00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בלוג 1: פתיחה:

שלום אני מעין וזה הבלוג שלי בו אני אספר לכם על מחשבותיי ורגשותי בעקבות שיעורים בקורס " שילוב התקשוב באימוני הוראה" .

בבלוג זה אכתוב את תרומת הנלמד בקורס עבורי כמורה לעתיד, בהתנסות בבת הספר, רגשותיי והערותיי לנלמד ולאופן הלמידה.

אתחיל בכך שלי אישית מאוד קשה לעשות קורסים מקוונים מהסיבה הפשוטה שאני לא מצליחה לעקוב אחר המטלות כאשר אין דמות שאני מדברת איתה פיזית פנים אל פנים (מורה).

בתור מורה אנסה כמה שיותר להביא את הנלמד לשיעורים שלי ולהעשיר אותםבלמידה.

אני מרגישה שכיום אנו בתפר מבחינה טכנולוגית במערכת החינוך, אומנם התלמידים מעורים בכל הקשור לטכנולוגיה אך בית הספר נשאר מאחור ועל כן אני שמחה מאוד על הקורס הזה ועל האפשרויות שהוא נותן לי להביא לתלמידיי בבית הספר.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

בלוג 5- רפלקציה לאחר השיעור בסביבה טכנולוגית:

שלום לכולם:

ברצוני לעדכן אתכם איך עבר עליי השיעור שעשיתי בסביבה הטכנולוגית.

מפאת תקלות טכניות לצערי לא העברתי את השיעור לתלמידיי אלא עשיתי אותו פרטני לשלושה תלמידי חט"ב.

השיעור התנהל פחות או יותר כפי שתכננתי מלבד כמה שקופיות שלא היו רלוונטיות למבוא בפעילות האינטראקטיבית שדילגתי עליהן.

בנוסף הפעילות ארכה יותר זמן משחשבתי ולכן אני חושבת שלהבא כדאי לחלק את השיעור לחצי על מנת שאוכל להתעכב מעט על התכנים הרלוונטים ולתת יותר מקום לתלמידים להישמע ולעבוד.

הרפלקציה על השיעור מאוד חשובה לי, מכיוון שהשיעור היה מצולם, לי מאוד מוזר לראות את עצמי מצולמת בשיעור, ולקחתי על עצמי לדבר בצורה יותר רהוטה ופחות להיתקע ולהתבלבל במילותיי.

לסיכום אני יכולה להגיד כי השיעור סגר את הנושאים הנלמדים והשתדלתי להכניס בו כמה שיותר תכנים טכנולוגיים שנלמדו על מנת שהרבה מהמיומנויות והאנטלגנציות המרובות יכנסו בשיעור.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

בלוג 4: לפני הוראת השיעור בסביבה טכנולוגית:

אני יושבת פה ומתכננת את השיעור עבור תלמידיי במטרה שיענה על הקריטריונים הרבים שלמדתי ויעורר את התלמידים כך שאוכל ללמדם ולהגיע למטרות השיעור. בחרתי להעביר שיעור מבוא למהפכה התעשייתית לתלמידי כיתה ח' בבית הספר, נושא זה נמצא במסגרת תכנית הלימודים.

מטרת השיעור: התלמידים יבינו מהי המהפכה התעשייתית ולחשוף את התלמידים לעובדת קיומן של כמה נקודות מבט שונות המבטאות השקפות עולם שונות ביחס לאירוע היסטורי.על מנת שהשיעור יהיה כולו בשימוש באמצעים טכנולוגיים אני אצור מצגת שתנחה את הכיתה.

לתחילת השיעור בחרתי להעזר בmentimenter.  המקרין שאלה במחשב שבה התלמידים צריכים לכתוב את תשובותיהם בפלאפונים וזה מוקרן במסך. אני אוהבת להשתמש בכלי זה בשיעורים שלי משום שזה תחליף מצויין עבורים לשמש אסוציאציות והשימוש בפלא וההצגה הויזואלית במסף מגייסת את כלל התלמידים- אני מבקשת מהם פה לענות לי על מושגי יסוד מה זה לדעתם "מהפכה" ומה זה "תעשייה"

בהמשך אני בוחרת להקרין במצגת שנעזרתי בה את המושגים על מנת שהתלמידים יכתבו אותם במחברותיהם.

החלק הבא שבחרתי להביא הוא 2 נקודות מבט למהפכה חשוב לי שהתלמידים יבינו שלכל מהפכה או התרחשות היסטורית יש תמיד שתי צדדים והתלמידים צריכים להפעיל את שיקול דעתם האישי אני בחרתי להמחיש זאת בפעילות אינטראקטיבית-  ולאחר הצגתה אשאל מהי דעתם בנושא הכנסת מסילות הרכבת?

לאחר מכן אני נותנת רקע קצר על השינויים החברתיים והמעמדות שהמהפכה יצרה ולבסוף אמחיש זאת באמצעות סרטון של צ'ארלי צ'אפלין העוזק בסוגיה זו, לאחר הסרטון נדון בדברים ונסכם את השיעור.

החשש היחידי שלי הוא שלא יהיה אינטרנט או שהמקרן לא יעבוד. חשש זה תמידי עבורי כאשר אני משלבת פעילויות אנטראקטיביות ואמצעים טכנולוגיים בשיעורים. 

שיהיה לנו בהצלחה :)

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

בלוג 3 : מודל הכיתה ההפוכה:

היום בשיעור המקוון למדנו על מודל הכיתה ההפוכה, ברצוני להביע את דעתי על מודל זה.

כאשר אומרים מודל הכיתה ההפוכה הכוונה היא שהתלמידים לומדים את החומר בבית ומתרגלים אותו בכיתה, החיובי בדבר זה שהתלמידים מגיעים כבר מוכנים לשיעור וכך המורה יכול לתרגל עימם ולעזור לכל תלמיד בנפרד. האם מודל זה יכול להתקיים במקום בו אני מלמדת? קשה לי מאוד להאמין. אני מחנכת בבית ספר במרכז הארץ והאוכלוסייה בו מוגדרת "קשה" התלמידים אינם מכינים שיעורי בית ואפילו לא לומדים למבחנים בבית ועל כן מאוד קשה לי לדמיין את רובם יושבים בבית וקוראים מאמר או לומדים משהו הקשור לשיעור ללא עזרתי, אולם אני אוהבת להשתעשע ברעיון מה היה קורה אם התלמידים כן היו משתפים פעולה יחד עם ההורים- אני בטוחה שהם היו מגיעים להישגים אחרים והלמידה הייתה יכולה להיות יותר אפקטיבית. לכן אני החלטתי שאשתמש במודל זה בצורה מעט שונה 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

בלוג 2 – פדגוגיה עדכנית בסביבה הטכנולוגית:

שלום לכולם, 

היום בשיעור למדנו על הטקסטונומיה של בלום ועל איך לנהל פדגוגיה עדכנית בסביבה הטכנולוגית.

קיבלתי המון משיעור זה ואני מבינה ממנו שבעידן שלנו- העידן הטכנולוגי, צריך להתאים את ההוראה והפדגוגיה לשפה של התלמידים על מנת להכין אותם לעולם וללמד אותם ללמוד ולהתנהל בו, בנוסף המיומנויות הרבות שנראו בטקסטונומיה של בלום עשו סדר בראש באופן ההכנסה הפעילה של מיומנויות אלו בשיעורים.

בכל מיומנות של המאה ה21 בדקנו האם היא מתאימה להכנס לסביבה מתוקשבת. היה מרתק.

אני יכולה להגיד שבכיתה שלי באופן אישי התלמידים מאוד נהנים משימוש בטכנולוגיה כמו קהוט בלוגים ועוד.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל LevLev5 אלא אם צויין אחרת