00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

שייקספיר בחיפוש עצמי: "המלטMachine" בתמונע

מאת אופיר הלל, מבקר בתיאטרון

מעל לכל תחושה שעולה במחשבה במהלך הצפייה ב"המלטMachine" של אנסמבל תמונע, נדמה שמדובר במניפסט ששולח זרועות לכל עבר. זו מלכתחילה יצירה ביקורתית – והיא זכתה בהכרה כזאת הן בתקופה שבה נוצרה והן לאחריה – כך שברור למדי שאמירות פוליטיות, חברתיות ואישיות יחדרו אל תוך ההצגה עצמה. ואכן, ההצגה שעיבדה (בשיתוף יעל דר) וביימה נאוה צוקרמן, המנהלת האמנותית והמייסדת של תמונע שממעטת לביים, מתגלה כהצגה שיש לה הרבה מה לומר מהרבה חזיתות אפשריות, ושדרכי הביטוי שלה לא תמיד נוגעים בקונבנציונלי אלא הולכים למחוזות המוזר, הכואב ומעורר התהייה.

המשך הביקורת ל"המלטMachine" באתר החדש של מבקר בתיאטרון

 

לדף הרשומה

"חייך אלינו, אלוהים", תיאטרון וכטנגוב בפסטיבל גשר

מאת אופיר הלל, מבקר בתיאטרון

200 דקות תמימות נמשכת "חייך אלינו, אלוהים" של תיאטרון וכטנגוב המוסקבאי. מדובר בפרק זמן בלתי מבוטל עבור יצירה באשר היא, חוויה תובענית ממגוון היבטים וסטנדרט שבכלל לא קל לעמוד בו, אבל מי שהגיעו לפסטיבל גשר הבינלאומי במהלך סוף השבוע – רובם המוחלט יוצאי ברית המועצות - פגשו בהצגה שלמה, מדויקת ועתירת מעוף, שמשלבת בין סימבוליקה מהפנטת לחוכמת חיים יהודית.

המשך הביקורת ל"חייך אלינו, אלוהים" באתר החדש של מבקר בתיאטרון 

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

"חתונה מושלמת" בתיאטרון הספרייה

22/08/2015

מאת אופיר הלל, מבקר בתיאטרון

פארסה טובה מתחילה בטעות. אף אחד לא באמת רוצה שהיא תקרה. לפעמים היא נוצרת מתוך טרגדיה אנושית, כך שאף אחד לא יצטרך להשגיח על העניינים, ולעתים נדרש להפעיל מנוע מלאכותי, שיגרום להיווצרותו של אפקט קומי יש מאין.

המשך הביקורת ל"חתונה מושלמת" באתר החדש של מבקר בתיאטרון 

 

 

לדף הרשומה

"אותלו" בתיאטרון גשר

25/04/2015

מאת אופיר הלל, מבקר בתיאטרון

מיכאל קרמנקו עיצב ל"אותלו" תפאורת מזח שבלבה יריעת בד דינמית המסתחררת כקורת גג, מסך מטשטש, מפרשית ומטפחת. אלה הם שימושים חזותיים הדומים להצגה עצמה: רצף עליות ומורדות, שיאים ונפילות, סערות ודעיכות, שתיקות וצעקות. 

המשך הביקורת ל"אותלו" באתר החדש של מבקר בתיאטרון 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

"מופע זוגי" בתיאטרון המדיטק

09/05/2015

מאת אופיר הלל, מבקר בתיאטרון

רובי וגרנט הן תאומות לונדוניות זהות מכף רגל ועד ראש. הדמיון ביניהן קיים לא רק במראה אלא גם בהתנהגות, עד שמרוב שמתבלבלים ביניהן מעדיפים להתייחס אליהן כאל יחידה אחת, מה גם שחייהן מתנהלים בסימביוזה מוחלטת. הן לכאורה כמעט "אותו הדבר" כלפי עצמן וסביבתן. אמן נפטרה לפני שלוש שנים, סבתן עברה לדיור מוגן ואביהן התאהב. כך הן מוצאות את עצמן בלבו של מצב חדש, בבית חדש ובסביבה כפרית חדשה, בעיה שמכריחה אותן להתעמת זו עם זו ולמצוא מה בעצם מייחד אותן, כל אחת בנפרד.

המשך הביקורת ל"מופע זוגי" באתר החדש של מבקר בתיאטרון 

 

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
12345
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל איש תרבות רציני אלא אם צויין אחרת