אהבת חינם תקציר הרשומהכידוע, בית שני חרב בגלל שנאת חינם, ואומרים שהבית השלישי עתיד להיבנות על יסוד אהבת חינם. לפי דעתי, אנחנו קרובים מתמיד לאהבת חינם, לצערנו. הגדרות. אז שנאת חינם היא למעשה ציניות. ראייה של האחר באור שחור. האחר לא באמת רע, כוונותיו דווקא טובות, אבל מייחסים לו מניעים אפלים ורבדים עמוקים יותר של טומאה. או לחילופין, ייחוס תוצאות רעות למעשים כנים. בניגוד לשנאת חינם, שנאה רגילה יכולה להיות טובה כי יכולים במ... קרא עוד 19/12/2007 | תגובה אחת |מספר תגובות הוסף תגובה | שתף
יהדות צברית תקציר הרשומההרבה אנשים לא מבינים את זה, שאני אחד שלומד תורה וקורא בכתבי הקודש, ואכן מתייחס אליהם בקדושה, אבל אני לא שומר מצוות. אני כמעט ולא מכיר עוד אדם בעולם שנוהג כמוני. כשאני קורא את כתבי הקודש אני מוצא בהם רעיונות מבריקים, ולחלוטין מתחבר למנטליות ולסגנון ההגות. ההשגות הפילוסופיות נראות לי נכונות, והמבנה הכללי של התורה נראה לי חזק ואמיתי. ומנגד, ההלכה נראית לי תפלה. פעולות כמו הנחת תפילין ואי-הדלקת אור בש... קרא עוד 14/12/2007 | מספר תגובות הוסף תגובה | שתף
הנבואה תקציר הרשומהמסורת ישראל לכל אורך הגלות מאופיינת בגעגועים עזים לתקופה שהיתה נבואה בישראל. הנבואה נפסקה עם חורבן הבית, ומאז אנחנו מיטלטלים אנה ואנה ללא הנהגה רוחנית ראוייה. גדולי ישראל לדורותיהם תמיד טענו שהנבואה עתידה לחזור אלינו עם הקמתו של בית שלישי. והנה, הקמנו בארץ ישראל את מדינת היהודים המודרנית, ללא שום זכר לציווי המורשת שלנו להחזרת הנבואה. הנבואה עדיין נסתרת, ובני דעת לא רואים כיצד היא יכולה לקום בתקופה... קרא עוד 13/12/2007 | תגובה אחת |מספר תגובות הוסף תגובה | שתף
גאולה תקציר הרשומההרעיון הבסיסי שיש להבין בבואינו לדון ביהדות בתקופה הציונית, כלומר בתקופת ריבונות מדינת ישראל, הוא רעיון הגאולה. כיום גאולה נחשבת מילה גסה בקרב המיין-סטרים החילוני. היא נקשרת עם אקסטזה דתית פנאטית, המדיפה ריח של כפייה וחזרה לחיים ראשוניים. בדרך כלל אלה החווים את מושג ה"גאולה" באקסטזה דתית מפרשים את הגאולה כאל נקודה בזמן. למשל, רגע הניצחון של עם ישראל במלחמת גוג ומגוג. או רגע ירידת בית המקדש מהשמים ... קרא עוד 08/12/2007 | מספר תגובות הוסף תגובה | שתף
ערב טוב תקציר הרשומהשלום לכם. הבלוג שאתם הגעתם אליו בטעות הוא בלוג שעוסק בפיוס בין היהדות לבין המודרנה. נראה שאי שם במאה ה-19 עבר חתול שחור בין היהדות למודרנה. הרבנים האורתודוכסיים לא ידעו איך לאכול את הקידמה, אז נשארו רעבים. ומנגד, הקידמה לא ידעה איך לאכול את היהדות לכן בישלה לעצמה את הציונות. תבשיל מחמם ומשביע - אבל חסר מספר תבלינים חשובים. בבלוג זה אכתוב כיצד ניתן לפייס בין היהדות למאה ה-21. לפעמים הרעיונות המודרנ... קרא עוד 08/12/2007 | מספר תגובות הוסף תגובה | שתף