00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אסיפות הורים תעודות ו מודרות .

טו בשבט הגיע חג לתעודות 

לא ששמנו לב אבל   בבתי הספר היסודי  חוגגים מחצית . אסיפות ההורים בשיאן - המורים עמלים על תעודות .   ובבית ילדים רבים עומדים חוששים כיצד יגיבו ההורים. 

כהורה, תמיד החזקתי מעצמי אחת שהיד שלה תמיד על הדופק. מי צריך אסיפת הורים כדי לדעת מה מצבם של ילדי בבית הספר.? השנה הופתעתי פעם אחת לטובה ופעם אחת יותר מצערת . 

מסתבר שכשהילדים גדלים , הם משתכללים ובונים את עצמם קצת הרחק מעיננו.  בשתיים מארבע  אסיפות ההורים שנכחתי בהן ,גיליתי שאני והמורה מדברות קצת על ילדה אחרת . 

אז אם ציפינו שהטכנולוגיה, דפי הקשר , הטלפונים הזמינים והתור המשותף למכולת (לפחות אצלינו) יהיו מספיקים כדי להעביר מידע אקטואלי על מצבו של הילד. בסופו של דבר העולם עומד במקום, ועדיין המורות מחכות למפגש המתוזמן (ל - 5 דקות לכל הורה) כדי לתת לך תמונה על הילד. 

בדרך חזרה הביתה - ניסיתי לעקל את כל המידע שנחת עלי. אחת מהבנות כמו שכתבתי הפתיע לטובה, מצטינת, פעילה,  מכינה את כל שיעורי הבית (מבטיחה שבבית היא ממשיכה את הפוזה הרגילה של מי שלא הכי עוקבת אחרי החומר הנלמד) .. והשניה , שנהגה להצטיין, הצטירה בפני המורות כלא אוהבת אתגרים , בעלת בטחון עצמי נמוך   ועוד - מבטיחה שבדקתי פעמיים שמדברים על הילדה שלי , החכמה , השחקנית מלאת החברים . 

קצרה הדרך הביתה - ולא היה לי הרבה זמן להתאפס - כולם בבית ממתינים בעצבנות מה , גם בשביל עצמם וגם לדעת איך הם לעומת בני הבית האחרים. יש לי רק 2 רגעים  אולי פחות  בשביל להצליח ולשמור על היחסים הטובים שלי עם ילדי הבית . רק רגע אחד  להראות  שאהבה שלי לא התמעטה במורדות בית הספר. רק רגע אחד להראות שאני פה .  

ובפנים סערת רוחות , מחשבות , תהיות  על ילדים הורות ומורות - טוב בעקר על מורות (נכון שהם ממש לא השתנו מילדותינו?) 

אז נושמים כמה נשימות מקטבות ומאזנות (הסברים מפורטים כבר ניתנו) 

לוגמים מים לאט לאט - כדי לזרום 

ומתרגלים יקצת מודרות 

מודרות הינן תנוחות ידיים שמנתבות את האנרגיה הנכונה בה אנו חפצים , בדרך כלל משתמשים בהם  במדיטציות שונות . במוח 1 אנחנו משתמשים בהם כדי לקבל מידע על האנרגיה העכשווית הרצויה למודרך. 

המודרות כל כך עוצמתיות , צריך בשבילם רק ידיים פנויות , קצת שקט  ואפילו בזמן קצר אפשר לחוש את ההשפעה שלהם.   אני מלמדת אותם כחלק מארגז הכלים הנייד שכל הורה צריך להחזיק ולשלוף כדי להמשיך ולהיות הורה ממקורות הטוב - מוח קדמי חשיבה ובחירה .ולא ממקורות סוערים - של אמוציות , פחדים , כעסים ודעות קדומות . 

נסו מודרה פשוטה (אפילו קל להבנה מהציור) 

 

שמה גאין מודרה - והיא משדרת  קבלה ורוגע 

 

או את זו

שוני מודרה  שמעניקה סבלנות 

 

או את זו - החשובה בכאלו סיטואציות 

רויי מודרה - שמאפשרת תקשורת ברורה ופתוחה .

 

עוד מידע ברור ומסודר מצאתי באתר היפה הזה (ומשם התמונות )

http://www.yogaflow.co.il/heb_yoga_mudras.html

 

חג אילנות מלא צמיחה משפחתית ואישית לכולנו

הדס.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

כיצד להכין ילדך לגן

06/01/2014

נכון שאמצע שנה, אבל בימים אלו נפתחת ההרשמה לגנים ולמעונות לשנה הבאה. והורים רבים מתרגשים ושואלים כיצד המעבר לגן ובמיוחד לגן עירוני מוצף ילדים זבי חוטם בני שלוש ישפיע על ילדם. 

אז אחרי ארבע ילדים - שברוך ה' סימו גנים , ועבודה של שנתיים בגני ילדים  קבלו את המדריך שלי: מנסיוני וממוחי , מוזמנים למחות ולשתף.

1. למדו את הילד להפסיד

למרות האהבה הגדולה שלכם ואולי רק בזכותה. תעמדו חזקים מול הרצון להפסיד לילד בכל משחק - ולמדו אותו להפסיד מידי פעם.  כשיצופו הרגשות שמתלוות להפסד - למדו  להכיל אותן. ובעצם רגע לפני , כיצד אתם מגיבים כשאתם פסידים?

 

2. למדו את הילד לחכות לתורו

גם אם הוא השלישי שלכם , בודאי מעמדו בבית לא נותן לו לחכות יותר מדי מזמן הבקשה ועד שתמלאו אותה. למדו את הילד לבקש רק כשאתם  פנויים  או לחילופין להמתין לכם שתהיו פנויים . במשימות פשוטות - תציעו לו שינסה לבצעם לבד.  רבים מהילדים שאני פוגשת בעבודה פשוט לא מודעים לכך שיש אפשרות לחכות בסבלנות ללא בכי , צעקות או טענות . 

 

3. למדו את הילד לבקש.

כשהוא היה קטן - וצעק "מים"!!! אני בטוחה שכמוני התלהבם מהחכם הקטן שלמד לדבר . כעת בגיל שלוש לקרא סתם מים זה לא נקרא לבקש. אפשרות טובה ביותר היא לומר: אפשר לשתות ?, אני רוצה לשתות , שלא לדבר על מילות הקסם לגננות , אוכל או בבקשה... 

 

4. למדו את הילד להפרד 

כמה שאנחנו אוהבים שהם בוכים כשאנחנו הולכים -  הרי אין הוכחה טובה יותר לאהבתם אותנו .... בגן יתיחסו לזה בסבלנות אולי פעמיים ,טוב ,למשך החודש  הראשון . אחר כך יצפו מהילד ללמוד להפרד.  כל יציאה שלכם היא הזדמנות . נשקו את הילד , הסבירו לו עם מי הוא נשאר, מה הכללים . ופשוט תצאו . אמא שזקוקה לבכי בעצמה - בבקשה לא לפני הילד. למרות הקיצור מדובר בנושא רחב ביותר - שדורש התיחסות נפרדת , אקווה שבקרוב. 

 

5. למדו את הילד לאכול 

את מה שכולם אוכלים : לחם עם חומוס, גבינה ומלפון , קוטז'  ולפעמים גם שוקולד.  לא הוא לא יאכל בגן פיתה עם  סרדינים או טונה כי הילדים יגידו לו שזה מסריח. לא יסתדר עם סלט ירקות  ופירות חתוכים - כי כל הילדים יבקשו ממנו גם.  בקיצור  בגן הילדים אוכלים מה שכולם אוכלים וזה לרוב בריא וטוב. ועדיף מהאפשרות שיתנו ביס וימשיכו לצום. את כל האתגרים הבריאותיים, המאזנים וכו' תשמרו לבית 

והערה נווספת = אם רשמתם אותו לצהרון : תבררו מה אוכלים שם: רמז: קציצות , עוף , פסטה, פירה , מרק ירקות וקוסקוס. - אוכל הכי ישראלי .  ילד שאוכל הוא ילד רגוע  שיכול להתפתח להקשיב וללמוד . ילד שלא אוכל גם בבית - זה אור אדום לו ולכל המשפחה ומחייב חשיבה חדשה על התזונה בבית . 

 

6. קנו בגדים מתאימים 

או בעצם אל תקנו , זה הזמן לחפש חברות שיעבירו לכם בגדים טובים אבל משומשים שלא יפריע לכם אם יתמלאו : בוץ, גואש,  כתמים של רוטב אדום , טושים , דבק , קרעים קטנים מטיפוס אינסופי על המגלצ'ה בגן וכל  .. אתם יודעים כל מה שהכי כייף לעשות בגן  לעשות בלי לחשוב יותר מדי כשאתה בין 3,4,5 ושאמא בשעה ארבע מקבלת אותך בחצי חיוך והרבה אשמה של .. למה אתה  נראה ככה????

 

... כל אחת מהנקודות שעלו כאן מגרות אותי לכתוב עליהם מניפסט שלם , למה אלו נקודות קושי,  מה עומד מאחורי הקושי.   ומה ביחסים של הורה - ילד - גננת - מטפלת כל כך מציף אותנו . שאנחנו  לא מצליחים לזרום לתוך זה . אולי בהמשך...

הדס ממאטה

 

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

מתכוננים לשעון חורף הכן ילדך ...

22/10/2013

שעון החורף מתקרב -  לצערי הרב, למרות שתמיד מאשימים את הדתיים בשעון , נראה שתגלו שרובנו בעד השעון הנוכחי, שבת נכנסת ויוצאת בשעות סבירות , היום מספיק ארוך גם לבחורי ישיבות ואפשר לקום בנחת . 

אבל עד שמשהו ישאל לדעתי , שעון החורף יכנס לתוקפו בעוד פחות משבוע - וצריך להתכונן!

למה? כי לגוף שלנו יש שעון ביולוגי שמשופע ישירות מאור השמש וממועדי הקימה והשינה שלנו.  השעון מכוון אותנו לשעות רעב, עירות , חשיבה ופעילות - כל שינוי בשעון יכול להשפיע  עלינו ברבדים עמוקים שלעיתים לא נשים לב אליהם בתקופה הראשונה. 

בדרך כלל אצל ילדים  נשים לב שהם רעבים יותר, עצבנים יותר, מתעייפים בשעה מוקדמת מדי ולעיתים אף ממדוכדכים קלות . 

כהרגלי , קבלו מדריך קצר - לשעון החורפי. 

1. נסו לשנות בתקופה זו את סדרי הארוחות , ארוחה קלה יותר בצהריים - ששומרת עלינו ערניים , וארוחה חמה ומזינה בשעות הערב (עדיף באזור 17:30-18:00), אחינו האירופאיים ממש חיים כך , זה מונע המון רעב לילי , מחמם את מערכת העיכול לפני השינה , מרגיע ומנחם.

2. הקצתם מוקדם מדי?  שכבו  על הגב, הרפו את כל השרירים ונסו לנשום נשימות עמוקות , ספרו בהתחלה 5 לכל נשימה ועלו בהדרגה עד 8 ... לוקחים אוויר מהאף , מוצאים אוויר מהפה.  עצמו עניים - דמיינו שהחמצן ממלא את הגוף , מגיע עד קצות האצבעות  ויוצא לאט לאט.....  - מומלץ ללמד את הילדים נשימות מרגיעות - הם כמו עוד חצי שעת שינה. את הקטנטנים היתי מזמינה למיטה ונושמת יחד אתם ... כן גם צוחקת הרבה.

3. התעוררתם מאוחר מדי? בחוץ חשוך ובעזרת ה' גם גשום. המשיכו לשכב על הגב, לאחר כמה נשימות מחלק 2 , הרימו 2 ידיים לצידי הגוף , עד גובה המותן , כשכפות היידים לכיוון המיטה, והחלו להניע אותן בקצב כלפי מטה: 8 נשיפות קצרות ואז 8 שאיפות קצרות . נסו לחזור על התרגיל לפחות 10 פעמים. התרגיל ממריץ את הדם בגוף, מחמם פלאים ומעביר אותנו משינה ליקיצה בשמחה.

4.שמרו על פעילות גופנית - בתקופה זו אנו מבלים יותר זמן בבית ,  הילדים פחות בגינה, פחות על אופניים . השהייה הססטית גורמת לאנרגית העודף להצטבר בגוף ואז יש 2 דרכים להתמודד איתה : לאכול הרבה ובעקר שוקולד, או להתעצבן , לצרוח (מוכר?) : כדי להמנע :  הקפידו להמשיך ולהוציא את הילדים, בבגדים נוחים ולא מסורבלים , להליכה קצרה, ריצת משחק מסביב לבניין  וכיד הדמיון הטובה. גם לנו לא יזיק .

5. טיפ מקינסולוגיה - חיזוק התימוס : בלוטת  מערכת החיסון : התרגיל טוב לחיזוק המערכת החיסונית מפני חדייקים ווירוסים וכן לעמידה מול נושאים רגישים ויציאה מאיזון: טפחו על החזה העליון , יד אחת מחזיקה במצח , השניה יורדת על קו עצם החזה - מתחת לעמות הבריח, על קו האמצע של הגוף. טופחים במקצבים של 7 כמה פעמים. 

תהנו מהחורף .. ושיבוא כבר.. 

הדס ממאטה. 

לדף הרשומה

אמא משעמם לי ? מדריך להורה שמשעמם את ילדו

04/06/2013

החום

החום ועוד קצת חום  - והיום הארוך הבלתי נגמר ....

והילדים , כל הזמן רעבים , כל הזמן משועממים

והעצבנות ...

יכולתי להפנות אתכם עכשיו לעשרות בלוגים של פעילות ויצירה , חלקם באתר זה - שיכולים להפיג שעות רבות של שעמום תחת המזגן . אבל הרי בשביל זה אתם לא צריכים אותי.

אותי תשאלו - מי האחראי על השעמום של הילד, ולמה בחדר מלא וגדוש הוא לא מוצא מה לעשות ?

התשובה או יותר נכון, ההרהורים על התשובה לעולם מורכבים יותר מהמציאות הפשוטה.

מצד אחד , נוכל לקבוע כמו כל הפסיכולוגים , היועצים והמדריכים שהילד הוא האחראי הבלעדי על השעמום שלו  תנו לו כמה שעות של שעמום ותראו איזה יופי של משחק הוא ימציא.

מצד שני - הצד המטריד יותר , אסור לנו לשכוח שגם הילדים שלנו חיים בעולם אבסורדי, אנטי חברתי - הפסקנו להציע להם את מדורת השבט מלאת הילדים והמבוגרים הפועלים סביבה - במקום החום , סגרנו אותם בחדרים מעוצבים (שאין ללכלכם) וקרים (מהמזגן ) עטופים בקופסאות ובאורות מלאכותיים .. והנה תנסו אתם לעוף על כנפי הדמיון בתנאים האלו.

תוסיפו לכך ישיבה אין סופית שקולעת את האנרגיה שלהם - במקום להוציא אותה - 

ההליכה בסנדלי אצבע -  שמזמינה רק גרירת רגליים

יותר מדי סוכר - בארטיק , גלידה , שוקו ,

והנה - חזרתי לשמוע את המשפט הכה מטריד הזה - אמא משעמם לי!!!

אז מה לעשות? לשנות !

1 באחת הסדנאות שלקחתי הקרויה "מגירות " למדו אותנו לסדר כל מגירה בחדר ולהגדיר לה את היעוד שלה (בהזדמנות ארחיב על כך יותר ) - אך המעבר על המגירות של הילדים , סדורם מחדש  ובעקר דילול המיותר ששוהה שם  -  יאפשרו גישה מזמינה יותר של הילדים לבדוק מה יש שם.

2. שנו את סדר היום , ואם לא אפשרי את סדר הארוחות . בימי חופש אנחנו אוהבים להתחיל את הבוקר ברכיבה על אופנים שעוד קצת פחות חם. להתקלח זריז ואז לאכול ארוחת בוקר מזינה. ואת הארוחה עקרית רק בשעות הערב. (אחרי כמה זמן מגלים כמה אוכלים פחות ככה)

3. הראו דוגמא - זה הזמן להזכר בכל הדברים שאתם רציתם (אתם ההורים) לעשות - ללמוד לאפות פיצה? לחזור לנגן בחליל נשכח? לתפור קצת ? לשחק טניס בערב? לא בשביל הילדים ולא עם הילדים רק אתם - הם יבואו בריצה

4. אפשרו מרחב יצירה - פחות בגדים חדשים, פחות תלונות על בלאגן  ולכלוך , הקצו מקום בבית / במרפסת שאפשר להשאיר אותו ככה  - ותראו כמה יצירתיות תגיע משם.

5. סגור מסכים . את כל המסכים

6. בלו כמה שיותר מחוץ לבית - ארוחת ערב בפארק , שעה רחיצה בחוף הים. ישיבה על המרפסת של השכנים עם אבטיח. כל הדברים הפשוטים שגדלנו עליהם. בלי עודף חפצים, בלי בישולים מיוחדים . רק אתם ותפילה לקצת בריזה .

7. עשו עבודה רוחנית - לא לקפוץ כל פעם שהמילה שעמום צצה, שאלו את עצמכם כיצד ההורים שלכם הגיבו? איך אתם הפגתם את השעמום ? ענו בכנות . ברוב המקרים אם תוכלו ליצר חוסר תגובה זו תהיה התגובה הטובה ביותר. הרי לכולנו מותר לקטר קצת.

 

רעיונות ודעות יתקבלו בשמחה

הדס ממאטה.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

אמא מרשה לי לא לעשות כלום

24/04/2013

פוסט מיוחד לאמהות וגם לאבות , שרק רוצים להיות נחמדים לילד בבוקר.

בתוקף אחת מעבודותי, כמנהלת צהרונים., אני מקבלת זכות לבלות עם ילדים רבים בגלאי הגן ולצפות מרחוק על מערכת היחסים שלהם עם הוריהם ועל יהדרכים המיוחדות שיש לילדים להגיב ולהתפתח. והפעם על תופעה מדאיגה במיוחד.

במהלך חופשת פסח, זכו הורי הילדים הרשומים לצהרון בקיטנת פסח מלאה - 5 ימים מלאים כל טוב. אני כותבת שההורים זכו , כי הילדים בעקר בני ה 5 -6  לא הרגישו ברי מזל כלל. בעוד חבריהם מבלים שבוע מלא עם ההורים בטיולים , קניות  ונקיונות הם המשיכו להגיע לגן לכללים , לחוקים ולסדר היום.

מרבית מהילדים עשו את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב - סצינה של דמעות , צעקות והעלבויות שנועדה לשכנע את ההורה שהכי טוב לו להשאר בבית ולהרכיב פאזלים. על מנת להיות משכנעים ביותר הם קובלים בפני ההורים שכבר מלאים רגשות אשם ועצבים דרוכים - שבסך הכל בגן משעמם וממש ממש לא בא  להם להשתתף בפעילויות המעיקות האלו (הכוונה לימי יצירה, שוקולד, ומים - קיטנה , אתם יודעים..) ההורה, אוהב ילדו , מלא חמלה שכבר מדמיין כיצד הגננת מבזבזת את זמנו וכספו, נותנת לילדים לצבוע דפים משמימים ובשאר הזמן רק צועקת .  לוקח נשימה ומבטיח לילד שהיום ורק  היום מותר לו :

לא לעשות כלום.

וכך מגיעים בבוקר ילדי הגן למטפלות מלאות תוכניות ומודיעים על האישור המיוחד שקיבלו "לא לעשות כלום "

עכשיו , בטוח שחלקכם קצת מצחקקים , שואלים  - נו, אז מה בסך הכל קרה הילד הלך מרוצה לגן והמטפלת יכולה להתאמץ קצת פחות .

אבל תתארו לעצמכן כמה "כלומים" אפשר לעשות מ 8:00- 16:00 ?

הנה כמה מהכלומים שעברו עלינו באחד הימים (ושמעתי את כל התיאור הזה מהמון מפעילות צהרונים וגגנות)

- כלום 1 : ללכת מכות

כלום 2 : לחרב קצת את ה`קישוטים והיצירות של החברים שכן עושים משהו

כלום 3 : לנסות לברוח ולבדוק את הכושר של כל הצוות

כלום 4 : לשבת ולבכות שנורא משעמם

כלום 5 : לעשות בלאגן ו"צחוקים" במהלך כל הפעילות , ופשוט להרוס כל אפשרות להעביר אחד.

ויש לי עוד כמה "כלומים " ייחודיים , אני בטוחה שתוכלו  לחשוב על כמה.

עכשיו איך תגיבו לילד כזה? נדבר עם  ההורים?

אצלי , אחרי היום השני זה נגמר בהודעת טקסט קצרה להורים ולא  לילדים : שלא לעשות כלום זה דבר נפלא , אבל את זה עושים רק בבית.

מחכה לתגובות

הדס.

 

 

עוד משהו - העדרותי הארוכה לצרכים פרטים , לא מנעה ממני לקרא את התגובות לפוסטים ואני מכינה רשומות מתאימות - בקרוב הכל מנקודת מבטי על גיל 5 המיוחד.

לדף הרשומה
12345
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל הדס ממאטה אלא אם צויין אחרת