00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תורת הגימגום ותרופתה - אגדה

בס"ד.

אמר לו הקב"ה למשה

חייך  שנטלת שליחותי

לקיימה בכבדות פה ולשון

 שסופך גם לשיר בשליחותי

  בשירת התורה

  ובשירת הגאולה

 של : "אז ישיר משה..."

 ולא עוד שאזיי 

גם בני ישראל

יצטרפו אליך

 בחדווה רבה 

 ובשירה אדירה

של : "אז ישיר

      משה

   ובני ישראל...."

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

משהו על מידת הגמול האלוקית

בס"ד.

 כבני האדם אנו חוטפים לעיתים מכות,

 ולא פעם אנו תוהים למה זה מגיע לנו.

 הדיסוננס האין סופי שבין אלוהים לאדם

הוא כזה שכמעט ובלתי אפשרי

לחבר בהשגתינו בין

המעשה לעונשו.

 יש לו לאלוהים הגדול אורך רוח

 של מידת האין סוף

 של : "וביום פוקדי - פקדתי".

 אך נדמה שתמיד לבסוף

מגיעה המכה העשירית

 העשירה במבע ומובן 

 לפקוח את עינינו.

לתת בידינו בכל זאת

רמז כזה או אחר

  של זיקה אפשרית

בין מעשינו  לעונשינו.

מאין אנו לומדים זאת 

 מעשר המכות שבמצרים

 שרק המכה העשירית

 מכת הבכורות  כונתה

 כ"נגע". 

 משל רק במכה זו נגעו הקצוות

והתחבר בליבו של פרעה

הקשר הישיר בין

הנפשע שבמעשיו :

"כל בן היאורה תשליכוהו

 לבין מכת הבכורות .

 הנה כי כן, רק

במכה העשירית

 הצליח פרעה להבין כי :

כל המכות מגיעות לו

 בחזקת "נגע"

 שנגעה בו סוף סוף

ההכרה של הזיקה כאמור

בין מעשיו למכות

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

כן, יש ואדם חיובי כאלוהים

אגדת משה כאלוהים ואהרון כנביא

============================

בחלוקת התפקידים שבין משה לאהרון מכונה משה בין השאר :

"אלוהים לפרעה"

ואהרון מכונה "נביאו".

דבר זה בא לעולם כשהקב"ה החליט לפעול בגאולת מצרים בשם הוויה .

משל התפנה הכינוי "אלוהים" גם לשימוש מושאל של בני האדם......

במקרה זה לשימושו של משה.

והנה משה כ"אלוהים" ואהרון "נביאו" .

לאמור : אהרון פצח בפה סדור של דיבור.

משל כמו רון של שיר .

גם בשם אלוהים המסומל באות "א" של שמו.

וגם בשם הוויה המסומל באות "ה" של שמו :

אה-רון.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

לפרשת בא - אין סדר ואין גאולה בלי מוסד ה"משפחה"

 

בס"ד.

 ליל הסדר.

==========

כשיוצאים אלי מסע הגאולה צריך בליל היציאה

לכנס את הגרעין הבסיסי החברתי - המשפחה.

שהכל תלוי בחוזקה שלה של המשפחה.

ובתעצומות שהיא תשקף פנימה ועל כלל האומה .

כינוס המשפחה בערפל הלילה הראשון

הוא קודם לכל לבנות את חישוק

ההיכרחי שיאחד את כל הבנים

 בבית אחד וסביב שולחן אחד....

שאם אין אחדות בסיסית במשפחה .

גם אין תוחלת לאחדות כלל האומה .

וסופו של המסע מי ישורנו

אם כן, זה החידוש האביבי הראשון.

שאביב הגאולה מתחיל במשפחה.

וזה ראש וראשון לכל החידושים.

והנה מי שמבקש בלילה זה

לערוק חלילה מהמשפחה

לחצות את הסף החוצה

דורך הוא למעשה על

הדמים שעל הסף.

זאת ועוד המשפחה כגרעין

הבסיסי של האומה

מקבלת על עצמה  את הסדר המתחייב .

שיכול והגאולה וקשורה

גם ב"קורבנות".

שתקופת האתחלתא תהא  וודאי

כרוכה בעוני - ובלחם עוני.

שהמצות הרומזות ל"מצוות"

יש והן לוחצות אולי

את הפרט - בעוני

[או בסבל אישי]

אך מעשירים את האומה

גם במצוות ובערכים

בדרכה אלי הגאולה

השלמה.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

עבודת האלוקים - אינה אלא עבודת השמחה

בס"ד.

 "עבדו את ה' בשמחה".

 

 טועים לחשוב שהשמחה

נילוות לעבודת ה' - כאמצעי

 והאמת - עבודת ה' כל כולה

 אינה אלא השמחה בלבד-

  וכמטרה קדושה לעצמה.

 שאדם השמח תמיד

ומגדיל אף לשמח

 את האחרים כמותו

 מוכיח יותר

מכל דבר אחר

את קיומו של

האלוהים הגדול...

 שלברוא אדם

שמח תמיד

רק אלוהים יכול

הנה אם כן,

 השמח תמיד

הוא הוא

עובד האלוהים

השלם והמושלם.

ביותר.

 אותו שחלקו

 לעולם הבא

מובטח גם

מובטח

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל moshe aharon1 אלא אם צויין אחרת