00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X
מבזקי הבלוג
  • יום הולדת 100 רשומות לבלוג!
  • לא שכחתי אתכם, אני כאן!!!
  • תקראו את הפרקים הקודמים של חבורת בום הם מזה מגניבים, יש כבר 10 פרקים
  • אני יודע שאתם פה, אז תגיבו [קרדיט לדםדם]

פיתוח שמיעה מוזיקלית

חקרתי את התחום.

האתר הכי טוב הוא https://www.teoria.com/en/exercises/

אחריו יש את http://www.musictheory.net/exercises אבל הוא פחות טוב.

כמובן שצריך לחרוש הרבה עליהם אבל בסוף תצאו מקצוענים!

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

דרכים לנגן אקורדים משמיעה

  1. להכיר היטב לפחות סולם אחד בהתחלה ולהתאמן רק עליו.
  2. להכיר את כל האקורדים בסולם על דרגותהם תוויהם והאם הם מינורים או מז`ורים. אולי אפילו כדאי לרשום על דף.
  3. לתרגל הרבה פעמים מעבר בין כל שני אקורדים כדי שהאוזן תתרגל ותכיר לבד איך נשמע כל מעבר. 
  4. כשמתרגלים מעברים בין אקורדים רצוי לנגן אותם גם אחידים וגם בפירוק. משתי סיבות: 1. כדי להרגיש ממה האקורד עשוי ואז להכיר אותו יותר טוב. 2. להתאמן בנגינה עם אקורדים מפורקים.
  5. להתחיל באימון רק על סוג אחד של שירים (מינורים\מזורים). ולא להתעסק יותר מידי עם שירים מסובכים (אביתר בנאי, ישי ריבו).
  6. בנוגע לאיך לדעת מתי צריך להחליף אקרורד: בתור התחלה שווה לנגן אקורד אחד ולא להחליף בכלל אלא שהאקורד נהיה צורם לאוזן ולא מתאים בכלל. ככל שתתאמנו יותר האוזן שלכם תהיה יותר רגישה ואז תדעו להחליף בתדירות יותר גבוהה ולהפוך את השיר ליותר מלא.
  7. כשמחפשים אקורד - לנסות לזמזם איך אמור להשמע הבס של האקורד.
  8. בהתחלה להשתדל לנגן את האקורדים רק בצורה המקורית שלהם (כאשר הבס הכי נמוך). כדי להבין את ההגיון של השיר (והסדר שלו).
  9. באופן כללי עדיף להמנע מלנגן ולהעזר במלודיה של השיר בשביל למצוא אקורדים. זה יהפוך את החיפוש שלכם לטכני וידכא את השמיעה המוזיקלית. לכן אני חושב ששווה להתאמן על גיטרה שבה אין את הפיתוי לבדוק בעזרת יד ימין מה האקורד.

איך מחפשים אקורדים?

קודם למצוא את הסולם של השיר (מינורי\מזורי\משהו אחר... [ואז לדעת מה התווים והאקורדים שלו])

לתת אקורד ראשון (בשיר מינורי אני חושב שהכי טוב להתחיל בAM, בשיר מזורי בC). לשיר את השיר עד שכבר שומרים שהאקורד לא מתאים - להמר על האקורד הבא (לפי רשימת האקורדים בסולם), בבת אחת. מתאים מאוד? יופי! לא מתאים בכלל (צורם לאוזן מאוד..) - נסו שוב. נשמע ככה ככה - כנראה צדקתם ב2 תווים מתוך 3 של האקורד. מה עושים? נסו לנגן ללא הצליל האמצעי של האקורד (הטרצה...). נסו את שני האקורדים הקרובים שיש בהם שניים מתוך שלושת התווים ( לדוגמא: בשביל AM תנסו C וF).
נסו לנגן את האקורד אבל בסדר אחר, כלומר לא במצב הטבעי שלו אלא כשהתו הכי נמוך הוא לא הבס אלא תו אחר.

אם כל זה לא עוזר - או שזה האקורד הקודם שניגנתם והחלפתם אקורד לפני הזמן. או שזה קטע שאמור לבוא בו החלפה של שני אקורדים מהר. או שזה אקורד מיוחד [עוד רגע אסביר]. 

אתם יכולים לנסות לנגן את המלודיה ולנסות לראות איזה תווים הלוכים בקטע הזה של השיר ולנסות להבין איפה טעיתם. אפשר לנסות לשמוע את השיר ולהבין את רוח המשורר. או לשים אקורד לא מדוייק. או לקום למחורת בבוקר ולנסות שוב.

*אקורדים מיוחדים כעיקרון אפשר כמעט תמיד להסתדר בלעדיהם ואז מאבדים טיפה מהחן והיופי והיחודיות של השיר והנגינה נשמעת יותר פשוטה ומשעממת. אקורד מיוחד הוא אקורד רגיל שמוסיפים לא עוד תו שלא שייך לשלושה תווים הרגילים שלו. או אקורד מוקטן שבו המרווח בין התווים הוא לא רגיל כמו (סי רה פה). אם אתם ממש רוצים למצוא אותו אתם יכולים למצוא את שני האקורדים הרגילים הכי קרובים אליו ולמצוא מצב ביינים באצבוע. לדוגמא (C וGM אז לעשות c7....).

זהו, כתבתי את זה לא כלכך מסודר, אני לא מורה למוזיקה או משהו כזה, זה הניסיון שלי בתחום. יותר רלוונטי לפסנתר. בכל מקרה - זה סוג של טיוטא, אשמח לתגוובות שלכם.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

ואללה

כמה זמן לא הייתי פה. כבר איזה 3 שנים. כשכתבתי פה זה היה שהייתי בכיתה ו-ז.
אחר"כ כשהלכתי לישיבה ביטלתי פרסום של כל הדברים האישיים. מתוך 104 רשומות מפורסמות רק 25.
אני רואה שגם כתבו פה כמה תגובות. איך פעם שיוועתי לתגובות. מצחיק.
נחמד מאוד.
כמה דברים השתנו מאז.
איך הבלוג נקטע פתאום הכל נשאר אותו דבר - רק בלי אבק.
בכל זאת אני אשאיר את זה ככה - לא אשנה כלום.
קצת מרגש.
 
ביי לכם.
 
אבישי.
21 בפבואר 2009.
לדף הרשומה

הדינוזאורים

 
איך בעצם נעלמו הדינוזאורים? את זה אף אחד לא יודע... היום התעמקתי טיפה יותר במקורות [ספר התורה בגמרא במשנה וכו`] לויתן נחש בריח ולויתן נחש עקלתון וניסיתי לדלות מידע על הדינוזאורים.
 
הפסוק שבעצם מדבר על הדינוזאורים [או על איזה חייה אחרת] שבוא נתמקד הוא זה:"וַיִּבְרָא אֱלֹהִים, אֶת-הַתַּנִּינִם הַגְּדֹלִים; וְאֵת כָּל-נֶפֶשׁ הַחַיָּה הָרֹמֶשֶׂת אֲשֶׁר שָׁרְצוּ הַמַּיִם לְמִינֵהֶם, וְאֵת כָּל-עוֹף כָּנָף לְמִינֵהוּ, וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב."
 
בגמרא במסכת בבא בתרא פרק ה` אמר רב יהודה: [תימצות של הדברים] כל מה שברא הקב"ה בעולמו זכר ונקבה בראושכל דבר שברא ה` ברא גם זכר, וגם נקבה. אפילו את הלויתן נחש בריח ולויתן נחש עקלתון ברא זכר ונקבה. אבל אם היו נזקקים זה לזה [מתרבים] היו מחריבים את העולם כולו, מה עשה ה` סירס את הזכר, וצינן [שמר בהקפאה-בערך, אני לא יודע איך להסביר את זה] את הנקבה, ושמרה לצדיקים לעתיד לבוא [עכשיו הוא מצטט הוכחות ממלא מקומות]...
 
את הפסוק המודגש למעלה^ מפרש רש"י כך:

התנינם - דגים גדולים שבים ובדברי אגדה (פרק הספינה) הוא לויתן ובן זוגו שבראם זכר ונקבה והרג את הנקבה ומלחה לצדיקים לעתיד לבא שאם יפרו וירבו לא יתקיים העולם בפניהם, אותו רעיון כמו בגמרא

 

שפתי חכמים, שואלים על ראשי למה כתב תנינים חסר י [תנינם]-שנשמע לשון יחיד וקוראים לשון רבים, שבהתחלה שהיה גם זכר וגם נקבה נקראו תנינים, ושהרג את הנקבה נקרא תנינם[יחיד]

 
רמב"ן [רבי משה בן מימון], "בעבור גודל הנבראים האלה שיש מהם אורכם פרסאות רבות, הגידו היוונים בספריהם שידעו מהם ארוכים חמש מאות פרסה, ורבותינו גם כן הפליגו בהם[] בעבור זה יחס בהם הבריאה לאלוקים, כי הוא זה שהמציאם מאין מברשית, כאשר פירשתי לשון בריאה. וכן יעשה באדם למעלתו, להודיע כי הוא מוצא מאין עם דעתו ושכלו" הרמבן בהתחלה פירש מהם הלוויתנים הגדולים ואז הוא שאל למה כתוב כהדגמה למשהו שנברא ביום הזה דווקא לוויתנים? למה לא ג`ירפות,זברות, אריות? ללמדנו שהשם ברא את הכל, שלא נתחיל להאמין בדינוזאורים נאמין במי שהמציא את הדינוזאורים וכו`
 
זהו נכון? לא מצאתי עד מפרשים שמחדשים משהו.
 
לדף הרשומה

דברים שצריך לדעת על ה"סלבסטר"

  אנא העבירו הלאה!
 
דברים שצריך לדעת על ה"סילבסטר" Silvester

הידעת שחג ה"סילבסטר" הנו לזכרו של האפיפיור סילבסטר הראשון, בימיו של הקיסר קונסטנטינוס.
 
הידעת שהאפיפיור סילבסטר נחשב לגדול רודפי היהדות בדורו. הוא הפיץ את הנצרות באכזריות, בחרב ובהרג רב של יהודים בכל רחבי האימפריה הרומית.
 
 הידעת שהאפיפיור סילבסטר, שנא יהודים, קיבל מהקיסר קונסטנטינוס את כתב סמכות המקנה זכויות יתר לנוצרים ברחבי האימפריה. בעקבות כתב זה חוקקה הכנסייה חוקים שטניים נגד היהודים וביטלו כל זכויותיהם האזרחיות.
 
הידעת שאותם חוקים נמשכו במשך דורות רבים גם לאחר נפילת האימפריה הרומית וגם הופצו בעולם כולו והיו הבסיס לרדיפת היהודים בימי האינקוויזיציה, הפוגרומים ושאר הפרעות.
 
הידעת שבזמן חגיגות ליל הסילבסטר ב 31 בדצמבר 1400, יצאו בפוגרום מאורגן ראשון נגד היהודים? הפוגרומים פרצו במקביל בערים באנגליה, בצרפת וגרמניה.
 
הידעת שבליל הסילבסטר, 1941, רצחו חיילים גרמנים בוורשה יותר מ-600 יהודים, נשים זקנים וטף כדי "לחגוג את חג הסילבסטר!".
 
הידעת שבליל הסילבסטר, 1942 עבדו מכונות ההשמדה באושוויץ בקצב מטורף, יותר מאשר בימים רגילים, ולשמחת החוגגים השמידו ללא רחמים אלפי יהודים - אך האפיפיור ברומא בירך את מאמיניו לרגל הסילבסטר, העולם "הנאור" נהג כמנהגו וזעקות הקורבנות נבלעו במצהלות השיכורים שחגגו את הסילבסטר.
 
הידעת שיום הסילבסטר הוא יום דתי נוצרי, בעל אופי אלילי? השתתפות בחגיגות ביום זה מהווה פגיעה בזכרם של היהודים בדורות הקודמים שמסרו את נפשם על כך.
לדף הרשומה
12345
ארכיון פוסטים
נקה
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל next25 אלא אם צויין אחרת