00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

לו צדיקים

בס"ד.

כמדומה יש לו לעולם בכל רגע נתון "לו צדיקים" שעליהם למעשה עומד העולם

ועליהם הוא מתקיים.

 מה יש בהם באותם הצדיקים המיוחדים שלמעשה הכל עומד עליהם

ואף תקוותינו שלנו - כולנו תלויה אך בהם.

 יש בהם שתי תכונות יסוד אשר הם גם בבסיס דמותו של משיח צידקנו.

 אותם שמציין ישעיה הנביא בפרק נג לאמור :

 


 

"אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה."

"לָכֵן אֲחַלֶּק לוֹ בָרַבִּים וְאֶת עֲצוּמִים יְחַלֵּק שָׁלָל תַּחַת אֲשֶׁר הֶעֱרָה לַמָּוֶת נַפְשׁוֹ וְאֶת פֹּשְׁעִים נִמְנָה וְהוּא חֵטְא רַבִּים נָשָׂא וְלַפֹּשְׁעִים יַפְגִּיעַ."

 

הנה כי כן, יש בהם באותם צדיקים מיוחדים :

מחד ביטול עצמי טוטלי ומאידך מסירות נפש נדירה.

 לא רק נכונות לשאת בחטאם וסבלם של אחרים.

אלא נכונות גם למסור את הנפש במלחמה אקטיבית ובלתי פוסקת

כנגד כל העוול בעולם .

 כנגד כל אותם הפושעים והעושקים כל אדם

 באשר הוא אדם.

 והנה מתוך מאגר זה של לו צדיקים , 

 ישתכלל לבסוף  ויעלה בשמינו  גם

 משיח ה'.

 ועתה צאו וראו מי מתוכינו ראוי בכלל

 לכותרת : "צדיק".

 ומי בכלל אותם המיוחדים יותר, הנכללים בגדר 

  לו הצדיקים

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

לטו בשבט.- העץ מסמל ומגלם את זכות הבחירה של האדם

בס"ד.

הנה אם כן לארץ הבחירה מתחברים בנטיעת עצים .

 שזו ההמחשה היותר ממשית לבחירה ולבעלות  בארץ ישראל .

 סיפור גן העדן בא אם כן,לקדש את זכות הבחירה של האדם

 אשר הוצע לו : מכאן חיים שלווים ושקטים ללא מסע החתחתים האין סופי

לחתור אלי הידע האלוהי האין סופי.

 או במה שלבסוף בחר : בחיים של מסע מפרך וכואב של חתירה אין סופית

לנסות לאחוז יותר ויותר בידע האלוהי האין סופי.

 והנה כפי שהוזהר האדם משבחר באכילה מעץ הדעת

נגזרה עליו הגזירה המתבקשת של "מות תמות".

 תחילה מתקיים בו תהליך של "מות" ולבסוף מוות מוחלט

 כלומר כל חייו מיום לידתו הם למעשה תהליך דעיכה מתמשך

בבחינת  : "מות".[מוות איטי מתמשך]

עדי מתקיים בו לבסוף : "תמות". [כאמור המוות הסופי והמוחלט]

 שהרי זה דבר המתבקש לעגן את הדיסוננס המתבקש  שבין האלוהים לאדם.

 אדם שמבקש או חותר לידע האלוהי האין סופי

לא יכול גם לצפות לחיים אין סופיים.

 תכונות יסוד השמורות אך לאלוהות .

 והנה המפליא שבדברים  :

שביחד עם עץ הדעת נברא גם עץ החיים.

 לסמל את גבולות הבחירה האנושיים כאמור

 שהבחירה לאדם בפועל ניתנה לו אך לעץ הדעת.

 עץ החיים תפקידו להמחיש כי עם הבחירה הראשונה בעץ הדעת .

משמע בחר גם האדם לוותר על הזכות לחיי נצח המסומלים בעץ החיים.

 הואיל בכל זאת גם עץ החיים נכרח עם עץ הדעת לעניין הבחירה

 כאמור לסמל את משמעותה הרחבה של הבחירה אזיי

גורש מיד האדם מגן עדן על מנת שלא יאכל גם מעץ החיים.

 במילים אחרות קדושתה של זכות הבחירה לאדם

רוממה אותה התורה

 עד למדרגה הכי גבוהה של כמעט היות אלוהים

 בבחינת ותחסרהו מעט מאלוהים

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

לכו לנטוע !

אחיי ריעיי

לכו להתחבר לארץ בנטיעה שמעלותיה איש לא ישורם

מי שנוטע בארץ ישראל רוכש כרטיס כניסה ל"עץ החיים" [התורה].

להבין מכמניה ורזיה של התורה.

ומי שעובד אדמה בארץ ישראל מדומה

כמי שזוכה לראות בעיניים האלוקיות המצויות בה

והוא שוב זוכה למעלות רבות של :

למדנות וגם של רוח הקודש.

ואם לא די כשהאדם מחונן את עפרה ואבניה

של הארץ הקדושה הזו.

היא הארץ גומלת לו באלף ואחד  טובות

 בין השאר ומבזיקה בו רעיונות קודש .

ושוב גם של רזין וסודות .

אז הנה כי כן,

יש עובדי אדמה פשוטים

שנשמתם רווה מאורות התורה

יותר מכל הגאונים המסתופפים

שנים רבות באוהלה של תורה.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

למה משיח לא מגיע [לפרקו]

בס"ד.

לשאלה למה המשיח לא מגיע ,

יש תשובה מורכבת שיסודה 

 אנחנו  : שאנו נרפים וחדלים.

 שטרם השכלנו לצקת את התוכן הרעיוני

הגלומה בשמו המלא של המשיח

 כדי שילבש התגלמות ממשית

ויתגלה אל עינינו .

 והשם : "דוד בין ישי".

 בשביל "לבנות" את  המהות : "דוד"

השווה "לדוד" של שיר השירים

 להפוך את הקב"ה לדוד שהתעורר

לבקש סוף סוף את ה"רעיה".

 וכיצד ?

בכך שנבנה קודם את ההמשך :

"בן" : שנהיה ראויים להקרא :

"בני בכורי ישראל"

 ושוב כיצד ?

קודם לכן בבניית המהות  של : "יש"י" .

שישי - ראשי תיבות : "יחד שבטי ישראל ".

 הנה כי כן, קודם לכל צריך אחדות

 של כלל ישראל 

 אחר כך נצדיק את היותינו "

"בנים אתם לה'."

 ועד היות : "בני בכורי ישראל"

 אזי הממשות של "דוד" 

מתעוררת .

 והעת תהא בשלה

ראויה מסוגלת

להתגלות זרעו של:

 דוד בן ישי

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

מדוע הדרך לגאולה ארוכה

בס"ד.

 

המקרא

==============

וַיְהִי בְּשַׁלַּח פַּרְעֹה אֶת הָעָם וְלֹא נָחָם אֱלֹהִים דֶּרֶךְ אֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים

כִּי קָרוֹב הוּא כִּי אָמַר אֱלֹהִים פֶּן יִנָּחֵם הָעָם בִּרְאֹתָם מִלְחָמָה וְשָׁבוּ מִצְרָיְמָה."

 

מדוע ביכר הקב"ה שלא להוליכם בדרך הקרובה לארץ ישראל ?

 

התשובה טמונה בדגש : "כי קרוב הוא"

 ובכן  בדגש  : כי קרוב הוא" ,

ביקשה התורה לגלות לנו יסוד מוסד בכל גאולה.

שהיא כרוכה בחבלי לידה קשים .

וכי גם ארץ ישראל לעולם נקנית בייסורין.

 האם לא משליכים הדברים גם

על הוויתינו כיום בגאולתינו המתחדשת 

 שכביכול מדינת ישראל צריכה להיבנות

 "דרך ארץ פלישתים"

והדרך לכאורה עוד רחוקה

שגאולה זקוקה לפרספקטיבה.

מרחב התנסות  גיבוש ובניין .

אי אפשר לדלג בקיצורי דרך

בין "גולה" ל"גאולה ". י

שיש  לבנות את ההבדל

 בין המהות של "גלות" 

 למהות של "גאולה"

 הבדל המתבטא באות "א"

המסמלת שתי מהויות :

גם אלוהים וגם אדם .

 והכל כהכשרה בסיסית

לגאולה.

 אי אפשר להיגאל

 בלי בניין האדם מחד

 בעיקר ערכית 

ומאידך בניין האמונה

באלוהים

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל moshe aharon1 אלא אם צויין אחרת