00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

למה משיח לא מגיע [לפרקו]

בס"ד.

לשאלה למה המשיח לא מגיע ,

יש תשובה מורכבת שיסודה 

 אנחנו  : שאנו נרפים וחדלים.

 שטרם השכלנו לצקת את התוכן הרעיוני

הגלומה בשמו המלא של המשיח

 כדי שילבש התגלמות ממשית

ויתגלה אל עינינו .

 והשם : "דוד בין ישי".

 בשביל "לבנות" את  המהות : "דוד"

השווה "לדוד" של שיר השירים

 להפוך את הקב"ה לדוד שהתעורר

לבקש סוף סוף את ה"רעיה".

 וכיצד ?

בכך שנבנה קודם את ההמשך :

"בן" : שנהיה ראויים להקרא :

"בני בכורי ישראל"

 ושוב כיצד ?

קודם לכן בבניית המהות  של : "יש"י" .

שישי - ראשי תיבות : "יחד שבטי ישראל ".

 הנה כי כן, קודם לכל צריך אחדות

 של כלל ישראל 

 אחר כך נצדיק את היותינו "

"בנים אתם לה'."

 ועד היות : "בני בכורי ישראל"

 אזי הממשות של "דוד" 

מתעוררת .

 והעת תהא בשלה

ראויה מסוגלת

להתגלות זרעו של:

 דוד בן ישי

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

מדוע הדרך לגאולה ארוכה

בס"ד.

 

המקרא

==============

וַיְהִי בְּשַׁלַּח פַּרְעֹה אֶת הָעָם וְלֹא נָחָם אֱלֹהִים דֶּרֶךְ אֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים

כִּי קָרוֹב הוּא כִּי אָמַר אֱלֹהִים פֶּן יִנָּחֵם הָעָם בִּרְאֹתָם מִלְחָמָה וְשָׁבוּ מִצְרָיְמָה."

 

מדוע ביכר הקב"ה שלא להוליכם בדרך הקרובה לארץ ישראל ?

 

התשובה טמונה בדגש : "כי קרוב הוא"

 ובכן  בדגש  : כי קרוב הוא" ,

ביקשה התורה לגלות לנו יסוד מוסד בכל גאולה.

שהיא כרוכה בחבלי לידה קשים .

וכי גם ארץ ישראל לעולם נקנית בייסורין.

 האם לא משליכים הדברים גם

על הוויתינו כיום בגאולתינו המתחדשת 

 שכביכול מדינת ישראל צריכה להיבנות

 "דרך ארץ פלישתים"

והדרך לכאורה עוד רחוקה

שגאולה זקוקה לפרספקטיבה.

מרחב התנסות  גיבוש ובניין .

אי אפשר לדלג בקיצורי דרך

בין "גולה" ל"גאולה ". י

שיש  לבנות את ההבדל

 בין המהות של "גלות" 

 למהות של "גאולה"

 הבדל המתבטא באות "א"

המסמלת שתי מהויות :

גם אלוהים וגם אדם .

 והכל כהכשרה בסיסית

לגאולה.

 אי אפשר להיגאל

 בלי בניין האדם מחד

 בעיקר ערכית 

ומאידך בניין האמונה

באלוהים

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

מסע הלחם - בין זיעה לריצה

בס"ד.

אומנם לא על הלחם לבדו יחיה האדם

 אך ללא הלחם ומשמעותו  הערכית

 לא יחיה האדם כלל 

 כל אדם והלחם שלו

 יש הנסמכים על לחם משמים

 ויש העמלים על לחם מן הארץ

 שהטוב ביותר בזיעת אפך

 תאכל לחם.

 שאזי גם הברכה על מכונה

 "להוציא לחם מןהארץ".

 אוי לו על מי שנסמך

על לחם משמיים 

 שבזיעת אפיים

יש כמה פנים טובות

 ולפחות שניים :

 שנמחל לו לאדם

על אותו החטא

 שאותיות לחם = מחל.

 ושגם זיעת האפיים

 מבריאה את הגוף

 ומכשירתו לאכול לחם.

 ולא עוד שגם המלח

 שהוא לא בכדי

מאותן האותיות

 אח לו ל"לחם".

 וכך מי שמוחל על כבודו

 ונלחם במלחמת

 של הלחם

 לקיים את כל יסודותיו כאמור

 זוכה לשכלל את הלחם

לכלל : "לחם אלוהים"

 ולחם אלוהים  דין הוא

 שייאכל על ידי כל מי

 שהוא צלם אלוהים

 שכך כתבה התורה :

"לחמי לאישיי

 לאותם הרעבים והאביונים

 שהם תמיד

 בכלל אנשיו של הקב"ה..

 והנה מנגד

אותו הלחם האחר

 הלחם משמיים שיש

המשתבחים בו ביותר.

 אינו אלא לחם של

נרפות ונימנום

 שאין "מן"

אלא "נם"

 שגם לחם הארץ

ובהפוך

 הוא לחמו של  :

האדם הרץ

 ש"ארץ " גם

כעין ראשי תיבות :

 "אדם רץ".

[שהאות "א" שמורה לאלוהים ואדם]

 שמשום כך גם

האלוהים רץ

 עימו........

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

תורת הגימגום ותרופתה - אגדה

בס"ד.

אמר לו הקב"ה למשה

חייך  שנטלת שליחותי

לקיימה בכבדות פה ולשון

 שסופך גם לשיר בשליחותי

  בשירת התורה

  ובשירת הגאולה

 של : "אז ישיר משה..."

 ולא עוד שאזיי 

גם בני ישראל

יצטרפו אליך

 בחדווה רבה 

 ובשירה אדירה

של : "אז ישיר

      משה

   ובני ישראל...."

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

משהו על מידת הגמול האלוקית

בס"ד.

 כבני האדם אנו חוטפים לעיתים מכות,

 ולא פעם אנו תוהים למה זה מגיע לנו.

 הדיסוננס האין סופי שבין אלוהים לאדם

הוא כזה שכמעט ובלתי אפשרי

לחבר בהשגתינו בין

המעשה לעונשו.

 יש לו לאלוהים הגדול אורך רוח

 של מידת האין סוף

 של : "וביום פוקדי - פקדתי".

 אך נדמה שתמיד לבסוף

מגיעה המכה העשירית

 העשירה במבע ומובן 

 לפקוח את עינינו.

לתת בידינו בכל זאת

רמז כזה או אחר

  של זיקה אפשרית

בין מעשינו  לעונשינו.

מאין אנו לומדים זאת 

 מעשר המכות שבמצרים

 שרק המכה העשירית

 מכת הבכורות  כונתה

 כ"נגע". 

 משל רק במכה זו נגעו הקצוות

והתחבר בליבו של פרעה

הקשר הישיר בין

הנפשע שבמעשיו :

"כל בן היאורה תשליכוהו

 לבין מכת הבכורות .

 הנה כי כן, רק

במכה העשירית

 הצליח פרעה להבין כי :

כל המכות מגיעות לו

 בחזקת "נגע"

 שנגעה בו סוף סוף

ההכרה של הזיקה כאמור

בין מעשיו למכות

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל moshe aharon1 אלא אם צויין אחרת