00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אימון לאורח חיים בריא או לבריאות נפשית בחיים?

סיפור אמיתי:

ע' (אני במפגש אימון) - מה החלום שלך? מדוע הגעת אלי?
כ' (מתאמנת) - אני רוצה להוריד במשקל!
ע' - וכאשר תורידי במשקל מה זה יאפשר לך?
כ' - הו (עיניה אורו בהתלהבות וקומתה הזדקפה לפתע) אז סוף סוף יהיה לי האומץ לעשות את הדברים בחיי בדרכי שלי!
ע' - למה כוונתך?
כ' - סוף סוף אעמוד בפני קהל של אמהות (עיניה זוהרות ונפקחות לרווחה והיא פורשת את ידיה כאילו מופיעה בפני קהל ומגישה את עצמה אליו) או אז אני אנחה את הסדנאות שאני כל כך חולמת עליהן ורוצה להעביר לאמהות על הורות- אממש את עצמי ואחיה את הקריירה שתמיד חלמתי עליה! סוף סוף אהיה בטוחה בעצמי!!! איזה אושר!!
ע' - וכל זה רק בזכות הירידה במשקל?
כ' - כן- אני מרגישה חסרת ביטחון במשקלי, מי בכלל יקשיב למשהי שנראית כמוני. אני לא אצליח!
ע' - את מכירה נשים שמנות ממך שמקשיבים להן ושמצליחות מאוד?
כ' - אמממ... לא!
ע' - קחי את הזמן, תחשבי...
כ' - אממ.... אמממ... אופרה וינפרי?? אבל היא כבר לא שמנה!
ע' - וכשהייתה שמנה אנשים הקשיבו לה?
כ' - כן, היא התחילה את הקריירה שמנה....
ע' - מכירה עוד נשים משפיעות שמנות ממך?
כ' - וופי גולדברג?!...
ע' - היא משפיעה ומצליחה בעיניך? 
כ' - כן, מעבר להיותה שחקנית יש לה אג'נדה חברתית מאוד ברורה.
ע' - ואיך היא מובילה אותה?
כ' - באמצעות כישורי המשחק שלה, חנניות- היא כובשת בחיוך שלה, במימיקה שלה, פרסום וכו'...
ע' - ומי בארץ?
כ' - אין! בארץ זה לא עובד. באמריקה יש יותר פתיחות.
ע' - ובכל זאת? יש אולי אחת כזאת?
כ' - אמ.....יש לי! אסתי זקהיים!! (מזדקפת בכיסא ומחייכת).
ע' - ומי עוד?
כ' - גם סופר נני , נו איך קוראים לה.... - זאת שמרצה ונותנת טיפים על הורות, לא רזה - לפחות לא היתה כך בתחילת הקריירה.
ע' - מעניין - אז את רואה איזה קשר בין מבנה גוף להצלחה? 
כ' - כן, אבל אני מניחה שזה לא חוק. 
ע' - ?
כ' - נו... תפסיקי - הבנת את הקטע!!
ע' - ?
כ' - יש כמה שמנות שהצליחו.
ע'- שותקת....
כ' - אפילו יש בלוגריות אופנה ממש שמנות כמו אמנדה פייסצקי. יש כמה כאלה - ודווקא בתחום האופנה שנראה כאילו זה טאבו - כדי להיות שם חייבים להיות רזה.
ע' - אז איך זה יכול להיות?
כ' - אולי דווקא בגלל שזה טאבו ונשים שמנות שמתעניינות באופנה רק חיכו לרגע שתהיה בלוגרית כזו. אולי בגלל זה הבלוגריות האלה אפילו מאוד מצליחות.
ע' - אני מבינה שאת עוקבת אחרי אמנדה?
כ' - כן.
ע' - אז למעשה את אומרת שיש לה יתרון מסויים בגלל שהיא שמנה?
כ' - כן, אני מניחה...
ע' - כלומר את אומרת שדווקא בגלל שהיא שמנה יש קהל יעדמסויים שמתחבר אליה והיא מצליחה יותר אפילו מחלק מהבלוגריות שאינן שמנות? 
כ' - שותקת.... כן, אני לא מאמינה שאני אומרת לך את זה אבל כן.
ע' - את רואה קשר כל שהו אולי לאפשרויות הניצבות בפניך?
כ' - את מתכוונת שזה שאני שמנה יכול לשמש כיתרון מול האמהות שאני רוצה להרצות להן ולהעביר להן סדנאות הורים?
ע' - אני לא אומרת, שאלתי אם בעיניך אולי יש יתרון כלשהו שיתכן ופספסת עד כה.
כ' - אמממ.... אולי אני נתפסת כפחות מאיימת מאיזו שחרחורת חטובה, אני לא משדרת "האמא המושלמת שיש רק באגדות", אולי גם יתחברו אלי שמנות... יודעת מה אולי בכלל הלוגו שלי לעסק צריך להיות "אמא לא מושלמת - הדרכה לאמהות טבעיות ואמיתיות"... או משהו בסגנון..

גם את אוחזת בחוזקה בהנחה/אמונה או פרדיגמה שאת חייבת לנפץ כדי להתקדם בחיים?
אני פה בשבילך! בקבלה מלאה ואהבה!

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

איך לבנות לעצמך חזון כדי ליצור מוטיבציה והנעה בחייך?

בפוסט הקודם הבטחתי לסייע לך לבנות לעצמך חזון,
 -תמונת עתיד מיטבית חיובית שלך הנבחרת על ידיך ומהווה מנוע רב מוטיבציה והשראה ליצירת תכנית פעולות אפקטיבית ומשמעותית למימוש עתיד זה. וכבר ציינתי בפוסט הקודם חשיבותו וערכו לניהול חיים הישגיים ומתגמלים.

אז יאללה, מוכנים? 
שריינו לכם שעה שקטה, ללא הפרעה. הצטיידו במכשיר הקלטה.
צאו למרחב המשרה עליכם אווירה נעימה ורגועה ודמיינו את עצמכם 66 שנים מהיום, במציאות בה לא עמדו בפניכם מכשולים כלשהם ולא היו מגבלות כלכליות כלשהן.
השנה היא 2023, 
אתם השגתם בהצלחה את כל ששאפתם לעשות.
עתה אתם מתעדים את ההווה שלכם באפריל 20233- עונים על השאלות הבאות, לא ממהרים נהנים מכל רגע- ומקליטים את תשובותיכם:-

מה אתם עושים בתחום העבודה? מה ההישגים המשמעותיים שלכם בתחום הקריירה?

מה קורה בחייכם בתחום האהבה? עם מי אתם חיים? מה מערכת היחסים ביניכם? מה אתם אוהבים ומוקירים מאוד במערכת היחסים הזאת?

מה מצבכם המשפחתי? האם אתם הורים? למי? תארו את הקשרים והאווירה המשפחתית השוררת במשפחתכם? אילו ערכים משמעותיים משפחתיים נוכחים כאן? מה ההצלחה החשובה שלכם בתחום המשפחתי?

מה בפן החברתי? מי הם חבריכם? כמה חברים? מה אופי היחסים החברתיים שלכם? מה אתם תורמים לחברתכם וכיצד? במה אתם גאים במיוחד בתחום זה?

מה בפן האישי? היכן אתם עומדים על ציר ההתפתחות האישית שלכם? לימודים? תחביבים? מה אתם מקפידים מאוד לעשות בתחום האישי ולא מוותרים עליו? מה מעצים אתכם?

בכל אחד ואחד מהתחומים חשבו: כיצד הגעתם להישגים אלה? מה הצעדים העיקריים שנקטתם ובזכותם הישגתם את הישגיכם אלה? מה עזר לכם? מי עזר לכם?

עתה הקשיבו מספר פעמים להקלטה שבידיכם.
חברים... התחלתם לרקום חזון!
 ואפילו אולי התחלתם להבין מה יכול לסייע לכם כדי להתקדם לכיוונו.

אני ממליצה לכם בחום לקבוע עתה פגישה עם איש מקצוע מיומן כגון מאמן אישי שאתם סומכים עליו כדי לחדד ולגבש את החזון, כאן שמתי רק מספר שאלות יסוד שהן בגדר "קריאת כיוון" ליצירת חזון אישי. כאשר יהיה בידיכם חזון מגובש תוכלו להגדיר, באמצעות איש מקצוע, את המטרות בדרך להשגתו ואחר כך לפרוט תכנית פעולה יישימה להגשמתו צעד אחר צעד.

כייף לרקום חזון נכון?
 עוד יותר כייף להגשים אותו במציאות!

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

איך טיול בדרום אמריקה משפיע על כל חייך - או למה לי חזון בכלל?

איך טיול בדרום אמריקה ישפיע על שארית חייך?

תארו לעצמכם שאתם יוצאים לטיול חד פעמי ביערות דרום אמריקה ואינכם יודעים לאילו יעדים ברצונכם להגיע - לפיכך אין בידכם מפה ומצפן, אינכם מצוידים בציוד מתאים, אינכם מתכננים מסלול , אינכם מבררים דבר על הסכנות או האטרקציות שבדרך וכך אתם מטיילים ללא מטרה. 
 מה תפיקו בסיומו של הטיול?

מאידך, תארו לכם שאתם יוצאים לאותו טיול - הפעם יש לכם יעד ברור, תכנון מסלול ברור, מפה ומצפן, אתם יודעים במי להיעזר בדרך ומתי, ואתם יודעים גם מתי להשאיר מקום למזל ולאילתור (מותר גם להנות מהטבע כך סתם אם יודעים מתי זה אפשרי)...

איזה טיול יהיה מוצלח יותר?
באיזה מהם תרוויחו יותר הנאה והצלחה?
 באיזה מהם יש יותר סכנות וכשלונות?

ובכן - הטיול הראשון משול לטיול חיינו כאשר איננו מצוידים באותו חזון המהווה את המפה והמצפן לדרך.

חזון הוא תמונת עתיד מיטבית חיובית שלך הנבחרת על ידיך ומהווה מנוע רב מוטיבציה והשראה ליצירת תכנית פעולות אפקטיבית ומשמעותית למימוש עתיד זה. מחקרים מוכיחים חד משמעית כי אנשים בעלי חזון הם אנשים המצליחים להשיג את מטרותיהם ולהתקדם בחייהם למחוזות שאפתניים בתחומי החיים: באהבה, בקריירה, פיתוח העצמי ובכל תחומי החיים..

אז קדימה - צרו לכם חזון!

איך?

בפוסט הבא!

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

החיים מנהלים אותך ואתה נסחף בזרם? חזון אישי אפקטיבי יסייע לך לנהל את חייך בכיוון ברור

רובנו מתנהלים ביום יום ואף בקריירה ובעסקים ללא כל "מצפן" ברור. יצירת חזון אישי המשקף עתיד מיטבי נשאף שלנו הוא בעצם כלי עוצמתי לניהול חיינו ומהווה מגדלור הכרחי עבורנו על מנת לכוון את דרכנו וחיינו בהלימה אחת עם שאיפותינו הגדולות.

מתי אנו זקוקים לחזון? בזמנים של צמיחה, שינוי או הזדמנות כדי שיהיה לנו מצפן שיורה לנו את הכיוון הנכון מבחינתנו כיוון נשאף שהגדרנו לעצמנו מראש. אנו זקוקים לחזון גם בתקופות של אי וודאות כשאנו מאבדים את הביטחון לגבי דרכנו, כשקורה מקרה בלתי צפוי שמערער את החוקים ואת הדרך שאנו מורגלים בה. במקום להתמקד ב"איך לכבות את השריפה", "איך פשוט להמשיך הלאה" כדאי שנשים לנגד עינינו את החזון – המטרה העליונה לשמה אנו פועלים. החזון ידריך אותנו חזרה אל יסודות הווייתנו – לייעודנו ולהליכה בהתאם לשאיפות שלנו. כלומר: תפקיד החזון הוא בעצם להוות מצפן ומגדלור עבורנו כדי שנוכל לכוון את דרכנו בהלימה אחת עם שאיפותינו הגדולות. לפיכך על פי תיאוריות שונות ורבות החזון נמצא בבסיס התכנון של הצבת היעדים והמטרות שלנו בחיים.

אם כך מהו למעשה החזון? קיימות הגדרות מילוניות שונות. ב"מילוג" נכתבה הגדרת "חזון" כך:

  1. רעיון או מחשבה לגבי העתיד הרצוי
  2. נבואה
  3. חלום או התרחשות דמיונית.

 

 

במילון "מילה" מצאתי: חזון = תמונת מציאות או התרחשות נשאפת – תמונה עתידית במיטבה, אמינה ואטרקטיבית.

את הגדרת החזון במיטבו כמו שאני מאמינה בו, מיטיבים לתאר מספר מקורות: בספר מתומצת וקריא "קדימה בכל הכוח – הפעל את עוצמת החזון בעסקיך ובחייך", מתארים קן בלנצ'רד (מנהל רוחני של קבוצת קן בלנצ'רד - חברה מובילה בעולם בתחום ההדרכה בעבודה) וג'סי סטונר (יועצת למגוון רחב של חברות ועסקה רבות בגיבוש חזון אישי וקבוצתי) חזון אפקטיבי כך: "חזון פירושו לדעת מי אתה, לאן אתה הולך ומה ינחה אותך בדרכך".[1]  הם מוסיפים כי חזון משכנע מספק קווים מנחים שמסייעים בקבלת החלטות יומיומיות, מספק תמונה של העתיד הרצוי שניתן ממש לראות בעיני רוחנו, מתמשך ובר קיימא, מדרבן ל"מצויינות" ולא רק להתגברות על מכשולים, מעניק השראה, מרגש, ומסייע לכל אחד למצוא מה הוא יכול לתרום.[2]

כדי לבנות חזון כזה עליו להיות מושתת על 3 עקרונות חשובים:

  1. הגדרת מטרה בעלת משמעות העונה על השאלה מדוע ולא מסבירה רק מה יש לעשות.
  2. על החזון להיות מושתת על ערכים המספקים למעשה כללי התנהגות בדרך להשגת המטרה. הם עונים על השאלות "על פי מה אני רוצה לחיות"? ו"איך"?. עליהם להיות מוסברים היטב כדי שאפשר יהיה לדעת בדיוק איזו התנהגות ממחישה שהערך מיושם. יש לפעול לפיהם בעקביות שאם לא כן הם רק בגדר "כוונות טובות".
  3. על החזון להיבנות על תשתית של תמונת עתיד – תמונה בהירה של התוצאה הסופית, משהו שניתן לדמיין ממש ולא הצהרה מעורפלת. יש להתמקד במה שרוצים להשיג לא במה שרוצים לאבד (עיקרון החיוביות). יש להתמקד בתוצאה הסופית ולא בתהליך המוביל אליה – כיוון שהתהליך יכול להשתנות בהתאם לנסיבות.[3]

יש לציין כי תיאוריה זו כפי שמובאת בספר "קדימה בכל הכוח!" מתכתבת עם תיאוריות נוספות המוסיפות עליה או מחזקות אותה.

תיאוריית החשיבה החיובית – המוזכרת להלן בסעיף ג' – התמקדות במה שרוצים להשיג ולא במה שלא – מוזכרת בספרות מקצועית מגוונת - כן עומדת בבסיס הספר "הסוד" הגורס בקצרה כי מה שאתה מזמן לעצמך הוא שהיקום יזמן לך – הוא מה שאתה מושך אליך בזכות האנרגיות וחוקי היקום וכך אם תחשוב חיובי – תמשוך אליך ותזמן לך דברים חיוביים. [4]כך גם התיאוריה האדלריאנית תומכת בעיקרון הצבת המטרות. אלפרד אדלר (1870-1937)  אבי הפסיכולוגיה של האינבידואל" (מחבר מרעיו ומאוחר יותר ממתנגדיו הגדולים של פרויד), טוען כי האדם הוא אדם מטרתי, אינו נדחף קדימה לעשייה והתקדמות מתוך נסיבות כי אם מתוך הצבת מטרות. לפיכך על האדם להציב לעצמו מטרות כאשר השאלה החשובה עליה צריך האדם לענות בהצבת המטרה העליונה שלו היא "לשם מה" ולא "מה". הדבר מתחבר ישירות לתיאוריה של בלנצ'רד וסטונר האומרים כי בהגדרת החזון יש להגדיר לשם מה החזון נבנה ולא רק "מה".

בתיאוריה האדלריאנית ובשיטת האימון הנגזרת ממנה נושא ה"איך" – כלומר הערכים המרכיבים את החזון ומניעים אותו אף מורחב משל בלנצ'רד: על פי התיאוריה האדלריאנית חזון אפקטיבי חייב להיות מורכב מ"מתדלקים רבים לעשייה" והוא חייב לשקף את נימי נפשו של האדם בעל החזון. לאלה התיאוריה קוראת ייעוד האדם, ומרכיבי הייעוד הם: ערכיו (אמונותיו), אבל יותר מזה גם את אהבותיו וכישוריו ותשוקותיו, יכולותיו ועוצמותיו. מדוע? מכיוון שחזון הוא דבר שהאדם צריך לאהוב, לרצות, לשאוף אליו בכל נימיו שאם לא כן הרי ראשית אין לו טעם מבחינת אותו אדם, שנית לא יהיה לאדם רצון ו"דלק" כדי לבצעו בעבודה יומיומית ולעתים מורכבת. אדלר אמר: "כשאני חי את ערכי, חי את חלומי, נותן ותורם לאחרים – שם נמצא האושר" [5]. שיטת האימון האדלריאנית דוגלת גם היא ביצירת תמונת עתיד נבחר בהירה ומציעה שיטות שונות לעשות כן באמצעות שאלת שאלות עמוקות, דמיון מודרך ועוד.

 

בעיני יצירת חזון אישי טומנת בחובה חקר עצמי עמוק כיוון שרק אנשים מודעים מאוד יודעים לעמוד על כל המרכיבי הייעוד שלהם וגם זאת בעיני רק לאחר חקר והצפה. בתהליך חקירת הייעוד חשוב להציב תחושות ורגשות ברמה מטאפיסית, אולם בסופו של תהליך חשוב לתרגם את הדברים לעשייה פיסית ופרקטית שניתן יהיה אחר כך לפרוט אותה ליעדים מדידים ושניתן לבצעם. עוד עיקרון חשוב הוא עיקרון "ההוליזם" הגורס כי האדם הוא הוליסטי ולכן בבואנו לבחון את החזון שלנולא נתמקד רק בפלח אחד בחיים כי אם בכל פלחי החיים, שינוי באחד מהם בהכרח ישפיע גם על האחרים.[6]

גם דר' עמיר לוי (יועץ ארגוני וניהולי בכיר באיגוד היועצים הארגוניים וחבר במכון לייעוץ ארגוני) בספרו "ניהול שינוי ארגוני", גורס כי לא ניתן לבנות חזון ללא אמונות וערכים, ייעוד ועוד.[7]

נושא נוסף בו תומכת התיאוריה האדלריאנית הוא נושא "התרומה" – שכן האדם הוא ייצור חברתי שתחושת הערך שלו נגזרת בהכרח מתרומתו לסביבה (לכל אחד תרומה למעגלי סביבה אחרים: משפחתי קרוב/חברים/ארצי/ סביבתי/ עולמי....). מטרתו של כל אדם באשר הוא היא לחוש  שייך ומשמעותי – ואלה נגזרים בהכרח ממועילותו לסביבה. לכן חשוב להגדיר מה היא תרומתו ומועילותו כחלק מהחזון. [8]

לסיכום החזון משמש אותנו כמורה דרך ומגדלור לחיינו כאשר אנו רוצים לבצע שינוי, להתקדם, לנצל הזדמנות או בעת משבר ו"ירידה". לטובת בניית חזון אפקטיבי יש להשקיע חקירה עצמית ולבסס את החזון על מספר פרמטרים משמעותיים:-

  1. הגדרת מטרה בעלת משמעות העונה על השאלה מדוע.
  2. על החזון להיות מושתת על ייעוד האדם: ערכים, תשוקות, עוצמות ותרומה.
  3. תמונת עתיד בהירה ומוחשית.

 

חזון כמובן לא עומד בפני עצמו בדרך להשגת המטרות בחיינו, אולם הוא עומד בבסיסן וממנו נוכל בהמשך לפרוט את המטרות שלנו והוא ישמש אותנו כמצפן ומגדלור להשגתן. מכיוון שגיבוש חזון אפקטיבי דורש מודעות גבוהה מאוד וחקר מעמיק נכון להסתייע במאמן אישי מיומן על מנת לגבשו.

 

 

[1] קדימה בכל הכוח! הפעל את עוצמת החזון בעסקיך ובחייך, מטר 2004, קן בלנצ'רד וג'סי סטונר, עמ' 64.

 

[2] שם עמ' 65.

 

[3] שם עמ' 13-63.

[4] הסוד, כנרת, רונדה בירן, 2007.

[5] יסודות הפסיכולוגיה האדלריאנית, פרופ' ר. דרייקורס, מכון אדלר, 2012, עמ' 18-22.

[6] שם עמ' 58-60.

[7] ניהול שינוי ארגוני גישות, שיטות ותהליכים, צ'ריקובר, 2000, דר' עמיר לוי, עמ'167-175.

[8] יסודות הפסיכולוגיה האדלריאנית, פרופ' ר. דרייקורס, מכון אדלר, 2012, עמ' 11-17.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

כיצד אימון אישי נכון וממוקד בונה בטחון וערך עצמי

הדימוי העצמי של אדם הוא תהליך תוך נפשי בו אדם מתוך חוויותיו, מייצר הנחות יסוד הקשורות למסקנות אותן גיבש אודות עצמו. הדימוי העצמי בנוי מדעותיו, השקפותיו ואמונותיו לגבי עצמו וכיצד הוא רואה את מקומו בחיים, את יכולותיו ומגבלותיו (ראייה סובייקטיבית ונלמדת). ככל שהפער בין הדימוי הריאלי לדימוי האידאלי גדל, אזי לילד קשה יותר לתפקד היטב. ילד הגדל תוך חוויות והוכחות לאפסות כוחו, לומד ומשתכנע בחוסר יכולתו ומפתח דימוי עצמי נמוך. הוא למעשה  משתכנע כי הוא נחות מאחרים ומסיק כי אין לו מקום בטוח בחברה. כך הוא מפתח אסטרטגיות שונות ושגויות שיבטיחו לו מקום וערך בחברה. אדם כזה לכשיגדל, יהיה עסוק בהוכחות לעצמו שהוא בעל ערך ולא יהיה פנוי למשימות החיים.מאידך, אדם בעל ערך עצמי גבוה הבטוח במקומו ובהשתייכותו החברתית עסוק במשימות החיים וביצירתיות ויכול לממש שאיפותיו, הוא שם לעצמו מטרות שאינן בגדר מבחני ערך עצמי כי אם מטרות אמיתיות במשימות החיים.

כיצד אם כך נבנה הדימוי העצמי אצל אדם? מה יקבע אם יהיה בעל ערך עצמי או בעל בטחון עצמי ירוד? התשובה תמונה ברצף החוויות המעודדות או המייאשות שחווה האדם בשנות ילדותו הראשונות. רצף החוויות גורם לילד לאמץ השקפות מסוימות על עצמו: ילד שחווה רצף חוויות מעודדות יגבש בטחון ביכולותיו ועצמותיו ותחושת הערך שלו תגבר,  ומאידך ילד שחווה רצף חוויות מייאשות לא יאמין בכוחותיו וביכולותיו ויפתח ערך עצמי ירוד וקרוב לוודאי גם רגשי נחיתות.

הערכתו העצמית של אדם, אם כן, נבנית ומתגבשת כבר בגיל צעיר. אולם שיפור ושיקום ואף בניית בטחון וערך עצמי אפשריים בהחלט בגיל מבוגר. הכיצד? באמצעות אימון טוב ומעודד היוצר רצף של חוויות טובות המציפות ומוכיחות לאדם את יכולותיו ועוצמתיו, ומשיבות לו את האמונה בכושרו להצליח. רצף חוויות כזה יווצר באמצעות פעולות ומעשים במציאות ובהווה של המתאמן שיביאו להצלחות. למאמן תפקיד משמעותי באימון כזה: ראשית לעידוד המתאמן - לשיקוף תכונותיו הטובות, יכולותיו, עוצמותיו והערכים הטובים שינחו את המתאמן בדרכו. שנית, למיפוי שדה הפעילות מולו יש לפעול במציאות ולסיוע בגיבוש תוכנית אופרטיבית לפעולה. כן על המאמן לשקף למתאמן הצלחותיו והישגיו ולעודדו עליהם.

באימון טוב וממוקד - גם אם קצר, רצף של חוויות כאלה מחד יעניקו למתאמן כלים לפעולה ולהצלחה ומאידך יטעו בו הערכה עצמית ובטחון במעשיו.

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

רוצה שמשהו יקרה - תתכוונן אליו

לפני כמה ימים ישבתי עם חיים - חבר וקולגה שאני מאוד מעריכה והוא זרק לי פנינה:
"כשאת רוצה שמשהו יקרה צריך פשוט להתכוונן אליו - תתכוונני וזה יצליח"!
וכמה שהוא צודק! 
כי מה זה בעצם להתכוונן?! זה בעצם לעשות כדי שמשהו יקרה:
זה מתחיל בחשיבה על הדבר- כשאתה חושב על משהו אתה מתחיל לעשות בכיוון,
 אתה משדר לסביבתך שאתה מעוניין בזה ואז גם הסביבה נרתמת- לפעמים אפילו מתגייסת לעזרתך,
אחר כך זה ממשיך בתכנון: "מה אני יכול לעשות כדי שזה יצליח"...
ואחר כך בצעדים קטנים של מימוש:
פסיעה קטנה ועוד פסיעה קטנה ועוד אחת-
ובלי משים עברת פתאום כברת דרך
ופתאום חל שינוי ובאה הצלחה
ופידבקים טובים מהסביבה:
"שיואו איך עשית את זה/ וואו אתה נראה ממש טוב לאחרונה"...
ועם הפרגון הזה ותחושת ההישג פתאום בא לנו עוד...
 ואז כבר ממש רוצים לתכנן את הצעד הבא..

אם יודעים לעשות את זה לבד זה נפלא,
ואם לא אפשר לפנות לחבר (כמו חיים שלי)
או אפילו למאמן. זה בדיוק המומחיות של המאמן -
 להוציא מהכח לפועל.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

התחפושת חושפת הרבה יותר מאשר מסתירה,

פורים - סוף סוף יום בשנה בלי מסכות.

כן, אני טוענת כי המסכה חושפת הרבה יותר מאשר מסתירה!
בפורים אנחנו מרשים לשאיפותנו הכמוסות להתפרץ בדמות תחפושת ומסכה מתוך תחושת מוגנות (מוצדקת או שלא)  ואם נסתכל היטב וברגישות על התחפושות, יש סיכוי טוב שנבחין בדקויות המרמזות, או לעתים ממש זועקות כמיהות שבלב.
תחפושת זו דרך עוצמתית לשדר לסביבה שדר תוך תחושה של מוגנות.
אז בואו נשתהה רגע ונסתכל:
כמה השקיעו בתחפושת: האם קנוי/עשוי...
מה אומר אורך החצאית?
עומק המחשוף?
עד כמה המגבעת והמסכמה מסתירים?
מי התחפש?
מי לא?
ואם כך מה בעצם זה אומר על האדם העומד מולנו?
ועד כמה מתאפשר לנו עכשיו לראות אותו באמת?...
 זוהי הזדמנות נדירה פעם בשנה לראות מאחורי המסכה..

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

מה קורה כשהילדים ממש לא נענים לכם והדברים עומדים לצאת משליטה? - אני שולפת את נשק יום הדין ומזעיקה את

מה קורה כשהילדים ממש לא נענים לכם והדברים עומדים לצאת משליטה? - אני שולפת את נשק יום הדין ומזעיקה את הרס"ר שלי מהצבא!!
 זוכרים אותו? לכל אחד היה כזה בצבא - ההוא הרס"ר המיתולוגי עם השפם האימתני שהיינו רועדים כשהיה מעביר אצבע מאובקת על המשקוף מעל הדלת במסדר בוקר?! כן - אותו!
 זה לא שיש לי איתו קשרים מיוחדים - הוא פשוט לימד אותי כמה טריקים שהיום אני מנצלת בבית מול הילדים. מסתבר שדמותו הצבעונית ויכולתו המדהימה לארגן צעידת שמאל ימין בתסתס"ח משפיעים כמו קסם על הילדים.

זה כבר ריטואל קבוע שאני מזעיקה אותו והוא מופיע תוך בערך 3 שניות...
טוב - נו הוא לא מגיע אלי פיסית הביתה....
 אני פשוט משחקת אותה כאילו אני מתקשרת אליו - לרנ"ג אהרלה טואיטו (הילדים כבר מתגלגלים מצחוק רק לשמע השם), שמה כומתה ומדביקה לכולם שפמים ואז...מתחילים כולנו לצעוד בטור בשמאל ימין תוך כדי שירה ("שמאל, שמאל, שמאל ימין שמאל...).
צועדים לאמבטיה אני מכריזה על 300 שניות למקלחת (זה אשכרה עובד), אחר כך עומדים נוח ו"עולים על א' פיג'מה" תוך 60 שניות, לאחר מכן צועדים ונעמדים בדום מתוח ב"דגל שק" לצחצוח שיניים, 15 שניות לכניסה למיטה (לא להאמין - כולם קופצים פנימה בין השמיכות) ואז שומעים סיפור מהרס"ר(ית) אמא על השירות הצבאי שלה (נו.. 27 שנות שירות בצבא לא הולכות ברגל)...

אז משהו יצא מהשירות הצבאי של אמא, אבל באמת שאין אצלנו (חוץ מזה) משטר צבאי. 
זה עובד נפלא והילדים ממש אוהבים את זה - שווה לנסות.
 ובכלל דווקא כשההרגשה היא שהילדים הולכים ראש בראש, זה בדיוק בעיני הזמן להפעיל משחק.

אשמח לשמוע וללמוד, מה את עושה מול ילדיך כשכבר כלו כל הקיצין?

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

אני מאמינה באנשים וביכולתם להשיג תוצאות! תמים? לא! זה מוכח!!

תמיד האמנתי באנשים. 27 שנים עסקתי בליווי מנהלים ובכירים בארגון בו עבדתי וראיתי אנשים שמים לעצמם מטרות, חותרים להשגתם ומצליחים.

אבל עכשיו יותר מהכל - אני מסיימת השבוע שני תהליכי אימון נוספים ורואה איך כל אחד יכול - יש לאנשים עוצמות מדהימות! והם מצליחים להגיע לתוצאות העוברות אפילו את מה שדמיינו. צריך לסמן מטרה גדולה - כזו שאתה באמת שואף אליה וחולם עליה, לפרוט לצעדים קטנים וישימים ולהתחיל לממש. נכון שצריך הרבה עידוד בדרך, אבל אם מצאת משהו שירים אותך ברגעי השפל (כי תמיד כשפורצים דרך חדשה יש קשיים) וישקף לך את עוצמותיך והכלים שבידיך אתה תצליח. אז אני מאמינה באנשים! ולמתאמני שהשבוע מסיימים תהליך - אני גאה בכם- עבדתם קשה והשגתם! עכשיו זמן להציב יעד חדש לכיבוש!!

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

איך גרום לאווירה מפרגנת בין אחים - לקרוא, להתרגש ולממש!

לקרוא, להתרגש ולממש...
 תארו לעצמכם שהייתה לכם מחברת קסם שבכל יום היה מופיע בה מכתב הערכה ואהבה ממשהו קרוב אליכם שהיה מפרט את כל היכולות, העוצמות, המעלות שלכם ואת מה שהוא אוהב בכם. ממלא וכייפי לא?
 מתי לאחרונה קיבלת מכתב כזה? לא, לא מכתב המלצה בעבודה - מכתב מהילד, מבן הזוג...

אני מקבלת מכתב כזה כמעט כל יום, ליתר דיוק כמעט כל יום - 4 פעמים ביום!! כבר שנה וחצי !! אני מרגישה אדירה, אני מבינה כמה אני אהובה חשובה ומשמעותית ובעיקר זה ממלא וכייף. ליתר דיוק אצלי במשפחה יש קסם כזה שעובד אצל כולם - כולנו אני ובעלי ו-4 הילדים מקבלים טונות אהבה והערכה כתובים באופן שוטף.

אצלנו בבית קוראים לזה מחברות הערכה. אלה מחברות פשוטות שקנינו ב-5 שקלים ואנחנו ממלאים בהן קסם כל יום. קישטנו אותן ויצרנו 5 חוקים בסיסיים:
1. לכל אחד יש מחברת עליו מתנוסס שמו.
2. לכל אחד מותר לכתוב במחברת של האחר אבל לא במחברתו.
3. כותבים רק בהסתר ובהחבא - אסור שבעל המחברת יתפוס אותנו בפעולה  כי המכתב הוא מתנה והפתעה.
4. לא כותבים במחברת כשכועסים.
55. במחברת כותבים רק: תכונות טובות של בעל המחברת, מעשים טובים שהוא עושה, דברים יפים שלמדתי ממנו, מילות אהבה והערכה, עוצמות ויכולות שלו וכו'.

בשבת בארוחה המשפחתית כל אחד בוחר לקרוא דברים שנכתבו לו וריגשו אותו (אצלנו קוראים את הכל) וכל אחד מודה למי שכתב ואומר לו מה זה גרם לו לעשות או להרגיש.
אגב אפילו טל בן ה5 (שכבר כותב במחברות מגיל 3.55) משתתף - הוא מצייר, כותב ונעזר באחיו האחרים ובנו ההורים כדי לקרוא ולכתוב במחברות.

ונחשו מה הדבר הראשון שעושה מי שמגלה מכתב במחברת?
 רץ למחברת של מי שכתב לך ו"להחזיר" לו.

תארו לכם מה מחברת קסמים ב5 שקלים עושה לאווירה וליחסים בבית...

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל עינת מאמנת אישית אלא אם צויין אחרת