פוסטים בבלוג משפחה בדרכים בתאריך 31-8-2013

דרום מזרח ארה"ב, יום 11 - צ'טנוגה

03/09/2013
כשציפ ציפ הרכבת פוגשת את שילגיה  לפעמים זה קורה בטיול, שדווקא יום שבכלל לא תוכנן ככזה, מתגלה כיום כיף לא נורמאלי בלי שמצפים לזה בכלל. ככה יצא יום הטיול שלנו בצ'טנוגה (Chatanooga ) שתוכנן כתחנת מעבר בדרך לנאשוויל, והתגלה כיום מקסים וכיפי. בדרך לצ'טנוגה גם חצינו את הגבול בין מדינת ג'ורג'יה למדינת טנסי שתארח אותנו בשבוע הקרוב.  בדרך לצ'טנוגה קדרו השמיים כמו תמיד כשאנחנו בדרך להר שאמור להשתקף מפסגתו נוף פנוראמי עוצר נשימה. כפי שיראה מי שיעקוב אחר הבלוג הזה וטיוליו המשפחתיים, אין זו גזירת גורל כמעט מוחלטת. אם אני מתכננת תצפית מהר, מובן מאליו שאותו יום יהיה אפור, גשום ומעונן ולא יאפשר ליהנות מהנוף התיאורטי שאמור להשתקף ממנו...   הנסיעה בין אטלנטה לצ'טנוגה אורכת שעתיים בלבד. אולי הקצרה ביותר בטיול שלנו!  כשדמיינו את צ'טנוגה לפני שהגענו אליה, דמיינו מן כפר קטן, נידח עם כמה אינדיאנים עייפים מעשנים בפתחו של קיוסק מאובק. ובכן, מסתבר שהעיר בעלת השם המוזר היא ממש עיר, לא קטנה בכלל, ואפילו די חמודה. עם אוכלוסיה צעירה ותוססת ונוף מרהיב שעוטף אותה.  האטרקציה המרכזית בצ'טנוגה היא ההר Lookout mountain. על ההר שלל אטרקציות, שניתן לשלב את כולן ביום אחד.  התחלנו את הביקור בהר בנסיעה ברכבת בעלת המסלול התלול בעולם. הרכבת עולה ויורדת מצלע ההר, ונשקף ממנה נוף מקסים. אמנם נכנסנו לקרון הרכבת כשאת ההר אפף ענן אפור ומאיים, אך איך שהקרון התחיל לזוז, השמש יצאה והנוף המדהים התגלה לעינינו טפח אחר טפח... לאחר נסיעה איטית ומרהיבה בקרון מלמעלה למטה, היינו (כרגיל אצלנו כשאנחנו צופים בנוף, זו מעין התניה שכזו) רעבים. ב-מ-ק-ר-ה למרגלות ההר שוכנות להן כמה וכמה מסעדות וגלידריות. את עיננו צדה פיצריה קטנה "בסגנון של פעם" שניצבה ממש מול התחנה. מיד חצינו את הכביש בעקבות ריח הפיצה המשכר.  השעה 12:00, זאת יודע כל מי שביקר בארה"ב, היא שעת ארוחת הצהרים, ולכן לא מעט אנשים גדשו את המסעדה הקטנה: משפחת תיירים מלוכסנים דוברי שפה בלתי מובנת עם ילדים קטנטנים ומתוקים, קבוצת גברים מכורסים עם בגדי נבחרת כלשהי, בני תשחורת מקומיים, משפחה אמריקאית עם הורים עייפים שבאו לנופש בצ'טנוגה, כשהילדים שלהם מתלוננים "למה לא נסענו להוואי כמו כל החברים?" למרות העומס
לדף הרשומה

דרום מזרח ארה"ב, יום 10 - אטלנטה

בוקר היום העשירי לטיול באטלנטה העיר הגדולה. המראה של העיר המתגלה אט אט כשאנחנו חוזרים אליה מן המלון שלנו הנמצא בפאתיה, פשוט מרהיב! תחנתנו הראשונה להיום היא האקווריום המפורסם Georgia Aquarium. אמנם, במסגרת טיולינו המרובים בארה"ב כבר ביקרנו באי אלו אקוואריומים, אך ביקור באקווריום הוא תמיד חוויה, ובמיוחד באקווריום כזה, הטוען לכתר "הגדול בעולם"(מצד שני כמעט כל אקווריום שביקרנו בו טען לכתר כלשהו....). התכנית המקורית היתה לבקר באקווריום הזה שעתיים לערך, ולהמשיך לאתרים מעניינים נוספים. בפועל, ביקרנו בו כמעט 5 שעות, והאתרים האחרים ירדו מהרשימה, אבל אנחנו זכינו ליום כיף אמיתי! האקווריום באמת ענק. הוא מחולק לנושאים, כאשר כל צד שלו מוקדש לאזור אחר או סוג דגה אחר (מים מתוקים, אוקייאנוס, מים קרים (כמו בקוטב), בעלי החיים והצמחים הימיים באטלנטה ועוד. האקווריום מעוצב מקסים, עם בריכות ליטוף שם אפשר לרפרף על גבם של מנטה ריי למיניהם, אקווריומים מרהיבים, הסברים אינטראקטיביים, מנהרות שקופות בהן אפשר לזחול או לעבור ולהרגיש ממש בתוך האוקיאנוס, אקווריומים עצומים בגודלם המכילים שלל מיני דגים, צמחים ובעלי חיים אחרים, ועוד ועוד. גם כאן לא נפקד מקומה של "מנהרת הכרישים" המקובלת היום בכל אקווריום שמכבד את עצמו. בנוסף לאקווריומים, ניתן לצפות גם בסרטים תלת מימדיים משעשעים, ובמופע דולפינים מרהיב. בקיצור, יום כיף אמיתי, שצריך להקדיש לו חצי יום לפחות.   הביקור באקווריום הסתיים במופע דולפינים בסגנון לאס וגאס. המופע מרהיב ומרשים. אנחנו חשבנו שיכלו להוריד קצת מה"שואו" ולהשאיר יותר מקום לדולפינים המקסימים... אבל למרות הביקורת, מאד נהנינו! אתר אינטרנט: http://www.georgiaaquarium.org/ כתובת: הקוואריום נמצא אף הוא כמו קוקה קולה ו CNN בפארק האולימפי. הכי טוב לחנות את הרכב בחניון של קוקה קולה, כמו ביום הקודם.  שעות פעילות: א`-ו`: 10:00-17:00 שבת: 9:00-18:00 ציון:  במהלך הביקור כבר היינו רעבים כמובן לארוחת צהריים. אלא שהמחירים השערורייתיים גרמו לנו להחליט שנאכל רק משהו קטן (ויקרררר) כדי לדחות את הרעב עוד קצת, ולחזור לאחר הביקור באקווריום למסעדה הנפלאה מאתמול, ולאכול כמו שצריך! אחרי הביקור הכיפי והארוחה הטובה, כשהבנו שכבר לא נצליח לממש את שאר התכניות, וכשאני ראיתי
אני רק שאלה...

מתכננים טיול לצפון מזרח ארה"ב?

יש לכם שאלה? אשמח לענות! (כמיטב יכולתי )