00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הספר שלי " מבט מבפנים פנימה - סודות התכנון האדריכלי - לקחים מהבית הכתום " / הוצאת סטימצקי

מיועד למי שמתכננים בית או משפצים דירה או סתם אוהבים ארכיטקטורה 
לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

ארכיטקטורה של אכזריות II

חלק II
סופר מכשיר מס. 2 : "הידראנט סירחון"

תפקידו של הידראנט הסירחון לווסת ולהרוס את שיווי המשקל בין הטמפרטורה והנוזלים בתיאטרון העל ובמועדון העל שמתחתיו... ; 
המכשיר המתוחכם אוסף את סה"כ חום הגוף וריחות הגוף של הקלאברים ואז מעביר אותם דרך "רשת הזעה" - נפה ובה חורים זעירים ומשם לטפטף את אגלי הזיעה הניגרים מגופם של הבליינים אחרי שכאמור עברו סינון ב"טיפות מסריחות" (Rank Drops), היישר על הצופים בהצגה בתיאטרון העל.
חלופת טמפרטורה פסיבית – אחת תמורת השנייה : טמפרטורת הבירה לבין טמפרטורת החלל.
הידראנט הסירחון מעביר את הבירה דרך מושבי התאטרון ודואג לחמם אותה.....תוצאה: צינון אולם התיאטרון תמורת בירה מחוממת....

יהיה המשך.........

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

ארכיטקטורה של אכזריות

"מכשירי העל"
המקום : ברצלונה
לכל אחת (4) מ"מכונות העל" יש יכולת לייצר אווירה אופטימאלית שמאפשרת מחד לצפות בהצגת תיאטרון העל, או להרוס כל אפשרות לצפות בהצגת תיאטרון העל, מאידך.....לייצור אוירה אופטימאלית במועדון העל, או להרוס את הבילוי במועדון העל, 
כפי שתראו להלן ..........

חלק I
להלן הראשונה מ-4 "מכונות העל":
"משאבת אוזניים" "Ear-Pump" (ר' איור להלן)

"משאבת אזניים" היא בעצם משפך שאליו מתנקז כל הסאונד מחלל מועדון - העל, היישר לחלל תיאטרון - העל , שממוקם מעליו והופך את הצפייה בהצגה לבלתי נסבלת.
בחלל התיאטרון, לפני שהמסך עולה, בעוד הקהל תופס את מקומו, המשקל העצמי של כל אחד שמתיישב על כסאו , מפעיל פנלים אקוסטיים שממוקמים מתחת לכורסאות. הפנלים האקוסטיים מפעילים מנגנון שמשתיק את המוזיקה במועדון – העל שכזכור נמצא מתחת תיאטרון העל.

"ארכיטקטורה של אכזריות" "Architecture of Cruelty"

יהיה המשך............

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

דגה והצללים

המשך וסיום (7)

קצת "לא עושה שכל", האין זאת ?
ציירים "ריאליסטיים" מראים לנו את המציאות בצורה מדויקת , בדיקנות של צילום, מתעדים את הישנו שם. ככאלה הם מקוטלגים כ"ריאליסטים".
אולי זאת קוצר היד של המילה "ריאליזם", אבל דגה עשה הכל עמ"נ שציוריו לא יהיו ריאליסטים....למשל האופן שבו הוא הביא את האור ....להביא את האור מהכיוון שבו הוא איננו מגיע במציאות.....פרושו (עבור הצופה ) : 
לא להיות מסוגלים לזהות את הצורה, הרקדנית או כל דבר אחר, מכיוון שזה לא להראות את ה"דבר" בצורה ה "טבעית" שלו, משמע להיות לא ריאליסטי. 
גם הרבה מציוריו של דגה אינם ציורים ריאליסטיים במובן הכי פשוט : הם לא מדויקים, סכמתיים.....מכל מדיות הציור, גירים יבשים שהיו המועדפים על דגה, הם כמעט בלתי אפשריים (בהשוואה לשמן, אקרילי, עפרונות וכיוב'), אם אכן מטרתך "לתאר את מה שיש שם".
אז איך אפשר להסביר זה שבציורי דגה אנחנו רואים עשרת מונים את "מה שישנו שם" מאשר בציורים הכי ריאליסטיים (או אילו אותן סצנות היו מצוירות בידי צייר ריאליסטי מוכשר ככל שיהיה ) ?

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
12345
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל arikginzburg10 אלא אם צויין אחרת