00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

חנויות חומרי בניין - טמבוריות

נכתב  ב2007 - עברו 10 שנים ועדיין מאוד נכון

בשבת "רחמנא לצלן" אצתי רצתי לחנות ACE. חיפשתי לקנות מספר מוצרים דחופים לממלכה. בין השאר חיפשתי שתי נורות PL לחדרים שעדיין לא הוכנו לקראת משבר האנרגיה. הנורה הזולה ביותר שמצאתי, עלתה 29.90 ש"ח, נראה לי קצת מוגזם, למותג סיני אלמוני.

 

בתחילת השבוע פקדתי את חנות חומרי הבניין הסמוכה. אותה נורה הוצעה למכירה ב19.90 ש"ח. קפצתי על המציאה ועכשיו הנורות  מפיצות אור נגוהות בלילות הקיץ הלוהטים.

 

כבר זמן רב יש לי הרגשה שלא הייתה מבוססת, שהטמבוריות הקטנות בחוצות הערים, זולות בהרבה מרשתות הקנה ובנה (DIY) הגדולות. אבל משום מה, אני נמשך לרשתות הגדולות כמו פרפר אל האור. חווית הקניה שהם מציעים מסנוורת אותנו, כך שאנו מוכנים להוציא יותר כסף, ממה שנוציא בחנות הסמוכה והמבולגנת ברחוב.

 

השבוע נתקלתי במחקר שביסס את הרגשתי. פערי המחירים במוצרים שנדגמו היו עצומים לטובת החנויות השכונתיות.

 

במיוחד בעונת שיפוצי הבתים. אני רואה את גברברי העיר דוהרים לחנויות הגדולות כאחוזי תזזית. הרי תמיד חסר לשיפוצניק חומר או ציוד מסויים כדי להשלים את המלאכה. הם גם יודעים שבמידה ולא יבצעו את הקניה מהר, יש סיכוי שהשיפוצניק יעלם לכמה ימים להלוויה של בת הדודה של הקרובים של השכן שלו.

 

אל תרוצו לחנויות הגדולות, כנסו לירחמיאל בחנות חומרי הבניין הסמוכה, אמנם תתקלו בפרצוף חמוץ מעבר לערמת המוצרים הזרוקה על הדלפק. אין מה לעשות השנים כבר עושות את שלהם. אבל המחירים יהיהו זולים באחוזים ניכרים מהרשתות הגדולות.

 

נסו לא תתאכזבו..

 

לדף הרשומה

פסגות קופות גמל ופנסיה - "הבקשה פקעה"

"אני מדבר מפסגות קופות גמל ופנסיה" בקשר לבקשתך להעביר את קרן ההשתלמות לחברה אחרת" כך פנו אלי במשך כשבוע 4 נציגים ונציגות של פסגות בניסיון למנוע ממני להעביר את הכספים. בפניה האחרונה הנציג ציין שזה היום האחרון שלאחריו הם מחויבים לבצע את ההעברה. סירבתי לכל הפצרותיהם ודרשתי שיבצעו את בקשתי שהועברה אליהם דרך סוכנות ביטוח ככתבה וכלשונה.

השבוע נחת על שולחני מכתב מחברת פסגות, בו הם מודיעים לי שבקשתי התקבלה ב 17.07.2017, אבל הם לא ביצעו את הבקשה, הסיבה: "הבקשה פקעה". 

אז החברים בפסגות, אנא רשמו בפניכם, אולי אצלכם בקשתי פקעה, אבל כאן אצלי, "סבלנותי פקעה". הניסיון שלכם להחזיק את הכספים אצלכם עוד תקופה באיזה תירוץ מוזר ובלתי קביל, מהווים הפרה של "תקנות הפיקוח על שירותים פיננסים" ובמידה ובקשתי החוזרת לא תתבצע, אאלץ לפעול בצעדים הנדרשים. איך יכול להיות, שנציג שלכם,הודיע לי שזה היום האחרון לפני ביצוע הבקשה ופתאום בקשתי פקעה.

אה ועוד דבר כמובן: גם אדאג שלא רק אני אדע על כך, אולי עוד כמה כמוני יבינו שאתם לא המקום המועדף להחזיק את מעט כספינו הנצברים בזיעת אפינו וביום פקודה במקום שתעמדו לצד הלקוח, תטרטרו אותו ללא רחם.

המשך יבוא!

 

 

לדף הרשומה

מי הזיז את הבנק שלי?

כבר כמה שנים שבשוק הישראלי מתרחש מהפך שהופך עכשיו להיות יותר אלים בכל הקשור לספקי השרות והתאגידים ששלטו בחיינו הצרכניים. זה החל באופן בולט בענף התקשורת הבין אישית ועכשיו זה עובר למגזרים רבים ששלטו על כספינו ודרכינו. לנו הצרכנים בדרך כלל זאת תופעה מבורכת רק שימשיך כך!

תקשורת סלולרית וקווית - אם פעם 3 חברות שלטו בעריצות על יותר מ 90% מהקווים הסלולרים בישראל (פלאפון,סלקום,פרטנר). כיום העוגה כבר מתחלקת שונה לגמרי ותמשיך להתחלק, כאשר שחקנים נוספים יכנסו לשוק. התוצאה: במדינת ישראל השימוש בטלפון נייד הוא מהזולים בעולם.

חיסכון פנסיוני וקרנות השתלמות - אני עד היום לא שלם עם הרפורמה שהוציאה את קופות הגמל והפנסיה מהבנקים והעבירה אותם לבתי ההשקעות. אבל לפחות עכשיו כדאי לנצל את האפשרות לנייד את כספינו בין בתי ההשקעות ולחפש את התנאים הטובים ביותר. אמנם זה כרוך בהטרדה לא קטנה מבית ההשקעות הנעזב, אבל לפחות אפשר להתמקח ולשלם דמי ניהול זולים יותר ולחפש את בית ההשקעות שידאג לכספינו בצורה המיטבית.

בנקים - סניף הבנק המוכר והידוע, בקרוב יילך וייעלם. אנחנו נצטרך להתרגל למערכת בנקאית וירטואלית, כמעט ללא מגע יד אדם. כבר היום הבנקים מצמצמים את השירות בקופות (טלרים) וגם להתקשר לבנק בטלפון זאת הפכה להיות משימה קשה ביותר. אז אם עדיין לא התחלתם לתקשר עם הבנק דרך האינטרנט, כדאי שתתחילו!

תשתית אינטרנט - זהו מגזר בו שתי חברות שולטת ביד רמה (בזק והוט), המחוקק הפעיל לפני שנים מספר רפורמה הנקראת השוק הסיטונאי שעדיין לא ממש המריאה, "בזכות" שר התקשורת הקודם בנימין נתניהו, שדאג לחברים בבזק, אבל כולי תקווה שגם כאן בקרוב נפרד כידידים ונוכל לקבל את השרות מחברות נוספות שיתחרו על כספינו. כבר כיום אפשר להוריד באופן משמעותי את העלות, נסו את 018 אקספון. 

טלוויזיה רב ערוצית - כבר כמה שנים שמתחוללת מהפכה שקטה באופן בו הישראלים ובמיוחד הצעירים צורכים את התוכן הטלוויזוני שלהם. מבט קצר על בתיהם של צעירי משפחתנו מלמד, שהם מסתדרים מצויין ללא הוט או Yes ששולטים בענף הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל. עידן פלוס + אינטרנט מהיר בהחלט מספקים את כל צורכיהם הטלווזיונים. אין לי ספק שהמודלים העסקיים של הוט ויס בקרוב יצטרכו להשתנות או לחדול. לאחרונה נכנסו לארץ שירותים של VOD כמו נטפליקס ואמזון, וגם חברות ישראליות כמו פרטנר וסלקום מזנבות בחברות הוותיקות. הולך להיות שמח. 

עיתונות מודפסת - זה ייקח עוד כמה שנים והעיתון המסורתי ייעלם מחיינו. כל כך הרבה שינוים טכנולגיים וחברתיים משפיעים על מצבה של העיתונות המודפסת כך שאין לי ספק שזמנה קצוב. זה לא סתם שהעיתון הנקרא ביותר בישראל הוא "ישראל היום", בואו נראה אותם מחיבים 5 ש"ח לגליון, מעניין מה אז תהיה התפוצה היומית שלהם.

תחנות תדלוק - פעם שלטו בשוק 3 חברות (פז,דלק,סונול) אחר כך נוספה עוד חברה (דור אלון), הם שלטו בשוק אפילו איך שהוא תיאמו מחירים, עד שהשוק נפתח לתחרות עזה יותר ולחיינו המוטורים נוספו הרבה מאוד תחנות פרטיות או רשתות קטנות של תחנות הכופות תחרות מעניינת יותר בשוק הדלק. הביטו סביבכם ותמצאו שמות חדשים המתחרים על כספינו וזה רק הולך ומתעצם.

רשתות המזון - הרשתות הישנות הולכות ומאבדות אחיזה בשוק המזון בישראל. כמו שמגה נפלה וכמעט נמחקה לחלוטין, גם שופרסל שעדיין שומרת על הבכורה, אם לא תשקול את צעדיה, תמצא את עצמה מדרדרת בתהום. כיום השוק מתחלק בין רשתות צעירות כמו: רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי ואחרות ובכל בדיקה שתעשו תראו ששופרסל מאבדת מכוחה באופן קבוע והרשתות החדשות גודלות.

תחבורה ציבורית - תאמינו או לא, אבל לפני כמה עשורים, אחד התפקידים הנחשקים ביותר בשוק התעסוקה הישראל, היה להיות חבר אגד. כל נהג שהחזיק במניה בקופארטיב, היה מסודר לכל ימיו. המניות עברו מאב לבן ומחירה של מניה כזאת היה הרבה יותר יקר מבית ברמת השרון. כיום כל מערך התחבורה הציבורית המבוססת על אוטובוסים השתנה, אגד לאט לאט מאבדת את כוחה ולשוק נכנסו חברות רבות המפעילות קווים לאורכה ולרוחבה של ישראל. כך חולפת לה תהילת עולם.

בישראל עדין בולמים את כניסתה של אפליקציית "אובר" ששינתה את סצינת המוניות בערים רבות בעולם. אצלנו הרגולטור שומר בקנאות על בעלי המוניות, המשלמים ממון רב כדי לקבל את הרישיון להפעלת מונית, אבל אנחנו האזרחים הרוצים מונית במחיר שפוי כרגיל סובלים ובשקט. 

בתי מלון - כאן יש מהפך עולמי המובל ע"י אפליקציית השכרת דירות הנופש Airbnb, גם בישראל כמות הדירות המוצעת בהשכרה יומית דרך האפליקציה גודלת בשיעורים ניכרים. יש בתי מלון בערים מרכזיות בעולם שכבר סובלים מירידה דרמטית בתפוסה, בברלין הרשויות נלחמות בקדמה ומנסות להצר את צעדיהן של משכירי הדירות. אבל זה לא יעזור, יש צרכים שבהם תקנת השוק חזקה מכל מחוקק.

משרדי נסיעות - לאחרונה הופתעתי לשמוע שיש עוד כאלו שחוששים לרכוש שירותי תיירות באינטרנט, אבל גם הם יצטרכו להתרגל למצב. כיום מרביתנו רוכשים כרטיסי טיסה, בתי מלון, רכבים שכורים ועוד רק דרך הרשת. משרדי נסיעות, זה עולם הולך ונעלם.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

מיכל האמוניה

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

בתי הקפה, לאן?

כבר שנים שאני משתדל לא לכבד בנוכחותי את סניפי רשתות הקפה שצמחו בארץ כמו פטריות לאחר הגשם. אין לי חשק שיעשו לי פרצופים בגלל שהזמנתי רק קפה או איזה מיץ (עלק) טבעי ואת הארוחות שלהם שלא דומות למשהו שאני באמת אוהב ומכבד, כבר מזמן שאינני מזמין, אני רוצה לאכול, אלך למסעדה, קפה בבית הקפה או בקופיקס/ז. 

כנראה שכבר רבים מרגישים כמוני והמידע שמגיע אלי מלמד שימים לא קלים עוברים על הרשתות הגדולות כמו קפה קפה, גרג וקפה גו שכמעט כבר נעלמה מהשוק. אולי הגיע הזמן שנחזור לבתי הקפה הפרטיים, אלו שמשתלבים בשכונה או בפינת הרחוב ומתאימים להוויה המקומית. 

בפעם האחרונה שאכלתי בבית קפה, זה היה בסניף של קפה קפה בדרום הארץ, הזמנתי מנת נודלס תאילנדית, השבעתי את המלצרית שזה שהמנה לא תהיה מתוקה, למרות זאת קיבלתי נודלס בטעם "ריבת חלב".  המלצרית הבחינה שאני לא נוגע במנה, שאלה עם יש בעיות, אמרתי לא, הכל בסדר, השיחה עם הלקוח שישב מולי היתה חשובה לי יותר. כעבור כמה דקות הגיע זכיין הסניף, הוא לא ויתר, שוחחנו קלות על טעמה של המנה, " אני מבשל לפי הנחיות ומוצרי המזון שאני מקבל מהרשת". כנראה שאם ינהג אחרת זה יפגע לו בזיכיון, אחידות הם קוראים לזה. דרך אגב, הסניף הזה כבר נסגר. 

אחת הבעיות הגדולות של רשתות הקפה בישראל, זה צוות העובדים. אף אחד מהם לא רואה את עתידו כמלצר בבית קפה, כולם באים לעשות סיבוב קצר ולהתקדם הלאה. וכן זה משפיע מאוד על איכות השירות, וזאת גם בעייתן הגדולה של המסעדות במגזר היהודי. כאורך זמניותו של צוות העובדים אורך שרידותו של בית הקפה או המסעדה.

יש רק רשת אחת השורדת בכבוד וממשיכה להתפתח, זאת רשת ארומה שהקונספט שלה (השירות העצמי) אהוד על ידינו הישראלים, כנראה שנמאס לישראלי שישאלו אותו 4 פעמים ברבע שעה, "האם הכל בסדר". או "איך המנה, טעימה לך". זה לא מקרי שסטרבקס שורדת בעולם שנים כה רבות, לארומה היה ממי ללמוד.

בקרוב יצמחו רשתות חדשות, חלקן כבר עושות את הצעדים הראשונים, אולי הם יפצחו את הנוסחה לשרידות ארוכה יותר.

בתיאבון!!

 

 

לדף הרשומה
12345
בבאבלס להרגעת הרוחות
ברוכים הבאים
Map
קוביית קוד חופשי
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל ngong אלא אם צויין אחרת