשו את הצעד של הקמת עסק בתחומם ורוצים לעשות זאת בדרך חכמה ונכונה, להמציא את עצמו בצורה יחסית קלה לכמה שיותר אנשים רלוונטיים ומציאת לקוחות פוטנציאלים שגולשים באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט.

גם בעלי עסקים שונים שמשתמשים ברשתות החברתיות, ומיוחד בפייסבוק, זקוקים במקביל לאתר אינטרנט פעיל, משום שפוסט או ציוץ או חשבון בכל רשת חברתית הוא רק פתיח למשוך את המתעניינים בשירותים המוצעים לדפי אינטרנט שמעבירים בתוכן של טקסט ותמונה ואפילו וידאו את שלל השירותים או המוצרים שאתם בעלי העסקים מעוניינים למכור. בניית אתרים לעסקים גדולים וקטנים הוא כיום מחוייב המציאות על מנת להגיע ולמשוך מספר סביר של לקוחות לעסק, אלא אם כן אתם ברי מזל שהמוצר או השירות שאתם מציעים הוא באמת בשורה לאנושות שתעבור ממילא מפה לאוזן במהירות אדירה. אבל עם כל הגוזמא גם זה לא מדיוק.

על מנת לאפשר שירות איכותי באמת למספר לקוחות מניח את הדעת, יש צורך להעסיק מספר רק של עובדים בתחום שירות לקוחות, נציגי מכירות ותמיכה טכנית וכדומה לפי העניין, ועסק שלא מתפעל אתר אינטרנט אינטרקטיבי ויעיל, יתקשה מאוד לעמוד בכל הלחץ ולספק לכלכך הרבה אנשים את השירותים המוצעים, ועל כן דף אינטרט מסודר עם עמודים פנימיים ומאמרי תוכן, או חנות אינטרנטית, גלרייה וטופס יצרת קשר, כל אלו ועוד הם כלים שכיום כל ציבור הצרכנים דורש אותו בלי לחשוב פעמיים. אם האתר שלך לא קיים - העסק שלך לא קיים!

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל RoiExtra אלא אם צויין אחרת