00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

איך להרגיע חרדת בחינות? - טיפ יומי

חרדת בחינות היא מצב בו האדם השרוי בחרדה זו, עלול לאבד את הריכוז הנחוץ קודם בחינה, מה שכמובן עלול לגרום לציון נמוך בשל חוסר ריכוז זה. מה עושים כדי להפסיק את החרדה? ואיך מצליחים להיפטר ממנה אחת ולתמיד? 

שיטות להפסקת חרדת מבחנים ובחינות

ראשית, כמו כל חרדה אחרת, גם לחרדת בחינות ומבחנים יש שורש אחר אשר משם נובעת החרדה. הדוגמא הטובה ביותר היא עצמכם: נניח ואתם סטונדטים למשפטים, ובעוד מספר ימים מגיע יום המבחן אשר ייקבע את עתידכם המקצועי, כמובן שאתם עלולים להילחץ וחלקכם אף יכנסו לחרדה בעקבות כך. אך אם לדוגמא אתם לפני מבחן תיאוריה של משרד התחבורה, לא בטוח שתילחצו בעקבות המבחן. במקרה זה ייתכן כי החרדה נובעת מהפחד להיכשל ובכך לאכזב את כצמכם או/ו אחרים כגון בני משפחה וחברים אשר מצפים מכם לצלוח הכל בקלות. הדרך הטובה ביותר או מה שנקרא "עזרה ראשונה" היא לתת להסכים לעצמכם לחוות את הלחצים הללו, ובמקביל להמשיך בלימודים בהבנה כי אכזבה היא הצלחה במקרה זה. 

היפטרות מחרדות בחינות אחת ולתמיד

כאשר מדובר בחרדה ממבחנים כרונית אשר חוזרת על עצמה בכל סיטואציה, הווי כי מקור החרדה ושורשה מגיע ממקום פנימי יותר ובדר"כ גם מבוסס בתוככם. לכן, אין מנוס אלא לפנות למטפל מוסמך בחרדת בחינות, אשר בעזרת טיפול מותאם אישית יצליח לסייע לכם להכיר את מקור החרדה, להיחשף אליה וכמובן להתמודד מולה בהצלחה עד לשלב בו החרדה תהפוך ללא רלוונטית. 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

למה אנשים פוחדים מטיסות?

פחד מטיסות קיים בקרב רבים מאוכלוסיית העולם, אך האם יש הצדקה לפחד הזה? במאמר הבא ננסה לבחון מהם הסיכונים המציאותיים בעת הטיסה? 

חרדת טיסות בדרגות משתנות

ראשית יש לציין כי אמנם חלק לא מבוטל מאוכלוסיית העולם סובל מחרדת טיסות, אך אין זה אומר כי כולם עלולים לקבל התקף פאניקה כתוצאה מעלייה למטוס או מהטיסה עצמה. ישנן דרגות משתנות של חרדת טיסות כאשר הספקטרום רחב וישנם אנשים אשר עלולים להגיע להתקף של ממש בעת הטיסה ולפניה, לעומת אנשים ש"רק" פוחדים אך ימשיכו בשגרת חייהם גם בעת הטיסה. 

האם יש סכנה אמיתית בעת הטיסה?

רוב האוכלוסייה הסובלת מחרדת טיסות עלולה להצביע על הפחד שאולי המטוס התרסק כאשר חולפים ע"פ הים או בעת הנחיתה. כמעט ואין אדם אשר לא קרא לפחות מספר פעמים בחייו על התרסקות מטוס ותקלות טכניות בעת הטיסה אשר אילצו את הטייס לבצע נחיתה חירום בנמל תעופה כלשהוא אי שם. זה נכון, תקלות בטיסות עלולות לקרות, אך באותה מידה קיימות סכנות נוספות גדולות יותר מאשר התרסקות מטוס. למעשה, בכל רגע נתון יש כ-1,200,000 אנשים באוויר (כן, קראתם נכון) ברחבי העולם. אחוזי המטוסים שהתרסקו הם על גבול האפס. יתרה מכך, הכלי תחבורה הכי בטיחותי בעולם אחרי המעלית הינו המטוס ביחס לכמות הנוסעים ואחוזי הנפגעים. נסיעה ברכב, סטטיסטית, מסוכנת הרבה יותר אך למרות הסטטיסטיקה אנשים ממשיכים לנסוע ברכבים (למרות שגם במקרה הנ"ל ישנם אנשים הסובלים מחרדת נהיגה). 

ישנם אנשים אשר יציינו כי הפחד בעת הטיסה הוא הגבוה העצום שבו נוסעי המטוס נמצאים. זה נכון, טיסה בגובה רב עלולה להפחיד כל אדם הסובל מפחד גבהים ברמת נמוכה וצפונה, אך למעשה אם נבחן את פחד זה, נגלה כי מקור הפחד זהה לפחד הטיסה. המכנה המשותף שלהם הוא שבשניהם החשש לא באמת קיים. כי גם אדם אשר יעלה למגדל הגבוה בעולם, הוא מבין כי המגדל לא באמת הולך ליפול בעוד מספר דקות. למעשה אם נשאל כל אדם כמה הוא היה מוכן "להשים" כדי שהמגדל לא יפול בימים הקרובים, התשובה תיהיה 100% ישימו כל סכום העולה בדעתם. 

ישנן עוד חרדות הקשורות לחרדת טיסה, אך לרוב הם מגיעות שוב מאותו השורש של הפער בין החרדה למציאות. כאשר אדם החרד לפחד כלשהוא, יש להבין כי הדרך הנכונה עבורו לצאת מחרדות אלו, הוא לשנות את התפישה הנוכחית בהקשר של חרדות בכלל וחרדת טיסה בפרט. 

מטפל מוסמך? זה אורי פוקס

אורי פוקס הינו מטפל מוסמך בחרדות, המטפל בשיטה היעילה ביותר מחקרית והיא נקראת שיטת CBT. בקצרה: CBT זה ראשי תיבות של טיפול קונגטיבי התנהגותי. השיטה פועלת באמצעות שלושה שלבים פשוטים: 1- אבחון החרדה. 2- הכרת החרדה. 3- שינוי התפישה לגבי החרדה. לקריאה מורחבת בנושא בקרו באתר של אורי פוקס betipul.org 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

חרדה בזוגיות מה עושים? - טיפ יומי

רבות נכתב על בעיות בזוגיות, מריבות, על כך שאחד מבני הזוג מרגיש בודד בזוגיות ועוד. אחד הדברים שפחות נכתבו עליהם, ולמען האמת המודעות לכך היא נמוכה, הוא דווקא חרדה בזוגיות. כן, קיים דבר כזה, והוא משפיע באופן ישיר על חיי היומיום של הזוג. הסימנים המוקדמים לזיהוי חרדה אצל אחד מבני הזוג הם כמעט "צועקים". בן זוג אשר חווה משבר פנימי, לא תמיד הוא ידע לזהות שמדובר בכך, לפעמים הוא עצמו לא ייחס לכך שום חשיבות, אך אין זה אומר כי אין דברים בגו ובפנים הוא יחוש לחצים, פחדים, דיכאון ועוד. 

איך מזהים חרדה בזוגיות?

כאמור ישנם סימנים רבים, אך הנפוצים שבהם הם סימני עייפות, חוסר חשק לבצע פעולות "פשוטות", אי השקעה בעצמו, כמעט אפס השקעה בזוגיות, התכנסות עצמית, חוסר יציאות וטיולים ועוד. יש לדעת כי ככל ותזהו משבר נפשי מוקדם אצל בן או בת הזוג, תוכלו לחסוך זמן יקר, סבל מיותר, מריבות ובמקרים מסוימים גם תצליחו להציל את הזוגיות.. כאשר ישנו חשש כזה שבן או בת הזוג חווים משבר נפשי, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בטיפולים נפשיים אשר יוכל לאבחן את מקור החרדה בזוגיות במידה וישנה כזו.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

ביטחון עצמי עם אנשים מהו?

אחת התכונות שכל אחד מאיתנו היה רוצה שתמיד תיהיה לו, היא ביטחון עצמי. אבל מה זה אומר? כיצד זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום שלנו? 

ובכן, ביטחון עצמי כשלעצמו הינו דבר טוב, אם כי יש להסתייג במקרים מסוימים שניתן להשתמש בו לרעה. אך באופן כללי, ביטחון עצמי גבוה הינו דבר טוב שכל אחד מאיתנו היה רוצה בו. הדבר בא לידי ביטוי בכל תחום בחיים: בין אם מדובר בעבודה שאז לביטחון העצמי יהיה את הכוח לסחוף לקוחות, להתקדם בתפקידים, ליזום בקשות העלאת משכורת וכו', ובין כאשר מדובר בחיים הפרטיים כמו ישיבה עם בני משפחה וחברים, שאז לביטחון העצמי יש חלק בהשתתפות בנושאי השיחה. 

כדי לשפר את הביטחון העצמי, יש לבדוק קודם מדוע הוא נמוך? למה אתם חוששים לבצע פעולות כלשהם? מה מניע אתכם? לאחר שבחנתם היטב את מקור חוסר הביטחון, עליכם להתבונן האם החשש הזה הוא באמת נכון? האם ישנו קשר בין המחשבה לבין המציאות? כאשר תווכחו לדעת כי קיימים פערים בין הפחד לבין המציאות העובדתית, תוכלו להתחיל בתהליך ההטמעה. 

איך עושים את זה בפועל?

כמו בכל תחום בחיים שלנו, גם כאן איש מקצוע עדיף מאשר התמודדות לבד. לאיש מקצוע המתמחה בתחום זה יש את הידע, הניסיון והכלים לסייע לך וללוות אותך בכל התהליך עד להתגברות מלאה על חוסר ביטחון העצמי. 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

סוגי דיכאון נפוצים

אחת מהתופעות הקשות של העידן המודרני, הינה דיכאון. למעשה כמעט כל אדם חווה דיכאון במהלך חייו בדרגות שונות ובעוצמות משתנות. כאשר הדיכאון תוקף אתכם, עליכם לדעת כי טיפול מוקדם יכול למנוע סבל מיותר ואף להציל חיי אדם במקרים מסוימים. 

כבני אדם, אנו נתקלים פעמים רבות בסיטואציות שונות, אשר אנו מפרשנים אותם לפי רצוננו וכראות עיניינו. לעיתים ובשל משקעי ילדות, טראומות או כל דבר אחר התופס את מחשבתינו, אנו עלולים לפגוש בדיכאון ללא התראה מוקדמת ויתרה מכך, גם כאשר התחיל מצב הדיכאון להשפיע על מהלך חיינו, אנו עלולים שלא לייחס לכך חשיבות כנדרש. 

סוגי הדיכאון הנפוצים הינם:

  • דיכאון אחרי לידה
  • דיכאון לאחר פטירת אדם קרוב.
  • דיכאון אחרי טראומה.
  • דיכאון בשל מחסור בביטחון עצמי.
  • דיכאון אחרי פרידה או גירושין.
  • דיכאון אחרי שינוי משמעותי בחיים. ועוד.

כל אחד מאלו יכול לפגוש אתכם בצורה כזו או אחרת. יש לציין כי ע"פ רוב, מאחורי כל דיכאון כזה ישנו משהו עמוק יותר המסתתר. כאשר פונים לייעוץ מקצועי ולטיפול בדיכאון אצל מטפל מוסמך, עליו לאבחן את מקור הבעיה, לחשוף את המטופל אליו ולהטמיע בו את התובנות והעובדות האמיתיות. קראו עוד בנושא

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

למה אנשים רבים סובלים מחרדות?

יש הטוענים כי חרדות ודיכאון, הן המחלות הקשות של הדורות האחרונים. בעידן החדש, עקב ריבוי מידע הנגיש לכולם בלחיצת כפתור, רבים לא תמיד מצליחים להסתדר עם כל המידע הנ"ל הזמין לרשותם - מה שגורם לרבים להיבהל ומאוחר יותר גם לחרדות והתקפי חרדות. אך כמובן שזו לא הסיבה היחידה, כבר בימי התנ"ך היו רבים מהסובלים מתחושות אלו (חלקם חששו כי רוח רעה משתלטת עליהם), אך למרבה המזל, כיום ישנם טיפולים רבים לסובלים מבעיות אלו של חרדות ודיכאון. 

מהו דיכאון והאם הוא הפיך וניתן לשינוי?

דיכאון, הוא למעשה תחושות פנימיות ופיזיות הנובעות ממקור כלשהוא בגוף האדם. לעיתים דיכאון עלול להגיע עקב אירוע טראומטי אשר אותו אדם חווה, או עקב שינויים סביבתיים היכולים להשפיע באופן ישיר על מצב רוחו. כאשר מדובר על דיכאון חד פעמי, לא תמיד קיים החשש שמא הוא ימשיך להופיע שוב ושוב, מכיוון שבסופו של דבר כל בני האדם חווים משברים כאלה ואחרים אשר חלקם יקבלו את המשבר בקלות לעומת אחרים אשר ישברו מהמשבר. 

דיכאון קליני  הוא שלב מתקדם יותר בסולם הדיכאונות. למעשה, כאשר מדובר על דיכאון קליני, יש לפנות לגורמים מקצועיים אשר יבחנו את מקור הדיכאון ובכך יוכלו לדעת כיצד לטפלה. הגורמים הנפוצים המוכרים הם: פסיכיאטריים, פסיכולוגיים, מטפלי נפש האדם ועובדים סוציאלים. 

זה כולל נטילת כדורים או שאפשר גם בלי?

למעשה אין תשובה אחת ברורה, התשובה משתנה ללא ספק מאדם לאדם ובין מקרה למקרה. באופן כללי פסיכאטר מטרתו להתאים את סוגי הכדורים והמינון הדרוש. לעומת זאת מטפלים נפשיים ופסיכולוגיים עובדים על נפש האדם ושינוי התפיסה של אותו אדם כלפי מקור החרדות והדיכאון. בחלק מהמקרים, יומלץ למטופל להיעזר גם בנטילת כדורים וגם בטיפול נפשי. 

חוששים מטיפול? סקפטיים לגבי התוצאות?

גם אם אתם אנשים סקפטיים ביותר, או כאלה המושפעים מסטיגמות ישנות וקלישאות כלפי גורמים מקצועיים בתחום בריאות הנפש, או אתם פוחדים להתחיל בנטילת כדורים או טיפול מקצועי, דעו כי מדובר בטעות אשר בוודאי לא תפתור את החרדות והדיכאון, ולמעשה רק תחמיר את המצב. ככל ותועילו לפנות אל אחד מהגורמים הנ"ל בהקדם האפשרי, כך תוכלו לחסוך זמן יקר וסבל מיותר שבוודאי אינכם חפצים בו. 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל yonimas97 אלא אם צויין אחרת