00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תפריט בריא לארוחת שישי לכבוד שבת המלכה

ארוחת שישי החגיגית והמפוארת, יכולה פעמים רבות להוות מכשול בדרך להצלחת תהליך הירידה במשקל. האווירה המשפחתית, הניחוחות המשכרים ומגוון המטעמים על השולחן מערפלים את החושים והדעת וגורמים לנו, ולו לרגע, לשכוח מהי מטרתנו האמיתית. עלינו לצאת מנקודת הנחה ולהבין שארוחה עשירה אחת, עלולה להכיל כמות קלוריות אדירה, להיות עתירת שומן רווי ואף לחרב מאמצים של שבוע שלם. על מנת ליהנות מארוחת ליל שישי, יש לתכנן את היום מראש בקפידה,  לנקוט בשיטת פעולה מובנית בעת הארוחה ולהיות חדורי מטרה ומלאי מוטיבציה.


תכננו מראש את היום שלכם - החליפו את ארוחת הצהריים בארוחת הערב

בארוחת הצהריים של יום שישי הקפידו לצמצם את צריכת השומן ולאכול ארוחה קלה אשר תכיל:

  • שלל ירקות מכל הסוגים והצבעים, מבושלים וטריים כאחד.
  • מנת פחמימה אחת כגון: 2 פרוסות לחם קל  או חתיכת פשטידה בינונית, או 3 כפות אורז או חצי כוס קטניות
  • 2 מנות חלבון כגון: קופסאת טונה במים, 4 פרוסות פסטרמה דלת שומן, 4 כפות גבינה 5% או 100 גרם גבינה בולגרית 5% שומן או מנת דג אפוי (עד 100 גרם)

להגיע לארוחה בנינוחות

כשעה לפני תחילת הארוחה הקפידו לאכול מנת ביניים פחממתית המכילה עד כ-100 קלוריות, על מנת לא להגיע רעבים לארוחה. (לדוגמא: חטיף אנרגיה, מנת פרי או פרוסת לחם קל עם ממרח)

מים

לאורך היום ולפני תחילת הארוחה בפרט, הקפידו לשתות כ-2 כווסת מים.

בחירות מושכלות בעת הארוחה

למנה ראשונה השתדלו לבחור במנה קלה המבוססת על ירקות כגון סלט ירקות, ירקות מבושלים או אפויים או מרק ירקות. והקפידו למלא את הצלחת במגוון צבעים ומיני ירקות להגברת תחושת השובע והמלאות.
למנה עיקרית הקפידו להניח על צלחתכם הכל מראש ולא להוסיף כל פעם עוד  קצת.
ביחרו במנת חלבון אחת עד 200 גרם כגון: רבע עוף בתנור (בלי עור) / פילה דג / פילה בקר / 3 פרפרי פרגית / 2 נתחי חזה עוף
מנת פחמימה אשר תכיל כ-3-5 כפות (כחצי כוס) אורז/פסטה/עדשים/מג'דרה/קוסקוס/פתיתים וכדומה או 1 תפוח אדמה/ 1/2 בטטה בינונית (אפויים בתנור) 
מנת שומן אחת כגון: כף טחינה/ חומוס/ כפית שמן זית לתיבול/ כף רוטב/ממרח מהתבשילים המוכנים

בסיום הארוחה

המתינו מעט ושתו תה ירוק או חליטת תה טבעית שתסייע לתחושת הרוגע. (צמחים מומלצים: נענע, קמומיל, לואיזה, לימונית)

ומה לקינוח?

ביחרו בקינוח קל כתחליף לארוחת לילה כגון: פרי, סלט פירות, חטיף אנרגיה או קרטיב קרח קל.

ולסיום, כמה טיפים לחיים בנוגע לארוחות שישי ואכילה בחוץ:

  • להימנע מאוכל מטוגן/מוקרם/ מבושל בשמנת
  • לבקש את הרוטב לצד המנה ולהוסיף כמות מדודה- עד כף.
  • מומלץ להימנע מתוספות כגון: בוטנים/אגוזים/שקדים/שומשום/גרעינים וגם רטבים
  • מומלץ להעדיף שמן זית על פני חמאה
  • לבחור במים על פני שתייה מוגזת (גם אם היא דיאטטית) ולשתות כ-2 כוסות בתחילת הארוחה

שבת שלום! :)

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל olatishrey אלא אם צויין אחרת