00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

חילוצים במסוק או - ’איך להמנע מהעוקץ הנפאלי'

ט.ל.ח

כל הזכויות שמורות לאסף הוכמן סוכן ביטוח/TRIPINSUR כל המידע נכתב לאחר התמודדות עם מקרי חילוץ מרובים והיכרות אישית עם השטח כל עונה בנפאל מפונים מאות מטיילים במסוק ,הרבה פעמים שלא לצורך.

הנפאלים פשוט למדו שזו עוד דרך בעבורם לייצר כסף-ומי שסופג את הנזק בסופו של יום הם המטיילים עצמם שהתשלום עבור המסוק מתגלגל חזרה אליהם.

הזמנת מסוק אמורה להתבצע אך ורק דרך חברת הביטוח או חברת החילוץ ,או בתיאום עימם. לא בשום דרך אחרת.

 

כך עובד העוקץ: קבוצות נגררות ויוצאות מאוחר כך שימצאו עצמם באמצע הדרך כשיורד היום ומתקרר. זה יכול להיות גם עקב מעידה או פציעה קלה של אחד המטיילים , או שזה יכול להיות סתם כהצעה-מעבר מעל הפס התשלום סמלי. כך או כך ,לחץ מסויים מתחיל להיות מופעל על המטייל באותו הרגע. דברים כגון : ”אנחנו לא נספיק להגיע“ ,“אתה מעכב את הקבוצה“,“יש לך היפותרמיה“ וכו וכו כך שהשורה הסופית היא - ”אני לא ממשיך אhתך כך, חייבים להביא מסוק“ (...או שאת/ה נשאר פה לבד בעצמך באמצע הטרק).

 

המטייל מוצא עצמו במצב חסר עונים וביידים של הפורטר ובאורך פלא הפורטר המודאג כבר הקפיץ מסוק(באופן מקרי לחלוטין של מכר או קרוב משפחה שלו) בעבר החשבון כבר היה מועבר ישירות לחברות ביטוח אך היות ובחברות הביטוח עלו על הטריק ודוחות ישר את הדרישות המקומיות, מי שמקבל בסוף את החשבון של המסוק הוא המטייל עצמו - ישירות שם בשטח, ובמידה והחילוץ אכן לא היה מוצדק, גם העלות שהמטייל נדרש לשלם נמוכה משמעותית מעלות סטנדרטית של הזמנת מסוק.

 

המטייל משלם את החשבון בהבטחה מקומית שהביטוח יחזיר לו כשישוב לארץ ,אך בשובו ארצה - חברת הביטוח מסרבת להחזיר כספים היות והחילוץ לא בוצע בתיאום עימה כפי שנדרש בפוליסה. חשוב לי לציין - חברות ביטוח לא משחקות משחקים עם חיי אדם. כאשר ישנה הצדקה ממשית, אף אחד לא יעמוד בדרך המסוק והמימון עליו אך לא כל מקרה מצדיק מסוק ולכן יש לשים לב לדברים הבאים:

-לא תמיד יש צורך וגם לא תמיד ניתן להשתמש במסוק. תנאי השטח ומזג האוויר מכתיבים את המציאות. גם ג‘יפ או אפילו חמור נחשבים כאמצעי לחילוץ ולפעמים הם יעילים ומהירים יותר.

 

-במידה ונפגעתם אך אתם עדיין עומדים(שבר ביד נניח),חברת הביטוח תתעדף חילוץ בג‘יפ או סוס או חמור. חשוב לזכור,זה לא לונה פארק. יש מספר מצומצם של מסוקים פנויים ואולי מישהו שבאמת זקוק למסוק לא יקבל אותו אם המסוק עסוק בפינוי של אדם שלא במצב חמור. לפעמים גם המטייל עצמו לא במצב פיזי טוב לחילוץ מוסק כך שעליה לגובה תזיק לו. כך או כך,המצב חייב להיות מנוהל ע“י צוות חילוץ מהארץ שמיומן ומצוייד ברופאים מומחים לנושא 24/7.

-לדאוג תמיד לצאת מוקדם בבוקר שתגיעו לנקודת הקאמפ מוקדם כשעוד השמש במרכז השמיים. -לא לצבור יותר מ500 מטר גובה ביום בשביל להימנע ממחלת גבהים. -לקחת כדורים למחלת גבהים בהתאם לייעוץ רפואי במרפאת המטיילים. -לא להילחץ מהפורטרים.לדאוג תמיד להיות בשליטה. במידת הצורך

- לפנות ישר או לחברת הביטוח ,או לחברת החילוץ ,או לסוכן הביטוח. נכון,לא תמיד יש אינטרנט.אבל טלפון רגיל יש.ככה הפורטרים מזמינים את המסוקים. אם אין ברירה-פשוט לשלם למישהו כמה מאות רופי בשביל לעשות שיחה לארץ ולהודיע על המקרה.זה עדיף מלהיתקע עם חשבון מסוק של כמה אלפים של שקלים.

 

- *** מומלץ לצאת עם לפחות סים אחד שמוטען בו זמן אוויר לשיחות ***

- *** לפני היציאה לטרק מומלץ לעשות סלפי עם כל מי שיוצא עמכם ולתייג אותו בתמונה ולהעלות לרשת החברתית רשתות חברתיות היום הן עוד כלי שימושי באיתור וחילוץ

- *** בשום פנים ואופן לא להתפצל/לדחוף קדימה או לחתוך פינות.

 

סיטואציות בהרים יכולות להתדרדר במהירות טלפון מוקד חירום חיליק מגנוס 972-3-6006505+

טלפון מוקד סיטל בינלאומי למבוטחי כלל ביטוח 972-3-5783050

טלפון מוקד רסקיו 1 הראל 669 למבוטחי הראל 972-3-7547669

 

קישור לכתבה על העוקץ הנפאלי בחדשות כאן 11 . לחצו להפעלה.

 

 לרכישת ביטוח נסיעות בקליק דרך חברת Tripinsur לחצו כאן

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

פוסט בריאות צפון הודו

*** פוסט בריאות צפון הודו ***

כל המידע ממקור ראשון,בתי חולים ומרפאות שביקרתי בהם באופן אישי,מידע מבית חבד,ונסיון עם מאות מבוטחים.

צפון הודו על שביל החומוס מתחלקת למספר איזורים:
פרוואטי ,קולו מנאלי,קנגרה(דרמסללה),קשמיר ולדאק

**מים** באופן כללי המים בצפון נקיים יחסית לשאר הודו.בכפרים הקטנים רוב הסיכויים שמי הברז מגיעים מפלג מים קרוב.

עדיין רצוי להשתמש במים מבקבוק,במיוחד בערים מרכזיות שם התשתיות לא נקיות.

**יתושים** אין מקרי מלריה/דנגי רשומים בצפון.עדיין מומלץ להשתמש באודומוס למניעה.

**פשפשים** יותר נפוץ בצפון.יש להימנע מגסטהאוסים לא נקיים'או ללא תחלופה,או כאלו שלא מוציאים את המצעים לשמש.תמיד להרים את המזרן לפני שלוקחים חדר-לראות שלא זז כלום מתחת.במידה ונעקצים יש לעזוב את המקום,לשטוף את הבגדים במים חמים ולהשאירם בשמש.

**תאונות** בכל מקום יש מפלים עם צ'אישופ.לא לרוץ על האבנים-הן מחליקות.בהרבה מקומות שירותי רפואה ראויים נמצאים במרחק.

---------דרמסללה

יש שני בתי חבד,אחד בבגסו והשני בדרמקוט.

מרפאה טיבטית קטנה במקלוד בשם דלק קליניק.מקום קטן שלא מציע הרבה.

במידת הצורך יש לרדת לדרמסללה שם נמצא בית חולים פרטי בשם פורטיס

טל אמבולנס חירום 01892242555

-------מנאלי

בית חבד נמצא באולד מנאלי,

לידו,ליד המקדש הטיבטי נמצאת מרפאה מומלצת של דר. שארמה

טל:1902251367

בית החולים הסביר היחידי באיזור נקרא ליידי וולינגטון הוספיטל והוא סביר וזהו

טל: 1902252379

למקרים רציניים יש לרדת לבונטאר או מנדי

 

_____________________________________

 

 

 

אסף הוכמן - סוכן ביטוח ותרמילאי

054-9197667

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

נסיעות על אופנוע במזרח ובהודו

היי חברים,

זה שוב אני, אסף הוכמן – סוכן ביטוח ותרמילאי.

אני רוצה להסב את תשמת ליבכם הפעם לנושא של רכיבה על אופנוע במזרח.

אם אתם מתכננים לעלות על אופנוע במזרח חשוב שתדאגו שיש לכם רישיון נהיגה בינלאומי על אופנוע ושהרישיון יתאם את נפח המנוע של האופנוע שעליו אתם רוצים לנסוע.

לצורך הדוגמה אם יש לכם רישיון על 125 סמ"ק ובטיול תיסעו על אופנוע 500 סמ"ק  - זה יכול ליצור לכם בעיה רצינית בביטוח במקרה של תאונה.

ודבר נוסף... כדאי מאוד לשים לב ולשמור על עצמכם מכיוון שתאונות אופנוע זהו הדבר הכי נפוץ וקטלני בהודו. חשוב להקפיד תמיד לרכוב עם קסדה מלאה, תמיד לרכב עם בגדים ארוכים - כוויות אספלט זה דבר לא נעים, תמיד לרכב עם נעליים סגורות ולא עם כפכפים – תחשבו לבד למה, ובאופן כללי תשמרו על עצמכם. יש גם חיים אחרי הטיול.

תהנו מהטיול! (:

_____________________________________

אסף הוכמן,

054-9197667
מוזמנים למצוא אותי גם בפייסבוק ב- Tripinsur


Tripinsur - אתם תבחרו את היעד, אנחנו נדאג לבטיחות שלכם.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

טיפ זהב לנסיעות ארוכות לחו"ל

אהלן חברים,

 

אני אסף הוכמן, סוכן ביטוח ותרמילאי (מתמחה בביטוחי נסיעות למדינות עולם שלישי)

אני רוצה לשתף אותכם בטיפ קטן וחשוב לנסיעות ארוכות לחו"ל.

 

תמיד לפני שאתם יוצאים לנסיעה ארוכה תקפידו ללכת להיבדק אצל רופא השיניים שלכם, זאת בכדי למנוע מצב שבו תיהיה לכם בעיה רצינית עם השן בזמן שאתם הרחק מהבית, במקום שבו לא תוכלו לקבל טיפול הולם, ובמצב שהביטוח אינו מחסה את הטיפול.

 

זהו טיפ שיכול להציל לכם או לחברים שלכם את הטיול הבא... אנא שתפו (:

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

ביטוח נסיעות לחול - המדריך המלא

ט.ל.ח.

אז החלטתם לטוס לחול ועכשיו צריכים לקנות ביטוח מבולבלים משפע המוצרים וייצרנים ? קבלו את המדריך המלא לרכישת ביטוח נסיעות לחול

כשאתם עומדים לפני נסיעה ומתלבטים אם לרכוש ביטוח נסיעות ואיזה, כדאי לשקול מהם הסיכויים שאכן תזדקקו לעזרת הביטוח. שאלו את עצמכם עד כמה הסיכון גבוה וכמה שווה לכם השקט הנפשי. שאלו עצמכם אם במסגרת הטיול תשתמשו בשירותי תחבורה מפוקפקים,תסתובבו באיזורים מסוכנים או תבלו לילות בבתי הארחה "זולים"

ביטוח נסיעות נותן מענה ל- מחלה, תאונה, החמצה של טיסה, ביטול סיור, אובדן מטען, גניבה ופינוי חירום.

לרוב ,ביטוחי הנסיעות עובדים בצורה של שיפוי,כלומר ,אתם משלמים את ההוצאות ומגישים תביעה להחזר בארץ.

סוכנות פספורט קארד נותנת את האפשרות שלא להוציא כסף מהכיס במקרה ביטוח.במקום זה היא מספקת כרטיס אשראי נטען מטעמה,שם היא מפקידה כספים לתשלום במקרה ויש צורך.דבר זה בא לידי ביטוי כשיש צורך בתשלום גדול,שלא תמיד יש את הכסף בעבורו.

חברת מגדל פיתחה אפליקציה בשם medpay להחזר מהיר של כספים באמצעות צילום ישיר מתוך האפליקציה

באופן כללי ,ביטוח נסיעות לחול נמכר אך ורק ע"י חברות ביטוח.

חנויות טיולים,משרדי נסיעות ,קופות חולים ועוד ,משווקים תוכניות ביטוח של חברות ביטוח להן יש עימם הסכמים.

עלות הביטוח נקבעת לפי גיל המבוטח ועומק הכיסוי הנדרש.

כמו בכל מוצר,גם כאן יש מקום לעמוד על המקח ,יש חברות שיותר גמישות במחיר ויש חברות שלא מזיזות את המחיר.

לכמה זמן אתם נוסעים ?

באופן כללי ,ביטוח נסיעות לחול משווק לחצי שנה כאשר ישנן חברות מועטות אשר ימכרו גם לשנה.

חברות שמוכרות ביטוח נסיעות לחצי שנה בד"כ יתנו גם את האופציה להאריך את הכיסוי בחצי שנה נוספת,זאת במידה ולא היו תביעות בפוליסה

חברות האשראי היו מספקות ביטוח חינם לטסים ל55 יום ומטה,כל זאת נפסק בתחילת השנה עם הרפורמה בביטוחי הנסיעות לחול.כיום חברות האשראי ממשיכות לשווק ביטוחי נסיעות אך כל זאת דרך חברות ביטוח.ישראכארד מספקים את הביטוח דרך כלל ,לאומי קארד דרך AIG וויזה דרך הראל. שימו לב שברגע שתופנו לנציג-אתם כבר מדברים עם מוקד של חברת ביטוח.

לאן אתם נוסעים ?

אופי הטיול משתנה מיעד ליעד.במידה ואתם נוסעם לעולם שלישי או טיול תרמילאות,הכיסוי הבסיסי כנראה לא יספיק.

נסיון העבר מלמד שביעדים שכאלו,מקומות שאתם לא מסתובבים סביב הפיאצה המקומית אלא סביב הרים וגבהות ,אמא אדמה יכולה להפתיע ברעידות אדמה,מפולות ,גשמים קשים ועוד "כוחות עליונים". ראינו זאת בצונאמי ובשיטפונות שבאו אחריו וברעידות האדמה בנפאל.

לאחר הרפורמה בביטוחי הנסיעות,סעיף האיתור והחילוץ הפך לחלק מהפוליסה,אך עדיין ניתן להסירו. הדבר החשוב ביותר בכיסוי הזה הוא סכום הביטוח,שכן,כאשר נגמר סכום הביטוח-נגמרת המשלחת ולכן חשוב שסכום הביטוח יהיה כמה שיותר גבוה. כיום חברת מגדל מתגאה בסף כיסוי של חצי מליון דולר,הרבה מעל שאר המתחרים

מה טיב הנסיעה ?

מין הסתם ,טיול של בטן גב או סייטסיינג אינו כטיול טרקים מאתגר.

שאלו את עצמיכם ;

האם אני מתכן לעשות איזה טרק במידה ואתקל באחד שכזה?

האם אני מתכנן לרדת הר בלאדק עם אופניים או לעשות גלישת מצוקים במנאלי ?

האם אני מתכנן להסתובב באופנוע,באגי או טרקטורון ?

האם אעשה ראפטינג או קיאקים באם תתכן ההזדמנות?

במידה וכן ,יש מקום לרכוש תוספת כיסוי לספורט אתגרי.

כל חברה מגדירה בעצמה מה נכלל כספורט אתגרי ומה לא ,בכל מקרה מומלץ לא להתחכם אם מה שכתוב לא תואם בדיוק את המציאות שכן תמיד כשיש פתח לא לשלם,יהיה וויכוח עם החברה המבטחת.בנוסף,ישנן חברות שמחריגות אופנוע באופן גורף ויש לבדוק עם החברה המבטחת שאכן אופנוע כלול.

נושא נוסף שיש לתת איתו את הדין הוא בנוגע לסמי הזיה .ישנן חברות רבות אשר לא נותנות כיסוי לאיתור וחילוץ באם הלקוח נמצא תחת השפעה בצורה שלא ניתן לחלצו.הגדרה זו מאוד לא ברורה ולכן יש לוודא עם הנציג סוגיה זו במידה ואתם מתכננים להגיב בחיוב להתנסות מסוג זה.

מקריאה מקיפה בפוליסות,חברות מגדל והפניקס מבהירות שהן כן נותנות כיסוי זה.

חברות הביטוח מתקשרות בקוי טלפון או סקייפ. מנסיון,רוב המטיילים לא רוכשים חבילת שיחות בין לאומיות וכאשר הם נזקקים לביטוח,הם מתקשים ליצור קשר עם החברה שכן לא ניתן ליצור קשר דרך הוואטסאפ. מומלץ בחום להוריד את אפליקצית סקייפ.

האם אתם מתכננים לרכב על אופנוע?

אם כן,אתם חייבים רשיון נהיגה בין לאומי על אופנוע התואם את נפח האופנוע שעליו אתם מתכננים לרכב. ללא רשיון נהיגה בין לאומי-לא תהיו מכוסים במידה ותעשו תאונת דרכים

ט.ל.ח.

s

מי הייצרנים ומהם המוצרים ? דייויד שילד /הפניקס - פספורטקארד 9912* https://www.passportcard.co.il הראל – first class / all in לתרמילאים 03-7547080 https://www.harel-group.co.il/Insurance/travel/Pages/default.aspx מגדל – מסע עולמי 076-8867099

_______________________________________

 

לעוד טיפים בערוץ היוטיוב שלי לחצו כאן

 

לעמוד הפייסבוק שלי לחצו כאן

 

אסף הוכמן,

054-9197667

Tripinsur - אתם תבחרו את היעד, אנחנו נדאג לבטיחות שלכם.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אסף הוכמן 777 אלא אם צויין אחרת