00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הרצאה 4

שלום חברים, אשתף אתכם בעוד כמה דברים שלמדנו בניהול ידע בשיעור האחרון

עשיתי סיכום קצר של הדברים - מאוד מעניין


תכונות כלכליות של מוצרי ידע:

  • מוצר חוויתי

    • התועלת נחשפת רק לאחר צריכה

  • עלויות שכפול והפצה אפסיות, עלות ייצור ראשונה גדלה

    • מוצרי המידע לא נצרכים על ידי שכפול

  • קושי במניעת העתקה

 

מה הלוז איך מסכמים בשיעור הזה?

 

תחרויות בין מערכות:

  • נעילה ועלויות מעבר - השארת הלקוח בהשקעת זמן ב"מסביב" כי אני אהיה נעול כי עיצבתי את הסביבה נוחה בעבורי ובכך לא אעבור לספק המתחרה.

  • השפעות חיצוניות לרשת -

לדוגמה רשת טלפונית - לאחר ההמצאה של הטלפון הראשון הערך בשבילו הוא אפס, כי אין למי להתקשר… לאחר המצאת הטלפון השני הערך הוא אחד, וכן הלאה.. ההשפעות של קצב הגדילה הם אלו שמשפעיות על קצת ההתפתחות.

  • תאימות - כמו סכין גילוח, תאימות לאחור - אפשר לעדכן אתה קובץ קדימה ואחורה.

 

אנשים שונאים קיצוניות - לכן  להציג ללקוח 3 אופציות זה המס' האופטימלי,  על מנת שתהיה ללקוח יכולת בחירה.

 

ש RTF - סטנדרט פתוח, כמו Rich Text Format

 

המודל המקשר בין גודל התועלת -

תקשורת בין 1 ל-1.

שידור יחס ישיר.

תקשורת multicast קבוצות ווצאפ.

 

להוסיף לסיכום:

  • פערי ארביטראז'

  • אפליית מחירים







 

מידע שהוא סחורת שוק -

  • בשווקי מידע צריכים להיות עם יד על הדופק ולא להיות גרידים.

  • אסור להיות יותר מידי גרידים כי יהיו גורמים שירצו לפגוע בהכנסותינו.

  • אתרים ירצו להסתיר את המידע שלהם על מנת למנוע העתקות ע"י בוטים. ולכן יש אתרים לדוגמת 144 שהמשתמש מחפש מספר טלפון יצטרך ללחוץ על הצגת המספר כדי לגלות את המספר.

זה קרוי Captcha - מילה שלאחר זמן רב באתר, האתר יבקש מהמתשמש להקלידה.

אם מופיעות 2 מילים - רק אחת האתר בודק, השנייה היא רק לוודא שהCaptcha השנייה נכונה. הבעיה שאיננו ידועים איזו המילה האתר בוחן אותנו.

  • ביחד או לחוד? אנחנו נרצה ליצור למתשמש אופציה שכוללת 2 אפשרויות אשר הלקוח זקוק להם. אבל, לא אמכור בנפרד כי אוכל להרוויח יותר על העסקה הכוללת במקום שכל אחד ירכיב לעצמו מה שהוא רק צריך.

דוגמה - איש שיווק - 120 ש"ח למעבד תמלילים ו100 ש"ח לגליון אלקטרוני

איש כספים -100 ש"ח למעבד תמלילים ו120 ש"ח לגליון אלקטרוני

לחוד כל מוצר 100 ש"ח סה"כ 400 ש"ח

בחבילה 220 ש"ח סה"כ 440 ש"ח

 

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

ניהול ידע שיעור 3

אשתף אתכם בטעימה ממה שלמדנו היום השיעור של ניהול ידע

מעגל מקלורי - מעגל בו הסביבה הארגונית משפיע על הידע.

למידה חד מעגלית תנסה לענות על השאלה מה צריך לעשות כדי לא לאחר לשיעור (דוגמא) - תהליך למידה רגיל שאנו עושים ביום יום - עונה על השאלה מה (מה הנק' לשיפור).

למידה דו מעגלית- עונה גם על ה"למה" צריך לעשות. למה לא לאחר לשיעור, למה השיעור מתחיל בשעה X.

בדרך כלל אנשי מערכות מידע לא שולטים על הסביבה הארגונים - הם נותנים מענה לסביבה הזו.

(דוג'- פורד ומאזדה- בפורד 500 אנשים לעומת במאזדה 3 אנשים על הזמנות- הספקים היו שלוחים על כל מוצר את כל הטפסים מיד ולא בסוף החודש)

 

ויג 1993 - בונים ידע - שומרים ידע - מאגרי ידע - שימוש בידע

peer- עמית

p2p-peer to peer- Napstar לדוגמא

 

ארבעת מעגלי הידע - WIIG - MCELROY - BUKOWITZ & WILLIAMS - MEYER & ZACK

יש לדעת מה שונה בכל אחד ממעגלי הידע האלו.

 

המודל הקוגניטיבי - אומר שאנחנו מעבדים את הנתוני מידע במוח ויוצרים ידע.

המודל המקשר- המוח מעבד את המכלול, מבין מהקשרים שבין דברים. הקשר זה הידע. גישה הוליסטית יותר. אם יגידו שטיסה זה כמו אופניים נדע לרכב על אופניים.

 

מודל ההכרה - טוען ששני המודלים הקודמים רלוונטים ושהמוסכמה היום לגבי ידע היא שידע מתנהל יותר על ידי המודל המקשר ופחות על ידי המודל הקוגניטיבי.

 

נונקה וטקוצ'י - נוצר מהסתכלות של נונקה וטקוצ'י על חברות עם חדשנות גבוהה ביפן והם שאלו את עצמם מה גורם לחברה להיות כל כך חדשנית - הם משתמשים במודל ה שהשה (שולייתיות החצנה שיתוף והפנמה). בניהול אסייתי יש הרבה משקל לניהול סמוי - כבוד למומחה שיודע לעשות את הדברים (בעל הידע הסמוי).

בחברות עם החדשנות הגבוהה יש הרבה מעבר בין ידע סמוי לגלוי ומגלוי לסמוי.

מועילות  - אפקטיביות, לעשות את הדברים הנכונים (לדג' חוסר מועילות - זה לא לעשות את הדברים אפקטיבי)

יעילות- תפוקה/תשומה - efficiency , נרצה להשתמש בידע גלוי.





 

מטריצת ניהול הידע של Wiig:

הידע מתחלק ל3 תחומים:

ידע ציבורי - כולם יודעים אותו. (הכלל)

ידע משותף - בזמן העבודה משתפים אותו. (החבר'ה בטייסת)

ידע אישי - מי מחזיק/ מי משתמש בו. (הפרט)

 

מזה הידע הזה? (ארבעה סוגי ידע)

  1. ידע עובדתי

  2. ידע קונספטואלי - הסכמות, מערכות, מושגים

  3. ידע צפייתי

  4. ידע מתודולוגי

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף

מבוא ניהול ידע

בשביל שתבינו בקצרה מה זה ניהול ידע, אתן לכם תקציר קצר.

ניהול ידע (או בשם אחר: ניהול ידע בארגונים) הוא תחום עיסוק שמטרתו שיפור תפוקה ולמידה, על ידי אופטימיזציה של דרכי השימוש בידע, לרוב במסגרת פעילות ארגונית. ניהול ידע בארגון עוסק בעיקר בארבעה תחומי דעת: שימור, פיתוח (העשרה, טיפוח, חשיפת ידע סמוי בו מחזיקים העובדים או הלקוחות), שיתוף והנגשה של ידע וזאת בשיטות מתודולוגיות סדורות, לקידום יעדי הארגון.

לקוח מתוך ויקיפדיה.

במהלך התקופה הקרובה אפרסם מידי שיעור את הדברים הרלוונטיים הקשורים לשיעור שלפי דעתי הכי מעניינים והכי חשובים לדעת.

לדף הרשומה
| הוסף תגובה |
שתף
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל ido ras אלא אם צויין אחרת